hangi şartlarda kaç LİTRE benzin yakıyorsun???

Katılım
11 Eki 2009
Mesajlar
528
yamaha ybr 125, 2014 ile 6000-7000 rpm aralığında max 80 km/h oldukça sakin kullanım ile 1.8 lt/ 100 km. sanırım bu bir rekor. benzin petrol ofisi.
 
Katılım
13 Ağu 2012
Mesajlar
47
Şehir içi-dışı olarak hiç ölçmedim. Çok da doğru bir ölçüm de yapamayız zaten. Karma kullanımda yaptığım ölçüm verileri aşağıdaki gibidir.

Garajda aynı yerinde orta sehpa üzerinde depodaki çıkıntıda tespit ettiğim bir noktaya kadar benzin doldurup kullanıp aynı şartlarda geri doldurma metoduyla yapılan ölçüm verileri... (Milimetrik)

Motosiklet: MR Vulture 150 (162cc)
Dağ tırmanışı, ova karma kullanım
Sürücü: 1,90 boy, 130 kg :)

Ekonomi sürüş yapayım ile boşver tadını çıkarayım arası:

Km başına 0,033 litre (33 mililitre) - Km başına 0,037 litre (36 mililitre) arası.
1 litre ile 30,3 km - 27 km arası
Ya da 100 km'de 3,3 litre ile 3,7 litre arası

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:10 ----------

Tabi anladım sizi de asıl öğrenmek istediğim yedek depoya benzin çekmesi için en az ne kadarlık benzin almak gerek?

Kardeşim yedek depo işi yolun engebeliğine göre farklılık gösterir. Ama illa öğrenmek istiyorsan, düz bir yerde orta sehpaya alıp motorun benzin filtresini söküp oradan benzini bir kaba boşaltarak istediğin gibi ölçersin. Örneğin; depoyu oradan tamamen boşalt. Sonra musluğu normal depo ayarına getir. Yukarıdan benzini doldur. Diyelim 2 litre koydun ve sonrasında musluktan benzin gelmeye başladıysa işte cevabını aldın :) Ben bunu 2,5 litre olarak ölçmüştüm. Bir keresinde ona güvenip 4 litre benzin koydum. Bayır aşağı giderken motor tekleyip stop ediyordu. Benzinin deponun neresinden çıktığına bakacaksın. Genelde depolar eğimli durur ve dipte benzin hortumu vardır. Yani genelde benzinin arkaya yığılması (bayır çıkılması) sorun çıkarmaz. Öne yığılması dert olur. Kendine gösterge çalışıyorsa orada bir çizgi seç, o çizgiye gelince benzinim bitti de. Yoksa yolda kalırsın.
 
Katılım
29 Nis 2011
Mesajlar
137
Bu arada, 16ooo km kadar kullandığım, CBR 600F için de bir yorum yapayım bakalım...
100 km de; 5.8 ile 6.5 Litre arasında yakıt tüketimi oynuyordu :) Devirli ve sakin kullanım ara ara :bounce:

Benim CBR 600F istanbul şehiriçi yakıt tüketimim 6-7lt arasıydı

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:44 ----------

Hyosung GT650 Comet (2007) / Üzerindeki ağırlık 70 kg / Hız 120 kms / Rüzgarlı hava / asfalt yol / bakımları yeni yapılmış / Uzun yol = Sarfiyat 3.54 lt :)

CBF 150 şehiriçi ortalama 400KM'de yedeğe düşüyordu.
Sanırım ortalaam 3.2LT falana denk geliyor
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
2006 Hyosung GV 250

2 kişi + yük uzun yolda 4.1 litre hız 110 kmh
1 kişi yüksüz uzun yolda 3.5 litre 110 kmh

şehir için 3.7 litre ortalama 90 kmh

nadir olarak 3.2 leri görüyorum ama çok nadir :)
 
Katılım
25 Mar 2014
Mesajlar
135
1991 KLE 500. Remus egosz + Açık hava filtresi;
Artçısız bol aragazlı, 60-140 kmh hızları arası arazi+yol+şehir içi karışık 5.5lt.
Artçılı ve yüklü 6. uzun yol 160 üstü 6.5lt.
 
Katılım
15 Mar 2013
Mesajlar
19
Aldığım benzini km bilgileriyle kaydederim sürekli. İstanbul'da Ataşehir'den Maslağa işe gidip geliyorum. Haftasonları da geziyorum. Yaptığım yolun %30 civarını artçılı yapıyorum ve sakin kullanıyorum. Ace'nin tüketiminden çok memnunum.

6RGR63.jpg
 
Katılım
6 Ara 2010
Mesajlar
2,175
2012 ybr 125 11 bin kmde, 70 kg tek kişi, şehir içi dışı karışık, kullanımda karışık 5-8 bin devir aralığı, geçen hafta ölçtüm,
20 tl(4 lt diyelim) ye 180 km, 2.22 lt/100 km
 
Katılım
5 Kas 2012
Mesajlar
136
tvs apache rtr 2012 2 kişi maksimum zorlama ve yokuş yolda 1 litre ile en az 33 km gidiyor. 1 depo benzin ile 400 km altında yapmadım. istanbulda tek başıma 60 liralık yani 1 depo benzinle 490 km kadar yapabiliyorum. ama bunlar hep sert kullanım daha hiç sakin kullanmadım
 
Katılım
7 Ağu 2007
Mesajlar
2,758
kanuni caracal, sakin kullanım, 80 - 90km şehirlerarası 2,72 - 3,2lt arası 7 yıl önce. standart filtre.
kanuni caracal // // // 3 - 3,5lt güncel ve açık hava filtresi ile.
 
Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
5,987
Sym Wolf 250 ; uzun yol 90/100 km hıza sabitlersem 2,5 LT .. Şehir içi ortalama 2,7/2,8 LT .. Gaz açıp 140 km hız altına düşmezsem 3,2 LT
 
Katılım
13 Ağu 2012
Mesajlar
47
Aldığım benzini km bilgileriyle kaydederim sürekli. İstanbul'da Ataşehir'den Maslağa işe gidip geliyorum. Haftasonları da geziyorum. Yaptığım yolun %30 civarını artçılı yapıyorum ve sakin kullanıyorum. Ace'nin tüketiminden çok memnunum.

http://i.hizliresim.com/6RGR63.jpg

Bendensin :) Benim gibi böyle servis kaydı tarzı kayıt tutan varmış demek ki. :) Bakımlar kullanımlar, nereden nereye gidildiği vs. Günlük tutuyorum resmen... :)

Son bi kaç ölçüm kaydım aşağıda

ZNGSE-2SKahrwekqSW6vGVqv5vI_0fGpbXiMtwsKsh4
 
Katılım
3 Nis 2008
Mesajlar
320
Yamaha Cygnus L 2013 Model 6800Km 1000 6000 bakımları yetkili servisde yapıldı ve onun haricinde her 1500 km yagını değiştirdim.(yamalube)Motorun ağırlıgı 103+ben(65kg) ortalama 170 kg şehir 70/80/90km hızla 100km/2.10lt uzun mesafelerde örneğin Sakarya'ya gittiğimde ortalama 100/110 hızla sıkıştırdıgımda 100km/2.30/2.40lt yakabiliyor.Artçı oldugunda şehir içi 100km/2.25 uzun yolda 100km/2.50lt buluyor.
mxvru.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Şub 2010
Mesajlar
341
Lifan 200 cross(4bin kmde)
şehiriçi agresif kullanım 1L ile 35 km yani 2.8L/100km
 
Katılım
29 Nis 2006
Mesajlar
80
Yamaha DT 125 1991 model 2 zamanlı. Motor 80 kilo vardır heralde. Arazide 10 litre rahat yakıyor :queen:
 
Katılım
15 Mar 2013
Mesajlar
19
Bendensin :) Benim gibi böyle servis kaydı tarzı kayıt tutan varmış demek ki. :) Bakımlar kullanımlar, nereden nereye gidildiği vs. Günlük tutuyorum resmen... :)

Son bi kaç ölçüm kaydım aşağıda

https://photos-1.dropbox.com/t/0/AA...g/ZNGSE-2SKahrwekqSW6vGVqv5vI_0fGpbXiMtwsKsh4
:) Hesap kitap işlerine dikkat etmek lazım :) Pompacı hatalı benzin koysa bile bu sayede hemen anlar şikayet edebilirim :)

Bu arada eklediğiniz resim görünmüyor.
 
Katılım
31 May 2014
Mesajlar
19
Hyosung gt 250 r ile 1800 kmde 200 tl civarı yaptım yaklaşık 0.12 kuruş sanırım
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst