RKS RKS Titanic 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 Tem 2014
Mesajlar
18
Muğla'dan selamlar . Yolu düşen herkesi beklerim dostlar.

10355369_943232322373054_3280251403246507944_n.jpg


---------- Mesajlar birleştirildi - 18:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:18 ----------

İzlenimlerimden de bahsedeyim biraz. Motorumu sıfır aldım ve alalı 3 ay oldu. Şuan 1700 km de.
Servisdeki ustalar ise gerçekten iyi ve bazen para bile almadıkları oluyor. ( Gökova Motor - Marmaris )

Şuana dek en uzun, gidiş geliş 300 km yol yaptım. Hiç durmadan 150 km sürdüğüm oldu ( Muğla - Bodrum ). Banamısın demedi. Zaten genelde orta-uzun mesafelerde kullanıyorum. Defalarca Marmaris'e gittim geldim, bilenler bilir Sakar yokuşu ünlüdür ve bir kez olsun teklemedi. Bunlar dışında üniversiteye gidip geliyorum işte. Güneşli havayı gördüğüm an şehir dışına kaçıyorum ama. Marmaris, Bodrum, Akyaka, Fethiye .. :)

Motor şuan canavar gibi. Motul yağ kullanıyorum (en iyi yağ) . Sesi deseniz ilk aldığımdan çok farklı şuan. Motor açıldığı için canavar gibi gür çıkıyor şimdi. Açıkçası uzun yolda beni rahatsız ettiği bile oluyor.

Titreşim sürücüye çok az var, tatlı bir titreşim oluyor gaz verince. Ama artçı bayağı hissediyor. Artçının ayaklıkları fena titriyor.

0-100 arası ivmelenmesi gerçekten çok iyi ama 100 den sonrası ağır.

Kafama takılan tek bir şey var şuan, onuda ustaya gösteremedim henüz. Motor bloğundan teneke sürtme sesi gibi cızz diye bir ses geliyor bazen. Çok az ama kafama takıldı işte göstereceğim yakın bir zamanda.

Lastiklerden de bahsedeyim az. Bildiğiniz gibi lastikler çok kötü ama ben doğru frenleme sayesinde ıslak, kaygan, kuru mucur her türlü zeminde sıkıntı yaşamadan sürdüm.

Bütün motorcu kardeşlerime iyi sürüşler.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
338
Muğla'dan selamlar . Yolu düşen herkesi beklerim dostlar.

https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net...=3c0d046b51a76d947364b37fafa2f90f&oe=54E29AD9

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:18 ----------

İzlenimlerimden de bahsedeyim biraz. Motorumu sıfır aldım ve alalı 3 ay oldu. Şuan 1700 km de.
Servisdeki ustalar ise gerçekten iyi ve bazen para bile almadıkları oluyor. ( Gökova Motor - Marmaris )

Şuana dek en uzun, gidiş geliş 300 km yol yaptım. Hiç durmadan 150 km sürdüğüm oldu ( Muğla - Bodrum ). Banamısın demedi. Zaten genelde orta-uzun mesafelerde kullanıyorum. Defalarca Marmaris'e gittim geldim, bilenler bilir Sakar yokuşu ünlüdür ve bir kez olsun teklemedi. Bunlar dışında üniversiteye gidip geliyorum işte. Güneşli havayı gördüğüm an şehir dışına kaçıyorum ama. Marmaris, Bodrum, Akyaka, Fethiye .. :)

Motor şuan canavar gibi. Motul yağ kullanıyorum (en iyi yağ) . Sesi deseniz ilk aldığımdan çok farklı şuan. Motor açıldığı için canavar gibi gür çıkıyor şimdi. Açıkçası uzun yolda beni rahatsız ettiği bile oluyor.

Titreşim sürücüye çok az var, tatlı bir titreşim oluyor gaz verince. Ama artçı bayağı hissediyor. Artçının ayaklıkları fena titriyor.

0-100 arası ivmelenmesi gerçekten çok iyi ama 100 den sonrası ağır.

Kafama takılan tek bir şey var şuan, onuda ustaya gösteremedim henüz. Motor bloğundan teneke sürtme sesi gibi cızz diye bir ses geliyor bazen. Çok az ama kafama takıldı işte göstereceğim yakın bir zamanda.

Lastiklerden de bahsedeyim az. Bildiğiniz gibi lastikler çok kötü ama ben doğru frenleme sayesinde ıslak, kaygan, kuru mucur her türlü zeminde sıkıntı yaşamadan sürdüm.

Bütün motorcu kardeşlerime iyi sürüşler.

Merhaba jeolog. Şu bahsettiğin ses "Motor bloğundan teneke sürtme sesi gibi cızz diye bir ses geliyor bazen."dediğin sanki bende de var gibi ama çok dikkatli dinlediğinde duyabiliyorsun. Gazı açarken cıvlama sesi. Motorla ilgili bir sıkıntı olmadığını düşünüyorum.Dikkat kesildiğimiz için yeni farketmiş olabilirsin?
 
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
143
2. vitese atarkenki devriniz genelde ne oluyor arkadaşlar ? Genel olarak 5-6 bin deviri geçmeden sürüyorum, 4 bin civarında da 2 ye atıyorum. Kışa girmemiz ve bazı sabahlar jigle ile çalıştırmama rağmen yedeğe düşmeden 400 km gitmeye devam ediyorum yani 60 lira ile 400 km yani 0,15 kuruş (benzin lt si 4,8 lira )

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:31 ----------



Abi nerelerdesin ? Ulaşla haftasonları gezmiyor musunuz artık ?
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
338
Hakan, Ulaş genç,aslan gibi adam. Ben Ankara nın ayazında motorla dışarı çıksam, çizgi filmlerdeki gibi motora biner pozisyonda kalıp halinde indirirler beni. Motor garajda baharı beklemekte. Bu arada Ankara ya yolu düşen olursa mutlaka bana uğrasın.telefon numaram profil bilgilerimde var.
Hakan bu arada ben de 8.700 kmdeyim. Hep ölçümlerimde bir litre ile 30-33 km gidiyor. bu ölçümü defalarca yaptım. Dolayısıyla km de 15 kuruş civarında yakıyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Eyl 2014
Mesajlar
130
Arkadaslar selam, bir sorum olacak. Motorum su an 8000 km oldu, kac km'de tekrar bakima girmesi gerekiyor? Onceki sahibi bakimini duzenli yaptirdigini soyledi. Kitapcigi kayip o yuzden sormak istedim.

Bir de hangi motor yagini kullanmami onerirsiniz? Ben alip ustaya verecegim yagi cunku.
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
338
Arkadaslar selam, bir sorum olacak. Motorum su an 8000 km oldu, kac km'de tekrar bakima girmesi gerekiyor? Onceki sahibi bagkimini duzenli yaptirdigini soyledi. Kitapcigi kayip o yuzden sormak istedim.

Bir de hangi motor yagini kullanmami onerirsiniz? Ben alip ustaya verecegim yagi cunku.
Melih yağını 1500-2000 arasında kendin de değiştirebilirsin. Ben castrol kullanıyorum.oynak yeleri wd 40 ile yagla.altin elbiseli adamda bu yaglama islemi guzelce anlatiliyor. Zinciri her 300 km de yagla. Zincir gerginliginin ayarina bak kendin yapamiyorsan mutlaka ustaya yaptir.eger anlamiyorsan hic dokunma hepsini ustaya git yaptir.
 
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
143
Hakan, Ulaş genç,aslan gibi adam. Ben Ankara nın ayazında motorla dışarı çıksam, çizgi filmlerdeki gibi motora biner pozisyonda kalıp halinde indirirler beni. Motor garajda baharı beklemekte. Bu arada Ankara ya yolu düşen olursa mutlaka bana uğrasın.telefon numaram profil bilgilerimde var.
Hakan bu arada ben de 8.700 kmdeyim. Hep ölçümlerimde bir litre ile 30-33 km gidiyor. bu ölçümü defalarca yaptım. Dolayısıyla km de 15 kuruş civarında yakıyor.

Abi öyle diyorsun ama ondan da ses soluk çıkmıyo. Yoksa başka yerlerde mi takılıyor :joker: Valla bende içlikle idare etmeye çalışıyorum o da yetmezse üzerine pijama takviyesi yapıyorum :queen: Allah'tan evle okul arası 11 km/ 15 dk sürüyor da aşırı soğuk olmadıkça gidip gelebiliyorum.Bandırma- Bursa- Eskişehir üzerinden Ankara yapmak umarım yakın zamanda kısmet olur.
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
338
Gel hakan gel bekliyorum. Ulaş a yarın bir telefon edeyim. Nerelerde takiliyor. Ögrenelim.
 
Katılım
30 May 2013
Mesajlar
120
abi burdayım burda :))))) elimden geldigi kadar girmeye calısıyorum evet geziyorum cokkk cokkk :)) ama bu sabah canımı sıkın bi olay oldu sabah bi kalktım motora bakmaya ne göreyim motor yag akıtmıs ama zincir yagı filan değil küçümsenmiyecek yag akıtmıs calıstırmadan benzinlige gittim iyice yıkadım su tuttum tertemiz yaptm motorun alt tarafını 10 15 dakika calıstı biraz turladım geldim sıkıntı yok gibiydi 5 6 km mesafe gittim park ettim motoru yag damlatmaya başladı bu gecede antalyaya yoluluk var ustaya gösterecek vaktimde yok haftaya kaldı ama yag akıtıyor üzüldüm açıkcası daha 11.100 binlerde 5 aylık 6 aylık motor neyse artık sağlık olsun masraf yapıcam gibi görünüyor :(((( hakan kapım her daim açık ankara geldiginde haber vermen yeterli haftaya salı tekrar ankaradayım 0554 531 4742
 
Katılım
30 Tem 2006
Mesajlar
143
abi burdayım burda :))))) elimden geldigi kadar girmeye calısıyorum evet geziyorum cokkk cokkk :)) ama bu sabah canımı sıkın bi olay oldu sabah bi kalktım motora bakmaya ne göreyim motor yag akıtmıs ama zincir yagı filan değil küçümsenmiyecek yag akıtmıs calıstırmadan benzinlige gittim iyice yıkadım su tuttum tertemiz yaptm motorun alt tarafını 10 15 dakika calıstı biraz turladım geldim sıkıntı yok gibiydi 5 6 km mesafe gittim park ettim motoru yag damlatmaya başladı bu gecede antalyaya yoluluk var ustaya gösterecek vaktimde yok haftaya kaldı ama yag akıtıyor üzüldüm açıkcası daha 11.100 binlerde 5 aylık 6 aylık motor neyse artık sağlık olsun masraf yapıcam gibi görünüyor :(((( hakan kapım her daim açık ankara geldiginde haber vermen yeterli haftaya salı tekrar ankaradayım 0554 531 4742

Ulaş vidaları kontrol et ustaya gösteremesen de . Tabi yağ boşaltma vidasını çok kurcalayıp sonra eline alma. Yağ seviyesini kontrol edip eklemeyi unutma.Bu ara zor ama inşallah baharda gelme niyetim var, sağolasın. Okul sebebiyle çanakkaledeyim resmi tatiller haricinde.. Bende beklerim =)
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
338
Ulaş, telefonda konuştuğumuz gibi. Yağ tıpasına bir pul ilave et ve yeterince sık. Amaçok aşırıda sıkma. Vidayı yuvaya oturturken sakın diş kaçırma. Sana iyi yolculuklar.
 
Katılım
14 Kas 2014
Mesajlar
13
Merhaba arkadaşlar, siteye yeni üye oldum.Bende de rks 150 var. 1 ay önce aldım yaklaşık 8000 km civarında. Alırken yetkili servise gösterdim. Herhangi bir sıkıntısı olmadığını söyledi.Ancak motor sürekli stop ediyor. Yokuş yukarı yokuş aşağı kırmızıda durunca ne zaman gaz vermeyi bıraksam stop ediyor:pale:Yetkili servise götürdüm rölanti ayarını yaptı düzelmiş gibi gözükse de sorun hala düzelmedi.Ancak 20 dakika kadar gaz verince ısınıp kendine geliyor.Ondan sonra stop etmeyi bırakıp normale dönüyor.Motor genel olarak çok iyi başka hiçbir sıkıntısı yok.Yalnız dediğim gibi sürekli gaz vermem gerekiyor ısınıncaya kadar.Ne yapmam gerek bu konuda bilgisi olan varsa lütfen bir şekilde bilgilendirsin.Şimdiden herkese teşekkür ediyorum:)
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
338
Merhaba arkadaşlar, siteye yeni üye oldum.Bende de rks 150 var. 1 ay önce aldım yaklaşık 8000 km civarında. Alırken yetkili servise gösterdim. Herhangi bir sıkıntısı olmadığını söyledi.Ancak motor sürekli stop ediyor. Yokuş yukarı yokuş aşağı kırmızıda durunca ne zaman gaz vermeyi bıraksam stop ediyor:pale:Yetkili servise götürdüm rölanti ayarını yaptı düzelmiş gibi gözükse de sorun hala düzelmedi.Ancak 20 dakika kadar gaz verince ısınıp kendine geliyor.Ondan sonra stop etmeyi bırakıp normale dönüyor.Motor genel olarak çok iyi başka hiçbir sıkıntısı yok.Yalnız dediğim gibi sürekli gaz vermem gerekiyor ısınıncaya kadar.Ne yapmam gerek bu konuda bilgisi olan varsa lütfen bir şekilde bilgilendirsin.Şimdiden herkese teşekkür ediyorum:)
Aramıza hoş geldiniz.
Anlattıklarınızdan motorun rölanti ayarını biraz daha yükseltmeniz gerektiği anlaşılıyor. Motor devir sayacından da rölanti ayarının 1 veya altında kalıp kalmadığına bakın ve 1 ile 2 arasında (genelllikle 1,5 veya 2 ye yakın) bir yerde olması gerekir. Motor tam olarak ısınmışken bu ayarın yapılması lazım. Sorun yok, yalnız kışın bulunduğunuz bölge itibarıyla hava soğuk ise jikle ile motoru çalıştırın.
 
Katılım
14 Kas 2014
Mesajlar
13
Aramıza hoş geldiniz.
Anlattıklarınızdan motorun rölanti ayarını biraz daha yükseltmeniz gerektiği anlaşılıyor. Motor devir sayacından da rölanti ayarının 1 veya altında kalıp kalmadığına bakın ve 1 ile 2 arasında (genelllikle 1,5 veya 2 ye yakın) bir yerde olması gerekir. Motor tam olarak ısınmışken bu ayarın yapılması lazım. Sorun yok, yalnız kışın bulunduğunuz bölge itibarıyla hava soğuk ise jikle ile motoru çalıştırın.

Ankara'dayım abi soğukla alakası var ama genede çok geç kendine geliyor.Motordan çok anladığım söylenemez jikleyi nasıl kullanmam gerektiğini bilmiyorum. Açıkçası yerini dahi bilmiyorum.Bu konudan biraz bahsedebilirmisin.
 
Katılım
11 Eyl 2014
Mesajlar
155
Ankaradan selamlar. Bugün uzun zamandır hayalini kurduğum "İLK MOTOR"uma kavuştum. Ankara Işıl Motordan sıfır RKS Titanic 150 aldım. Motorum şuan yaklaşık 30km de :cherry: Ehliyetim kısmetse 15 gün içerisinde elimde olacak o güne kadar garajda güzel güzel yatıcak tabi. Titreşim beklediğimden çok çok az çıktı, şaşırdım açıkcası. Başlangıç olarak bence gayet güzel bir seçenek. Sıfır motor için önerileriniz varsa her zaman açığım, şimdiden teşekkürler :wiinkk:
Tekeriniz düz bassın.
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
338
Ankara'dayım abi soğukla alakası var ama genede çok geç kendine geliyor.Motordan çok anladığım söylenemez jikleyi nasıl kullanmam gerektiğini bilmiyorum. Açıkçası yerini dahi bilmiyorum.Bu konudan biraz bahsedebilirmisin.
Gidonun sol tarafında elciğin yanında yukarıdan aşağıya inen bir ok işareti vardır. üstünde okun gösterdiği yöne yukarı aşağıya inen bir tırnak vardır.Bu tırnak okun yukarısında durur. Bu durumda Jikle devrede değildir. Bu jikleyi okun işaret ettiği aşağıya doğru yarım veya tam olarak indir. Bu indirme ile karbüratöre daha fazla benzin gitmesini sağlar. biraz motor çalışsın motor ısındıkça artık stop etmeyecektir. Ancak motor ısındığında tırnağı tekrar yukarı almayı unutma. Jikle aşağıda kalırsa Isınan motora daha fazla hava gitmez teklemeden sonra stop eder.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:42 ----------

Ankaradan selamlar. Bugün uzun zamandır hayalini kurduğum "İLK MOTOR"uma kavuştum. Ankara Işıl Motordan sıfır RKS Titanic 150 aldım. Motorum şuan yaklaşık 30km de :cherry: Ehliyetim kısmetse 15 gün içerisinde elimde olacak o güne kadar garajda güzel güzel yatıcak tabi. Titreşim beklediğimden çok çok az çıktı, şaşırdım açıkcası. Başlangıç olarak bence gayet güzel bir seçenek. Sıfır motor için önerileriniz varsa her zaman açığım, şimdiden teşekkürler :wiinkk:
Tekeriniz düz bassın.
RKS 150 gerçekten güzel bir motor. Daha önce çinli motosikletler de kullandım. Ancak RKS 150 diğerlerine nazaran daha kaliteli. Rodajı dikkatli bir şekilde yap. Yüksek devirde kullanma. Ta ki 600 km ye gelip, yağını değiştirene kadar. Motor koruma demirini hemen taktır. Sakın ihmal etme. Ehliyetin gelene kadar trafiğe çıkma. Yağmurlu havalarda çok dikkatli ol. Zira Ankara da havalar soğuk. Sabah ve akşamları su birikintileri donma yapabilir. bu da kaymaya sebep olabilir. Virajlara çok fazla yatarak girme. Çok yavaş ve mümkün olduğunca dik girmeye çalış. Çünkü lastikler çok iyi tutunma işlevini yerine getiremiyor. Bu motoru agresif kullanmazsan keyifle Türkiye turu bile yapabilecek kapasitede bir motor. Zinciri 300 km de bir yağla. Motoru yıkatırken motor bölümüne tazyikli su tutturma. normal hortum suyu ile yıka. Ara sıra motorun oynak parçalarını yağla.
İyi ve dikkatli sürüşler.
 
Katılım
14 Kas 2014
Mesajlar
13
[B]Gidonun sol tarafında elciğin yanında yukarıdan aşağıya inen bir ok işareti vardır. üstünde okun gösterdiği yöne yukarı aşağıya inen bir tırnak vardır.Bu tırnak okun yukarısında durur. Bu durumda Jikle devrede değildir. Bu jikleyi okun işaret ettiği aşağıya doğru yarım veya tam olarak indir. Bu indirme ile karbüratöre daha fazla benzin gitmesini sağlar. biraz motor çalışsın motor ısındıkça artık stop etmeyecektir. Ancak motor ısındığında tırnağı tekrar yukarı almayı unutma. Jikle aşağıda kalırsa Isınan motora daha fazla hava gitmez teklemeden sonra stop eder.[/B]


Abi sağolasın çok yardımcı oldun.Motor şu an garajda en kısa zamanda deneyeceğim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:25 ----------

Ankaradan selamlar. Bugün uzun zamandır hayalini kurduğum "İLK MOTOR"uma kavuştum. Ankara Işıl Motordan sıfır RKS Titanic 150 aldım. Motorum şuan yaklaşık 30km de :cherry: Ehliyetim kısmetse 15 gün içerisinde elimde olacak o güne kadar garajda güzel güzel yatıcak tabi. Titreşim beklediğimden çok çok az çıktı, şaşırdım açıkcası. Başlangıç olarak bence gayet güzel bir seçenek. Sıfır motor için önerileriniz varsa her zaman açığım, şimdiden teşekkürler :wiinkk:
Tekeriniz düz bassın.

Hayırlı olsun öncelikle.Kazasız sürüşler diliyorum.Kesinlikle çok doğru bir tercih yapmışsın.Bende almadan önce çok araştırdım.Piyasada bu fiyata alınabilecek en iyi motor bundan şüphen olmasın.Aman diyeyim ehliyetsiz yola çıkma başına büyük bela açar. Bende de ehliyet yok ilk direksiyon sınavına girip alacağım. Bi de Ankara'da daha fazla dikkat etmeyi unutma.Hadi iyi sürüşler.:)
 
Katılım
18 Tem 2014
Mesajlar
18
Merhaba jeolog. Şu bahsettiğin ses "Motor bloğundan teneke sürtme sesi gibi cızz diye bir ses geliyor bazen."dediğin sanki bende de var gibi ama çok dikkatli dinlediğinde duyabiliyorsun. Gazı açarken cıvlama sesi. Motorla ilgili bir sıkıntı olmadığını düşünüyorum.Dikkat kesildiğimiz için yeni farketmiş olabilirsin?

Aynen öyle hocam. Gazı açınca cıvlama sesi geliyor. Benim hiç hoşuma gitmedi ama bu, bir sıkıntı olmasın ?
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
338
Hiç korkma jeolog. Fazla dinleme motoru. Servise anlatsak, çıkar öyle ses der. Anlatmasak içimizde kalır. servise gittiğimizde soralım bakalım. bir sorun ise paylaşalım lütfen.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst