Ardahan'da Kar ve Buzda -7'de Cub Sürmenin Dayanılmaz Hafifliği

Katılım
27 Ağu 2008
Mesajlar
2,492
Cross düşünüyorsanız alttaki linki bir okuyun hocam.Blunduğunuz coğrafya için bu tip motosiklet ihtiyaçları en iyi karşılar.Havalar ısındığında uzun soluklu seyahatlerıde rahatça yaparsınız.Piyasaya yeni giren bir model,benim bir deneyimim yok ama ana üretici firma çinlilerin büyüklerinden.Konuda detaylı incelemeler mevcut.

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/139208-mondial-rx3-enduro-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi.html

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/127297-m1nsk-trx-300i-250cc-enduro.html
 
Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
3,797
Abi beni yanlış anlama lütfen.
Fakat lütfen en kısa sürede o kaskı değiştir.
En kötü ls2 al.

Çünkü şuan kafana geçirdiğin kaskın bir benzeri elime geçti , havaya fırlattım , direk kırıldı kask.
İçinde başınız varken çok daha güçlü bir şekilde çarpacağı kesin.

Lütfen yanlış anlamayın , tamamıyla sizin sağlığınız için söyledim.
 
Katılım
4 Ocak 2015
Mesajlar
606
Cross düşünüyorsanız alttaki linki bir okuyun hocam.Blunduğunuz coğrafya için bu tip motosiklet ihtiyaçları en iyi karşılar.Havalar ısındığında uzun soluklu seyahatlerıde rahatça yaparsınız.Piyasaya yeni giren bir model,benim bir deneyimim yok ama ana üretici firma çinlilerin büyüklerinden.Konuda detaylı incelemeler mevcut.

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/139208-mondial-rx3-enduro-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi.html

İlginize çok teşekkürler. Ancak RX3, CRF 250 ve KLX 250 gibi motorlarla başlamaya cesaretim yok. Beygir güçleri 25 bg, torkları 20 nm'nin üzerinde. Yani 125 bir crosun yaklaşık 2 misli. Önce 125 cross, 1-2 yıl sonra 200 veya 250 lik bana daha mantıklı geliyor. Bu nedenle Yamaha WR 125 ilgimi çekti.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:47 ----------

Hocam wr125, crf250l veya Klx250. Bunları dusunmenızde fayda var. O şartlarda daha uygunu zor.

Çinli ucuz olarak da lifan in modeli düşünülebilir.

Arkadaşlar Rx3 önermişler. Ben de yasınıza yakısacagını düşünüyorum.

İlginize çok teşekkürler. Ancak RX3, CRF 250 ve KLX 250 gibi motorlarla başlamaya cesaretim yok. Beygir güçleri 25 bg, torkları 20 nm'nin üzerinde. Yani 125 bir crosun yaklaşık 2 misli. Önce 125 cross, 1-2 yıl sonra 200 veya 250 lik bana daha mantıklı geliyor. Bu nedenle Yamaha WR 125 ilgimi çekti.
 
Katılım
4 Ocak 2015
Mesajlar
606
bisiklet için yapılan bu yöntem belki işinize yarar:

http://www.mtnbikeriders.com/2007/02/13/diy-tire-chains/

ya da şu videoyu izleyin :

[yt]vUo9Zu2-bnU[/yt]

Gerçekten pratik ve ucuza mal olacak bir yol. Eğer bir tel makası bulunursa, diğer malzemeler kolay bulunur, biraz uğraşma ile bu zincir yapılabilir. Teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:52 ----------

Abi beni yanlış anlama lütfen.
Fakat lütfen en kısa sürede o kaskı değiştir.
En kötü ls2 al.

Çünkü şuan kafana geçirdiğin kaskın bir benzeri elime geçti , havaya fırlattım , direk kırıldı kask.
İçinde başınız varken çok daha güçlü bir şekilde çarpacağı kesin.

Lütfen yanlış anlamayın , tamamıyla sizin sağlığınız için söyledim.

Kask, Mondial cub ile beraber geldi. Ben ilk 1 sene o kaskı giymedim bile. Şu ucuz Nazi kasklar var, 10 TL ye, onlardan aldım kullandım. Hatta cubı aldığımın haftasında düşük sürate toprak zeminde düştüm ve alnım falan yarıldı. Ama o zamanlar forumları falan takip etmediğim için, ne tehlikeler geçirdiğimin farkında değilmişim. İnşallah 27 Şubat Eurasia Motosiklet Fuarında önce ekipmanı dizeceğim, hem de en az 1.000-1.500 TL vererek, sonra kalan para ile 125 ya da 150 lik motor alacağım. Param sıfıra yetmezse, 2. el alırım, 1-2 yıl sonra 200 veya 250 cc ye yükseltirim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:55 ----------

Hiç korkmayın 250 cc den.

250 cc nin kendinden korkmuyorum da, benden korkuyorum. 100 lük cubdan, 250 liliğe geçmek benim için, 4 tekerli araçlarda Hacı Murat'tan, 323 BMW ye geçmeye benziyor. Büyük konuşmayım, 100 likten 200 lüğe bile geçmem. Ben sizler gibi genç değilim, yaş 53, refleksler yavaş, sürücülük tecrübesi kazanma yavaş. İnsan kendi limitlerini bilmeli ve bunları aşmamalı. Ben bu yüzden haddimi bilirim, yoksa bunun sonu acı biter. Sizler gençsiniz, 100 lükten GSXR 600 e bile geçersiniz, ama ben yapamam :salut:
 
Katılım
14 Ara 2012
Mesajlar
1,522
Karda buzda motor kullanmanın tek çaresi çivili lastik yada zincirdir,
bu hava şartlarında kros çare değil aksine yüksekliğinden dolayı dahada zorlu bir yolculuğa neden olur,lastik ayni lastik kros olunca ne değişiyor :silent:
Yüksek torktan dolayı arkanın patinaja düşme olasılığı dahada fazla

Hocam zincir bulabilirseniz kllanabilirsiniz,ama lastik konusunda buz için bir çare üretilmedi henüz

Birde kaskın vizörü ağzımızdan çıkan sıcak havanın soğuk cama vurmasından dolayı buharlaşır,bunu engellemenin bir yolu yoktur
Kaskın vizörünü pinlock adı verilen şeffaf malzeme ile iki kat yapmaktan geçer,ısıcam hesabı

Ybr bence iyi tercih krosa filan bulaşmayın derim ben
 
Katılım
4 Ocak 2015
Mesajlar
606
Karda buzda motor kullanmanın tek çaresi çivili lastik yada zincirdir,
bu hava şartlarında kros çare değil aksine yüksekliğinden dolayı dahada zorlu bir yolculuğa neden olur,lastik ayni lastik kros olunca ne değişiyor :silent:
Yüksek torktan dolayı arkanın patinaja düşme olasılığı dahada fazla

Hocam zincir bulabilirseniz kllanabilirsiniz,ama lastik konusunda buz için bir çare üretilmedi henüz

Birde kaskın vizörü ağzımızdan çıkan sıcak havanın soğuk cama vurmasından dolayı buharlaşır,bunu engellemenin bir yolu yoktur
Kaskın vizörünü pinlock adı verilen şeffaf malzeme ile iki kat yapmaktan geçer,ısıcam hesabı

Ybr bence iyi tercih krosa filan bulaşmayın derim ben

Çok haklısın. Bak ben bunu bilmiyordum. Eğer crosun tork yüksekse, ben zaten onu vahşi at gibi zapt edemem ki. En iyisi ben YBR 125 alıyım, paraya kıyıp bir çift çivili lastik alıyım, riske girmeyim. Buradakilerin söylediklerine göre Ardahan'da kar Kasımdan Nisan'a kadar kalkmıyormuş. O zaman Çivili lastik fuzuli masraf değil zorunlu ihtiyaç.

Pinlocku internetten alabilir miyim? Ardahanda olacağını sanmam.

Not: Kardeş, nasıl "oyunageldin"? Merakımı celbetti. Olmazsa özelden de yazabilirsin.:silent:

Son not: Trolün birisi "yamaha r6 gibi pahalı motorları nasıl satın alıyorsunuz?" diye bir başlık açmış, inanır mısınız tam 5 sayfa cevap olmuş. Eğer kendinizi mutsuz hissediyorsanız, neşelenmek istiyorsanız, bir iki mesaja bakın, yeter.

Ya bu milletin hiç işi gücü yok mu? Yani şöyle ciddi konular konuşsak, benim gibi acemiler sorsa, sizler gibi tecrübeliler, ustalar cevap verse de, herkes bir şeyler öğrense. Haksız mıyım arkadaşlar?
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ocak 2015
Mesajlar
606
Hocam tebessüm ettirdiniz, tebrik ediyorum cesaretinizi ve azminizi. :)

Sağol Kardeş, eğer bir kardeşimizi tebessüm ettirdi isek, ne mutlu bize. Suratını astıracak hareketten çok daha iyidir. Azim konusuna gelince, öyleyimdir, soyadıma çekmişim. Ama cesaret konusuna gelince;

Adamin birisi kış günü havuza düşmüş, herkes birbirine bakıyormuş, suya atlasın da, boğulanı kurtarsın diye. Neyse birisi suya atlamış. Şapada şupada gitmiş ve boğulanı kurtarmış. Havuzdan çıkar çıkmaz: "Kim o beni suya iten lan?" demiş.

Benimkide o hesap, aklı olan insan 100 lük cub ile o hava şartında ve yol şartlarında o yolu gitmez. Ama dediğim gibi nâçar kaldım, bu yüzden gittim.
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
İşin Ybr boyutunu bilmiyorum ancak Oyunageldim forumdaş iyi nokta yakalamış, yüksekçe olduğundan hafifi kaymada, manevra ve motor tork'u yerinde kullanım ile ancak toparlanır cross'lar , ne değişire gelince engebeli arazide güle oynaya, çamur dere eçişi, extrem sayılacak yolardan cross ile rahatça geçilir, tabiri caiz ise macera motoru modu hazzı torku vardır.

Dezavantaj olabilecek hususlarda sizde farkındasınız abi, yazmışsınız zaten, kullanıcı dostu olan tork/beygir bu durumlarda düşmana dönebilir.

Çivili lastik işi nasıl olur bilemiyorum 80+ yaşındaki alamanya emeklisi akrabamın dediği 70'li yıllarda birçok (binlerce) yaralanma raporları olduğundan, çivi lastikler kutup dairesi yakınları harici yerlerde yasak edilmiş.

Sebeben , çiviler lastikten seyahat halinde kopup, mübalasız mermi etkisi gösterip binlerce kişiyi yaralamış, yurdumuzda durum nedir bende merak ediyorum doğrusu.
 
Katılım
14 Ara 2012
Mesajlar
1,522
Hocam sanırım motor için çivili lastik teknolojisi ülkemize henüz gelmiş değil,ama bunun yerine zincir kullanılabilir

Pinlock her kask için ayrı satılır,özellik ile kaskınız bilindik bir kasksa bulma olasılığınız kolaylaşır
Mesela bende ls2 benzeri bir kask vardı,pinlock yuvaları olmamasına rağmen bir pinlock alıp montajını yaptım
Youtubede videoları var bakabilirsiniz

Ben oyunagelmedim Oyuna geldim :)
 
Katılım
4 Ocak 2015
Mesajlar
606
İşin Ybr boyutunu bilmiyorum ancak Oyunageldim forumdaş iyi nokta yakalamış, yüksekçe olduğundan hafifi kaymada, manevra ve motor tork'u yerinde kullanım ile ancak toparlanır cross'lar , ne değişire gelince engebeli arazide güle oynaya, çamur dere eçişi, extrem sayılacak yolardan cross ile rahatça geçilir, tabiri caiz ise macera motoru modu hazzı torku vardır.

Dezavantaj olabilecek hususlarda sizde farkındasınız abi, yazmışsınız zaten, kullanıcı dostu olan tork/beygir bu durumlarda düşmana dönebilir.

Çivili lastik işi nasıl olur bilemiyorum 80+ yaşındaki alamanya emeklisi akrabamın dediği 70'li yıllarda birçok (binlerce) yaralanma raporları olduğundan, çivi lastikler kutup dairesi yakınları harici yerlerde yasak edilmiş.

Sebeben , çiviler lastikten seyahat halinde kopup, mübalasız mermi etkisi gösterip binlerce kişiyi yaralamış, yurdumuzda durum nedir bende merak ediyorum doğrusu.

Ben meslek olarak öncelikle Türkiye yerli köpek ırkları, bunun yanında Türkiye yerli at ırkları ve elime geçtikçe diğer evcil hayvan ırklarını araziye çıkarak araştırma yapıyorum. Bu nedenle kat ettiğim yolun yarıdan fazlası asfalt dışı yollar. Ya şose ya da toprak. Yani bir YBR 125 bu tip arazilerde gitmez mi?

Çivili lastik konusu doğru, Almanya'da çivili lastiği sorduğumda, asfaltı bozduğundan yasaklandığını söylemişlerdi. Sebep ne olursa olsun, Avrupa'da yasak. Ancak Ardahan ve çevresinde çivili lastiği kimsenin veya herhangi bir trafik polisinin dert edeceğini sanmam. Mübalağa olmasın ve kötülemek için söylemiyorum, Ardahan Şehir merkezinde, rektörlüğün önünde inek sürüsü gördüm. Eve dönüyordu. Yani buralar kurallar yönünden çok esnek.
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
4,435
Ben meslek olarak öncelikle Türkiye yerli köpek ırkları, bunun yanında Türkiye yerli at ırkları ve elime geçtikçe diğer evcil hayvan ırklarını araziye çıkarak araştırma yapıyorum. Bu nedenle kat ettiğim yolun yarıdan fazlası asfalt dışı yollar. Ya şose ya da toprak. Yani bir YBR 125 bu tip arazilerde gitmez mi?

Çivili lastik konusu doğru, Almanya'da çivili lastiği sorduğumda, asfaltı bozduğundan yasaklandığını söylemişlerdi. Sebep ne olursa olsun, Avrupa'da yasak. Ancak Ardahan ve çevresinde çivili lastiği kimsenin veya herhangi bir trafik polisinin dert edeceğini sanmam. Mübalağa olmasın ve kötülemek için söylemiyorum, Ardahan Şehir merkezinde, rektörlüğün önünde inek sürüsü gördüm. Eve dönüyordu. Yani buralar kurallar yönünden çok esnek.

Ybr emenaten, birkaç sene evvel, kısa sürüşte kullandım , forumlarda ilk tercih/tavsiye edilen model olmasının haklı yönleri var, asfalt kullanımında yakıtta rahat olması gibi, ancak iş bahs ettiğiniz arazi koşulları ise bilemiyorum demem o sebebten.

Ancak cross der iseniz, Apachi XZ 250 Rm kullanıyorum 23nm tork , 27+hp benzin sarfını göze alırsanız, bu yaratığı tavsiye derim:)
 
Katılım
26 Ara 2013
Mesajlar
719
kaliteli mesailer dilerim hocam ,bu şartlara rağmen sizin gibi alternatifleri ve farklıkları gösteren öğretim görevlileri gördükçe şevkim ve keyfim dahada yerine geliyor başarılar...
 
Katılım
4 Ocak 2015
Mesajlar
606
Ybr emenaten, birkaç sene evvel, kısa sürüşte kullandım , forumlarda ilk tercih/tavsiye edilen model olmasının haklı yönleri var, asfalt kullanımında yakıtta rahat olması gibi, ancak iş bahs ettiğiniz arazi koşulları ise bilemiyorum demem o sebebten.

Ancak cross der iseniz, Apachi XZ 250 Rm kullanıyorum 23nm tork , 27+hp benzin sarfını göze alırsanız, bu yaratığı tavsiye derim:)

Dedim ya, 250 cc almam. Bu işi kuralına göre yapacağım. Genellikle bana tavsiye edilen, motor hacmini tecrübe kazandıkça sindire sindire, yavaş yavaş büyütmem şeklinde. Aksi takdirde bu işin sonu iyi bitmez.
 
Katılım
14 May 2009
Mesajlar
981
Wr125 yüksek bir motor olduğundan Kawasaki klx150 de mutlaka incelenmeli bence.

Güzel motosiklet.
 
Katılım
14 May 2009
Mesajlar
981
Kısa kalırsınız. Ben 184 le WR dr zar zor yere basıyordum.
Klx ise tam size uygun
 
Katılım
4 Ocak 2015
Mesajlar
606
Kısa kalırsınız. Ben 184 le WR dr zar zor yere basıyordum.
Klx ise tam size uygun

Allah Allah, şaştım kaldım. Ben kendimi Türkiye standartlarına göre "ortadan uzun boylu" sanıyordum. Niye bu kadar yüksek yaparlar ki bu zıkımı? Sen 1.84'le zar zor yere basıyorsun, senden uzun boylu kaç kişi var ki, ayrıca bu mevcut kaç kişinin kaçı bu motoru alır? Bunlar kimlere satıyor bu motoru?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst