- Katılım
- 4 Ocak 2015
- Mesajlar
- 606
- Konu Yazar
- #1
Ardahan'da 4 gün önce işe başladım. Gelmeden 1 gün önce eşyalarım ile birlikte motosikletimi de PTT kargoya vermiştim. Hatta konuyu "Motosikletin kargo ücreti, neredeyse motosiklet fiyatına" başlığı ile duyurmuştum. 2 gün önce kargo ile motorum geldi. Çok kötü ambalajlamama rağmen, motorun sadece ön farın oturduğu plastik kısmı yerinden çıkmıştı.


Görev yaptığım okul şehrin biraz dışında. Sömestr tatili olması nedeni ile okula minibüsler de çalışmıyor. Yayan gitsem, dönüş yolu rampa. Ben de gözümü kararttım ve Mondial cub ile dualar ederek yola çıktım. Mübalağa etmiyorum, geliş gidiş sırasında yolun hiçbir yerinde tekerler asfalta basmadı. Sadece yoldaki buz veya sıkışmış kar. 2. viteste son derece temkinli gitmeme rağmen, kapalı kaskımın (cub satın aldığımda beraber gelen 50-100 milyonluk bir şey) vizörü sürekli buğulandı. Bunu önlemek için, şehre vardığımda, dönüş yoluna çıkmadan önce kaskın vizörünün iç kısmına tükürerek, buğulanmasını önlemeye çalıştım. Bu seferde -7 derece sıcaklık yüzünden tükürük kalıntıları vizörde dondu, daha da kötü oldu.
Vizöre niye tükürdüğümü belki merak edenleriniz vardır. Bende amatör dalgıçlık var. Dalgıçlık geçmişi olanlar bilir, dalışa geçmeden önce, dalış gözlüğünün su altında buğulanmasını önlemenin en pratik yolu, içini tükürüklemek ve deniz suyu ile yıkayıp, giymektir.
Şehirde iken, bu forumda okuduğum "Arkadaşlar hani bu elektrik kablolarını v.b şeyleri tutturmak için kullanılan cırtların kalınlarından lastiğe cırtlıyorsunuz, kayma ve patinaj riskini azaltıyor." şeklindeki yöntem üzerine, ön ve arka teker lastiğine cırt (plastik kelepçe) taktım. Ancak motoru hareket ettirince, dönerken bir yerlere değdi. Tekrar söktüm (Herhalde ben uygun takamadım). Arka tekerdeki birisi kalmış, 2. fotoğrafta görünüyor.
Dönüşte topcase dolu idi. Bir kutuyu da top case ile benim arama ip ile bağladım. Sol gidona da bir poşet taktım. Yaradan'a sığınıp, bu halde sağ salim gelmeyi başardım. Anıyı fotoğraf ile sabitlemek istedim.
Benim gibi acemi sürücülere tavsiyeleriniz nelerdir, Tecrübelerinizi paylaşır mısınız? Bu gibi durumlarda "Hiç çıkma, evde otur" dışında, ne yapmak lazım?


Görev yaptığım okul şehrin biraz dışında. Sömestr tatili olması nedeni ile okula minibüsler de çalışmıyor. Yayan gitsem, dönüş yolu rampa. Ben de gözümü kararttım ve Mondial cub ile dualar ederek yola çıktım. Mübalağa etmiyorum, geliş gidiş sırasında yolun hiçbir yerinde tekerler asfalta basmadı. Sadece yoldaki buz veya sıkışmış kar. 2. viteste son derece temkinli gitmeme rağmen, kapalı kaskımın (cub satın aldığımda beraber gelen 50-100 milyonluk bir şey) vizörü sürekli buğulandı. Bunu önlemek için, şehre vardığımda, dönüş yoluna çıkmadan önce kaskın vizörünün iç kısmına tükürerek, buğulanmasını önlemeye çalıştım. Bu seferde -7 derece sıcaklık yüzünden tükürük kalıntıları vizörde dondu, daha da kötü oldu.
Vizöre niye tükürdüğümü belki merak edenleriniz vardır. Bende amatör dalgıçlık var. Dalgıçlık geçmişi olanlar bilir, dalışa geçmeden önce, dalış gözlüğünün su altında buğulanmasını önlemenin en pratik yolu, içini tükürüklemek ve deniz suyu ile yıkayıp, giymektir.
Şehirde iken, bu forumda okuduğum "Arkadaşlar hani bu elektrik kablolarını v.b şeyleri tutturmak için kullanılan cırtların kalınlarından lastiğe cırtlıyorsunuz, kayma ve patinaj riskini azaltıyor." şeklindeki yöntem üzerine, ön ve arka teker lastiğine cırt (plastik kelepçe) taktım. Ancak motoru hareket ettirince, dönerken bir yerlere değdi. Tekrar söktüm (Herhalde ben uygun takamadım). Arka tekerdeki birisi kalmış, 2. fotoğrafta görünüyor.
Dönüşte topcase dolu idi. Bir kutuyu da top case ile benim arama ip ile bağladım. Sol gidona da bir poşet taktım. Yaradan'a sığınıp, bu halde sağ salim gelmeyi başardım. Anıyı fotoğraf ile sabitlemek istedim.
Benim gibi acemi sürücülere tavsiyeleriniz nelerdir, Tecrübelerinizi paylaşır mısınız? Bu gibi durumlarda "Hiç çıkma, evde otur" dışında, ne yapmak lazım?
Son düzenleme: