Honda Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Ocak 2011
Mesajlar
479
ben 10bin km civarında değiştirdim hava filtresini, çünkü ortalama 3.5lt yakarken bi kaç hafta içinde 4.0 4.5 5.0 ortalamaya doğru tırmandı.
değiştirir değiştirmez normal değerlere indi. buji hakkında fikrim yok ama hava filtresi yüzde yüz etkilidir.
 
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
21
2014 Honda CBR250 Beyaz alarak aranıza katılmış bulunmaktayım. Dualarınızı esirgemeyin lütfen. Tekeriniz düz bassın.
 

KNC

Katılım
6 Mar 2013
Mesajlar
13
yeni cbr 250 r gösterge panellerini cbr 125 r dan arta kalanları kullanmışlardır:))

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:24 ----------

Merhaba arkadaşlar, son birkaç gündür yakıt tüketimimin aşırı yükseldiğini farkettim... Haftasonu aşırı yağış altında 400 km kadar yol gittim. bu sebeple hava filtresi vs aşırı kirlendiğini düşünüyorum. 27000 km'de motorum ve şimdiye kadar hiç hava filtresi ve bujiyi değişmedim. şimdi sizlere sorum şu: sadece hava filtresini çıkarıp temizlemek yeterli olur mu? illa değişmek mi lazım? Önce hava filtresini değiştirip deneyip sonra gerekirse buji değiştirmemi mi önerirsiniz? yoksa ikisini birden direkt değiştireyim mi? herkese iyi forumlar...

ilk önce hava filitresi değiştir.yakıtta düşme olmasa bujiyi yenile --> bu da yakıtı düşürmesse Subab ayarı gerekebilir.(Lastik hava basıncı- zincir durumu gerginliği vb değerlere de kontrol et)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:28 ----------

2014 Honda CBR250 Beyaz alarak aranıza katılmış bulunmaktayım. Dualarınızı esirgemeyin lütfen. Tekeriniz düz bassın.

Allah kaza bela vermesin kardeş. Orjinal lastikleri biraz nankör. Memleketin kireç taşından yapılan asfaltında performans vermiyor. Lastiklerinden dolayı dikkat et kardeş.
 
Katılım
24 Şub 2014
Mesajlar
853
hayırlı olsun :) aldığın gibi lastikleri deiştir motordan alıcağın zevk kat kat artsın kazasız sürüşler :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:40 ----------

2014 Honda CBR250 Beyaz alarak aranıza katılmış bulunmaktayım. Dualarınızı esirgemeyin lütfen. Tekeriniz düz bassın.
hayırlı olsun.. aldığın gibi lastikleri deiştir motordan alıcağın zevk kat kat artsın kazasız sürüşler :)
 
Katılım
15 Eki 2012
Mesajlar
33
Merhaba arkadaşlar bir kaç sorum olacak bu gün kısmetse gidip yeni kasa cıbırımı alıcam plaka ruhsat işlemlerini kendim halletmek istiyorum tam olarak ne yapmam gerektiğini ne kadar tutacağı hakkında pek bilgim yok bilgili olan varsa ne yapmam gerektiği nereye gitmem ortalama ne ücret ödeyeceğim hakkında bilgilendirebilirse beni çok mutlu olurum şimdiden teşekkürler iyi forumlar tekeriniz düz bassın :)
 
Katılım
13 Mar 2013
Mesajlar
1,075
Merhaba arkadaşlar, son birkaç gündür yakıt tüketimimin aşırı yükseldiğini farkettim... Haftasonu aşırı yağış altında 400 km kadar yol gittim. bu sebeple hava filtresi vs aşırı kirlendiğini düşünüyorum. 27000 km'de motorum ve şimdiye kadar hiç hava filtresi ve bujiyi değişmedim. şimdi sizlere sorum şu: sadece hava filtresini çıkarıp temizlemek yeterli olur mu? illa değişmek mi lazım? Önce hava filtresini değiştirip deneyip sonra gerekirse buji değiştirmemi mi önerirsiniz? yoksa ikisini birden direkt değiştireyim mi? herkese iyi forumlar...

Ben 27.000'e gelene kadar 4 kez hava filtresi değiştirmiştim.

4.000-5.000 Km'de bir yağ + yağ filtresi değişti.

Buji 10.000 ve 20.000'de değiştirildi.

Zincir + Dişli takımı, arka dişli takozları ve lastikler de 21.000'de değiştirildi.

Buna rağmen yağ bakımı 5.000'e yaklaşınca bile motosikletin titreşimi ve yakıtı artıyordu. Sen 27.000 Km'de nasıl kullanıyorsun çözemedim açıkçası.

Satarken söylersin artık "değişeni yok, hava filtresi ve buji bile fabrika çıkışı, orijinal" :mrgreen:
 
Katılım
19 Ağu 2013
Mesajlar
21
Allah kaza bela vermesin kardeş. Orjinal lastikleri biraz nankör. Memleketin kireç taşından yapılan asfaltında performans vermiyor. Lastiklerinden dolayı dikkat et kardeş.

Amin Allah razı olsun. İnşallah en kısa zamanda değiştirmek istiyorum ama malum eldekileri buna boca ettik taksitleri de var bu yazı bunlarla tamamlamayı ve yağmurların başlamasına az süre kala almayı düşünüyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:13 ----------

hayırlı olsun :) aldığın gibi lastikleri deiştir motordan alıcağın zevk kat kat artsın kazasız sürüşler :)

Teşekkür ederim.. İnşallah en kısa zamanda ...
 
Katılım
18 Eki 2013
Mesajlar
90
Bayi sana fatura kdv ÖTV makbuzu uygunluk belgesi verecek sen sigorrta yaptırcaksın evraklarla ek 1 belgesi doldurtcaksın trafiğe verip evraklarinı hazirlayacaklar tabi para almayı unutma sakin
 
Katılım
27 Haz 2012
Mesajlar
1,133
Merhaba arkadaşlar, son birkaç gündür yakıt tüketimimin aşırı yükseldiğini farkettim... Haftasonu aşırı yağış altında 400 km kadar yol gittim. bu sebeple hava filtresi vs aşırı kirlendiğini düşünüyorum. 27000 km'de motorum ve şimdiye kadar hiç hava filtresi ve bujiyi değişmedim. şimdi sizlere sorum şu: sadece hava filtresini çıkarıp temizlemek yeterli olur mu? illa değişmek mi lazım? Önce hava filtresini değiştirip deneyip sonra gerekirse buji değiştirmemi mi önerirsiniz? yoksa ikisini birden direkt değiştireyim mi? herkese iyi forumlar...

:) hacı delimisn sen :) 8000 de en kötü hava filtresi dğeiştirmen gerekiyordu :D doğru söyle 27000 kmdir yağıda mı değiştirmedin :)
 
Katılım
31 Mar 2013
Mesajlar
264
:) şimdi şöyle oluyor:

her 3-4000 de bir yağ ve yağ filtresi değişti, bahsettiğin titreşim ve performans düşüklüğü sebebiyle.
25.000'de zincir dişli seti değişti. bu esnada dişli takozlarının durumunun iyi olduğu ve değişmeye ihtiyaç olmadığı servis tarafından söylendi.
her 400 km'de bir zinciri yağlarım.
Lastiklerimi 25.000'de pirelli diablo rosso 2 ile değiştirdim.
Balataları da bittikçe değiştiriyorum. 1 ön balata 2 arka balata eskittim :)
Fren hidroliklerini de yılda bir kez değişiyorum. nisanda değiştirdim ilk kez :) 2013 ya :)
Radyatör sıvısı için de 50.000 km diyor kitapçık :) daha onu da değiştirmedim, ki zaten bugüne kadar hararet göstergesinin 4 çizgiye çıktığını hiç görmedim :)
Onun dışında buji ve hava filtresi için kitapçıkta yazanları uygulayıp servise boşa para kaptırmıyorum :) kitapçıktaki çizelgede diyor ki, her yağ değişiminde hava filtresini TEMİZLE, buji için de 50.000 km'de değiştir diyor... Ama heralde serviste hava filtresini temizlemeyi atlıyorlar ki motor iyice boğulsun ve müşteri gelip yenisini alsın... Bujiyi de söküp bi zımparalasak problem olmaz :) ayrıca bugüne kadar gittiğim tüm servislerdeki ustalar (3 farklı serviste yaklaşık 10 kişi) motorumun çok temiz, sorunsuz, bakımlı ve tıkır tıkır işlediğini söyleyerek motoruma gereken özeni gösterdiğimden dolayı tebrik ettiler :)

Sonuç olarak dün hava filtresini söküp kompresörle kendim temizledim, anladım ki servise son girişinde temizlemeyi unutmuşlar... Motorun yakıtı azaldı, gidişi değişti resmen... haftasonu bujiyi de elden geçirdim mi tamamdır :)
Değerli görüşleriniz için teşekkür ederim... herkese iyi forumlar... tekeriniz düz bassın...

Ben 27.000'e gelene kadar 4 kez hava filtresi değiştirmiştim.

4.000-5.000 Km'de bir yağ + yağ filtresi değişti.

Buji 10.000 ve 20.000'de değiştirildi.

Zincir + Dişli takımı, arka dişli takozları ve lastikler de 21.000'de değiştirildi.

Buna rağmen yağ bakımı 5.000'e yaklaşınca bile motosikletin titreşimi ve yakıtı artıyordu. Sen 27.000 Km'de nasıl kullanıyorsun çözemedim açıkçası.

Satarken söylersin artık "değişeni yok, hava filtresi ve buji bile fabrika çıkışı, orijinal" :mrgreen:


---------- Mesajlar birleştirildi - 11:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:52 ----------

Yok deli değilim :) japon mühendislere güveniyorum :) kendi kafama iş yapmıyorum...

:) hacı delimisn sen :) 8000 de en kötü hava filtresi dğeiştirmen gerekiyordu :D doğru söyle 27000 kmdir yağıda mı değiştirmedin :)
 
Katılım
14 May 2014
Mesajlar
13
Merhaba
Adım Haluk bende yeni kasa 250r alacağım inşallah. Iskenderun da ikamet eden arkadaşlar varsa tanışmak deneyimlerinden yararlanmak isterim.
Hayırlı forumlar
 
Katılım
24 Şub 2014
Mesajlar
37
Merhabalar
Kısmet ise yarın akşam ben de aranıza katılıyorum. Mesai sonrası Kızıltoprak mototal dan teslim alacağım. Oralardan Atatürk Havalimanı tarafına giden var mı? Tecrübeli birinin yanına sığınarak gideyim :)
 
Katılım
21 Tem 2007
Mesajlar
1,648
nihayet verdiğim siparişlerim geldi malum eski manetinde renkli idi ama o uzun idi bu kısa manet ve daha güzel.



siyah motoruma kırmızı sıyah yakışır diye tercih ettim.

buda malum double siyah ön camım detaylı resımlerımı eskı motorumda varmı foruma atmıstım



adamlar saglam kargo yapıyor





 
Katılım
17 Kas 2013
Mesajlar
242
selamlar arkadaşlar abiler.. Hava filtresi kapağını çıkarınca ses ucundan değişiyor. Bu şekilde motoru kullansam bir zararı olur mu yeltendim sökmeye ama birşey olur diye emin olamadım birşey olur mu acaba o şekilde kullansam ?
 
Katılım
15 Eki 2012
Mesajlar
33
selamlar arkadaşlar abiler.. Hava filtresi kapağını çıkarınca ses ucundan değişiyor. Bu şekilde motoru kullansam bir zararı olur mu yeltendim sökmeye ama birşey olur diye emin olamadım birşey olur mu acaba o şekilde kullansam ?

Hocam öncelikle yapmanı tavsiye etmiyorum ama ucunu hafif çıkarttığında ses değişiyor yükseliyor güzelleşiyor şimdi gelelim zararlarına motora giden hava filtre tarafından tam tamına süzülemediği için uzun vadede motoruna büyük sıkıntılar çıkartabilir bu riski göze alıyorsan çıkart gez derim ama motorunun sesi değişecek diye de öldürmenin bir mantığı yok yani bence hiç elleşme bırak görevini yapsın :)

-Yakıt sarfiyatının artacağını söylemeyi unutmuşum bu arada bir de öyle bir kötülüğü olacak eğer yaparsan :)
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst