Motorumla ilgili sorun. Motoru yakıcam artık, yardım !!

Katılım
2 Ara 2012
Mesajlar
538
deneyeceğim yarın.. sesi kesilir mi acaba... :pale:

Problem çözülsün de boşver sesi, incedeeen şıkırtı olsun zaten, sen motorun kalkışına, gidişine, kompresyonuna bak, takıntı yapma, yapınca motordan gelen sürtünme sesini bile dert edersin benim gibi :) Oklavayı steteskop gibi kullanıp dinlerdim motoru :)
 
Katılım
2 Ara 2012
Mesajlar
538
birde dikkat etmen gereken sey aslında piston üst olu noktaya iki defa gelir,

birincide sıkıstırma, ikincide egzos.

subab ayarını sıkıstırma anında yapmalısın birde bu konuya dikkat et

Güzel bir ayrıntı, tebrik ediyorum

Egzantrik dişlisinin olduğu kapağı söküp işaretlerin karşılıklı durmasını sağla (çizgi yukarı bakacak)

31052011002w.jpg


foto, serkanAHD13'ün ybr motor yarma konusundan....
 
Son düzenleme:
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Güzel bir ayrıntı, tebrik ediyorum

Egzantrik dişlisinin olduğu kapağı söküp işaretlerin karşılıklı durmasını sağla (çizgi yukarı bakacak)

http://img219.imageshack.us/img219/6820/31052011002w.jpg

foto, serkanAHD13'ün ybr motor yarma konusundan....

tamamdır anlaşıldı..

bu arada.. serkan abi demişken.. kendisiyle birkaç gün önce konuşmuştum şimdi hatırladım..

abi sübablar sesli çalışıyor dediğimde ayarları ne yaptın dedi.. emme 0.10 eksoz 0.12 gibi abi dedim kardeşim çok açık demişti.

senın motorun sıfır değil yani sıfır ayarları yapmaman gerek çünkü zamanla aşınan parçalar bir miktar boşluk bırakacaktır senin yapman gereken emmeyi 0.08 eksozu da 0.10 değerleridir dedi.
 
Katılım
2 Ara 2012
Mesajlar
538
Serkan ustanın dediğini yabana atma, sübap sesinin soğukken değil de ısındıktan sonra gelmesinin sebebini de merak ettim :)
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Serkan ustanın dediğini yabana atma, sübap sesinin soğukken değil de ısındıktan sonra gelmesinin sebebini de merak ettim :)

ya birşey diyeyim mi.. serkan abinin dediğini uygulayınca bütün sorunlar düzelecek gibi duruyor.. yarın ilk önce sıkı yapayım tavsiye ettiği gibi. sonra ısıtırım baktım düzelmiyor, açar bide öyle denerim soğuduktan sonra, işyerinde iş yok nasılsa :))))

bu arada hocam bakımlar için listeyi lütfen unutma, onu bekliyor olacağım :rendeer:
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
6,290
Dostum Bayramın Kutu Olsun,
Pek sorun varmış gibi gelmiyor Fakat,,,

Karburatorun Hava ayarını kurcaladıysan ondan olma ıhtımalı var,
Karbüratör manifoltunu aralık unutmuş olabilirsin,
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Suçluyu bulduk :))))

1- sübablar biraz FAZLA açık.
2- karbüratör pilot jette ufak bir tıkanıklık

ve en önemlisi

3- monifoltun girişindeki oring 1.5 cm kadar erimiş :)

topluyorum yavaş yavaş motoru.
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
hocam vakumlu bu karbüratör, mekanik değil yani.. yay içerde vakumun üstünde..

---------- Post added at 16:19 ---------- Previous post was at 16:04 ----------

sorunun sübabların fazla açık olması da düşündürüyor. yaptığım ayar çok doğru değil herhalde çünkü bariz sübab sesi var içinde 20 40 yağ olmasına rağmen onun da videosunu çektim..

http://www.youtube.com/watch?v=El6B6Q8ktc4&feature=youtu.be

sübap sesi değil bu. kranktan geliyor sanki.
 
Katılım
3 Haz 2011
Mesajlar
46
Hocam eski bir ESD ci olarak söylüyorum, karbüratörün ayar vidalarını bir gösterin siz :)
 
Katılım
3 May 2006
Mesajlar
758
Bu sorunu rolanti ayar vidasının fazla açılması (yani sıkılması) yapar. Yazdıklarına bakılırsa da senin pilot jet tıkanınca rolantin düşmüş sen de rölanti ayar vidasıyla onu telefi etmeye çalışınca bu sorun baş göstermiş.
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Bu sorunu rolanti ayar vidasının fazla açılması (yani sıkılması) yapar. Yazdıklarına bakılırsa da senin pilot jet tıkanınca rolantin düşmüş sen de rölanti ayar vidasıyla onu telefi etmeye çalışınca bu sorun baş göstermiş.

sanırım sorun yırtık oringdeydi. boyutunu anlayabilin diye mavi bi kablo parçası koydum oraya. sanırım bu rölantiyi düşüyor yada hava almasına sebeb oluyor. şimdilik böyle taktım cuma günü sanayide hallettireceğim malum heryer kapalı.

tms6t.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst