- Katılım
- 23 May 2013
- Mesajlar
- 257
Merhaba arkadaşlar,
İsmim Gökhan,22 yaşındayım İstanbul / Altunizade'de yaşıyorum.Aranıza yeni katıldım.Uzun zamandır almayı planladığım ninjamı sonunda alabildim.Motorum 2011 model siyah 18,500km de.Şu an için çok memnunum ancak sormak istedigim bir kaç sorum var ,
1-Kaç bin devirde bir vites attırmam ninjamı yormaz
2-Hararet ibresi genelde tam orta hızada oluyo 15 dakka yol yaptımı , havalarda sıcak ancak bu normalmidir?
3-Lastiklerini değiştirmek istiyorum ikisinide , arkayı 150lik yapmak istiyorum önerileriniz nedir? Çok abartı fiyatlı seçenekler olmazsa iyi olur![]()
Motosikletin hayırlı olsun kardeş güle güle kazasız belasız kullanırsın umarım. Soruların için:
1- Bu motor her ne kadar 250 cc lik de olsa supersport olarak tasarlanmıştır, dolayısıyla bakımlarını zamananında ve doğru şekilde yaptırdığın sürece yüksek devirde çalışmaya uygundur. Tabi sürekli 13bin devirde kullanmak bir süre sonra hem parçaların hem de cebinin aşınmasını neden olacaktır. Nacizane benim tavsiyem motorun maksimum torku ürettiği 7000 - 9000 devir aralığında vites değiştirmendir. Bu şekilde hem daha iyi bir çekiş, hem de daha verimli yakıt tüketimi sağlarsın. Uzun kullanımlarda daha düşük devirlerde sabit hızlarda gitmen de yakıt tasarrufu sağlayacaktır. Şuna dikkat; motor 3000 devirdeyken gazı açıp hızlanmaya çalışman 1 ya da 2 vites küçültüp hızlanmandan hem daha fazla yakıt tüketecek hem de motoru daha fazla yoracaktır. Yani yüksek devir her zaman daha fazla zorlanma gibi düşünmemek lazım...
2- Sıcak havalarda 15 dakikalık kullanım sonucunda hararetin orta seviyelerde olması gayet normaldir. Yine tavsiyem yaz/kış motorla harekete geçip yüksek devir çevirmeden önce 2-3 dakika olduğu yerde çalıştırıp en azından hararet ibresinin en alt seviyeye gelmesini beklemen.
3- Bu soruyu forumda bu tür değişimler yapan arkadaşlar daha iyi cevaplayacaktır fakat Kawasaki kendi ürettiği 250 cc lik motor için bu lastik ebatlarını uygun görmüş. Yani bu boyutlarda yapacağın bir değişiklik eğer çok tecrübeli ve konuya hakim bir sürücü değilsen, yol tutuş, yakıt sarfiyatı, fren mesafesi gibi konularda değişiklik yaratabilir. Senin de yeni bir kullanıcı olman dolayısıyla tavsiyem orjinal ebatlarında lastik kullanman ama illla böyle bir değişikliğe gitmek istiyorsan da demin bahsettiğim konulardaki hassas ayarları serviste kontrol ettirmen...
Keyifli sürüşler...