Ardahan'da Kar ve Buzda -7'de Cub Sürmenin Dayanılmaz Hafifliği

Katılım
14 May 2009
Mesajlar
981
Avrupalılar bizden uzun :)
Alan arkadaslar kısmen alcaltma yaptılar. Ama 180 altında boyu olup WR kullanan olduğunu sanmıyorum.
 
Katılım
10 Tem 2014
Mesajlar
407
Hocam zor bir yolculukta olsa eminim keyif almışsınızdır. Bu cesaret için sizi tebrik ederim.
İyi sürüşler nice kilometreler dilerim
 
Katılım
4 Ocak 2015
Mesajlar
606
Avrupalılar bizden uzun :)
Alan arkadaslar kısmen alcaltma yaptılar. Ama 180 altında boyu olup WR kullanan olduğunu sanmıyorum.

Kurban oluyum, Avrupa'da yaklaşık 25 ülke gördüm, bu adamlar bizden ortalama 15-20 cm uzun değil. Ayrıca dizaynı yapılmış, seri üretime geçmeden birçok testten geçmiş bir motoru alçaltmak ne kadar doğru olur? Hani "Doğan görünümlü Şahin kullanan kırolar" var, helezonları falan kestiriyor, lastik yanak boyutunu küçültüyorlar. Onlar gibi bir şey fabrika ayarları yapılmış motoru alçaltmak, öyle değil mi?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:16 ----------

Hocam zor bir yolculukta olsa eminim keyif almışsınızdır. Bu cesaret için sizi tebrik ederim.
İyi sürüşler nice kilometreler dilerim

Ne keyif alması, sürekli gözünüm önüne hanım ve çocuklar geldi. Gidip gelene kadar o soğukta terledim dersem yeridir. Bir daha çıkmam böyle yola, gerekli tedbirleri almadan. Arkadaşlar sağolsun bayağı pratik bilgi verdiler.
 
Katılım
14 May 2009
Mesajlar
981
Aynen öyle.
Zaten yakısıksız oluyor.

Hocam yamaha nin motorları hep yüksektir.
Tenere de wr250 de aynen bu sekilde.
Ben tenere almak istiyorum ama boy konusu kafamı karısıtıyor. Bir de Kilo meselesi var bende. Motoru kontrol etmek sıkıntı olabiliyor
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Bizim buraya (Kocaeli-Gölcük civarı) yılın bir iki günü tutacak kadar kar yağar.

Bende bu zamanlarda mutlaka çıkar,iki tur atarım. Hatta yetinmem dağa,tepelere tırmanmaya çalışırım.

Zevklidir ama bu zevke değecek kadar risk almaya değer mi orası tartışılır :)

Bu resimler geçen kıştan.
z20nnO.jpg

O3oEEz.jpg

J7Q33W.jpg



Bence;
Karda kullanırken ani gaz açışlarından ve fren yapmaktan kaçınılmalı.

Dönüşler,sağa-sola manevralar çok dikkatli yapılmalı.

Vites düşürürken arka tekeri kilitlemeden,deviri yüksek tutarak vites düşürülmeli.Aksi takdirde arka teker normal bir zemine göre çok çabuk kitler ve düşmemize sebep olur.

Lastiklerde daha dişli bir lastikle değişirse yol tutuşuna katkıda bulunabilir.
 
Katılım
4 Ocak 2015
Mesajlar
606
Bizim buraya (Kocaeli-Gölcük civarı) yılın bir iki günü tutacak kadar kar yağar.

Bende bu zamanlarda mutlaka çıkar,iki tur atarım. Hatta yetinmem dağa,tepelere tırmanmaya çalışırım.

Zevklidir ama bu zevke değecek kadar risk almaya değer mi orası tartışılır :)

Bu resimler geçen kıştan.
http://i.hizliresim.com/z20nnO.jpg
http://i.hizliresim.com/O3oEEz.jpg
http://i.hizliresim.com/J7Q33W.jpg


Bence;
Karda kullanırken ani gaz açışlarından ve fren yapmaktan kaçınılmalı.

Dönüşler,sağa-sola manevralar çok dikkatli yapılmalı.

Vites düşürürken arka tekeri kilitlemeden,deviri yüksek tutarak vites düşürülmeli.Aksi takdirde arka teker normal bir zemine göre çok çabuk kitler ve düşmemize sebep olur.

Lastiklerde daha dişli bir lastikle değişirse yol tutuşuna katkıda bulunabilir.

Tavsiyeler için teşekkürler. Ardahan'da normalde 4-6 ay arası kar oluyormuş. Örneğin geçen yol Mayıs Ayı'nda kar yağmış. Acaba paraya kıyıp, her iki tekere de çivili lastik alsam, nasıl olur? Örneğin YBR'nin çivili lastiklerini Türkiye'de bulabilir miyim?
 
Katılım
4 Kas 2010
Mesajlar
1,365
Açıkcası o iş cub motosiklet ile zor geldi gözüme.. Arka lastiğiniz dişli ancak ön fabrika gibi duruyor..

dx6fd.jpg


Bu arada benim boyum 1.69 kanuni cross 150 ile başlamıştım ki verdiğim linki incelerseniz nerelere çıktığımı(daha da dik yerler bulmuştum sonra) görürsünüz.. Kaldı ki merdivenlerden inip çıkıyordum altını vurduğum olmuştur motosikletin..

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/87482-kanuni-150cc-cross-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-4.html

Zaten deneyiminiz var motosiklet ile ilgili.. 250cc lik bir enduro-cross sizi hiç zorlamaz hatta keyif verir.. 12 beygir ile gerçekten uğraşılmaz olması gereken en az beygir bu bence.. 1.69 boy ile ileride KTM 250 EXC-F almayı planlıyorum siz düşünün..

http://www.youtube.com/watch?v=NP2cP5k5ohw

Bu adam burada gidebiliyor ise bizde düz zeminde gideriz herhalde..
 
Katılım
4 Ocak 2015
Mesajlar
606
Açıkcası o iş cub motosiklet ile zor geldi gözüme.. Arka lastiğiniz dişli ancak ön fabrika gibi duruyor..

http://a1210.hizliresim.com/12/f/dx6fd.jpg

Bu arada benim boyum 1.69 kanuni cross 150 ile başlamıştım ki verdiğim linki incelerseniz nerelere çıktığımı(daha da dik yerler bulmuştum sonra) görürsünüz.. Kaldı ki merdivenlerden inip çıkıyordum altını vurduğum olmuştur motosikletin..

http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/87482-kanuni-150cc-cross-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-4.html

Zaten deneyiminiz var motosiklet ile ilgili.. 250cc lik bir enduro-cross sizi hiç zorlamaz hatta keyif verir.. 12 beygir ile gerçekten uğraşılmaz olması gereken en az beygir bu bence.. 1.69 boy ile ileride KTM 250 EXC-F almayı planlıyorum siz düşünün..

http://www.youtube.com/watch?v=NP2cP5k5ohw

Bu adam burada gidebiliyor ise bizde düz zeminde gideriz herhalde..

Doğrudur, arka lastik dişli, ama ön fabrika. Çanakkale'de Cubı aldığım arkadaş sık sık köyüne gidiyormuş, bu yüzden arkaya dişli takmış. Ancak arka lastiğin dişli olması Çanakkale'de lüzumsuz idi ancak Ardahan'da bayağı işime yarayacak. Kanuni Cross 150'yi yeni görüyorum. İlgimi çekti. İlgili forumuna girip, hakkında yazılanları okuyayım biraz. Teşekkürler. Bu arada, sen kullanıyor musun bu motoru yoksa öylece bildiğin için mi tavsiye ettin?
 
Katılım
4 Kas 2010
Mesajlar
1,365
Doğrudur, arka lastik dişli, ama ön fabrika. Çanakkale'de Cubı aldığım arkadaş sık sık köyüne gidiyormuş, bu yüzden arkaya dişli takmış. Ancak arka lastiğin dişli olması Çanakkale'de lüzumsuz idi ancak Ardahan'da bayağı işime yarayacak. Kanuni Cross 150'yi yeni görüyorum. İlgimi çekti. İlgili forumuna girip, hakkında yazılanları okuyayım biraz. Teşekkürler. Bu arada, sen kullanıyor musun bu motoru yoksa öylece bildiğin için mi tavsiye ettin?

Önerdiğim derken kanuni cross 150 yi 1 seneden fazla kullandım sonra sym wolfa geçtim..Kanuni başlığındaki fotoğraflar da kendi motosikletimindi.

Kanuni cross 150 konusunda herşeyi yapmış biri olarak(ön dişli-arka dişli değişimi,lastik değişimi,motoru komple boyama,karbüratör temizleme de dahil baya birşey yaptım) herşeyi sorabilirsiniz..

Derseniz ki önerir misin? Onun yerine ilk fotoğraftaki motosiklet Mondial Xtreme-Max i öneririm(ön amortisör daha iyi,lastik ebatları daha kolay bulunabiliyor ve daha sorunsuz)

Bütçenizi bilmediğimden kendimce bir sıralama yapıyorum ucuzdan pahalıya..

1-Mondial Xtreme-Max= Düşük gücü en büyük sorunu.. Forumda kullanıp memnun kalan baya insan var.. Kanuni yerine bunu tercih etmenizi öneririm(daha az sorunlu bir model)

2-Kuba Str-250= 250 cc olarak daha fazla bir güç tabi bir japon değil.. Uygun fiyatlı bir alternatif.. Boyasının rengi falan atsa da hafifliği ile sizi hiç zorlamaz. Boyunuz ile gayet uyumlu bir motosiklet.. Malzeme kalitesi kanuni ile aynı(mondial inki daha kaliteli geliyor bana) Hem biraz daha güçlü olsun hemde ucuz olsun derseniz f/p de gayet iyi

3-Honda Crf-250= Kawasaki klx yerine bunu öneririm.. Yola daha uygun hemde her tür arazi ihtiyacınızı karşılar(araziden kasıt kar işte).. Ağırlığı biraz var ancak prof kullanıcı değiliz.. Kullanımı kolay ayrıca elden çıkartması çok rahat..
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Tavsiyeler için teşekkürler. Ardahan'da normalde 4-6 ay arası kar oluyormuş. Örneğin geçen yol Mayıs Ayı'nda kar yağmış. Acaba paraya kıyıp, her iki tekere de çivili lastik alsam, nasıl olur? Örneğin YBR'nin çivili lastiklerini Türkiye'de bulabilir miyim?

O konuda malumatım yok ancak Irc lastiğin "winter grip" diye bir modeli var,kış lastiği olarak. Belki o biraz daha güzel yol tutuşu sağlayabilir.
 
Katılım
11 Şub 2012
Mesajlar
1,477
Hocam çivili lastiğinde şöyle bir dezavantajı var ulaşım için kullandığınız yolda kısa mesafe bile asfalt olsa çivili lastikler için ömür törpüsü olur kıydığınız paraya yazık olur. Genelde bu tip lastikleri aslaftın uzun aylar boyunca buz altında kaldığı bölgeler için mantıklı. Bulunduğunuz yerde böyle uzun süreli buz olacağını sanmam tabi öyleyse asfalta çıkmamak kaydıyla kullanılabilir elbet yinede tecrübesi olana sormak lazım Sonuçta zincir bile asfalta geldiği zaman daha çok kayar.Ayrıca zincirin rulmanlar ve cantlar için zorlayıcı olduğunuda unutmamak gerekir. Ama hiç yoktan zinciri takıp çıkarması daha kolay olacaktır çivili lastiklere göre. Krosun torklu olmasına gelirsekte eliniz o gaz tepkisine alışacaktır 15 dfakkaya dert etmeyin dert edeceğiniz husus yüksekliği olmalı . Tork sizi buz üzerinde kaydırır belki ama kara saplandığınızda yahut zorlu bayırlarda yüzünüzü güldürür.
 
Katılım
4 Ocak 2015
Mesajlar
606
Ardahan'da kar 4-6 ay arasında kalmıyormuş. Rakım 1.800 m ile Erzurum'dan sonra Türkiye 2. Yol ortası, araçların ezmesinden dolayı eriyor, ancak yol kenarları ve arazideki kar kalıyor.

Sizin gibi tecrübeli motorculardan cevabını merak ettiğim başka bir sorum olacak: Ben önce 1,5 yıl 100 cc cub kullandım ve motorda dengemi, ön ve arka fren kullanma becerisi gibi yönlerimi biraz geliştirdim. Motor hacmini sindire sindire, yavaş yavaş büyütmeyi istediğimden dolayı sürekli olarak 125 veya 150 cc lik sıfır bir motora bakıyorum. Şu an listemin 1. sırasında YBR var. Ancak 125-150 cc sıfır motoru alsam bile 1 yıl, en fazla 2 yıl kullanıp, motosiklet sürme becerimi geliştirdiğime inanırsam, 200-300 cc arası bir makineye geçmek istiyorum. Şimdi 100 lük cubdan 200-300 cc arası bir şeye geçsem, çok zorlanır mıyım acaba?
 
Katılım
11 Şub 2012
Mesajlar
1,477
Hocam ben hiç cup kullanmadım vites olayı nasıldır bilmem ama 100 cc ile 150 cc arasında öyle çok büyük fark yok 250 cc yide rahat kullanabilirsiniz sacece gaz tepkisinin hassaslaştığını bilin kafi ki onada dediğim gibi 15-20 da alışılıyor. Önemli olan düz vites mantığını ne kadar çabuk kavrayabileceğiniz ve bu sürecin 250 cc deki tepkileridir.Tercih tabiki sizndirelbet ama şehirler arası seyatahleride düşünüyorsanız 250 cc düşünmeniz yeridir .
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
10405454_10153054173338120_2754090607340852793_n.jpg


hocam yanlız değilsin :) kar hiç kalkmıyorsa zincir takarsan problemsiz kullanırsın. tabi tecrubede lazım biraz ama karda kullandıktan sonra asfaltta affetmezsin :)
 
Katılım
4 Ocak 2015
Mesajlar
606
Hocam ben hiç cup kullanmadım vites olayı nasıldır bilmem ama 100 cc ile 150 cc arasında öyle çok büyük fark yok 250 cc yide rahat kullanabilirsiniz sacece gaz tepkisinin hassaslaştığını bilin kafi ki onada dediğim gibi 15-20 da alışılıyor. Önemli olan düz vites mantığını ne kadar çabuk kavrayabileceğiniz ve bu sürecin 250 cc deki tepkileridir.Tercih tabiki sizndirelbet ama şehirler arası seyatahleride düşünüyorsanız 250 cc düşünmeniz yeridir .

Bugün bizim okulda birisi 2014 model Mondial 150 MCX motoru 3.000 TL'ye teklif etti. Acaba bu fiyat nasıl? Sıfır sayılır, bunu 6 ay 1 yıl kullanıp, 250'ye geçsem?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst