yağ olayını tekleme konusunda da yazmıştım, başıma geldiği için, 10.40 yağ, ufak cc ve sıcaklığa daha fazla mazur kalan motorlarda, iyi olmuyor Mobil, Castrol, Shell ve benzeri 4 t motor yağlarını kullandım, 10 .40 yağları ,yaz aylarında, hem motorda terleme oldu, hem karbüratöre aşırı yağ geldi,( hava filtresinin 3.5 kere yarısına kadar yağ içinde kaldığını gördüm ) hem de vites geçişleri delirtti, şuanda benzer sorunlar var, yaşıyorum, pompa fazla yağlama yapmıyorsa şayet, servis 15.50 yağ koydum demişti ama ben Repsol 15.50 yağda kullandım bu kadar incelmiyordu
sonuçta vites geçişleri sıcakken bile rahat olan, debriyajı sıcakken bile fazla ısıtmayan, motorda terleme yaptırmayan, bana kalırsa en iyi yağ hangisi ise, onu kullanın, ben mineral yağ da, 20.50 yağda, yarı sentetik, tam sentetik, aklınıza gelebilecek çoğu yağı kullandım, eski ybr motorumda, 15.50 yarı sentetik ve 15.50 20.50 mineral yağlardan çok memnun kaldım, gene deneme yapmak gerek oldu, mineral yağ veya tam sentetik yağ arasında aşırı bir fark görmedim, kalın yağ kullanınca motor biraz boğuk çalışıyor ama 500 km sonra yağ inceldiği için, belki 15.10 inceliğine geliyordur, 10.40 koyunca zaten ince yağ, ısına ısına 0 inceliğine iniyordur, bu da problem çıkartıyor, kendim yaşadım, kullandım ve 110.000 km ye getirdim motorumu, şuan belki de 130.140.000 oldu, madem bu kadar kötü yağlarsa ! nasıl geldi bu km ye bu motor, sağlamlık ayrı konu, daha dandik motorlarda 70.80.000 km gitsin,
kısaca arkadaşlar, bazı şeyleri yaşamadan olmuyor, en kaliteli yağda koydum, 4.000 km yi geçirmedim, zaten motor belli ediyor yağın bozulduğunu, tok sesli çalışmayı bırakıp, tiz sesli çalışmaya geçiyor, muhtemelen twona arkadaş sendede karbüratörden oraya kadar yağ geldi, su gibi olursa yağ ne olacak! her yere girer çıkar, benim tavsiyem, bazı yağları deneyin, zaten farkları anlarsınız, ben bugün gene 200 km yol yaptım , trafik, otoban, sakin ve hızlı kullanım karışık oluyor genelde , hava serin bile olsa, ülkemizde büyük şehirler de ,araçlar zorlanıyor, aşırı ısınıyor buna göre de bakımları yapmamız lazım,