Bajaj Bajaj Boxer 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
Bajaj Boxer Traktör Çekiyor: http://youtu.be/ywn3TbqIbNw

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:50 ----------

 
Katılım
15 Eki 2009
Mesajlar
71
Arkadaşlar merhaba bi ara bakım için yağ adı çeşidi ve lastik sormuştum ama fikri olan yok sanırım. eğer fikri olan paylaşırsa memnun olurum.

Birde birkaç gündür bi sorun var motorda yolda giderken öksürmeye başlıyor gaz verirsem stop ediyor.durup tekrar marş yapıyorum çalışmıyor jikleyi açıp deniyorum çalışıyor ama durduğum yerde gaz versem yine stop ediyor.sanki gaz vermek durduruyor gibi. sonra jikleyle çalıştırıp bir kaç dakika bekliyorum devam ediyorum. böyle bişey yaşayan varmı? bu arada motor soğukken diyebilirsiniz soğuk olmuyor karşılaştığım durumlarda.

tabi ne zamandan sonra başladı buda önemli çok yağan yağmurlarda garajımı su bastı ama tabi öyle sel götürmedi motor lastik göbeklerine kadar sudaydı bu sebepten olabilirmi yada neresine sorun vermiş olabilir fikriniz varsa memnun olurum.

Saygılar.
 
Katılım
7 Haz 2014
Mesajlar
38
arkaşlar iyice araştırın, gerçekten arka çanta yasak mı.. eğer öyle ise bu rezalet..
 
Katılım
7 Nis 2013
Mesajlar
4,523
Arkadaşlar merhaba bi ara bakım için yağ adı çeşidi ve lastik sormuştum ama fikri olan yok sanırım. eğer fikri olan paylaşırsa memnun olurum.

Birde birkaç gündür bi sorun var motorda yolda giderken öksürmeye başlıyor gaz verirsem stop ediyor.durup tekrar marş yapıyorum çalışmıyor jikleyi açıp deniyorum çalışıyor ama durduğum yerde gaz versem yine stop ediyor.sanki gaz vermek durduruyor gibi. sonra jikleyle çalıştırıp bir kaç dakika bekliyorum devam ediyorum. böyle bişey yaşayan varmı? bu arada motor soğukken diyebilirsiniz soğuk olmuyor karşılaştığım durumlarda.

tabi ne zamandan sonra başladı buda önemli çok yağan yağmurlarda garajımı su bastı ama tabi öyle sel götürmedi motor lastik göbeklerine kadar sudaydı bu sebepten olabilirmi yada neresine sorun vermiş olabilir fikriniz varsa memnun olurum.

Saygılar.

sudan sanmıyorum ama suap ayarından olabilir
 
Katılım
11 Haz 2014
Mesajlar
73
Arkadaşlar merhaba bi ara bakım için yağ adı çeşidi ve lastik sormuştum ama fikri olan yok sanırım. eğer fikri olan paylaşırsa memnun olurum.

Birde birkaç gündür bi sorun var motorda yolda giderken öksürmeye başlıyor gaz verirsem stop ediyor.durup tekrar marş yapıyorum çalışmıyor jikleyi açıp deniyorum çalışıyor ama durduğum yerde gaz versem yine stop ediyor.sanki gaz vermek durduruyor gibi. sonra jikleyle çalıştırıp bir kaç dakika bekliyorum devam ediyorum. böyle bişey yaşayan varmı? bu arada motor soğukken diyebilirsiniz soğuk olmuyor karşılaştığım durumlarda.

tabi ne zamandan sonra başladı buda önemli çok yağan yağmurlarda garajımı su bastı ama tabi öyle sel götürmedi motor lastik göbeklerine kadar sudaydı bu sebepten olabilirmi yada neresine sorun vermiş olabilir fikriniz varsa memnun olurum.

Saygılar.

ben ilk 10 50 casrol koymuştum daha yeni 15 50 casrol koydum bu havalarda kalın daha iyi bulsaydım 20 50 casrol koyacaktım...stop etme olayına bişey diyemicem gazı ani kesme ve ani verme var bu motorda anladığım bu yüzden bazen stop ettiriyorum hala.. ilk zamanlarda başıma gelen olay yan sehpa açıkken vitese geçer geçmez stop etmesi emliyet için :) bunu da bilyenlere duyurmuş olalım
 
Katılım
4 Nis 2014
Mesajlar
78
arkaşlar iyice araştırın, gerçekten arka çanta yasak mı.. eğer öyle ise bu rezalet..

Yan çanta serbest arka çanta içinmakinacılar odasında purece cizdirilip ruhsata işletilecekmiş oda maliyetli omaliyetinen yan çanta ayarlanır tabi bu olay yeni milletin bir canı yanmaya başlasın saadece 80 liracık bir ceza kesiyorlarmış herkese selam motorsiklet televizyonu diye internet sitesi var ordan bu malumatı aldım
 
Katılım
15 Eki 2009
Mesajlar
71
ben ilk 10 50 casrol koymuştum daha yeni 15 50 casrol koydum bu havalarda kalın daha iyi bulsaydım 20 50 casrol koyacaktım...stop etme olayına bişey diyemicem gazı ani kesme ve ani verme var bu motorda anladığım bu yüzden bazen stop ettiriyorum hala.. ilk zamanlarda başıma gelen olay yan sehpa açıkken vitese geçer geçmez stop etmesi emliyet için :) bunu da bilyenlere duyurmuş olalım


izmir şartlarına 20/50 düşünüyorum zatende asıl sorduğum şu markanın şu medoli falan diye. yani apl falan gibi kodlar varya onları sordum yanlış almamak için çünkü yağı kendim götüreceğim.

ani gaz olayını biliyorum benim dediğim böyle bişey değil sabit gazda gidiyorsunuz öksürmeye başlıyor gazı sabit tutmaya devam ederseniz stop ediyor ve motor sıcak olduğu halde çalışmıyor jikleyle çalıştırıp bekliyorum sonra gaz yiyor.sanki motor boğuluyor gibi ama anlamadım daha önce böyle şeyler olmuyordu.
 
Katılım
21 Nis 2014
Mesajlar
96
BENİM TAHMİNİM MOTORUN YAKITINDA SU OLABİLİR.. KARBÜRATÖR VEYA DEPONDA SU OLABİLİR.. DİĞER BİR İHTİMAL KARBÜRATÖR MANİFOLDUNDAN YIRTIK YADA DELİK OLABİLİR HAVA ALIYORSA MOTOR NORMALDE ÇALIŞMAZ YADA HAREKET ETMEZ TAKİ JİKLE AÇINCAYA KADAR EL VE GÖZ İLE KONTROL EDİN.. SON İHTİMALİM İSE ATEŞLEMEDEN KAYNAKLI OLABİLİR.. ÖNCE ATEŞLEME BOBİNİ DAHA SONRADA BUJİYİ KONTROL ETMEN..
 
Katılım
11 Haz 2014
Mesajlar
73
izmir şartlarına 20/50 düşünüyorum zatende asıl sorduğum şu markanın şu medoli falan diye. yani apl falan gibi kodlar varya onları sordum yanlış almamak için çünkü yağı kendim götüreceğim.

ani gaz olayını biliyorum benim dediğim böyle bişey değil sabit gazda gidiyorsunuz öksürmeye başlıyor gazı sabit tutmaya devam ederseniz stop ediyor ve motor sıcak olduğu halde çalışmıyor jikleyle çalıştırıp bekliyorum sonra gaz yiyor.sanki motor boğuluyor gibi ama anlamadım daha önce böyle şeyler olmuyordu.

benim aldıgım en son yağ aşadaki linkte
http://www.castrol.com/tr_tr/turkey/products/motorcycle-and-scooters/engine-oils/power1.html
stop etme olayı bende de oldu rolantiyi yükseltmiştim olmuştu bi dene istersen
 
Katılım
15 Eki 2009
Mesajlar
71
BENİM TAHMİNİM MOTORUN YAKITINDA SU OLABİLİR.. KARBÜRATÖR VEYA DEPONDA SU OLABİLİR.. DİĞER BİR İHTİMAL KARBÜRATÖR MANİFOLDUNDAN YIRTIK YADA DELİK OLABİLİR HAVA ALIYORSA MOTOR NORMALDE ÇALIŞMAZ YADA HAREKET ETMEZ TAKİ JİKLE AÇINCAYA KADAR EL VE GÖZ İLE KONTROL EDİN.. SON İHTİMALİM İSE ATEŞLEMEDEN KAYNAKLI OLABİLİR.. ÖNCE ATEŞLEME BOBİNİ DAHA SONRADA BUJİYİ KONTROL ETMEN..

teşekkürler güzel bilgiler ama bu dediğin teknik bilgilere sahip değilim.bunlar için servise gitmem lazım bu merette herzaman olmuyor servise gidince yalancı çoban oluruz onun yanında yapmaz bunda bişey yok der gönderir kesin.zaten servisler kadar iyimser insanlar yok sorunların %80ini bunda sorun yok deyip çözüyorlar. bide deponun altından bir soket sallanıyor ucunda kırmızı kare bi parça takılı ucunda siyah bir plastik var bi yere sabitlemek için ama bulamadım.

benim aldıgım en son yağ aşadaki linkte
http://www.castrol.com/tr_tr/turkey/products/motorcycle-and-scooters/engine-oils/power1.html
stop etme olayı bende de oldu rolantiyi yükseltmiştim olmuştu bi dene istersen

yağ tavsiyesi için teşekkürler. rolanti olayı ilk aldığımda olmuştu yükselttirmiştim ama bu seferki öyle bişey değil sanırım.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
Herkese Selamlar,

Arkadaşlar dört gözle beklediğim Manisa bayisi sonunda anlaşmayı yaptı ve ürünler dün sabah kendilerine ulaştı. Düğünümüz olması nedeni ile 4 gündür Turgutlu'da idim her gün bayiye uğradım geldi mi ne zaman gelecek vs vs .. bayinin kafasını şişirdim :)Manisa/Turgutlu da Görkem Tic. Vedat Bey, sağolsun çok iyi karşıladı. Motorlar geldi ve montaj aşamasında da bizzat oradaydım. Titizlikle montajlayıp hazır ettiler. Bende habire parçaları inceliyorum kaynak yerlerine falan bakıyorum maşallah inci gibi dizmiş yapan amca.. Motorlar hazır hale geldi ve test motoru da olduğunu istediğim deneyebileceğimi söylediler tabi bende haftalardır merak ettiğim boxer modelini hem canlı görüp hemde deneme sürüşü fırsatını yakalamanın verdiği heyecan ile atladım boxer a .. İlk önce tek başıma binip titreşim, tork, depar gibi özelliklere dikkat ettim.. Sonuçlar benim için şöyle;
(Motor sıfır olduğu için bu veriler rodaj sonrası daha da iyi olacaktır kanaatindeyim)

* Öncelikle vitese takıp hareket etmeden olduğum yerde biraz gaz verip titreşimin ne zaman başladığını test ettim ve gerçekten de oldukça üst devirlerde hissetmeye başladım ancak önemli olan şu ki
1. si motoru o kadar zorlar mıyım diye sordum kendime tabi ki hayır..
2. si velev ki zorladım o titreşim beni rahatsız eder miydi ?? kesinlikle hayır !!
Bunun yanında Boxer in maximum torkunu 4500 devirde verdiğini düşünürsek motoru titretmeden tork yani çekiş gücü almak gayet mümkün..

* Geldik ilk kalkışa 12 beygirlik bir motoru yerinden fırlatmadan kaldırabilecek tecrübeye sahibim Allah a şükür.. Zira alet fırlamaya çok müsait.. Viteslerin konumuna alışmak birkaç günlük bir mesele gibi görünüyor çünkü arasıra saçmaladım :) 1. vites kalkış için son derece yüksek bir güç sunarken..(2 ile de kalkmak mümkün) biraz ilerleyip 2. vitese attığınız anda Bajaj nedir Boxer nasıl bir modeldir anlıyorsunuz resmen sizi kendi dünyasına alıyor motor uzun da bir aralığı var 2. vitesin yüksek tork burada devreye giriyor ve müthiş bir depar atıyor Boxer.. 3. vites te aynı şekilde.. 4 ü kullanmadım ...
* Vites geçişleri yakın geçmişte bir RKS 150 denemiştim gerçekten vites attığımı anlayamıyordum o derece nazikti.. Boxer da ise onun gibi yumuşak değil daha bir mekanik vites attığınızı hissediyorsunuz ancak bu his ile birlikte sağlamlığı da hissediyorsunuz burası çok önemli !

*Tork / Çekiş gücü çok hoşuma gittiği ve eşimin de fikrini almak istediğim için birde eşim ile birlikte artçılı olarak test ettim inanın ne kalkışta ne de ara hızlanmalarda en ufak bir kayıp yok.. Ki ben 95 eşim 65 kilo olmasına rağmen!! Yüksek hızlara çıkmadığım için eşim hiç bir titreme hissetmediğini söyledi. Ve kendisinin ilk yorumu "çok rahatmış" oldu..

* Frenler gayet başarılı geldi bana aklıma takılan bir konu olduğu için ön freni defalarca test ettim çok çabuk frenin tepkisine alışıp kendimi ona göre ayarladım. Disk olmadığını unuttum bile denebilir..

* Devir saati olmaması bence küçük de olsa bir eksiklik !

Bu arada eşim dükkana ilk gittiğimizde tabi ki görüntü itibariyle discover ı beğenmişti ama ben boxer i gösterip bizimki bu deyince hımm bumuuu falan olmuştu.. Boxer dan sonra discover ı da test ettik birlikte ben discover a sığamamakla birlikte ( boy 1,90 ) eşimde hem oturuş pozisyonu olarak çünkü sürekli öne doğru kaydığı için kendini geriye itmekten yorulmuş hemde süspansiyon olarak rahat edemediğiniz söyledi. Benim içinde durum çok farklı değildi sığmadığım için rahat edemedim ayrıca boxer da ki ataklar, deparlardan sonra discover dan soğumuştum zaten.. Eşimde discover dan indikten sonra hemen boxer in yanına giderek bizimki hakkaten buymuş dedi :)

Sonuç olarak ; Bu motoru almayı düşünen arkadaşlar ihtiyacınızın ney olduğunu çok iyi belirleyin.. Çünkü Boxer bir hız motoru değil, biz millet olarak severiz bir "hava atma" motoru değil.. Güç, Çekiş, Sağlamlık dolayısıyla da uzun ömür vaat eden bir motor. (Benim ihtiyacım bunlar olduğu için Bir Allah işi karışmaz ise alacağım)..

Bu yorum son sayfada bulunsun
 
Katılım
7 Haz 2014
Mesajlar
38
Yan çanta serbest arka çanta içinmakinacılar odasında purece cizdirilip ruhsata işletilecekmiş oda maliyetli omaliyetinen yan çanta ayarlanır tabi bu olay yeni milletin bir canı yanmaya başlasın saadece 80 liracık bir ceza kesiyorlarmış herkese selam motorsiklet televizyonu diye internet sitesi var ordan bu malumatı aldım

makinacılar odası dediğin herhalde şöförler odası olmalı sanırım..

milletin canı yanmalı bence.. şöyle bir ankaraya bir çıkartma olmalı.. yapmak isterim ama şu var ki bunu yapmak için öyle bir imkanım yok, uzak sayılırım ankaradan..
son zamanlarda saçma sapan bir sürü trafik yasaları, araç yasaları oluştu..
bunların niçin oluştuğunu sezebiliyorum ya da öngörebiliyrum.. olay siyasi maalesef,, kurumlarda yapılanmış art niyetliler var bence.. bu art niyetliler iyilik maskesini kullanarak millete azap çektiriyorlar,, hükümet bu sorunları çözmeli, kolaylaştırmalıdır..çözmezlerse allahından bulmalı derim..
trafik kurumunda milletin güya selameti adına millete bir sürü sıkıntı yaşatmak, para cezaları uygulatmak bilinçlenmek için çözüm değildir.. selamet eğitimdedir.. eğitim ise ehliyet kurslarında değil, okullarda verilmelidir..
araçları hırsızlara karşı korumayacaksın, önce hırsızı adam etmek gerekir.. yoksa hırsızlık bitmez.
kaza yapmasın diye bir kemer takmadı diye 80 tl para cezası yazmayacaksın, kemer takma bilinci ve eğitimini oluşturcaksın.. bunun gibi..
ehliyetsiz sürdü diye 1500 tl ceza yazmayacaksın.. kimsenin bu cezayı yazma hakkı yok..
bunun adı zülümdür maalesef yasa değil.. yetkililer bunları görür mü.. görmesi lazım..şiddetli ceza nefreti doğuruyor.. nefret demek toplumsal kaos demektir, toplumsal nevrozlar demektir.. kazaları önlemez..bilinmesi lazım.. kazaların önlenmesi gerçek eğitimledir.. kendini kazanmış eğitimcilerle olur.. parayı merkeze alan kurumların eğitimleri uyduruktur sadece..
bizden söylenmesi..
 
Katılım
25 Haz 2014
Mesajlar
438
teşekkürler güzel bilgiler ama bu dediğin teknik bilgilere sahip değilim.bunlar için servise gitmem lazım bu merette herzaman olmuyor servise gidince yalancı çoban oluruz onun yanında yapmaz bunda bişey yok der gönderir kesin.zaten servisler kadar iyimser insanlar yok sorunların %80ini bunda sorun yok deyip çözüyorlar. bide deponun altından bir soket sallanıyor ucunda kırmızı kare bi parça takılı ucunda siyah bir plastik var bi yere sabitlemek için ama bulamadım.



yağ tavsiyesi için teşekkürler. rolanti olayı ilk aldığımda olmuştu yükselttirmiştim ama bu seferki öyle bişey değil sanırım.

Depo kapağını aç. 5 saniye kadar bekle. Kapat. Sonra çalıştır. Sorun çözülecektir.
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
Beaz duman atiyrsa kötü benzin. Aynısı cb125 de başıma gelmişti. opetten 97 octan benzin almıştım. Tekleme öksürme ve beyaz duman.
 
Katılım
15 Eki 2009
Mesajlar
71
Depo kapağını aç. 5 saniye kadar bekle. Kapat. Sonra çalıştır. Sorun çözülecektir.

Ne faydası oluyor bilmiyorum ama deneyeceğim. aslında herzaman aldığım shell den aldım yine ama oktanına bakmadım yada shell de böyle oktan farklı benzin varmı fark etmedim. bildiğim onlarda bi fullsave bide vpower var
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
657
Merhaba

İşlerimin yoğunluğu nedeniyle uzun süredir foruma giremedim.

@centaur: Bu durum başka motorlarımda başıma gelmişti. Deponuza su kaçmış. Tayzikli suyla depoyu yıkadıysanız depo kapağından su girmiş olabilir. Ya da yakıtın kendisinde su olabilir. Benzini nereden alıyorsanız değiştirip tekrar deneyin.

Boxerda kesici var. Zira bir iki kez limitleri zorladığımda devreye girmişti. Sanırım motor rodajı tamamlanıp tamamen açıldığında hissedersiniz.

Yan çanta uzun süredir kullanıyorum. Pikniğe balığa vs giderken oltalar tabureleri üzerine bağlıyorum. İçine de termos yiyecek dizlikler montlar bir dünya eşya alıyor. Bagster marka ve çok sağlam. 4rider markanın da bire bir ayni modeli mevcut. Bütçeniz varsa givi alın ama kapasitesi küçük. Bagster 2×60 lt. Deri çanta da hoş duracaktır. Sert çantayı bizim motor için tavsiye etmiyorum, aralardan geçişlerde dikkat etmezseniz sağa sola sürtüp tehlike yaratabiliyor.

Herkese selamlar...
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
Arkadaşlar su an kartal bayisinde motoru aldim. Plaka çıkmasını bekliyecegiz. Hayırlı olsun.
 
Katılım
1 Kas 2007
Mesajlar
1,294
Nakit 3550 verdim ama pazarlık yapmak adetim olmadığından pazarlığı unuttum.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst