Normal Kot ile 50-60 km/h düz yolda yol hatasından dolayı düşmenin bedeli

Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
163
Bu yazıyı motorsikleti almadan önce okumuştum. Geçen gün tekrar aradım buldum. Tam çeviri yapmaya vaktim yok fotoğraflar olayı açıklıyor. Ama özetle, virajda yoldaki (a patch of car safety glass) "araba güvenlik camı parçası" nı gece 11 de görememiş olmaktan kaynaklı olarak düşüyor. Kaza anında üstünde korumalı mont, kask, eldiven, bot var, fakat gündelik kot (Levis 511 imiş) giyiyor. Koruma olayında, ceket, kask, eldiven biraz aklı başında olan herkes tarafından kullanılsa da, pantolon u göz ardı eden kişi sayısı pek az değil. Sadece bir hatırlatma. İngilizce'niz yeterli değilse, fotoğraflar yeterli izahatı yapacaktır.

Bir de tam korumalı 125cc kullanırken, "600 lük mü kullanıyorsun abi" felan diyen mallar oluyor, "ne tarz bir malsın" diye sormak yerine kendi haline bırakmayı tercih ediyorum.

Hatta çevremde bmw motora binip, alacağı kaskın parasını hesap eden adamlar var, komedi.

http://rideapart.com/2012/10/why-wearing-jeans-on-a-motorcycle-is-a-really-bad-idea/
http://rideapart.com/2012/10/why-wearing-jeans-on-a-motorcycle-is-a-really-bad-idea/2/
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Nis 2013
Mesajlar
136
Yorumlara ister istemez güldüm. Arkan kadına benziyor dostum sakın hapishaneye falan düşeyim deme yazmış elemanın biri.Baktım hakkaten benziyor ama.
 
Katılım
23 Tem 2010
Mesajlar
607
Ybr ile uzun yola çıktığımda,kask,dizlik,mont,sırt koruması ve motosiklet pantolonu ile çıkardım.Bazen benzinliklerde,motorcu grublarına rastlardım..Yaşı ilerlemiş,bazı abiler.Aferin korumaların tam,böle devam et derlerdi.Bazende özelikle SS motora binen gençler,abi motor binlik mi ? diye dalga geçerlerdi..Umursamazdım,yolda jandarma yol kontrolü yapıyordu.3-4 tanesi başıma toplandı,helal olsun dediler takdir ettiler.Sağda solda,kendini akıllı zannedenlerin dediklerine asla aldırış etmeyin.Onlar altlarındaki yüksek cc'li SS motorların,onları ölümsüz yaptığını sanıyorlar..Acıyorum onlara aslında,yarın öbür gün haber olacaklar..Ne altımdaki motorun,nede harcadığım paranın bir önemi var.Önemli olan akşam sağ salim aileme evime,çocuğama dönmek..
Etrafınızdakilerin dalga geçmelerine,uzaylı görmüş gibi bakışlara sakın aldırmayın..Siz doğru olanı yapıyorsunuz,onlar ise yanlış yapıyor..Kazasız belasız ve full korumalı sürüşler dilerim..:)
 
Katılım
25 Kas 2013
Mesajlar
536
Arkadaş çok güzel konu açmışsın.
Arada dizlikleri takıp biniyordum. İyi bir uyarı oldu.
Çoook teşekkür ederim.
 
Katılım
8 May 2006
Mesajlar
586
istediğimiz korumayı kullanalım, istersek 10.000 euroluk kask takalım yine de kendimize itiraf etmeliyiz. hepimiz motosiklet hastasıyız ve bu hastalığı muhtemelen hiç bırakamayacağız ama itiraf ediyorum motora binmek hele istanbul da akıllı işi değil.

şimdi beni linç edebilirsiniz. ama ben bunca yıl bindim allah izin verirse hep de bineceğim ama düşüncem bu.
 
Katılım
23 Tem 2010
Mesajlar
607
istediğimiz korumayı kullanalım, istersek 10.000 euroluk kask takalım yine de kendimize itiraf etmeliyiz. hepimiz motosiklet hastasıyız ve bu hastalığı muhtemelen hiç bırakamayacağız ama itiraf ediyorum motora binmek hele istanbul da akıllı işi değil.

şimdi beni linç edebilirsiniz. ama ben bunca yıl bindim allah izin verirse hep de bineceğim ama düşüncem bu.

İstanbul'da motosiklete binipte kaza yapmamak için,Kadir gecesi doğmuş olmak gerekiyor..
 
Katılım
12 Eki 2013
Mesajlar
2,350
Her alanda risk var ona bakılırsa dikkatli olmak ve kurallara uymak en iyisi.Adamlar boşuna hız limiti levha koymuyor yollarıza
 
Katılım
22 May 2012
Mesajlar
87
evet bayağı vahim ve aydınlatıcı olmuş bende dizlik ve günlük kotla binmekteydim.şuanda pantolon bakmaktayım.çok marka ve model var açıkçası karar veremedim bir türlü.malum bulunduğum yerde canlısını görmek incelemek imkanı yok resim ve yorumlarla idare ediyorum çok can sıkıcı
 
Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
484
Hani kimse yanlış anlamasın ancak bu arkadaş pek 50-60 la düşmüşe benzemiyor poposu kolu çok kötü olmuş.Bende o hızlarda hatta biraz daha hızlı süratlarde artçı iken popom ve sırt üstü düşüp biraz sürüklendim sırtımda çanta olmasından dolayı sırta bişey olmadı günlük giydiğim pantolonda erime bile olmadı...
Bende gündelik pantolon ve dizlikle kullanıyorum motosiklet pantolonu almak gerekli.Resimlere bakınca

Altındağda işyerimizin yakınlardında da bmw k1200 gt sahibi bir amca var ama amcada yarım kask :queen: üzerinde günlük kıyafetler o şekilde biniyor be arkadaş altındaki motor ucuz bişey değil al orta halli kapalı kask mont pantolon öyle bin çokmu zor yahu...

Ayrıca etrafınızdaki denyolarada aldırmayın banada robocop ninja kamlumbağa gibi sıfatlar takıyorlar ama bende iplemiyorum açıkcası.Yarışçı gibi giyiniyormuşumda motorum 1000 lik miymişde bu lafı söyleyen şahıslar hayatlarında 1000 lik sürdülermi onu merak ediyorum...
 
Katılım
19 Mar 2013
Mesajlar
291
abi tamam 600 lük makinan var 2007 olacagına 2005 olsun ama takımın tam olsun bana senin çanın çokmu değerli diyorlar evet benim canım mobylette kask bile taktığımdan çok değerli.
 
Katılım
29 May 2007
Mesajlar
1,000
Korumalı pantolon yada direk tulum giymek lazım. Bir daha ki sezonda monta vereceğim paraya biraz daha ekleyip tulum almayı düşünüyorum. Kask, eldiven ve botu saymıyorum bile.
 
Katılım
18 Eki 2008
Mesajlar
381
O değilde adamın kolunu çuvalın ağzını diker gibi dikmişler.
Çok anlamam ama berbat bir dikiş değilmi bu?
 
Katılım
23 May 2013
Mesajlar
118
Bakmayacaktım dayanamadım karnım aç miğdem bulandı okadar kötü :)
 
Katılım
9 Kas 2012
Mesajlar
802
Güncel.
korumanın faydasını diğer forum üyeleride görmeli.
BÖyle bir konu açtığınız için tebrikler.
 
Katılım
2 Ağu 2013
Mesajlar
1,381
kask, eldiven, korumalı pantolon, korumalı mont, korumalı dizlik olmadan asla yola çıkmıyorum. ne olur ne olmaz trafikte çok fazla AYI var.
 
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
163
Hani kimse yanlış anlamasın ancak bu arkadaş pek 50-60 la düşmüşe benzemiyor poposu kolu çok kötü olmuş.Bende o hızlarda hatta biraz daha hızlı süratlarde artçı iken popom ve sırt üstü düşüp biraz sürüklendim sırtımda çanta olmasından dolayı sırta bişey olmadı günlük giydiğim pantolonda erime bile olmadı...
Bende gündelik pantolon ve dizlikle kullanıyorum motosiklet pantolonu almak gerekli.Resimlere bakınca

Altındağda işyerimizin yakınlardında da bmw k1200 gt sahibi bir amca var ama amcada yarım kask :queen: üzerinde günlük kıyafetler o şekilde biniyor be arkadaş altındaki motor ucuz bişey değil al orta halli kapalı kask mont pantolon öyle bin çokmu zor yahu...

Ayrıca etrafınızdaki denyolarada aldırmayın banada robocop ninja kamlumbağa gibi sıfatlar takıyorlar ama bende iplemiyorum açıkcası.Yarışçı gibi giyiniyormuşumda motorum 1000 lik miymişde bu lafı söyleyen şahıslar hayatlarında 1000 lik sürdülermi onu merak ediyorum...

Nasıl düştüğün önem arzediyor. Sırtüstü düştüğünde dizinde bu adamın ki gibi delik açılması için başka senaryolar gerekli, adam virajda düşmüş. Ayrıca kont pantolon tahriş olmasından dolayı parçalanmıyor, sürtünmeden kaynaklı ısıya dayanamıyor. İşi şansa bırakmadan, önlemi almak en mantıklısı.

Ayrıca ben giydiğim pantolondaki koruma tam dizime denk gelmediği için, içten bir tane daha giyiyorum. Aynı şekilde yazlık montun direkliklerine de güvenmediğim için, içten bir direklik daha giyiyorum :) Ama kışlık montun güvenlikleri sağlam olduğundan, onda giymiyorum. Ama işe giderken kullanan kişiler için biraz zahmetli bir iş güvenlik ekipmanları. Bir seferinde müşteri görüşmesine trafik ve toplantı saati nedeniyle motosikletle gitmek zorunda kaldım. Yarıştan toplantıya gelmişim gibi bir durum oluyor, ama yine de sıkıntı yok :)

Ben %90 oranında, havuza gidip gelmek için, ya da arkadaşlarla buluşmak için motoru kullanıyorum, o yüzden pek külfet gelmiyor kıyafet giymek.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst