Salcano Salcano Wolf125 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
tahsin; Ankara'da gittiğim parçaçıya bir bakayım. elinde bulamazsam veya pahalı olursa sipariş veririm...


Bir de bizim motosikletlerin sigorta amperinde 15A yazıyor ama benim motosiklete 20A lık sigorta takılmış.. Yedek bulunsun diye 2 tane 15A 3 tane 20A aldım.. Siz hangi amperi kullanıyorsunuz...

erenaltun; Bu modelden Ankara Ulusta var ama su soğutmalı mı detaylı bakamadım.. otobüs ile geçerken gördüm.. İlk fırsatta bi gidip inceleyeyim.. ama 150 cc her halükarda az...
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
salih ben bütün çok kullanılan sigortaların bulunduğu bir kit olarak almıştım. lazım olur diye koydum kenara. 3-5tl birşeydi. sen genede bulundur ama bizim motorlarda sigorta değiştiren hiç görmedim. amperine bakmak istersen akünün yanında olması lazım.

erenaltun kardeşim wolf , cub ve 100cc scooterı hariç salcano pek satmadı. heleki attack gibi bir başarısızlıktan sonra salcano bu modeli türkiyeye getirmez kardeşim.
heleki salcano cup ını bizim burdaki dominosçular kullanıyor. onlara bile dayanıyorsa gerçekten sağlam motor demekki.


bu arada zincir dişli değiştirdim dün. arch marka ön arka dişli ve zincir 25 tl ye aldım. tavsiye ederim. sadece zincir değişmektense zincir dişli değişmek daha iyi oluyor. yanlız ön dişli 15t çıktı. o yüzden biraz alışamadım. 5-6km lik hız artışı oldu çünkü. birde zincir 128 bakla çıktı. 10 bakla çıkarttım. zincirden bakla çıkarmakta ayrı bir eziyetmiş onu anladım :)
bizim motorun orjinal ön dişlisi 14t arka dişlisi 45t zinciride 118bakla. ybr ile aynı yani. buraya yazayım internetten arayan birinin işine yarar belki.
ama güzel oldu. tavsiye ederim. zincir yerine zincir dişli değişimini :)
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
Katılım
1 Eyl 2014
Mesajlar
93
Arkadaşlar ayın 30'unda buraya kar yağdı ve hafif inişli yokuşlarda bile ön arka frene temkinli bir şekilde basarak ilerledim. Arka frene ayağımın ucuyla bile dokunduğumda hemen kazık oluyordu. Dün ise yollar tuzlanıp karlar temizlendiğinde arka frene bastım ve hiç tutmadı. Önceden üstten kavrayan arka fren şimdi dibine kadar bastığımda bile tutmuyor veya çok az tutuyor. Akşamdan sağlam olan arka frenin sabah tutmamasının açıklaması ne olabilir?
2 gündür arka fren bu şekilde.
Bir başka sorunum yokuş aşağı 1. viteste inerken nereden geldiğini çözemediğim çıt çıt diye ses geliyor.
Yine bir sorunum ön freni sıktığımda her sıkışta çat çat diye sanki vururmuşçasına ses geliyor. Ön fren basılı bir şekilde ilerlerken hızlı hızlı çat çat çat diye ses geliyor.

Motoru bakıma götüreceğim ancak uzun yola çıkmaya korkuyorum. Bulunduğum yerdeki servislere güvenmediğim için 60 km'lik bir yola gitmem gerek.

Yardımlarınızı bekliyor ve saygılarımı sunuyorum. (Emre)
 
Katılım
6 May 2010
Mesajlar
1,685
Arkadaşlar ayın 30'unda buraya kar yağdı ve hafif inişli yokuşlarda bile ön arka frene temkinli bir şekilde basarak ilerledim. Arka frene ayağımın ucuyla bile dokunduğumda hemen kazık oluyordu. Dün ise yollar tuzlanıp karlar temizlendiğinde arka frene bastım ve hiç tutmadı. Önceden üstten kavrayan arka fren şimdi dibine kadar bastığımda bile tutmuyor veya çok az tutuyor. Akşamdan sağlam olan arka frenin sabah tutmamasının açıklaması ne olabilir?
2 gündür arka fren bu şekilde.
Bir başka sorunum yokuş aşağı 1. viteste inerken nereden geldiğini çözemediğim çıt çıt diye ses geliyor.
Yine bir sorunum ön freni sıktığımda her sıkışta çat çat diye sanki vururmuşçasına ses geliyor. Ön fren basılı bir şekilde ilerlerken hızlı hızlı çat çat çat diye ses geliyor.

Motoru bakıma götüreceğim ancak uzun yola çıkmaya korkuyorum. Bulunduğum yerdeki servislere güvenmediğim için 60 km'lik bir yola gitmem gerek.

Yardımlarınızı bekliyor ve saygılarımı sunuyorum. (Emre)

Ben sorularını cevaplamaya çalışayım.

Fren 1 gün öncesi gibi tutmamasının sebebi balatanın ıslanması veya balata malzemesinin soğuktan gerekli etkiyi yapamamasından kaynaklanıyordur.

Ön fren sorununda freni baktığında balatayı geri çeken bir parça var o görevini yapmıyordur(çıkmıştır yada kırılmıştır)Boşta duran balatayı itince dediğin sesi yapabilir.Diğer ihtimal balata kötü ise zamanla boşluk yapmış olabilir.Bir başka ihtimal ise motor toplanırken usta dikkat etmediyse ondan kaynaklı da olabilir.

1.viteste normal giderken gelen sesinde birçok ihtimali olabilir.Aklıma ilk gelenler ; zincir gerekli gerginlikte değildir veya eşit gerilmemiş olabilir,ön diskte eğrilik var ise oda aynı sesi yapabilir.Burada da toplanırken usta hatası maddesini ekleyebiliriz.

Motoru görmeden neyin neden kaynaklandığını söylemek zor sonuçta kapalı bir kutu.Sadece varsayımda bulunduğumu unutmadan dediklerimi kontrol etmen sorunlarını çözmen de sana yardımcı olacaktır.Keyifli forumlar.
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Cümleten kandiliniz mübarek olsun.
 
Katılım
1 Eyl 2014
Mesajlar
93
Ben sorularını cevaplamaya çalışayım.

Fren 1 gün öncesi gibi tutmamasının sebebi balatanın ıslanması veya balata malzemesinin soğuktan gerekli etkiyi yapamamasından kaynaklanıyordur.

Ön fren sorununda freni baktığında balatayı geri çeken bir parça var o görevini yapmıyordur(çıkmıştır yada kırılmıştır)Boşta duran balatayı itince dediğin sesi yapabilir.Diğer ihtimal balata kötü ise zamanla boşluk yapmış olabilir.Bir başka ihtimal ise motor toplanırken usta dikkat etmediyse ondan kaynaklı da olabilir.

1.viteste normal giderken gelen sesinde birçok ihtimali olabilir.Aklıma ilk gelenler ; zincir gerekli gerginlikte değildir veya eşit gerilmemiş olabilir,ön diskte eğrilik var ise oda aynı sesi yapabilir.Burada da toplanırken usta hatası maddesini ekleyebiliriz.

Motoru görmeden neyin neden kaynaklandığını söylemek zor sonuçta kapalı bir kutu.Sadece varsayımda bulunduğumu unutmadan dediklerimi kontrol etmen sorunlarını çözmen de sana yardımcı olacaktır.Keyifli forumlar.

İlk aldığım zaman ön frenden tık tık sesi gelmiyordu. Ustten diske baktığımda siyah bir silindir var küçük, frene bastığımda o diske çarpıyor ve o ses çıkıyor.

Arka frenin balatası ıslanmışsa şayet ne yapmak gerekir.

Gaza basmadan 1. viteste geliyor bu ses. 2. viteste daha nasir geliyor çıtır çıtır ses.

Ön frenden gelen ses 500 bakımından sonra,
Viteste gaza basmadan gelen ses 1 haftadır,
Arka frenin tutmaması da kar yağdıktan sonraki gün ve halen devam eden sıkıntılarım.

Bu arada Salcano Hunter ve Tiger Speed 125 modellerine Salcano'nun sitesinden baktım. Bu modellerin Wolf'tan kafa olarak herhangi bir performans ve parça olarak bi fark göremedim diyebilirim.

Hunter modelinin kafası çok hoşuma gitti. Alıp Wolf'a taksak olur mu, :)
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Herkezin kandili mübarek olsun. Emre kardeşim sen arka balatanı değiştir. Bende yaşamıştım aynı sorunu . adam gibi bir ybr balatası tak , yağmurda karda farketmez tutar. Öndeki sorunu tam anlayamadım.
 
Katılım
1 Eyl 2014
Mesajlar
93
Bu da benim White Wader. :)

ayX447.jpg
 
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
soruyum soruyum diyorum hep aklımdan çıkıyor.. Resimde de görüldüğü üzere ön dişlide bir sağa sola oynama var. Bu normal mi değil mi?

A yönünde yani dikine hiç boşluk yok olması gerektiği gibi.. ama dişli sağa sola B yönünde oynatmaya çalıştığım da oynama var...Bu durum sizde de bu şekilde mi?


 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
O oynuyor salih. Bende şüphelenip motorcuya sormuştum. Normal demişti. Netekim bişeyde olmadı :)
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
soruyum soruyum diyorum hep aklımdan çıkıyor.. Resimde de görüldüğü üzere ön dişlide bir sağa sola oynama var. Bu normal mi değil mi?

A yönünde yani dikine hiç boşluk yok olması gerektiği gibi.. ama dişli sağa sola B yönünde oynatmaya çalıştığım da oynama var...Bu durum sizde de bu şekilde mi?


[url]http://i.hizliresim.com/2YrJkO.jpg[/url]

Zamanla dişli pulu deforme oluyor ve sallantı başlıyor, bendede olmuştu.O halde bırakırsan dişli daha çabuk aşınır,çözüm dişli pulunu değiştirmek veya daha iyisiki ben öyle yaptım sallantı neredeyse 0,pulun altına kalın olmayan bir conta kes koy farkı gözünle gör:wiinkk:Not o şekilde bırakırsan dişli ve dişlinin geçtiği mil zarar görür...

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:39 ----------

@imamx kardeş ön frenin ayrıntılı birkaç fotosunu atabilirsen gerçekçi cevaplar verebilirim,görmeden kafadan cevap yazmak istemiyorum...
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Eyl 2014
Mesajlar
93
Wd40 sipariş ettim zincirim paslanmış. 404 balata temizleyici de sipariş ettim. Bir de kaskım için buğu önleyici sipariş ettim.

Zincirim çok gevşemiş arkadaşlar. viteste gazsız giderken çıkan sesi çözdüm, demire çarpıyor zincir.

Arkadaşlar benim 60 km'lik uzun yol yapmam gerekiyor. Sıkıntı olmaz inşallah.

Ön arka balata değiştireceğim.
Takozlarda sıkıntı olduğunu düşünüyorum.
Motorun egzos çıkışı da hava yapıyor galiba, oradaki conta da değişecek.
Hava filtresini de temizlettireceğim.

İnşallah fazla bir masraf tutmaz.
 
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
8,969
Ülen bu soğukta nasıl biniyosunuz şu motora? :p sıcaklık 5 dereceden aşa düştüğü zaman bana işkence Gibi geliyor :santa:
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ülen bu soğukta nasıl biniyosunuz şu motora? :p sıcaklık 5 dereceden aşa düştüğü zaman bana işkence Gibi geliyor :santa:

Adem ben karda yürüsem terlerim,onun için kar buz benim için farketmiyor.40cm karda binip rampa çıkarken motorla düşerek 7mt yokuş yukarı kaydığımı bilirim:queen:
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Tem 2013
Mesajlar
2,014
O oynuyor salih. Bende şüphelenip motorcuya sormuştum. Normal demişti. Netekim bişeyde olmadı :)

Teşekkür ettim. İçimi rahatlattın valla. :)

Zamanla dişli pulu deforme oluyor ve sallantı başlıyor, bendede olmuştu.O halde bırakırsan dişli daha çabuk aşınır,çözüm dişli pulunu değiştirmek veya daha iyisiki ben öyle yaptım sallantı neredeyse 0,pulun altına kalın olmayan bir conta kes koy farkı gözünle gör:wiinkk:Not o şekilde bırakırsan dişli ve dişlinin geçtiği mil zarar görür.

Km 4200 de. Kış bakımı olarak zincir temizliği yaparken fark ettim. Senin gibi biraz titizimdir abi. Benim kurt kış uykusunda yatıyor, bahar bi gelsin tavsiyeni uygulayacağım...

Wd40 sipariş ettim zincirim paslanmış. 404 balata temizleyici de sipariş ettim. Bir de kaskım için buğu önleyici sipariş ettim.
Zincirim çok gevşemiş arkadaşlar. viteste gazsız giderken çıkan sesi çözdüm, demire çarpıyor zincir.
Arkadaşlar benim 60 km'lik uzun yol yapmam gerekiyor. Sıkıntı olmaz inşallah.
Ön arka balata değiştireceğim.
Takozlarda sıkıntı olduğunu düşünüyorum.
Motorun egzos çıkışı da hava yapıyor galiba, oradaki conta da değişecek.
Hava filtresini de temizlettireceğim.
İnşallah fazla bir masraf tutmaz.

Merak etme söylediğin parçalar ucuz. İşçiliği uygun fiyattan yaptırmaya bak. Wd40 zincir için pahalı kaçar. Gazyağı veya mazot alarak güzelce fırça ile detaylı temizle, kurula sonra güzelce yağla, pırıl pırıl olur.
Ben yaz boyu her hafta Keçiören-Sincan git gel 90 km yol yaptım. Hiç bi sıkıntı yaşatmadı bana. Bu sene memlekete git gel yapıcam günlük 270 km..

Ülen bu soğukta nasıl biniyosunuz şu motora? :p sıcaklık 5 dereceden aşa düştüğü zaman bana işkence Gibi geliyor :santa:
Valla Ankara ayazında 15 altı sıcaklık bile binmemem için yeterli, sen yine iyisin.
Adem ben karda yürüsem terlerim,onun için kar buz benim için farketmiyor.40cm karda binip rampa çıkarken motorla düşerek 7mt yokuş yukarı kaydığımı bilirim:queen:

Adil Abi idolümsün.. :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst