Honda Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
2 Ağu 2013
Mesajlar
1,381
Öncelikle selamlar forumu uzun zamandır takip ediyorum; ancak yeni üye olabildim. Size CBR 125 R ile ilgili bir sorum olacak. 17 yaşındayım yeni kasa CBR 125 R ile başlamak istiyorum. Aylardır araştırıyorum. Ailem zayıf olduğumu motorun ağır olduğunu kontrol etmekte zorlanacağımı düşünüyor. 1.80 Boy 53 Kg falanım. Zayıf olduğum için zorlanır mıyım motor hakimiyetinde falan. Yoksa AEA'nın dediği gibi yeni başlayan minik kardeşler bu motoru 3 bilemedin 4 saatte öğrenir kullanabilir mi?

Hocam merhabalar. kontrolde çok fazla zorlanacağını düşünmüyorum, ancak sana kilo ile ilgili tavsiyem olacak. sen de benim gibi yemek yemeyi sevmeyenlerdensin galiba. ben bunun için birsürü doktora gittim, ilaç, kilo aldırıcı iğne vs kullandım fayda etmedi. yıllarca 1.80 boy 52 kilo ile dolaştım. en son istemeye istemeye spor salonuna gittim, hiçbir şekilde fayda göremeyeceğimi ve yapamayacağımı düşünüyordum ancak çok sevdim sporu. iştahım da açıldı. 8 ay içinde tam 15 kilo aldım. kas gelişimimi görenler inanamadı. bence sen de hem sağlık, hem de kendine güvenin gelmesi için spor salonuna gidebilirsin. yaşadıklarını, üstüne aldığın hiçbir şeyin doğru düzgün üzerine olmaması hissini çok iyi bilirim çünkü.
 
Katılım
30 Ağu 2013
Mesajlar
25
Hocam merhabalar. kontrolde çok fazla zorlanacağını düşünmüyorum, ancak sana kilo ile ilgili tavsiyem olacak. sen de benim gibi yemek yemeyi sevmeyenlerdensin galiba. ben bunun için birsürü doktora gittim, ilaç, kilo aldırıcı iğne vs kullandım fayda etmedi. yıllarca 1.80 boy 52 kilo ile dolaştım. en son istemeye istemeye spor salonuna gittim, hiçbir şekilde fayda göremeyeceğimi ve yapamayacağımı düşünüyordum ancak çok sevdim sporu. iştahım da açıldı. 8 ay içinde tam 15 kilo aldım. kas gelişimimi görenler inanamadı. bence sen de hem sağlık, hem de kendine güvenin gelmesi için spor salonuna gidebilirsin. yaşadıklarını, üstüne aldığın hiçbir şeyin doğru düzgün üzerine olmaması hissini çok iyi bilirim çünkü.

Tavsiyen için çok teşekkür ederim. Vücut geliştirme fikri aklımda hep vardı şöyle yanında protein takviyesi falan etkili olur dedim. Boyum biraz daha uzasın dedim boy gelişimine etkisi olmasın diye. Bu sene de zamanım yok fazla spora ayıramam yani. Bir sene daha idare edip seneye başlarım diye tahmin ediyorum. Mağazalarda satış elemanları canımı çok sıkıyor ya. Sana göre beden yok falan diyorlar; ama alıştım artık.
 
Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
2,513
Motosikleti
2025 NC 750X DCT
Arkadaslar ilk bakimda motorun lastik havalarini cok sisirmis servis nedenini cozemedim ama servise girmeden ayarlamistim arka 33 du 38 cikti on 27 idi 34 cikti ve sonuc virajda kaydim ama toparladim acemi olsaydim kesin yerdeydim cok zor topladim arka lastik resmen yanima geldi virajdan cikinca on lastigi test ettim kesinlikle her frende kayiyordu ki stopie yapabiliyorum normalde hemen ilk benzinlige girdim gercegi orada ogrendim havalari ayarliyinca motor normale dondu dikkatli olun servisten sonra hava ayarlarina dikkat edin iyi geceler..
 
Katılım
26 Mar 2012
Mesajlar
512
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yeni motor sahibi olanlara hayırlı olsun kazasız belasız :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:46 ----------

Öncelikle selamlar forumu uzun zamandır takip ediyorum; ancak yeni üye olabildim. Size CBR 125 R ile ilgili bir sorum olacak. 17 yaşındayım yeni kasa CBR 125 R ile başlamak istiyorum. Aylardır araştırıyorum. Ailem zayıf olduğumu motorun ağır olduğunu kontrol etmekte zorlanacağımı düşünüyor. 1.80 Boy 53 Kg falanım. Zayıf olduğum için zorlanır mıyım motor hakimiyetinde falan. Yoksa AEA'nın dediği gibi yeni başlayan minik kardeşler bu motoru 3 bilemedin 4 saatte öğrenir kullanabilir mi?

Motor güçlü değil ağırda değil rahatlıkla kullanılır yanlız gaza yüklenmemek şartıyla :) bir diğer sorun ise 3 4 saate kullanmayı öğrenemezsin gaz debriyaj ilişkisini bilmiyor heleki motosikletin trafikteki yerinden bi habersen illaki zorlanıcaksın bir çok hata yapıcaksın hatta düşüceksin allah beterinden saklasın.
 
Katılım
3 Ağu 2010
Mesajlar
190
arkadaşlar ziciri kaç km de bir yağlıyorsunuz ?? veya böyle aralarda yaptığınız başka ufak bakımlar var mı ?
 
Katılım
21 Tem 2013
Mesajlar
23
1000 Km'de bir zinciri balata spreyi ile temizleyip kurulayıp yağlaman gerekiyor.Tabi yağmurda ve tozlu yollarda kullanıyorsan daha sık bakım yapman gerekebilir.
 
Katılım
26 Mar 2012
Mesajlar
512
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
zinciri gaz yağı ile temizle bulması zordur sanayide bulabilirsin solvent içermediği için zincire hiç bir zararı yoktur motorunu dahi sile bilirsin rengine parlıklık verir (bizzat jant temizliğinde kullanıyorum) zincir temizleme spreyleri vs. bunlar pahalıya patlar çünkü ortalama 500 km de bir temizleyip yağlamak gerekir.Hangi yağı kullanacağında sana kalmış bunun kalını var incesi var kalın yağlar daha sağlıklı oluyor würth olabilir berner olabilir eğer ince racing yağı kullanıcam dersen (sıçrama yapar jantı leş gibi yapıyor) castrol örenirim bende şuan castrol kullanıyorum onun dışında sehban varsa işini daha temiz ve düzenli yaparsın yoksa yürüterek yapman en sağlıklısıdır ama ortalık biraz kirlenir :)
 
Katılım
3 Ağu 2010
Mesajlar
190
zinciri gaz yağı ile temizle bulması zordur sanayide bulabilirsin solvent içermediği için zincire hiç bir zararı yoktur motorunu dahi sile bilirsin rengine parlıklık verir (bizzat jant temizliğinde kullanıyorum) zincir temizleme spreyleri vs. bunlar pahalıya patlar çünkü ortalama 500 km de bir temizleyip yağlamak gerekir.Hangi yağı kullanacağında sana kalmış bunun kalını var incesi var kalın yağlar daha sağlıklı oluyor würth olabilir berner olabilir eğer ince racing yağı kullanıcam dersen (sıçrama yapar jantı leş gibi yapıyor) castrol örenirim bende şuan castrol kullanıyorum onun dışında sehban varsa işini daha temiz ve düzenli yaparsın yoksa yürüterek yapman en sağlıklısıdır ama ortalık biraz kirlenir :)

TEŞEKKÜR EDERİM İLGİN İÇİN. :)
 
Katılım
21 Tem 2013
Mesajlar
23
zinciri gaz yağı ile temizle bulması zordur sanayide bulabilirsin solvent içermediği için zincire hiç bir zararı yoktur motorunu dahi sile bilirsin rengine parlıklık verir (bizzat jant temizliğinde kullanıyorum) zincir temizleme spreyleri vs. bunlar pahalıya patlar çünkü ortalama 500 km de bir temizleyip yağlamak gerekir.Hangi yağı kullanacağında sana kalmış bunun kalını var incesi var kalın yağlar daha sağlıklı oluyor würth olabilir berner olabilir eğer ince racing yağı kullanıcam dersen (sıçrama yapar jantı leş gibi yapıyor) castrol örenirim bende şuan castrol kullanıyorum onun dışında sehban varsa işini daha temiz ve düzenli yaparsın yoksa yürüterek yapman en sağlıklısıdır ama ortalık biraz kirlenir :)

Dostum Honda servisindeki usta gaz yağının O-Ring'lere zarar vereceğini söyledi.Bilginiz olsun.
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
Nette dolaşırken şu videoyu gördüm, dar ve bol virajlı bir yolda cbr :cat:


http://www.youtube.com/watch?v=rBaqqK8n4Oc


Elelman büyük cc ci bellli ve neredeyse 600cc lere farkı açtırmayacak kadar iyi viraj yapıyor gazlıyor, zaten bu sürüşle 45-55 beygir bir motor benzer virajlı parkurda sizden kaçamıyor, test ettim onayladım da:)

Hatta akropoviç egzozlu 2012 versys 650 bahçeköyde artislik yapıp sakin giderken bağırtarak beni solladı, sonra iyi bi ders aldı....düzlüklerde biraz kaçsada her viraj farkı azaltıp kıçına yapıştım deli oldu bir türlü kaçamadı...

Frenaj ve viraj tekniğiniz oturduysa olay farklı bir boyut kazanıyor.
 
Katılım
26 Mar 2012
Mesajlar
512
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Dostum Honda servisindeki usta gaz yağının O-Ring'lere zarar vereceğini söyledi.Bilginiz olsun.

olurmu hiç öyle şey gaz yağı solvent içermez zararda vermez hatta bazı kawasaki kullanım kitapcığında mazot kullanın diyor :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:47 ----------

Bu gün brandayı kaldırdığımda ne göriyim kuyrukta 20 cm lik çizmişler hatta çizik bile değil bildiğin kazımışlar amk ne insanlar var ya ::angry2::
 
Katılım
27 Tem 2013
Mesajlar
121
Bu benim cbr ye ön camina film cektirirsem sizce nasil gider kırmızı renke yakışırmı eğer çektiren arkdsmz warsa fotografini paylaşirmisiniz :)
 
Katılım
1 Tem 2013
Mesajlar
8
arkadaşlar motorum dün teslim edildi.daha önce motor tecrübem yok aldığım bayi de pek bişey göstermedi şimdilik sokak aralarında 4-5 km kadar kullandım.trafiğe çıkacak kadar yeterli görmüyorum kendimi çünkü.sokak aralarında da 3. vitese kadar çıktım.bayideki yetkili kkişi 3-4binde vites değiştirmemi ve şimdilik motoru fazla zorlamamam gerektiğini söyledi.ilave oalrak bir öneriniz varmı?bir de dün gezi sonrası motoru kapatmadan önce vitesi boşa aldım.vites boşta ışığı yanıncada elimi debriyajdan çektim ama motor sanki vitesteymiş gibi ileri atılmak istedi ve stop etti.tekrar çalıştırınca da boşta olduğunu gördüm.neden olmuş olabilir acaba?
 
Katılım
1 Ara 2009
Mesajlar
55
arkadaşlar honda cbr 125 cc yeni kasa siyah motorum var. 8500 km de, 10000 km bakımını da yaptırıp satmayı düşünüyorum. işyerim istanbul avcılarda evim beylikdüzünde evden işe işten eve kullanıyorum. bir kere günübirlik edirneye gittim geldim. tüm bakımları otoseverde yapıldı zaten oradan almıştım. ilgilenen olursa 10000 bakımına beraber gideriz hem bakımlarını yaptırırız hemde alacak olan arkadaşın içi rahat eder. daha sonra satışı yapabilirim. trafiğe çıkış tarihi 22.07.2011 dir. satma sebebim enduro tarzı bir motor almak. ilgilenenler [email protected] dan bana ulaşabilirler.
 
Katılım
3 Ağu 2010
Mesajlar
190
Bu benim cbr ye ön camina film cektirirsem sizce nasil gider kırmızı renke yakışırmı eğer çektiren arkdsmz warsa fotografini paylaşirmisiniz :)

geçen gün izmir bornova'da ( forum bornova ) ön cama siyah cam filmi çektirmiş bi cbr 125 gördüm içim gitti valla. Gittim yanına park ettim sahibini bekledim belki denk geliriz diye ama geldiğimde gitmişti. yani uzun lafın kısası kesinlikle siyah cam filmi çok yakışıyor.

---------- Post added at 17:08 ---------- Previous post was at 16:58 ----------

arkadaşlar motorum dün teslim edildi.daha önce motor tecrübem yok aldığım bayi de pek bişey göstermedi şimdilik sokak aralarında 4-5 km kadar kullandım.trafiğe çıkacak kadar yeterli görmüyorum kendimi çünkü.sokak aralarında da 3. vitese kadar çıktım.bayideki yetkili kkişi 3-4binde vites değiştirmemi ve şimdilik motoru fazla zorlamamam gerektiğini söyledi.ilave oalrak bir öneriniz varmı?bir de dün gezi sonrası motoru kapatmadan önce vitesi boşa aldım.vites boşta ışığı yanıncada elimi debriyajdan çektim ama motor sanki vitesteymiş gibi ileri atılmak istedi ve stop etti.tekrar çalıştırınca da boşta olduğunu gördüm.neden olmuş olabilir acaba?

procesus79 öncelikle kazasız binmen dileğiyle, birde nerelisin tabiki :) 3-4 bin devir bana biraz az geldi açıkcası, gerçi yeni süren biri için bilemem ama en azından 6bin devire çıkar derim, sesi hissettikçe cesaretin artacaktır diye düşünüyorum.boş vites konusunda da büyük ihtimal ile 1. veya 2. vitesde takılı kalmıştır motosiklet, gerçi honda için pek fazla söz konusu olmaz böyle şeyler ama başka bir açıklama gelmiyor aklıma. Kazasız sürüşler dilerim.
 
Katılım
1 Tem 2013
Mesajlar
8
geçen gün izmir bornova'da ( forum bornova ) ön cama siyah cam filmi çektirmiş bi cbr 125 gördüm içim gitti valla. Gittim yanına park ettim sahibini bekledim belki denk geliriz diye ama geldiğimde gitmişti. yani uzun lafın kısası kesinlikle siyah cam filmi çok yakışıyor.

---------- Post added at 17:08 ---------- Previous post was at 16:58 ----------



procesus79 öncelikle kazasız binmen dileğiyle, birde nerelisin tabiki :) 3-4 bin devir bana biraz az geldi açıkcası, gerçi yeni süren biri için bilemem ama en azından 6bin devire çıkar derim, sesi hissettikçe cesaretin artacaktır diye düşünüyorum.boş vites konusunda da büyük ihtimal ile 1. veya 2. vitesde takılı kalmıştır motosiklet, gerçi honda için pek fazla söz konusu olmaz böyle şeyler ama başka bir açıklama gelmiyor aklıma. Kazasız sürüşler dilerim.

teşekkür ederim gurkantosun.aydın dayım hatta daha önceki mesajda bahsettiğin mnr motordaki son beyaz cbr'yi ben aldım:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst