hayatinda ilk defa motosiklet ogrenmek

Katılım
28 Eyl 2013
Mesajlar
40
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaslar merhaba.Merak ettigim bir konu var.Bisiklete binmeyi bilip hicbir sekilde motor kullanmamis birisi kac saat veya ne kadar surede (ortalama) motosikleti kullanmayi ogrenir.Saglikli olarak surecek sekilde.?
Sordugum egitmenler en fazla 5-6 saat hatta 1 saat bipe diyen var.Anlayamadim gitti.Hatta yetenekli arkadaslara 600 cc hatta 1000cc bile aldirdik diyorlar.Bana ne kadar yetenekte olsa trafik refleksleri zaman alir gibi geliyor.
Ben 15 saat kadar surdum.Belki bir 40 saate tamamlarim.O kadadar degil diyorum ama israrla 1 saat falan diyorlar tuhafima gitti.
Yani motoru stop ettirmeden kaldirmak sakin kullanim durmadan u donusu donusleri yaparken ozguven vs...

Paylasimlarinizi bekliyorum...

Saygilar
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
doğru söylemişler 1 saat ile 5 saat arası değişir bu kadar büyütmeyin çok kolay aslında
 
Katılım
28 Eyl 2013
Mesajlar
40
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Anlamadigim bu kadar kolaysa neden viraji egitimi vs bu kadar anlatiliyor forumlarda?
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
kimi insan vardır 10 senede öğrenemez..kimde hemen kapar..
bi yerde kabiliyet meselesidir...

ne arabada ne motorda kimse bana bişey öğretmedi,kimseden ders de almadım kursda görmedim..
ehliyetlerde sadece sınavlara gittim.tüm ehliyetlerimi 100 ile aldım..
ilk bindiğim aracı uzun zamandır kullanıyormuşum gibi kullanıyordum..hatta birçok kimse buna inanmıyordu ama ..

benim bilmem yeterli..sadec havada giden bir araç kullanmadım..onuda şimdilik düşünmüyorum..:pböyle bir yeteneğe sahibim..
sana gelince..seni tanımıyorum..o yüzden bişey diyemem ama buna sen karar verebilirsin..çünkü kendini,becerilerini yeteneklerini en iyi sen bilirsin...:cat:

ha bu arada kullanmak ayrı,tam olarak hakim olabilmek ayrı bişeydir...araba kullanan herkes rallici,motosiklet kullananda sofuoğlu gibi olacak yada olmalıdır gibi bir kuralda yoktur...
 
Katılım
12 Ağu 2013
Mesajlar
601
motosiklet kullanmayı bilmek farklı, akan trafikte motosiklet kullanmak farklı şeyler. motoru stop ettirmeden kaldırmak, vites kullanımı, u dönüşlerini falan trafik olmayan yerlerde en fazla yarım günde öğrenirsin. birkere mantığını anladıktan sonra tabiki kolay. ama gerçekten motor üzerinde rahat olabileceğin süre tabiki zaman içersinde oluşur. o çok yetenekli olupta 600-1000 lik motorlarla öğrenen arkadaşları canı gönülden kutlarım. 20 sene araba kullanıp kendimi bildim bileli bisiklet süren birisi olarak ve trafik bilgime güvenmeme rağmen ben cesaret edemedim büyük motora.
 
Katılım
5 Şub 2013
Mesajlar
773
Dengede durmayı durmayı kalkmayı 1 saatte öğrenirsin. Ama önüne kamyon atladı mı durmayı öğrenmen 1 saatte olmaz. Yani refleksler gelişmez, o zamanla olur. Yani 1 saatte ehliyet sınavını geçecek kadar öğrenirsin, daha fazlası değil. Yetenekli olana 600lük 1000lik aldırdık diyen adamı da getir forumca beraber dövelim. Bak ben de giyotin aldım, sokcan mı kafanı araya?
 
Katılım
28 Eyl 2013
Mesajlar
40
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ha bu arada kullanmak ayrı,tam olarak hakim olabilmek ayrı bişeydir...araba kullanan herkes rallici,motosiklet kullananda sofuoğlu gibi olacak yada olmalıdır gibi bir kuralda yoktur...

Tamamda zaten motosiklet sizi surdugu surece acemi sayilirsiniz.Sonucta ehliyet sinavindaki sekiz cizme olayi trafikte pek yok.En kotu durarak doner yine donersiniz :)

O mantikla bende alir giderim motoru.Ama donuslerin akici olmasi trafik algisi vs bunlar zaman alir saniyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:16 ----------

Konu anlasilmistir tamam o zaman bende bir tuhaflik yok demekki bu pisme suresi :)

Bununla birlikte malesef yeterli gorurlerse buyuk motorda aldiriyorlar pekala
 
Katılım
9 Tem 2006
Mesajlar
544
motosikletin nasıl kullanılacağını öğrenmek: 15 dakika .

Motoru doğru kullanabilmeyi öğrenmek : teorik bilgi toplam : toplamda 4 saat . pratik eğitim : toplamda 24 saat lik eğitim gereklidir.

öğrendiklerinin tecrübe ile yoğrulup beyinden omurilik kısmında tam kıvama gelmesi : 5.000 km yol tecrübesi ve minimum 6 ay .

yani bi çıktım istanbul antalya diyarbakır artvin trabzon istanbul tur attın 5.000 km ozaman da olmuyor . reflekslerinin oturması zaman istiyor . aynı yabancı dil öğrenmek gibi . bir akşamda bütün ders kitabını okuyabilirsin ama o dili öğrenemezsin . zaman ister adım adım .

hiç motosiklet kullanmamış bir arkadaşıma birgün Hyo gt250r verdim gösterdim bu fren bu gaz bu öbür fren şu da debriyaj diye .
çatır çatır sürdü . hepsi 15 dk sürdü . 15 dk sonunda ikinci viteste mahalle arasında geziniyodu .
 
Katılım
10 Eyl 2013
Mesajlar
701
Karşınızda ben :D . Bisiklet tecrubem den baska iki teker tecrubem yok kurslar normalde 0 tecrubeyle kayıt etmıyorlar tanıdık dı vs olduk kursa cıktık hocamla bi okulun bahcesınde ılk tecrubeler elinin altında ki gaz elciği çok hassas onu kontrol ede bılmek motor surmenın %50 sini kapsar gıbıme geldı ılk bındıgımde sonrası zaten bisiklet gıbı dönüşler vs gidonu bıraz daha az çeviriyorsun gıdonu cevırırsen gıderken yalpa yapıyo buda kullandıysan ince tekerli yarış bisikletlerı oluyor ya onlar gıbı tersanede calısırken müdürün bisikleti sürmüştüm komutanın ordan bılıyom :) Sonra trafiğe cıktık verdi motoru guvenıyonmu kendıne dedı evet dedım ıstanbulda kağıthaneye indik arka sokaklarda trafiğin tek yolda gidiş geliş oldugu bıyerdı 2-3 kendımce sollamada yaptım :) dur kalk fln stop ettırmeden kalka bıldım oldugum yerden sağ sol donus yaptım sağa dönmek bıraz daha zor cunku gıdonu sağa kırdıgın ıcın bileğin bükülüyo gazı vermek bıraz daha kontrolsuz ola bılıyo bıranda zank dıye uçuyon mondial 125 miydi 150 cc miydi neydı öyle bişeydi motor hatta haftaya cumartesi-pazar o motorla a2 sınavına gırıcem . Nema problema diyorum kendımce :)
 
Katılım
28 Eyl 2013
Mesajlar
40
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Benim kisa donemde cokca tartisilsada yetenegi ne olursa olsun 600cc vs ustu motorla baslamak temelden yanlis.Abartmayim ama 250 nin bile ucu ucuna sinir oldugunu dusunuyorum.
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
Arkadaslar merhaba.Merak ettigim bir konu var.Bisiklete binmeyi bilip hicbir sekilde motor kullanmamis birisi kac saat veya ne kadar surede (ortalama) motosikleti kullanmayi ogrenir.Saglikli olarak surecek sekilde.?
Sordugum egitmenler en fazla 5-6 saat hatta 1 saat bipe diyen var.Anlayamadim gitti.Hatta yetenekli arkadaslara 600 cc hatta 1000cc bile aldirdik diyorlar.Bana ne kadar yetenekte olsa trafik refleksleri zaman alir gibi geliyor.
Ben 15 saat kadar surdum.Belki bir 40 saate tamamlarim.O kadadar degil diyorum ama israrla 1 saat falan diyorlar tuhafima gitti.
Yani motoru stop ettirmeden kaldirmak sakin kullanim durmadan u donusu donusleri yaparken ozguven vs...

Paylasimlarinizi bekliyorum...

Saygilar

kırmızı olan yerle siyah olan yerdeki soruyu aynı yerde sormuş olsanda ikisinin süresi de değişir....birini işte 2-3 saatte öğrenirsin ama diğeri senin eğitim seviyen hatta kültür seviyene göre bile değişir..hatta 70 yaşına kadar bunu öğrenemeyecek insanlar bile vardır..

yazdıklarım biraz şifreli gibimi oluyor ne??:queen:
 
Katılım
28 Eyl 2013
Mesajlar
40
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Evet isin cogu debriyaj ve gaz kollarina alismaktan geciyor.Sonrada fren kullanimi vs.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:23 ----------

O zaman soruyu soyle degistireyim.Hic motor surmeyen birisi 5-6 saatte bu isi ogrenip e5 veya temden alir motoru gidebilir mi? Cok mu abes oldu ne ;-)
 
Katılım
5 Ağu 2013
Mesajlar
655
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
aynen sıfırdım. kursta da doğru dürüst öğrenemeyeceğimden eğitim merkezine gittim ctesi pazar. dengede sorun yoksa 4-5 saatte öğreniyorsunuz. Kalkışta bazen stop ettiriyorum onun haricinde sürmek dönüşlerle ile ilgili sıkıntı yok. herhalde sınavı geçeriz gibime geliyor. Şu metal platform olmasaydı iyiydi. üstünden inerseniz asla geri çıkmaya çalışmayın diyorlar. Gerisi tecrübe ile olacak artık. 125cc scooter ile başlayacağım.
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Eyl 2013
Mesajlar
40
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Eger 1 saatte ogrenip hafta sonu sinavda 8 cizip vs yarim saat...ehliyeti alabiliyorsa...ya bizden gecmis yada helal olsun demek lazim...( yeni sinav sisteminden soz ediyorum.eskiden oldugu gibi 100 metre git don gel al ehliyeti demiyorum.)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:31 ----------

aynen sıfırdım. kursta da doğru dürüst öğrenemeyeceğimden eğitim merkezine gittim ctesi pazar. dengede sorun yoksa 4-5 saatte öğreniyorsunuz. Kalkışta bazen stop ettiriyorum onun haricinde sürmek dönüşlerle ile ilgili sıkıntı yok. herhalde sınavı geçeriz gibime geliyor. Şu metal platform olmasaydı iyiydi. üstünden inerseniz asla geri çıkmaya çalışmayın diyorlar. Umarım sınavı geçerim.

Evet geri cikmaya calisirsaniz kayiyor hatta kesin dusuyor motor.20 cm eninde 6-7 metre uzunlugunda...
 
Katılım
10 Eyl 2013
Mesajlar
701
8 çizmek dediğin şey 5-6 tane dubayı koyuyorlar dubalar arası mesafe bizim apartman gıbı mubarek :D motoru sal kendıde gıdıyo dubaların arasına . düz bi platform uzerınden gıtme şeyi cıkartmıslar onuda boş arazide düz bi çizgi bulup ustunde gıt gel yaparak gelıstıre bılırsın bileğinde kı denge onemlı olan
 
Katılım
28 Eyl 2013
Mesajlar
40
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
8 çizmek dediğin şey 5-6 tane dubayı koyuyorlar dubalar arası mesafe bizim apartman gıbı mubarek :D motoru sal kendıde gıdıyo dubaların arasına . düz bi platform uzerınden gıtme şeyi cıkartmıslar onuda boş arazide düz bi çizgi bulup ustunde gıt gel yaparak gelıstıre bılırsın bileğinde kı denge onemlı olan

Desene o zaman egitim icin dar yapiyorlar.Benim 8 cizdigim alana (sali pazarinda) iki apartman nerde iki pazar tahtasi anca....

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:35 ----------

Ben ybr125 esd dusunuyorum.22 kasimda sinav var.O zaman kadar pekistirip elimiz alissin tecrube olsun deyip devam edecegim insaallah.Ancak kisa geldiginden motor almak marta kalacak sanirim.Kisin acemiye zor olur.
 
Katılım
5 Ağu 2013
Mesajlar
655
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
8 çizme yokmuş fakat aluminyum platform var (saçma ve gereksiz olduğunun eğitmenler dahil herkes farkında) yeni sistemde 3-4km trafikte kullanılıyor gözetmenler arkadan araba ile takip ediyorlarmış. Dön gel ok yok artık . hatta ciddi hata yapmayanı bile bırakabiliyorlarmış.
 
Katılım
10 Eyl 2013
Mesajlar
701
Valla hocamla slalom yani o 8 in diğer adı calısması yaparken dubalar böyle oluyo dedi iyi dedim daha kucuk veyatta dar sıkıntı yok dedı geçen hafta böyle yaptık bız gene öyle olur dedı özgüven dostum sadece uyanıklık refleks ve pısırık durmama olay bu
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst