Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
2,214
Selam arkadaşlar lastikleri dubleks yapmak istiyorum arka lastiği aldım evde bekliyor michlen pilot sporty takma işini kendim yapsam bir sıkıntı olur mu takarken nelere dikkat etmek gerekir ne önerirsiniz yardımcı olursanız sevinirim

Kardeşim-Tube Type jantı(iç-lastikli)----Tubelless'e(iç-lastiksiz) çevirebilmen için öncelikle jantın sübop deliğini genişletmen gerek(şamrelli lastik deliği 8mm) bunu 10mm uçlu matkap açtırman/açman gerek...ve 1ad. tubelles sübap (arkadan vidalı olanı demir tipi-geçmeli kauçuk olanı tavsiye etmem)-Sonra ver ayarı gitsin-patladı mı-koy fitili,bas havayı-devam et...:wiinkk:
 
Katılım
26 Eyl 2012
Mesajlar
5
arkadaşlar sporty alalı yaklaşık 10 ay oldu 2012 üretimi lastik evde bekliyordu takmaya karar verdim artık kendalar güven vermiyor
 
Katılım
26 Tem 2010
Mesajlar
1,078
Motosikleti
VFR1200X
Arkadaşlar şu sahibinden de ilanı olan sarı ptt motorları hakkında ne düşünüyorsunuz? Yeni başlayan bir arkadaşa bakıyoruzda km leri çok düşük ama acaba motorlar ne durumdadır..
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Arkadaşlar şu sahibinden de ilanı olan sarı ptt motorları hakkında ne düşünüyorsunuz? Yeni başlayan bir arkadaşa bakıyoruzda km leri çok düşük ama acaba motorlar ne durumdadır..

Bence sıfır ayarında sadece beklemiş CB lerdir, yağ değiştir depoya bi göz gezdir... urak tefek gereken işlemleri yap bin git bence :)

Bende arkadaşımın kanına onlardan girdimde lojistiği çözemedi :mrgreen:

Yoksa ciddi ciddi sıfır gibi bi CB alacaktı
 
Katılım
19 Nis 2014
Mesajlar
75
Arkadaşlar şu sahibinden de ilanı olan sarı ptt motorları hakkında ne düşünüyorsunuz? Yeni başlayan bir arkadaşa bakıyoruzda km leri çok düşük ama acaba motorlar ne durumdadır..

Arkadaşıma aldık gayet memnunuz. Kendisi rengini sevmesede benim çok hoşuma gitti.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:19 ----------

ozanozugur metzelerin fotoğraflarını koyda görelim merak edenler vardır..

Bugün yarın koyarım :)
 
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
882
Selam arkadaşlar,2. motor olarak cb125e almayı düşünüyorum. Üzerindeki Kenda lastikleri değiştirip kaliteli Metzeler yada Michelin kullansak, tubetype lastikler için olan jantta ne gibi bir değişim yapmak icab eder? Lastikçiye gitsek atıyorum Michelin takalım desem bunun sibobunu genişletmeye yada başka bir işlem yapmaya ekstra ister mi,yada böyle bir şeye gerek var mı? Bir kaç sayfa evvel Metzeler'den mevzu geçmiş fakat detay yazılmamış.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Selam arkadaşlar,2. motor olarak cb125e almayı düşünüyorum. Üzerindeki Kenda lastikleri değiştirip kaliteli Metzeler yada Michelin kullansak, tubetype lastikler için olan jantta ne gibi bir değişim yapmak icab eder? Lastikçiye gitsek atıyorum Michelin takalım desem bunun sibobunu genişletmeye yada başka bir işlem yapmaya ekstra ister mi,yada böyle bir şeye gerek var mı? Bir kaç sayfa evvel Metzeler'den mevzu geçmiş fakat detay yazılmamış.

Yanaklarının yük taşıması kuvvetli olan lastik kullanacaksan, Michelin, Metzeler.. gibi sadece sibop değişiyor başka bi işleme gerek yok.

Siboplarda düzgününden metal olanı 10-15 lira gibi bişey tanesi. Plastikleri birçok arkadaşımız denedi tubelesse dönüştürdüklerinde ufak ufak hava kaçırıyor, yolda kalan bile olmuştu hatta. Hatta o dönem tubeless yaparsan olmuyormuş CB' ye diye anında kara leke yapıştırmışlardı ama usulsüzce yapılan lastikçi ustalığından başka bişey değildi esasında :)

Ne günlerdi yau efkarlandım :D

Lastiği aldığın yer montaj+sibop+balans vs her ne varsa işte herşey dahil fiyat iste, bu fiyat üstünden pazarlığını yap, montaj+sibop beleşe gelsin :cherry: Yoksa hertürlü üç beş ekliyorlar.

Metzelerlerin içeriğini bende bilmiyorum, belki onlarda tubetypedır, buna rağmen sibop işçiliğiyle dönüştürülmüş olabilir. Ben olsam dönüştürmem mesela takarım iç lastiğimi neolucak ki :) He belkide değildir bi bakmak lazım ME22 kodları.

Michelinde hiçbişey genişletilmiyor, o lastik zaten tubeless, kendaların iç lastikleri vs sökülüyor, yeni siboplar jant deliğinden geçiyor zaten rahatlıkla, üstüne lastik... işlem bukadar :) Binlerce km 1psi bile hava kaçırmamıştı sorunsuzca binmiştim :cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Nis 2014
Mesajlar
75
Metzeler ME22 -TL lastik yani TubeLess. Arkadaşın dediği gibi plastiğe bulaşmadan metal olanlar tercih edilmeli sibop için. Lastik boyutu olarak da, Metzeler ME22 için konuşacak olursak, ön lastik 2.75 - 18 arka lastik 3.00 - 18 olarak seçilmeli viraj performansını artırmak ve yakıt tüketimini azaltmak için. Ben tavsiye ettiğim ölçülerde alıp taktırdım ve çok memnunum. :queen: Ayrıca Kendalardan sonra IRC bile :farao: taktıran arkadaşlarım çok memnun olduklarını söylediler bu durumda kendaların sıralamada bir yere sahip olmalarını beklememek gerekir. Eğer arka lastiğim "kalın" :pr: gözüksün gibi bir takıntınız yok ise 3.00 üstünü tavsiye etmem ama çok bir fark yaratmayacaktır. Michelini denemediğim için bilemeyeceğim ama benim 2 hafta boyunca internetten edindiğim sıralama şu şekilde oluştu: pilot sporty > ME22 > pilot street. Pilot Sporty modelini ara tara bulamadığım için ME22 aldım. Ben de aynısını tavsiye ederim. Sorular için çekinmeyin. :)
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Metzeler ME22 için, ön lastik 2.75 - 18 arka lastik 3.00 - 18. Ben tavsiye ettiğim ölçülerde alıp taktırdım ve çok memnunum. :queen:

Evet doğrusuda öyleymiş zaten :)

Kendalarımı ihtiyacı olan bi arkadaşa hediye etmek için depodan çıkardım, arka iç lastikte 3.00 - 18 yazıyordu :cat:
 
Katılım
19 Nis 2014
Mesajlar
20
Sizlere bi sorum var;Motosikletimin rölantisi çok yüksek. Kendimiz rölanti ayarını neye göre yaparız? Servise 1000km bakımında gideceğim fakat o süreye kadar çok yakmasını istemiyorum.
 
Katılım
19 Nis 2014
Mesajlar
75
Sizlere bi sorum var;Motosikletimin rölantisi çok yüksek. Kendimiz rölanti ayarını neye göre yaparız? Servise 1000km bakımında gideceğim fakat o süreye kadar çok yakmasını istemiyorum.

Yapmasi çok kolay ama bilmiyorsan bi ustaya götür 10 sn de ayarlar. Para da almaz, ustasına göre.
 
Katılım
8 May 2008
Mesajlar
882
Arkadaşlar,İstanbul içinden temiz ve az km'li tercihen beyaz renk Cb125e arıyorum.Satmak isteyenler varsa görüşelim.
 
Katılım
4 Ağu 2013
Mesajlar
67
Sizlere bi sorum var;Motosikletimin rölantisi çok yüksek. Kendimiz rölanti ayarını neye göre yaparız? Servise 1000km bakımında gideceğim fakat o süreye kadar çok yakmasını istemiyorum.

Kardeşim öncelikle jikle felan çekili olmasın motor sıcakken yapmalısın ona dikkat et sogukken yaparsan ısınınca daha yüksek devirde çalışır 1000 deviri tutturman okadarda zor değil stop etmicek bir rölanti sesini dinleyerek anlayabilirsin karbüratörün altında bir vida var üstünde yay var böyle vidayı düz tornavida yada elinle cevirebilirsin sola doğru yükseltir diye biliyorum . Kolay gelsin :)
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Karbüratörün altında bir vida var, üstünde yay var, vidayı elinle cevirebilirsin, sola doğru yükselir diye biliyorum.

Saga sola diye tarif edersen kafa allak bullak oluyor, önden mi sola arkadan mı sola ulaşayım gibi :mrgreen:

Arkadaş hertürlü devirden anlar zaten ama ben o sağa sola muhabbetini yaşadım vakti zamanında, çözümsüz bitti :mrgreen:

Civata aşagıda halka içine aldığım, motosiklete üstten baktığını farzederek civatayı saat yönünde çevirirsen rolanti devri düşüyor :)

 
Katılım
1 Ağu 2012
Mesajlar
448
Saga sola diye tarif edersen kafa allak bullak oluyor, önden mi sola arkadan mı sola ulaşayım gibi :mrgreen:

Arkadaş hertürlü devirden anlar zaten ama ben o sağa sola muhabbetini yaşadım vakti zamanında, çözümsüz bitti :mrgreen:

Civata aşagıda halka içine aldığım, motosiklete üstten baktığını farzederek civatayı saat yönünde çevirirsen rolanti devri düşüyor :)

[url]http://www.hizliresimyukle.net/u/64/78/fef77864_orginal.jpg[/url]
Hiç üşenmiyorsun abi :)çok detaycısın :D
 
Katılım
19 Nis 2014
Mesajlar
20
Saga sola diye tarif edersen kafa allak bullak oluyor, önden mi sola arkadan mı sola ulaşayım gibi :mrgreen:

Arkadaş hertürlü devirden anlar zaten ama ben o sağa sola muhabbetini yaşadım vakti zamanında, çözümsüz bitti :mrgreen:

Civata aşagıda halka içine aldığım, motosiklete üstten baktığını farzederek civatayı saat yönünde çevirirsen rolanti devri düşüyor :)

[url]http://www.hizliresimyukle.net/u/64/78/fef77864_orginal.jpg[/url]

Harikasın abi teşekkürler :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst