Honda Honda MSX 125 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
4 Eyl 2014
Mesajlar
49
700-750 lira arasıydı yanılmıyorsam.
Anes motor adlı sitede 520 liraya vardı ama hep XS ve istemediğim modellerdi bide netten alışverişi sevmiyorum elime aldım taktım beğendim aldım... Belki biraz kazık yemiş olabilirimde Tansu beye helali hoş olsun yeni açmış dükkanı ki netteki fiyatlarıda 300 dolar yani normal diye düşünüyorum

Siz kaça almıştınız?
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Ağu 2014
Mesajlar
75
arkadaşlar belki motor arka çantası hoş durmaz diyeceksiniz ama ben taktırmayı düşünüyorum bununda nedeni ankara civarı şehirlere gezi planlıyorum
arka bagaj uyumu var mı??
 
Katılım
13 Nis 2014
Mesajlar
37
[/COLOR]Arkadaşlar ben msx 125 ime koruma demiri yada koruma takozu istiyorum.Daha önce taktıran var mı? Honda servisi koruma demiri takılacak yer yok dedi,doğru mu? Bir bayan sürücü olarak çok defa motoru düşürme söz konusu olacağı için,motora çok zarar vermeden enazından koruma takozu taktırmak istiyorum.Lütfen biri bana yardım etsin :(

Ben kendim için yapacaktım nette satılanların kopyalarını ama elim değmedi yoğunluktan, bittiğinde fotoğrafları burada paylaşırım ama geç olabilir sizin için :)
 
Katılım
4 Eyl 2014
Mesajlar
49
Arkadaşlar yağ değişiminde şöyle bir videoya denk geldim http://www.youtube.com/watch?v=m4xIrXh10rg oysaki ben alttaki vidayı söküp yapı boşaltıp yeni yağ dolduracağımı zannediyordum. Yağ değişiminde serviste böyle bir uygulama varmı ayrıca adam çıkarttığı parçaların türkçe tabiriyle "conta" larını değiştirmemizi tavsiye ettiğini söylüyor. Ayrıca bloğun içindeki sıçratıcıya kadar çıkarıp temizliyor birde partikül filtresi var, onuda temizliyor.
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
1,462
Arkadaşlar yağ değişiminde şöyle bir videoya denk geldim http://www.youtube.com/watch?v=m4xIrXh10rg oysaki ben alttaki vidayı söküp yapı boşaltıp yeni yağ dolduracağımı zannediyordum. Yağ değişiminde serviste böyle bir uygulama varmı ayrıca adam çıkarttığı parçaların türkçe tabiriyle "conta" larını değiştirmemizi tavsiye ettiğini söylüyor. Ayrıca bloğun içindeki sıçratıcıya kadar çıkarıp temizliyor birde partikül filtresi var, onuda temizliyor.

Bu 4000 km de bir yapılacak işlem zaten ilk yağ değişiminde gerek yok. sadece içindeki koruyucu yağın tamamen boşaldığından emin olmak lazım. Onu da bir hortum vasıtasıyla hava üfleyerek bu soruna çözüm getirebilirsiniz.
 
Katılım
20 Tem 2014
Mesajlar
547
arkadaşlar hangi yağı öneriyosunuz var mı servisin verdiğinden farklı bi yağ kullanan? son bakımdan sonra motordan soğudum yemin ediyorum.
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
1,462
arkadaşlar hangi yağı öneriyosunuz var mı servisin verdiğinden farklı bi yağ kullanan? son bakımdan sonra motordan soğudum yemin ediyorum.

servis castrol yağ koydu benim motora 10-40 olandan bir sıkıntı yok. Başlarda 115 i rahat gören motorum 100 ü göremez oldu ama 300 km kadar bindikten sonra düzeldi :)
 
Katılım
20 Tem 2014
Mesajlar
547
servis castrol yağ koydu benim motora 10-40 olandan bir sıkıntı yok. Başlarda 115 i rahat gören motorum 100 ü göremez oldu ama 300 km kadar bindikten sonra düzeldi :)

bak bu iyi haber, demekki kullandıkları yağda sıkıntı var abi motor çalıştıkça ve yağ yandıkça düzene giriyor.işlh bu şekilde kalmaz da biraz daha açıldığını hissederim yoksa honda'yı dava edicem ya da motoru satıcam o kadar kızgınım şu an.
ayrıca bana castrol değil farklı bir marka yağ kullanıcam dedi castrol iyi olmuyor muş daha kaliteli bi yağ kullanıcağını söyledi ama adını hatırlayamdım öğrenince yazarım.
 
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
1,462
başka marka ne oluyor yahu ben ustayla görüştüm honda bizzat gönderiyor belgesini gösterdi. Öyle kafasına göre yağ koyacak olduktan sonra kendin alır koyarsın :) sizin usta biraz sıkıntılı galiba bence başka bir servisi tercih etmeye çalışın.
 
Katılım
4 Eyl 2014
Mesajlar
49
Arkadaşlar dün motorumu teslim aldım, şuana kadar acayip sevdim aralara giriyorum kaldırıma çıkıyorum hafif basamaklar 1-2 olursa iniyorum tam bir keyif motoru 75 km kadar kullandım ilk gün 60-70 i geçemedim şehir içi olduğu için zaten ama 90-100 rahat görür diye düşünüyorum hissiyatından, boyutundan beklenmeyecek şeyler yapıyor meret. İlk motorum olduğu içinde ayrca heyecanlıydım ama kontrolde kalkışta zerre problem yaşamadım bi tek aynaların yarısında kollarımı görüyorum :), tek sorunum bu. Yağıştada kullanma fırsatım oldu bu sabah, ve lastikler öyle bahsedildiği şekilde çok çok kötü değilmiş gibi geldi bana söylenenlerden sonra.
 
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
27
Dün 1000km bakımı için tekirdağ çorlu onur hondaya gittim.
işlemler yapıldı motoru servise aldılar.
tek yapılan işlem yağ değiştirmekmiş. oysa ki ben debriyaj ayarı ve fren ayarı istemiştim. abi bu böyle orijinali bozmaya gerek yok dedi usta kılıklı yabani.
ya arkadaşım diyorum geç kavrıyoR motor biraz öne al şu debryajı, yok efendim motora zarar verirmiş. ya arkadaş motor neden zarar verir erken kavrar sende şak şak diye bırakırsın motora zarar verirsin eyvallah ama ben bunu zaten biliyorum ve ona göre kullanıcam elimi ona göre ayarlıycam sanane ben istiyorum sen yap. yok onu da yapmadı :)

servise giderken 120 ile giden motor servisten sonra 105ten yukarı çıkmaz oldu.

bu nasıl bir servis ve bakım anlayşıdır anlayamadım. ne hava filtresi sökülmüş temizlenmiş edilmiş ne başka bir şey anca bir yağı boşalt yağ koy. 30 tl de para alıyolar sırf bunun için. o 30 lirayı sana vereceğime gider kendi sitediğim daha kaliteli bir motor yağını daha pahalıya alırım gider bi ustaya veya ustayada gerek yok kendim koyarım arkadaş...

ne diye sana para veriyorum ki ben yapmamı istediim hiç bişeyi yapmadıktan sonra. ve giderken birde eliyor bundan sonraki bakımlarda işçiik ücreti alıcam diye...

ulan giden motoru ağırlaştırdın rodajdan sonra her hangi bir faydası olmadı bakımın bana motorun zorlandığını hissetmeye başladım aksine, ilk defa yokuşlarda bayıldığına tanıklık ettim... ee ben başlarım böyle işe.

siz siz olun bu konulara dikkat edin arkadşlar gittiğinizde kontrolü elinizden bırakmayın. ben şimdi müsait bi zamanda honda genel servisi ya da bayisini fln aramayı düşünüyorum. arayıp tüm bunları anlatıcam ve motoru bozduklarını düşündüğümü söylüycem.
mağduriyetimin giderilmesini sitiyorum diycem ve hatta japonya yı aratmayın bana diycem ve gerekirse mail atıcam ya acayip sinir oldum... :pr:

Selamlar,
Benimde rodaj dün bitti ve servise götürdüm.Yaptıkları işlemler:
1-Motor yağ değişimi ( honda'nın orjinal 10W30 motor yağı )
2-Zincir gerginlik ayarı ve zincir yağlama.
3-Motoru komple WD40'lama.
4-Benim kırık sinyali de hallettiler hayrına :)
5-Balata spreyi ile balata temizliği.
6-Jant temizleme spreyi ile jantlardaki yağ kir pislik temizliği.
7-Debriyaj ayarı.Ayrıca debriyaj ve fren kollarının çok yukarda konumlandığını söyledi.Onları biraz aşağı indirdi.Bence de daha rahat artık.
8-Çay ikramı :)
Hepsi 27 TL tuttu.Dünden beri 50km falan yaptım.Son sürati deneme fırsatım olmadı.Hep trafikte gitmem gerekti.Ancak motordaki titreşim baya bir azaldı.Onu söyleyebilirim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:42 ----------

Arkadaşlar dün motorumu teslim aldım, şuana kadar acayip sevdim aralara giriyorum kaldırıma çıkıyorum hafif basamaklar 1-2 olursa iniyorum tam bir keyif motoru 75 km kadar kullandım ilk gün 60-70 i geçemedim şehir içi olduğu için zaten ama 90-100 rahat görür diye düşünüyorum hissiyatından, boyutundan beklenmeyecek şeyler yapıyor meret. İlk motorum olduğu içinde ayrca heyecanlıydım ama kontrolde kalkışta zerre problem yaşamadım bi tek aynaların yarısında kollarımı görüyorum :), tek sorunum bu. Yağıştada kullanma fırsatım oldu bu sabah, ve lastikler öyle bahsedildiği şekilde çok çok kötü değilmiş gibi geldi bana söylenenlerden sonra.
Hayırlı olsun.Kazasız belasız sürüşler dilerim.
Orjinal lastiğin azizliğine uğrayan biri olarak sana tavsiyem, eğer bütçen varsa lastikleri değiştirmen.ön arka 250 TL civarı birşey tutuyor.Michelin Power Pure SC taktım.Gidişi duruşu ve virajlar birhayli fark etti.Bu lastiğin bir diğer özelliği Scooter sınıfı lastiklerde ilk çift hamurlu lastik olması.Yani lastiğin ortası daha sert hamur, kenarlar daha yumuşak.Virajlarda motoru yatırdığın zaman yumuşak kenarlar daha iyi tutunma sağlıyor.
Ya bende Michelin'in satışçısı gibi oldum ama, daha güvenli bir sürüş sağlıyacaksa varsın olsun :)
Ayna sıkıntısı bende de var.Bunun bir çözümünü bilen varsa bir zahmet söylesin.Ayna uzatma aparatları gördüm internette.Hiç kullanan bilen varmı?
 
Katılım
20 Tem 2014
Mesajlar
547
Selamlar,
Benimde rodaj dün bitti ve servise götürdüm.Yaptıkları işlemler:
1-Motor yağ değişimi ( honda'nın orjinal 10W30 motor yağı )
2-Zincir gerginlik ayarı ve zincir yağlama.
3-Motoru komple WD40'lama.
4-Benim kırık sinyali de hallettiler hayrına :)
5-Balata spreyi ile balata temizliği.
6-Jant temizleme spreyi ile jantlardaki yağ kir pislik temizliği.
7-Debriyaj ayarı.Ayrıca debriyaj ve fren kollarının çok yukarda konumlandığını söyledi.Onları biraz aşağı indirdi.Bence de daha rahat artık.
8-Çay ikramı :)
Hepsi 27 TL tuttu.Dünden beri 50km falan yaptım.Son sürati deneme fırsatım olmadı.Hep trafikte gitmem gerekti.Ancak motordaki titreşim baya bir azaldı.Onu söyleyebilirim.

hangi servis bu arkadaşım söyle bende ona gideyim bir daha ki sefere, ayrıca 2. bakım için ne zaman gelmeni istediler yani kaç km'de?
 
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
27
Selamlar,
Benimde rodaj dün bitti ve servise götürdüm.Yaptıkları işlemler:
1-Motor yağ değişimi ( honda'nın orjinal 10W30 motor yağı )
2-Zincir gerginlik ayarı ve zincir yağlama.
3-Motoru komple WD40'lama.
4-Benim kırık sinyali de hallettiler hayrına :)
5-Balata spreyi ile balata temizliği.
6-Jant temizleme spreyi ile jantlardaki yağ kir pislik temizliği.
7-Debriyaj ayarı.Ayrıca debriyaj ve fren kollarının çok yukarda konumlandığını söyledi.Onları biraz aşağı indirdi.Bence de daha rahat artık.
8-Çay ikramı :)
Hepsi 27 TL tuttu.Dünden beri 50km falan yaptım.Son sürati deneme fırsatım olmadı.Hep trafikte gitmem gerekti.Ancak motordaki titreşim baya bir azaldı.Onu söyleyebilirim.

hangi servis bu arkadaşım söyle bende ona gideyim bir daha ki sefere, ayrıca 2. bakım için ne zaman gelmeni istediler yani kaç km'de?


Kardeş gittiğim servis Ümraniye'de.Honda D&B .İkinci bakımı da sormayı unuttum.Çıktıktan sonra aklıma geldi. birara telefonla sorarım.
 
Katılım
4 Eyl 2014
Mesajlar
49
[/COLOR]
Hayırlı olsun.Kazasız belasız sürüşler dilerim.
Orjinal lastiğin azizliğine uğrayan biri olarak sana tavsiyem, eğer bütçen varsa lastikleri değiştirmen.ön arka 250 TL civarı birşey tutuyor.Michelin Power Pure SC taktım.Gidişi duruşu ve virajlar birhayli fark etti.Bu lastiğin bir diğer özelliği Scooter sınıfı lastiklerde ilk çift hamurlu lastik olması.Yani lastiğin ortası daha sert hamur, kenarlar daha yumuşak.Virajlarda motoru yatırdığın zaman yumuşak kenarlar daha iyi tutunma sağlıyor.
Ya bende Michelin'in satışçısı gibi oldum ama, daha güvenli bir sürüş sağlıyacaksa varsın olsun :)
Ayna sıkıntısı bende de var.Bunun bir çözümünü bilen varsa bir zahmet söylesin.Ayna uzatma aparatları gördüm internette.Hiç kullanan bilen varmı?

Teşekkür ederim buarada sizin bahsettiğiniz gibi 2. Gün bende bir kaza yaptım daha doğrusu motoru sağa yatırdım olabiliyor böyle şeyler, 1-2 ufacık çizikle atlatttık sinyalde yerinde çıkmıştı şu hamur gibi olan kısım onu geri taktım. Lastikle ilgili valla Ankaradayım öyle bir giriyorumki viraja bu motor bende bi güven oluşturdu nerdeyse ayakçıklar yere sürtecek yadar yatıyorum banamısın demiyor (ilk başta acemiliğimden öyle girmiştimde baktım giriyor arada yapıyorum çok güzel bi yol tutuşu var gibi geldi bana ama elime para geçer geçmez lastikleri değiştiririm demekki çift hamurluyla daha iyi oluyor...
 
Katılım
20 Tem 2014
Mesajlar
547
Teşekkür ederim buarada sizin bahsettiğiniz gibi 2. Gün bende bir kaza yaptım daha doğrusu motoru sağa yatırdım olabiliyor böyle şeyler, 1-2 ufacık çizikle atlatttık sinyalde yerinde çıkmıştı şu hamur gibi olan kısım onu geri taktım. Lastikle ilgili valla Ankaradayım öyle bir giriyorumki viraja bu motor bende bi güven oluşturdu nerdeyse ayakçıklar yere sürtecek yadar yatıyorum banamısın demiyor (ilk başta acemiliğimden öyle girmiştimde baktım giriyor arada yapıyorum çok güzel bi yol tutuşu var gibi geldi bana ama elime para geçer geçmez lastikleri değiştiririm demekki çift hamurluyla daha iyi oluyor...

arkadaşlar şu ayaklıklar yere değene kadar ki videolarınızı bir çekin allah aşkına ben niye bu virajlarda bu kadar zorlanıyorum hala :S

yemin ederim en yumuşak virajda bile sıkıntı çekiyorum, acaba ters refleks mi oluştu bende dönüşlerde çok sıknıtı çekiyorum, b,r keresinde de scooter ile mıcır yolda düşmüştüm o sebeple korkuyorda olabilirim napmak lazım :(
 
Katılım
4 Eyl 2014
Mesajlar
49
arkadaşlar şu ayaklıklar yere değene kadar ki videolarınızı bir çekin allah aşkına ben niye bu virajlarda bu kadar zorlanıyorum hala :S

yemin ederim en yumuşak virajda bile sıkıntı çekiyorum, acaba ters refleks mi oluştu bende dönüşlerde çok sıknıtı çekiyorum, b,r keresinde de scooter ile mıcır yolda düşmüştüm o sebeple korkuyorda olabilirim napmak lazım :(

Üstad action cam alırsam çekerim, ya öyle dediysek 2 ya da 3 kere denk gelmiştir 1 ankarada olanlar bilir çayyolu sapağı var orada yapmıştım, 2 de yeni bi yol yaptılar aoçye hafif eğimli orada denk gelmişti. Bende çok korkuyordum ama motorla yayınca sonra kendini düzeltti ama tabiki deneme. Birde ben öyle hissediyorum içim gidiyor ama belkide yatmıyordur bile arkadan birinin çekmesi lazım çekerse. Yani abartıyor olmam muhtemel zaten ilk motorum... Yanlış bir izlenim vermek istemem haklı olabilirsiniz..
 
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
27
arkadaşlar şu ayaklıklar yere değene kadar ki videolarınızı bir çekin allah aşkına ben niye bu virajlarda bu kadar zorlanıyorum hala :S

yemin ederim en yumuşak virajda bile sıkıntı çekiyorum, acaba ters refleks mi oluştu bende dönüşlerde çok sıknıtı çekiyorum, b,r keresinde de scooter ile mıcır yolda düşmüştüm o sebeple korkuyorda olabilirim napmak lazım :(

Bende çok tecrübeli sayılmam.Hala bir eğitim falanda almadım. (Bu arada Hondanın güvenli sürüş eğitimi-2 ye yazıldım.) Ama internetten izlediğim eğitim videoları, AEA'nın videolarından öğrendiklerimi yollarda defalarca uyguladım.Şuanda virajlarda baya bir rahatım. Aslında formül basit.
1-Viraja girerken gaz kes hızını,vitesini ayarla.
2-Kontrayla motoru gerektiği kadar yatır.Bakışın mutlaka viraj sonunda olsun.Bakışı düşürürsen motor yatmıyor yada saçma sapan yerlere gidiyor..( Defalarca denendi :)
3-Motor yatınca hafif hafif gazı aç.Motorun ağırlı arka tekere binsin.
4-Virajı dibini görünce ver coşkuyu.
5-Mümkünse virajda gazla oynama ve kesinlikle fren yapma.Virajda frenlemek gerekirse motoru düzeltebildiğin kadar düzeltip yap.
6-Baktın hızlı girdin viraja yatırma açında yetmedi motor dışa kayıyor.Frenleme ile falan uğraşma sakın.Dahada yatır motoru.(Buda başıma geldi 3-4 defa."aha sıçtık yapışacaz kaldırıma" derken motoru dahada yatırdım ve döndü.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:25 ----------

Teşekkür ederim buarada sizin bahsettiğiniz gibi 2. Gün bende bir kaza yaptım daha doğrusu motoru sağa yatırdım olabiliyor böyle şeyler, 1-2 ufacık çizikle atlatttık sinyalde yerinde çıkmıştı şu hamur gibi olan kısım onu geri taktım. Lastikle ilgili valla Ankaradayım öyle bir giriyorumki viraja bu motor bende bi güven oluşturdu nerdeyse ayakçıklar yere sürtecek yadar yatıyorum banamısın demiyor (ilk başta acemiliğimden öyle girmiştimde baktım giriyor arada yapıyorum çok güzel bi yol tutuşu var gibi geldi bana ama elime para geçer geçmez lastikleri değiştiririm demekki çift hamurluyla daha iyi oluyor...

Maşallah diyim o zaman.Ama şunuda unutma asfalt kalitesi de bu konuda etkili.Benim yere yapıştığım yerdeki asfalt, artık aşınmaktan cam gibi olmuş.Ön freni sıkınca güm.Ayrıca bunun sulaması var.Islak zemini var.Kum toz dökülmüşü var.Var oğlu var.İşi sağlama almak lazım.
 
Katılım
4 Eyl 2014
Mesajlar
49
Maşallah diyim o zaman.Ama şunuda unutma asfalt kalitesi de bu konuda etkili.Benim yere yapıştığım yerdeki asfalt, artık aşınmaktan cam gibi olmuş.Ön freni sıkınca güm.Ayrıca bunun sulaması var.Islak zemini var.Kum toz dökülmüşü var.Var oğlu var.İşi sağlama almak lazım.

Teşekkürler, aynen dediğiniz gibi en fenasıda virajda yatmışken rögar, çukur yada tümsekleşmiş bişi gördümü valla panik oluyorum, kum felan zaten felaket Allah göstermesin.

Nasıl gidiyor arkadaşlar gezdiğiniz yerler biraz fotoğraf felan koysak ben mobildeyim pc yok zor oluyorda siz koysanızda bizimde gözümüz gönlümüz açılsa

Birde Ankaradaki msx ciler neredesiniz bi şöyle buluşalım bi kahve olur bi çay olur... Ben çukurambardayım sizler neredeyseniz ortak bi yerde buluşalım konuşalım tecrübelerimizi vs paylaşırız... Tabii isterseniz...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst