Yamaha Yamaha MT-09 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Nis 2008
Mesajlar
303
Arkadaşlar başlangıç motoru olarak mt09 almayı düşünüyorum. şimdi siz diyeceksinizki küçük hacimli bir motorla başla ama olgun yaşım nedeniyle sakin tırım tırım kullanmayı düşünüyorum öyle yüksek hizla derdim yok. biraz para biriktirip borsa falan yapıp seneye yaza inşallah almayı planlıyorum. inşallah pişman olmam. hız yapmayacaksan ne işin var o motorla derseniz arada uzun yol gitmem gerekecek 400 km kadar neyse gönül işte neye konacağı belli olmuyor ;)

sizlerin düşüncelerini ve tecrübelerinizi de bilmek isterim

34 Yıllık şehir içi düzenli bisiklet tecrübem var ;)

Başganım iyi hoş güzel diyosunda hiç olucak şeymi dediğin :) 34 yaşına gelmenden dolayı bi kere refleksler başlamış zaten yavaşlamaya.. Bizim için en zahmetsiz yorum 'olur abi al' demek olur ama satır satır birşeyler yazıyorsak sağlığını seni düşünmemizden başka art niyet arama altında :) Crf250 tarzı grenajsız bir motosiklet ile başlaman daha hayırlı olur. Ardından Mt07 bile fazla gelir araya bir 40-50bg birşeyler sıkıştırmanda fayda var umarım yardımcı olmuşuzdur :)
 
Katılım
17 Haz 2006
Mesajlar
10
Almadan önce kullanmanızı tavsiye ederim.
Zaten ilk kullanmanızda büyük ihtimal motoru kaldırma aşamasında kafanıza geçecek ve kaza yapacaksınız yada ilk virajda bir duvara patlayıp istatistik olacaksınız .
Hiç değilse test motorunu kırın size zarar geleceği kesinde cebinize zarar gelmesin.

Teşekkürler
Dusuncelerini dikkate alicam bakapa kardes ama gonul ferman dinlemiyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:30 ----------

Başganım iyi hoş güzel diyosunda hiç olucak şeymi dediğin :) 34 yaşına gelmenden dolayı bi kere refleksler başlamış zaten yavaşlamaya.. Bizim için en zahmetsiz yorum 'olur abi al' demek olur ama satır satır birşeyler yazıyorsak sağlığını seni düşünmemizden başka art niyet arama altında :) Crf250 tarzı grenajsız bir motosiklet ile başlaman daha hayırlı olur. Ardından Mt07 bile fazla gelir araya bir 40-50bg birşeyler sıkıştırmanda fayda var umarım yardımcı olmuşuzdur :)

Dedigin gibi kucuk hacimle baslayip arada buyuk hacim sikistirmak lazim galiba. Insan saglikli düşünemiyor bazen tesekkerler ama mt09 aklimda bekliyor 😊
 
Katılım
15 May 2014
Mesajlar
333
Street Tracker

2014-Yamaha-MT09-Street-Tracker-EU-Matt-Grey-Static-003.jpg

2014-Yamaha-MT09-Street-Tracker-EU-Matt-Grey-Static-001.jpg


http://www.yamaha-motor.eu/uk/products/motorcycles/mt/mt-09-street-tracker.aspx




Street Rally

2014-Yamaha-MT-09-Street-Rally-EU-Tech-Graphite-Action-005.jpg

2014-Yamaha-MT-09-Street-Rally-EU-Tech-Graphite-Static-010.jpg


http://www.yamaha-motor.eu/uk/products/motorcycles/mt/mt-09-sr.aspx
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Ağu 2008
Mesajlar
2,492
Son birkaç sayfaya göz attım.MT-09 un özelliklerine bakmamıştım daha önce.Bu başlıkta öğrendim,sağ olsunlar yazmışlar.Hemen hemen bu motosiklet güç ve torkuna sahip cb 900 f kullanıcısı olarak tavsiyem,MT-09 u belli bir motosiklet tecrübesi sahibi olmadan kullanmamanızdır.Yani acemiler için tehlikeli olabilir.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Madem 34 yaşındasınız bu yorumların anlamsız olmadığını anlayacak kadar olgunsunuzdur herhalde. Yada gönlünüz ferman dinlemiyorsa alırsınız bir 09, ben de merak ediyorum neler olabileceğini çünkü.

Ha şu yarış atı alıp "sütçü beygiri gibi kullanıcam ama..." mantığına da hastayım.
 
Katılım
17 Haz 2006
Mesajlar
10
yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar elbette kararımı verirken yorumlarınız etkili olacaktır, araya kücük hacimli bir başlangıç motoru sıkıştırıp sonra mt 09 test sürüşü için randevu isteyecegim içime sinerse öyle alırım ama yetenekli olduguma inanıyorum çabuk alışırım gibi geliyor bana ama tabi bi test sürüşü şart.yorum yazan arkadaşlara teşekkür ediyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:32 ----------

Madem 34 yaşındasınız bu yorumların anlamsız olmadığını anlayacak kadar olgunsunuzdur herhalde. Yada gönlünüz ferman dinlemiyorsa alırsınız bir 09, ben de merak ediyorum neler olabileceğini çünkü.

Ha şu yarış atı alıp "sütçü beygiri gibi kullanıcam ama..." mantığına da hastayım.


syanur kardeşim aslında düşünüldügü zaman haklısın ama ferrari alan adamda son hızları yapamıyor onu yapacak yolda yok. ben sadece benim ihtiyacım oldugunda altımda güç ve torku hissetmek istiyorum, olumsuz bir durumda veya sıkıştırılma durumunda o ortamdan kurtulmak amacım zaten herlalde herkezde tapa gaz gitmiyordur. zaten yarış derdim olsa yamaha r1 alırım. bu arada crb 250 fikrinden buralara geldim ;)

karasız belasız sürüşler dilerim
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Hocam, sizi anlıyorum, o dediğiniz durum iyi bir 250cc motor ile başlıyor, gaz ile tehlikelerden kurtulma durumu. Tabi daha güçlü motorlara ihtiyaç duyulan durumlar da oluyor bazen.

Ben 125-250 ve 400cc motor sahibi oldum. Çeşitli 600~1000cc motorlar sürdüm. En büyük avantajı/farkı 125'ten 250 ye geçince gördüm, sonrası sizin pilotajınıza ve trafiği okuma yeteneğine kalmış. Uzun yol dışında 250cc motor ile güç yüzünden tehlike yaşadığım hiç olmadı. 125ten ise en büyük sıkıntım oydu, Ankara gibi hızlı bulvarların olduğu yollarda çok defa sıkıntı yaşadım ve sattım.

Ve size şöyle söyleyim, o aradığınız "tehlike anında ihtiyaç duyulan güç" MT-07 de bile fazlasıyla var. Daha geçen gün sürdüm. MT09 u hiç sürmedim ama anladığım kadarıyla orta-tecrübeli bir sürücüyü bile yoracak kadar atılgan ve agresif bir motor. Şimdi bu motoru ilk motor olarak almak nekadar mantıklı bir daha düşünün derim. Umarım yardımcı olmuşumdur :wiinkk:

Ferrari olayında kastettiğim şey; tapa gaz gitmeyecekseni yada son süratine ulaşmayacaksanız almayın o motoru değil. Motosiklet sürmeye başladığınızda ne demek istediğimi daha iyi anlarsınız belki.
 
Katılım
30 Kas 2011
Mesajlar
67
Vidyoyu izleyince aklıma siz geldiniz paylaşmak istedim.

yorumlarınız için teşekkürler arkadaşlar elbette kararımı verirken yorumlarınız etkili olacaktır, araya kücük hacimli bir başlangıç motoru sıkıştırıp sonra mt 09 test sürüşü için randevu isteyecegim içime sinerse öyle alırım ama yetenekli olduguma inanıyorum çabuk alışırım gibi geliyor bana ama tabi bi test sürüşü şart.yorum yazan arkadaşlara teşekkür ediyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:32 ----------




syanur kardeşim aslında düşünüldügü zaman haklısın ama ferrari alan adamda son hızları yapamıyor onu yapacak yolda yok. ben sadece benim ihtiyacım oldugunda altımda güç ve torku hissetmek istiyorum, olumsuz bir durumda veya sıkıştırılma durumunda o ortamdan kurtulmak amacım zaten herlalde herkezde tapa gaz gitmiyordur. zaten yarış derdim olsa yamaha r1 alırım. bu arada crb 250 fikrinden buralara geldim ;)

karasız belasız sürüşler dilerim
 
Katılım
25 Şub 2014
Mesajlar
16
video son derece aydınlatıcı geldi teşekkürler. sanırım ilk gazı açmada biraz cömert davranmışlar ;)

Sevgili ayhanayaz, arkadaşların bahsettiğini biraz detaylandırmak istedim, bunu yapmamdaki asıl sebep ise size ve sizin gibi motosiklete gönül vermiş arkadaşların sağlığı ve hayatı içindir. Foruma üye olmama rağmen genelde okumakla yetinirim ama yakın zamanda hayatını kaybetmiş bir çift arkadaşın haberini yine bu forumlardan hep beraber okuduk ve çok üzüldük, dolayısı ile MT-09 hakkında bilgi edinmek için bu sayfaları okurken sizin yorumlarınız gözüme çarptı. öncelikle kaza yapan çiftin yazdıklarının her kelimesini kendi açtığı başlıkta okudum, defalarca uyarmalarına rağmen o bildiğini okumuş ve gencecik yaşta kendisi ve eşi hayatlarını bir motosiklet kazasında kaybetmişlerdir. Gaz kolu bizim elimizde ve onu istediğimiz kadar açmak da bizim alimizde demişsiniz ama maalesef acemilikte bu böyle olmuyor, kaza videolarının çoğunda yeni başlayan arkadaşların yaptığı sık hata gaz kolunu fazla açmaları ve motorun ivmelenmesi ve motorun altlarından kaçmasıdır, e motor altından kaçarken sürücüde de geriye doğru bir yatış oluyor, refleks ile bi an gidonu bırakıp tekrar yakalamak isterken tutulan şey yine gaz kolu oluyor ve sonra başlıyor rodeo, artık motordan erken düşerseniz bi ihtimal kırıksız çıkıksız kurtulursunuz, o da üzerinizde yeterli ekipman var ise, şayet motorun üstünde durmaya çalışırsanızda bi yerlere çarpmanız yerde sürüklenmeniz vs kesindir. MT-09 u test sürüşünde kullandım, baya agresif bi motor, ben 3 senedir mt-03 kullanıyorum (ilk motorum), hergün işe (bakırköy-ümraniye) arası gidip geliyorum ve Mt-09 alma konusunda şüphelerim var, motorun hiçbi eksisi olduğunu düşündüğümden değil ama gaz kolunun agresifliği beni biraz düşündürüyor. Yani demem o ki sadece burada değil nerede sorarsanız sorun bu başlangıç için uygun bi motor değil, size uygun diyen sizin hayatınızı düşünmüyordur yada motosikletten hiç anlamıyordur. Bence bekleyin MT serisinin aynı güzellikte 125 liği çıkacak, önce onla bi tecrübe edinin, hem arta kalan para ile de dilediğiniz kaskı ekipmanı alırsınız, iyi de eğitimler aldıktan sonra bi 25-30 bin km sonra bu motoru düşünün bence( ki arada bi 50-60 bygirlik bi motor daha edinseniz iyi olur), hayatınız aceleye gelmez, motosiklet özgürlüktür, keyiftir, kendinizi bunlardan mahrum bırakmayın, en yeteneklisi için bile bu motor başlangıç motoru değildir, teoride herşeyi bilseniz dahi pratikte hata affetmeyecek bi motosiklet olur yeni başlayacak birisi için.
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Haz 2006
Mesajlar
10
Sevgili ayhanayaz, arkadaşların bahsettiğini biraz detaylandırmak istedim, bunu yapmamdaki asıl sebep ise size ve sizin gibi motosiklete gönül vermiş arkadaşların sağlığı ve hayatı içindir. Foruma üye olmama rağmen genelde okumakla yetinirim ama yakın zamanda hayatını kaybetmiş bir çift arkadaşın haberini yine bu forumlardan hep beraber okuduk ve çok üzüldük, dolayısı ile MT-09 hakkında bilgi edinmek için bu sayfaları okurken sizin yorumlarınız gözüme çarptı. öncelikle kaza yapan çiftin yazdıklarının her kelimesini kendi açtığı başlıkta okudum, defalarca uyarmalarına rağmen o bildiğini okumuş ve gencecik yaşta kendisi ve eşi hayatlarını bir motosiklet kazasında kaybetmişlerdir. Gaz kolu bizim elimizde ve onu istediğimiz kadar açmak da bizim alimizde demişsiniz ama maalesef acemilikte bu böyle olmuyor, kaza videolarının çoğunda yeni başlayan arkadaşların yaptığı sık hata gaz kolunu fazla açmaları ve motorun ivmelenmesi ve motorun altlarından kaçmasıdır, e motor altından kaçarken sürücüde de geriye doğru bir yatış oluyor, refleks ile bi an gidonu bırakıp tekrar yakalamak isterken tutulan şey yine gaz kolu oluyor ve sonra başlıyor rodeo, artık motordan erken düşerseniz bi ihtimal kırıksız çıkıksız kurtulursunuz, o da üzerinizde yeterli ekipman var ise, şayet motorun üstünde durmaya çalışırsanızda bi yerlere çarpmanız yerde sürüklenmeniz vs kesindir. MT-09 u test sürüşünde kullandım, baya agresif bi motor, ben 3 senedir mt-03 kullanıyorum (ilk motorum), hergün işe (bakırköy-ümraniye) arası gidip geliyorum ve Mt-09 alma konusunda şüphelerim var, motorun hiçbi eksisi olduğunu düşündüğümden değil ama gaz kolunun agresifliği beni biraz düşündürüyor. Yani demem o ki sadece burada değil nerede sorarsanız sorun bu başlangıç için uygun bi motor değil, size uygun diyen sizin hayatınızı düşünmüyordur yada motosikletten hiç anlamıyordur. Bence bekleyin MT serisinin aynı güzellikte 125 liği çıkacak, önce onla bi tecrübe edinin, hem arta kalan para ile de dilediğiniz kaskı ekipmanı alırsınız, iyi de eğitimler aldıktan sonra bi 25-30 bin km sonra bu motoru düşünün bence( ki arada bi 50-60 bygirlik bi motor daha edinseniz iyi olur), hayatınız aceleye gelmez, motosiklet özgürlüktür, keyiftir, kendinizi bunlardan mahrum bırakmayın, en yeteneklisi için bile bu motor başlangıç motoru değildir, teoride herşeyi bilseniz dahi pratikte hata affetmeyecek bi motosiklet olur yeni başlayacak birisi için.



İlgilendiginiz için teşekkür ediyorum arkadaşlar. honda cbr 250 ye dönüş yapmam gerekiyor galiba. tavsiye ve önerilerin için sağok kardeşim aklımın bir köşesinde kalacak her zaman. yamaha mt 09 tek motor olarak almayı düşünüyordum yani amacım alayım alıp satıp durmadan uzun yıllar kullanayım . öyle fazla aldıgı malı alıp satmakta yetenekli birisi degilim o yüzden alayım bende ekisin diye düşünüyordum. tabi işin hakimiyet tarafıdar var tabi sizlerin haklı olarak itiraz ettiginiz. sizlere hak veriyorum şaka kaldıracak bir motor degil.
 
Katılım
25 Şub 2014
Mesajlar
16
Bence hem senin hemde hayalin olan MT 09 için en hayırlısı olur bu karar. Şöyleki, insan ilk aldığı motorda nasıl kullanıldığı ile birlikte motora nasıl bakılması, nasıl temizlenmesi, zincirin nasıl yağlanması, kullanılmayan zamanlarda nasıl muhafaza edilmesi gerektiğini vs öğreniyor, haliyle ilk motor bir test motoru bir kobay oluyor, küçük hacimli ve ucuz bi motorla edindiğin tecrübeler sana daha az masraf açacaktır, hayalin olan MT 09 u ileride aldığında ona çok daha bilinçli çok daha temiz bakacak ve dediğin gibi satmadan ömür boyu kullanılacak bir şekilde muhafaza edebileceksin.
 
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
26
merhaba arkadaslar,
gunlerdir arastiriyorum sifir mt-09 bulmak icin, bayiler temmuz ayinin sonunda bir parti gelecegini soyluyor :silent:
icinde sakli bir mt-09 barindiran bildiginiz bir bayi var mi ? sehir farketmez :)
 
Katılım
28 Tem 2010
Mesajlar
26
antalyayı aradınız mı sahibindene en yeni ilanı o verdi

antalya yi ilanda yazan gun aramis idim, 5 dk ile kacirdim motoru :pr:
bugun mugla ile gorustum bi tane varmis ellerinde ama basi bagliymis :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:38 ----------

bu arada senin motorun teslimat tarihi ne zamandi ?
 
Katılım
28 Ağu 2012
Mesajlar
681
temmuzu bulur dediler merakla her gün telefon bu gün gelir belki diye bekliyorum ama :(
 
Katılım
6 Şub 2013
Mesajlar
93
bende bekleyenlerdenim mt07 de razıyım açıkçası,çünkü mt09 bir tane bir tane geliyor dediler,yine de mt09 olsun diye ugraşıyorum,kısmette ne varsa artık,bildiğiniz varsa haber versin...
 
Katılım
28 Ağu 2012
Mesajlar
681
beklemek kötü alan arkadaşlar aynı şekilde bende aldığımız zaman paylaşım yapalım bana birde bayi ilk önce büyük bayilere sevkiyat yapılacak sonra bize getirecekler dedi
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst