Honda Honda MSX 125 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Nis 2014
Mesajlar
37
beyler selamlar, ben de dün aldım msx imi. plaka haftaiçi çıkacak o yüzden sadece otoparkta dolanıyorum fakat çok keyifli gerçekten. İlk izlenimim aynalar çok tuhaf geldi bana. Yamaha xmax kullanıyorum esas motor olarak, onun aynalarından çok memnunum. msx e de benzer bir ayna bulup takabilir miyim ?

yabancı sitelerde aksesuarları satılıyor ama buradan görüp almak istiyorum açıkçası.
 
Katılım
13 Ağu 2014
Mesajlar
75
Anladım fakat bir de birinci vitese atarken ve boşa almaya çalışırken geçişlerde sıkıntılar yaşıyorum bu normal mi??
Zincir yağlamalarında ince yağ mı kullanayım??
 
Katılım
13 Nis 2014
Mesajlar
37
Anladım fakat bir de birinci vitese atarken ve boşa almaya çalışırken geçişlerde sıkıntılar yaşıyorum bu normal mi??
Zincir yağlamalarında ince yağ mı kullanayım??

vites geçmeleri çok akıcı, neden sıkıntı olur bilemiyorum ama zorlanıyorsan bir terslik olabilir :s
 
Son düzenleme:
Katılım
17 May 2011
Mesajlar
1,462
Dediğim gibi siz 750 km ye geldikten sonra yağı değiştirin zincir ayarınıda kontrol ettirin sorununuz düzelecektir. Zincir yağı için ise ben castrol zincir spreyi var onu kullanıyorum. Yok ben para vermem derseniz motorunuzdan çıkan atık yağı da kullanabilirsiniz bir fırça yardımı ile :)
 
Katılım
20 Tem 2014
Mesajlar
547
Ben Uskudar Cengelkoydeyim. Yakinlardaysaniz gorusmek isterim.
Bugun motorun lastikleri degistirdim. Michelin Power Pure lastik taktirdim. Bizim yakinlarda bir motorcuvar. Orada hallettirdim. Usta bu arada motorun sagina soluna da bakti. Ilki fabrikasyon zincir ayarinin asiri gergin olmasi. Saglam bir kufur etti hondaya. Normal hale getirince bende anladim ne kadar gergin oldugunu. Motoru zorlar bu kadar gergin zincir dedi. Onun farkini ben anlamadim. Ama debriyajinin cok yukarda kavradigini soyleyip onuda ayarlayinca motor baska birsey oldu. Kullanmasi inanilmaz kolaylasti. Vites gecisleri motoru kaldirma v.s. cok rahat artik. Daha ilk vitesli motorum oldugundan heralde bende bir problem var, daha alisamadim, acemiyim falan diyordum. Meger sikinti debriyaj ayarindaymis. Sizinde boyle sıkıntılarınız varsa bir kontrol ettirin mutlaka.

aynı sorun bende de var henüz 800 km civarlarında 1000km bakımında yaptırıcam bende trafikte bazen sıkıntı olabiliyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:23 ----------

bu arada grom severler olarak takipleşebiliriz video ve resimlerinizi gönderirseniz yayınlıyorum hemen takip eden resim gönderen arkadaşlar var daha çok kalabalık olursa daha iyi olur instagram üzerinden @gromturkey takip :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:26 ----------

arkadaşlar buda geçtiğimiz hafta eşimle birlikte çilingöz gezimizden amatör bir video :)

https://www.youtube.com/watch?v=Epws-6HKEOc
 
Katılım
13 Nis 2014
Mesajlar
37
beyler esime msx ile motosiklet kullanmayi ogretmeye baslayacagim. bu surecte motoru yatirmasi muhtemeldir. aliexpress te koruma takozu gibi biseyeler gördüm fakat cok pahali geldi bana. çalıştığım fabrikada imkanlar fazla. Bunlara benzer aluminyum ve polyamid malzemeden birseyler yapmayi deneyecegim. sonucu sizlerle paylasirim. begenen ihtiyaci olan olursa istanbul icinde elden hediye edebilirim isteyenlere. ayrica konuyla ilgili fikir de verirseniz cok makbule gecer.
 
Katılım
20 Tem 2014
Mesajlar
547
beyler esime msx ile motosiklet kullanmayi ogretmeye baslayacagim. bu surecte motoru yatirmasi muhtemeldir. aliexpress te koruma takozu gibi biseyeler gördüm fakat cok pahali geldi bana. çalıştığım fabrikada imkanlar fazla. Bunlara benzer aluminyum ve polyamid malzemeden birseyler yapmayi deneyecegim. sonucu sizlerle paylasirim. begenen ihtiyaci olan olursa istanbul icinde elden hediye edebilirim isteyenlere. ayrica konuyla ilgili fikir de verirseniz cok makbule gecer.


bugün motoru temizlerken rüzgarın ve zeminin azizliğine uğradım ve motor yana doğru düştü ön çamurlukta çizik ve eksoz korumasında ezik-kırık meydana geldi :/
çok bir şey yok ama insan üzülüyor işte ve çok narin aletler olduklarından hemen bir yerlerinde gözle görülür deformasyon oluyor ne yazık ki.
bu bahsettiğiniz korumalıklar aslında biraz üzerinde düşünülür ve oynama yapılırsa bu tarz ufak çaplı düşmelere karşı motoru korusa iyi olurdu...
 
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
2,176
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yorumlari okudukca kiskandim msx cileri.herkes memnun. Xj6 yi iyi bir fiyata satarsam kesinlikle msx 125 alicam.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:24 ----------

Cok dikkat edin 1 saniye bile gozunuzden ayirmayin motoru misafirlige avmye bakkala markete gittiginizde !
Cunku ufak ve hafif eve koyun imkani olan.
 
Katılım
13 Nis 2014
Mesajlar
37
bugün motoru temizlerken rüzgarın ve zeminin azizliğine uğradım ve motor yana doğru düştü ön çamurlukta çizik ve eksoz korumasında ezik-kırık meydana geldi :/
çok bir şey yok ama insan üzülüyor işte ve çok narin aletler olduklarından hemen bir yerlerinde gözle görülür deformasyon oluyor ne yazık ki.
bu bahsettiğiniz korumalıklar aslında biraz üzerinde düşünülür ve oynama yapılırsa bu tarz ufak çaplı düşmelere karşı motoru korusa iyi olurdu...


splender geçmiş olsun, tahmin ederim nasıl hissettirdiğini. Ben bunu kopyalamayı düşünüyorum ilk etapta. Motor yanımda olsa ölçü alıp bugün yapardım. Splender bu arada selimpaşa da oturuyorsun sanırım. Eğer bitirebilirsem ve haftasonu şarköye gidersem geçerken bırakırım sana bitane :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:56 ----------

bu arada arkadaşlar biraz araştırma yaptım ve dikkatimi çeken tüm koruma takozları motor bloğuna bağlanıyor :farao: Yani darbe geldiğinde motor bağlantılarına geçecek kuvvet. Bu çok sağlıklı gelmedi bana açıkçası. Sanırım projem başlamadan bitti :queen:





 
Katılım
20 Tem 2014
Mesajlar
547
splender geçmiş olsun, tahmin ederim nasıl hissettirdiğini. Ben bunu kopyalamayı düşünüyorum ilk etapta. Motor yanımda olsa ölçü alıp bugün yapardım. Splender bu arada selimpaşa da oturuyorsun sanırım. Eğer bitirebilirsem ve haftasonu şarköye gidersem geçerken bırakırım sana bitane :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:56 ----------

bu arada arkadaşlar biraz araştırma yaptım ve dikkatimi çeken tüm koruma takozları motor bloğuna bağlanıyor :farao: Yani darbe geldiğinde motor bağlantılarına geçecek kuvvet. Bu çok sağlıklı gelmedi bana açıkçası. Sanırım projem başlamadan bitti :queen:

[url]http://s13.postimg.org/c9c211d83/59_22_01_B_1_large.jpg[/url]

[url]http://s13.postimg.org/xljjypx6b/0810141143a.jpg[/url]

[url]http://s13.postimg.org/g6zbqg01f/9674057324_8814c809f4_b.jpg[/url]


bu taraflara yolun düşerse buyur gel beklerim :)

takozun takılabileceği başka neresi var ki zaten şasiyede taksan bu sefer onu riske ediceksin ama bu takozların bu kadar zararvericek boyutta bi gücü ileteceğini sanmıyorum. amaç sadece ilk temastaki şoku önlemesi değil mi ztn abi. ilk etapta takoza değilde motorun üzerine düşse ztn yine zarar doğrudan motorun bağlantılarına ve motora zarar vericek bence olması olmamasından iyidir :)
 
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
27
Geçmiş olsun.Benimde sol ön sinyal kırık.Anlıyorum seni :)Geçen Hondaya fiyatıdı sordum.Cevabı duyunca sandalyeden düşüyordum.165 TL dediler.Yuh...O yüzden dikkatli olmak lazım.
bugün motoru temizlerken rüzgarın ve zeminin azizliğine uğradım ve motor yana doğru düştü ön çamurlukta çizik ve eksoz korumasında ezik-kırık meydana geldi :/
çok bir şey yok ama insan üzülüyor işte ve çok narin aletler olduklarından hemen bir yerlerinde gözle görülür deformasyon oluyor ne yazık ki.
bu bahsettiğiniz korumalıklar aslında biraz üzerinde düşünülür ve oynama yapılırsa bu tarz ufak çaplı düşmelere karşı motoru korusa iyi olurdu...


---------- Mesajlar birleştirildi - 15:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:47 ----------

Bu arada bir sorum olacak.Motorum 500 Km'ye geldi.Daha bakıma 500 var.Ama ben bu arada bir kez yağını değiştirmek istiyorum.Motul'ün yağlarına baktım.10W30 olarak 3 çeşit yağı var.Biri 22 TL, biri 38TL biri 50TL. hepsi 1 litre.Motul 3000,5100 ve 7100.Bunlar arasında ne fark var?Bizim ufaklığa hangisi gider?
 
Katılım
20 Tem 2014
Mesajlar
547
Geçmiş olsun.Benimde sol ön sinyal kırık.Anlıyorum seni :)Geçen Hondaya fiyatıdı sordum.Cevabı duyunca sandalyeden düşüyordum.165 TL dediler.Yuh...O yüzden dikkatli olmak lazım.


---------- Mesajlar birleştirildi - 15:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:47 ----------

Bu arada bir sorum olacak.Motorum 500 Km'ye geldi.Daha bakıma 500 var.Ama ben bu arada bir kez yağını değiştirmek istiyorum.Motul'ün yağlarına baktım.10W30 olarak 3 çeşit yağı var.Biri 22 TL, biri 38TL biri 50TL. hepsi 1 litre.Motul 3000,5100 ve 7100.Bunlar arasında ne fark var?Bizim ufaklığa hangisi gider?

fiyatı iyiymiş :) içime sıkıntı düşürdün bak şimdi :)
neyse çok bişey yok aslında ön sağ sinyalde hafiften yerinden oynamış ama idare eder.
ilerde bakarız bi çaresine...

ben 850 km deyim henüz yağ fln değğişmedim 1000'den önce gitmeyi düşünmüyorum. ama bilgi sahibi olan arkadşlar cevaplar ve tecrübelerine paylaşırsa iyi olur hangi yağ daha iyidir bilmek lazım. en azından 1000 bakımına giderken servisin yağını kullanmak çok tercih edilmiyor ona göre yağımızı alır gideriz :)
 
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
27
fiyatı iyiymiş :) içime sıkıntı düşürdün bak şimdi :)
neyse çok bişey yok aslında ön sağ sinyalde hafiften yerinden oynamış ama idare eder.
ilerde bakarız bi çaresine...

ben 850 km deyim henüz yağ fln değğişmedim 1000'den önce gitmeyi düşünmüyorum. ama bilgi sahibi olan arkadşlar cevaplar ve tecrübelerine paylaşırsa iyi olur hangi yağ daha iyidir bilmek lazım. en azından 1000 bakımına giderken servisin yağını kullanmak çok tercih edilmiyor ona göre yağımızı alır gideriz :)
Aslında benim sinyal de tek parça.Bir sıkıntısı yok.Ama sinyalin vidasının karşılığı düşmüş kazada.Üstünde somun kaynaklı metal bir parça.O olmadığı için vidalayamıyorum sinyali.Aslında benim işimi sinyal almak çözmez.Yeni sinyal alsam bile onu tutturacak yer yok bende :) Öyle acayip bir durumdayız yani.Şimdilik koli bandı...Bir ara civatacıları gezmek lazım.
 
Katılım
13 Nis 2014
Mesajlar
37
Aslında benim sinyal de tek parça.Bir sıkıntısı yok.Ama sinyalin vidasının karşılığı düşmüş kazada.Üstünde somun kaynaklı metal bir parça.O olmadığı için vidalayamıyorum sinyali.Aslında benim işimi sinyal almak çözmez.Yeni sinyal alsam bile onu tutturacak yer yok bende :) Öyle acayip bir durumdayız yani.Şimdilik koli bandı...Bir ara civatacıları gezmek lazım.

tdenizeren bakıyım o parçaya nasıl bişey, çözebilirim senin sıkıntını :)

splender siyah polyamid yokmuş fabrikada, aldırıp başlıycam ilk deneme parçasına, lakin ilk başlarda çok görsel birşey bekleme :)
 
Katılım
20 Tem 2014
Mesajlar
547
Bugün bir arkadaş motoru beğendiğini almak istediğini belirtmiş ama artçısı ile sürmek istediği için bilgi almak istemiş ve soru sormuştu özel mesajla, bende kendisine bir cevap yazdım. En azından o cevabı burda da paylaşmak isterim ki aynı soru işareti olan arkadşlarında işne gelir.
Tekrardan belirtmek isterim bu tamamen benim kişisel görüşüm bir başkası farklı düşünüyor olabilir.

Merhaba Özgür;

Şimdi öncelikle şunu belirtiyim motor iki kişilik diyorlar ama değil abi :)

Geçenler de eşimle 380 km yol gittik ama tam bir faciaydı.

Belki alışkın değildik belki rahat oturamadık bilemiyorum ama şu ana kadar ki deneyimlere bakacak olursam iki kişi için sürüş keyfi düşüyor aga :)
Tek başıma o kadar huzurlu ve keyifli kullanıyorum ki o kadar lezzet alıyorum ki, eşimle ya da bir başkası ile binince kendimi çok huzursuz ve keyifsiz hissetmeme neden oluyor :)

O yüzden iyi düşün iyi taşın derim Özgür sonrasında üzülmeni istemem...

Ha bu benim tecrübeme göre bu şekilde ama bir başkasına sorup yine fikir alabilirsin, belki ben biraz bencillik ediyorda olabilirim. O nedenle alet çok güzel kesinlikle hiç bir sıkıntısı yok. Her şeyiyle dört dörtlük, ama artçı, ikinci olayı dediğim gibi ne yazık ki belkide tek kötü tarafı o motor için...

Saygılar.
 
Katılım
20 Tem 2014
Mesajlar
547
arkadaşlar rodajlar nasıl gidiyor. var mı ilk bakımdan çıkan motordaki değişiklikleri paylaşırsa iyi olur. ayrıca modifiye ya da tune up yapanalr var mı ya da yapmayı düşünenler. nerden temin edilir ne kadara temin edilir iyileştirmeler geliştirmeler hadi gromcular neredesiniz :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:22 ----------

arkadaşlar merhaba;

koruma ekipmanı için bir kaç araştırma yaptım şimdilik aklıma yatan ve almak istediğim iki ürünü sizlerle paylaşıcam olumlu olumsuz eleştiri ve yorumlarınızı tavsiyelerinizi bekliyorum.

Dizlik: http://www.motosikletaksesuarlari.com/4Riders-Soft-Diz-Koruma_13595.html

Göğüs ve sırt:
http://www.motosikletaksesuarlari.com/Icon-Vest-Stryker-Siyah-Koruma_13914.html
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Bugün motorum servisteyken bunu test ettim. Biraz önyargılı bakıyordum aslında ama müthiş bir motormuş, bayıldım. Sürüşü acayip zevkli, çok güzel gidiyor. Titreşimi var ama rahatsız etmek bir yana insanı gaza getirip "iyi ki de varmış" dedirten cinsten. Valla artçı ile binmeyecek olsam direk alırdım, çünkü bana göre artçılı sürüş imkansız gibi bir şey. İki kişiyle ancak bakkala gidilir. Bir de frenlerine bayıldım. Bundan inip CBF'e binince hem gitmiyormuş, hem de durmuyormuş gibi geldi :).

Daha önce tavsiye isteyen birine alma demiştim, sözümü geri alıyor, tükürdüğümü yalıyorum : "Al kardeşim, al"
 
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
27
arkadaşlar rodajlar nasıl gidiyor. var mı ilk bakımdan çıkan motordaki değişiklikleri paylaşırsa iyi olur. ayrıca modifiye ya da tune up yapanalr var mı ya da yapmayı düşünenler. nerden temin edilir ne kadara temin edilir iyileştirmeler geliştirmeler hadi gromcular neredesiniz :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:22 ----------



arkadaşlar merhaba;

koruma ekipmanı için bir kaç araştırma yaptım şimdilik aklıma yatan ve almak istediğim iki ürünü sizlerle paylaşıcam olumlu olumsuz eleştiri ve yorumlarınızı tavsiyelerinizi bekliyorum.

Dizlik: http://www.motosikletaksesuarlari.com/4Riders-Soft-Diz-Koruma_13595.html

Göğüs ve sırt:
http://www.motosikletaksesuarlari.com/Icon-Vest-Stryker-Siyah-Koruma_13914.html

Rodajın bitmesine daha 350 km var :)

Diğer konuya gelince.Dizlik için birşey diyemem.Ele alıp biraz kurcalamak lazım.Diğer zırh güzel birşeye benziyor.AEA'nin üstünde de görmüştüm sanki bir programda.Bende hafta sonu Bel ve Göğüs koruması alacağım.Araştırmalarım sonucu bende şu ürünlerde karar kıldım.Hem bütçeme uygun hemde dandik çin mallarından değil.Benimki iki parça.
Sırtlık http://www.motomaxonlineshop.com/knox-meta-sys-sirt-koruma-pmu2151
Göğüs Koruma http://www.motomaxonlineshop.com/knox-gogus-koruma-pmu631

ikisi 240 TL gibi birşey tutuyor.Aslında montumun arkasına sırt koruyucu kalın bir pad almıştım.Ama tek göğüs koruması bulamadım.O yüzden böyle birşey alacağım.Hem böbrekleri de tutuyor.İlk kazamda kaburgalardan birini incittim.Nerem ağrıyorsa oraya koruma alıyorum :)
 
Katılım
20 Tem 2014
Mesajlar
547
Rodajın bitmesine daha 350 km var :)

Diğer konuya gelince.Dizlik için birşey diyemem.Ele alıp biraz kurcalamak lazım.Diğer zırh güzel birşeye benziyor.AEA'nin üstünde de görmüştüm sanki bir programda.Bende hafta sonu Bel ve Göğüs koruması alacağım.Araştırmalarım sonucu bende şu ürünlerde karar kıldım.Hem bütçeme uygun hemde dandik çin mallarından değil.Benimki iki parça.
Sırtlık http://www.motomaxonlineshop.com/knox-meta-sys-sirt-koruma-pmu2151
Göğüs Koruma http://www.motomaxonlineshop.com/knox-gogus-koruma-pmu631

ikisi 240 TL gibi birşey tutuyor.Aslında montumun arkasına sırt koruyucu kalın bir pad almıştım.Ama tek göğüs koruması bulamadım.O yüzden böyle birşey alacağım.Hem böbrekleri de tutuyor.İlk kazamda kaburgalardan birini incittim.Nerem ağrıyorsa oraya koruma alıyorum :)

hayırlısı olsun umarım beğenerek kullanırsın. ama ben iki parça olmasından yana değilim tek parça olması avantaj benim için, ve bana kalırsa en önemlisi yelek tarzında olması...
en azından hareket kabiliyetini engellemez ve rahat olur düşüncesindeyim. yazın tshirtin üzerine giy çık kışın deri ceketin altına giy çık daha ne olsun :)
dizlik içinde biraz inceleme yaptım aslında görünüşte yumuşak korumasız gibi duruyor ama msx ile ztn dize yatamayacağıma göre böyle yumuşak yine hraketi engellemeyen hemde aslolan koruma işni yerine getiren bi ürün yetecektir diye düşünüyorum onuda bulduğumu düşünüyorum tabii başka önerisi fikri olan varsa yine söylesin. beyin fırtınası yapalım en azından açıkçası bana o sert plastik dizlikler kullanışsız geliyor 4 riderz ssanki bunu düşünmüş bence yerinde olmuş :)
 
Katılım
18 Ağu 2014
Mesajlar
27
hayırlısı olsun umarım beğenerek kullanırsın. ama ben iki parça olmasından yana değilim tek parça olması avantaj benim için, ve bana kalırsa en önemlisi yelek tarzında olması...
en azından hareket kabiliyetini engellemez ve rahat olur düşüncesindeyim. yazın tshirtin üzerine giy çık kışın deri ceketin altına giy çık daha ne olsun :)
dizlik içinde biraz inceleme yaptım aslında görünüşte yumuşak korumasız gibi duruyor ama msx ile ztn dize yatamayacağıma göre böyle yumuşak yine hraketi engellemeyen hemde aslolan koruma işni yerine getiren bi ürün yetecektir diye düşünüyorum onuda bulduğumu düşünüyorum tabii başka önerisi fikri olan varsa yine söylesin. beyin fırtınası yapalım en azından açıkçası bana o sert plastik dizlikler kullanışsız geliyor 4 riderz ssanki bunu düşünmüş bence yerinde olmuş :)

Sert dizlik konusunda haklisin. Bende onlardan var. Ama cok rahat degil gercekten. Motorla giderken surekli cekistirmek zorunda kaliyorum. Açıkça pişman oldum aldigima. Zırh için de dedigim gibi. Düşündüğün koruma yeleği guzel birşeye benziyor. Umarım gorundugu kadar rahattir. Herkes bütçesine göre en iyisini almalı. Tek parça yada 2 parça... Bir kaza anında hic olmamasından iyidir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst