motosiklete arabaya yağı koyanlar ? (anket)

Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
4t yağ fiyatlarının yüksekliğinden ve sık yağ değişimi yaptığımdan yaklaşık 7000km dir motosikletime araba yağı koyuyorum.4 litresi 35tlden 10-40 gm araba yağı buldum en son. sonuç olarak
ne vites geçişleri ne çalışması ne debriyaj baabında motorda 4t ve araba yağı koyduğum zamanlar arasında en ufak bir fark göremedim.
istanbuldaki kuryelere bakıyorum. çoğunda cbf varki cayır cayır yağ yakan bir motor. maliyet hesabı yapan kuryelerin litresi 25tl den motorlarına 4t yağ koyacakları bana mantıklı gelmiyor. eminim bulabildikleri en ucuz araba yağı hatta tenekelerdeki kamyon yağı kullanıyorlar.
bi yorum alayım bide anket açayım dedim..


düzeltme : anketi açamadım. yorum yeterli..
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
3,349
İtiraf ediyorum RR varken; en pahalısını, en kalitelisi ile oğlumu beslerdim.
Scooter için ise, Patates kızartmada kullandığım zeytinyağını koymadığım kaldı desem yeridir :mrgreen: Ayrımcılık yapıyorum... :pale:
 
Katılım
3 Mar 2013
Mesajlar
743
4t yağ fiyatlarının yüksekliğinden ve sık yağ değişimi yaptığımdan yaklaşık 7000km dir motosikletime araba yağı koyuyorum.4 litresi 35tlden 10-40 gm araba yağı buldum en son. sonuç olarak
ne vites geçişleri ne çalışması ne debriyaj baabında motorda 4t ve araba yağı koyduğum zamanlar arasında en ufak bir fark göremedim.
istanbuldaki kuryelere bakıyorum. çoğunda cbf varki cayır cayır yağ yakan bir motor. maliyet hesabı yapan kuryelerin litresi 25tl den motorlarına 4t yağ koyacakları bana mantıklı gelmiyor. eminim bulabildikleri en ucuz araba yağı hatta tenekelerdeki kamyon yağı kullanıyorlar.
bi yorum alayım bide anket açayım dedim..


düzeltme : anketi açamadım. yorum yeterli..

valla bende apachesi olan bir kuryeye sordum. onlarda acık 10w/40 (kısın) yazın da acın 20w/50 koyuyorlarmış. hiç sorun yaşamamışlar.
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Firmaların motosiklet yağı fiyatları ile kulağımızın arkasına doğru uzandıkları gerçeğini kabul etmek gerek. Islak debriyaj ve yüksek devirler için geliştirilmiş yağ, ama bu özellikler için o kadar fazla fiyat farkı olmasını gerektiren sebepler nedir bilemiyorum.

Motosikletimi şehir içinde kısa mesafeler ve işe gidip gelmede kullanan biri olsaydım muhtemelen ucuz olan oto yağlarından kullanmakta sakınca görmezdim. Ama genelde hafta sonları Ankara dışına doğru gaz açan biriyim. Örneğin motorumu 1 saat boyunca ortalama 7.000 devirde oto yağı ile çalıştırmak beni endişelendirdiği için mecburen "işte burada" diye kulağımı göstermeye devam ediyorum :)
 
Katılım
22 May 2010
Mesajlar
2,422
ben duruma göre degısıklık gostertıyorum scootere acık ysg alıyotrdum lıtresı 7 tl den sonrakı motoruma castrol shell po ne bulursam koyuyordum lıtresı 20-25 tl den sımdıkı motoruma ılk yag degısımını po dan 4t aldım 2 lt 38 tl odedım . gecenlerde gene yag aldım lt sı 13 tl po dan aldım . cogu motosıklet tamırcısı totalın teneke yagını kullanıyor bılgınız olsun
 
Katılım
25 Tem 2013
Mesajlar
180
2 adet hyosung gt250 cometim var 4t-15-40 castrol kışın 4t-20-40 castrol yazın kullanıyorum vites geçişleri daha düzgün hatta geçen kış 15-50 kullanmıştım sanki o daha iyiydi...
 
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
864
2000 km de 25 tl yaga vermek,motorunu seven biri için kafaya takılack bi rakkam olmaması lazım,ben sürekli castrol kullanırım,bir kere opetten 12 tl ye yag koydum,akşamı degiştirdim,vitesler çat çuk gidiyordu,araba yagında nasıl fark olmuyo anlamadım..
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
1 Eyl 2009
Mesajlar
4,559
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sık sık yağ değiştirmek yerine aynı yağı 7000 km kullansaydın yine en ufak bir fark göremeyecektin. Peki bu bir fark olmadığı anlamına mı geliyor? Ayrıca o kuryelerin yağ parasından kaçacağını sanmıyorum, motoru eline alma riskine girmezler bence.
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
Sık sık yağ değiştirmek yerine aynı yağı 7000 km kullansaydın yine en ufak bir fark göremeyecektin. Peki bu bir fark olmadığı anlamına mı geliyor? Ayrıca o kuryelerin yağ parasından kaçacağını sanmıyorum, motoru eline alma riskine girmezler bence.

kurye asıl aynı yağı 7000km kullanırsan motoru eline alır bence. ben 1500-2000km de yağ değişmeme rağmen çıkan yağ hacamat oluyor.
bide günde 300ml yağ yakıp ekleyen kuryenin 4t yağ kullandığında ayda 300tl gibi bir extra yağ masrafı çıkar. ki ben buna ihtimal vermiyorum..bence araba yada kamyon yağı koyuyolardır..
 
Katılım
26 Eki 2012
Mesajlar
1,222
ilk başlarda castrol 10-40 scooter yağı koyuyordum. sonradan düşündüm benim motorun teknolojisi eski 70-80li yıllardaki honda cg taklidi ne gerek var pahalıya ? her 1000 km de değiştiriyorum zaten bende 3 litrelik bp visco 2000 lpg 20-50 yağ aldım 30 lira. hiç bir sıkıntısı yok. hatta son hız arttı 9000 de devir kalıyordu artık 9500 yapıyor. viteste takılmalar yapıyordu ara sıra artık onu da yapmıyor :) ucuz olan daha iyi geldi benim makineye
 
Katılım
14 Kas 2011
Mesajlar
185
Ben ilk zamanlarda pek anlamadigimdan almıştım. 1500 km falan sorun olmadi sonra vites gecisleri baya zorlasti. Ondan sonra tavsiye üzerine motul 5100 aldım, motor kendine geldi. 4binde bile nerdeyse aynı performans. Motorunuza değer veriyosaniz motul veya ipondan şaşmayın.
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
cbf yag secmez, kamyon yagıda koysan litresi 7 lira
o bile ince geliyor yakıyor zamanla.
ama wolfe koyarak bence kötü yapıyorsun.
baştan bişi belli olmaz ama ileride sorun üstüne sorun cıkartırsın
araba kamyon yagları yüksek sıcaklıga dayanmaz özelliğini yitirir. sürtünmeye neden olur.
atıyorum motorun silindir ömrü 50 bin ise 25 binde gider geçmiş olsun dersin.
bana kalırsa o motordan hayır beklemek yanlış
..
bi de şu var motosiklet senden ne istiyor?
1 güzel yag
2 güzel benzin
3 temiz hava
hangisini verebiliyorsun?
 
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,488
tahsin abi görünmüyon bu sıra :) sayfaya da uğramıyon
çok girmiyorum foruma. anca kafama birşey takılırsa.

cbf yag secmez, kamyon yagıda koysan litresi 7 lira
o bile ince geliyor yakıyor zamanla.
ama wolfe koyarak bence kötü yapıyorsun.
baştan bişi belli olmaz ama ileride sorun üstüne sorun cıkartırsın
araba kamyon yagları yüksek sıcaklıga dayanmaz özelliğini yitirir. sürtünmeye neden olur.
atıyorum motorun silindir ömrü 50 bin ise 25 binde gider geçmiş olsun dersin.
bana kalırsa o motordan hayır beklemek yanlış
..
bi de şu var motosiklet senden ne istiyor?
1 güzel yag
2 güzel benzin
3 temiz hava
hangisini verebiliyorsun?

yağın ve benzinin en ucuzunu veriyorum tsubasa. havayıda kendi buluyo biryerlerden :)
 
Katılım
5 Haz 2011
Mesajlar
2,546
bende itiraf edeyim bari :)
hep castrol power 1 20-25 lira civarıydı 10bin km boyunca ondan koydum 2.500 de bir değiştim
sonra motorumu satmaya karar verdiğim gün ucuz yAğlardan koymaya başladım :)
şimdi ise 6000 kmde bir bakım yapılan bir kle aldım ama ben 5000 de bir yapacam bakımları
3.4 lt yağ alıyor mecbur 4lt lik alacaz 80 tl civarı:) ben zaten senede 5 6 bin km yapıyorum :) o yüzden 3ün 5in hesabını yapmıyorum :)
şunuda söyleyeyim ben castrol koyarken yağ eskiyince veya başka yağ koyduğum zaman tekrar castrole dönünce motor bir rahatlıyordu son hızı 130 sa 140 rahat görüyordu :)psikolojik değil :D
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
2,214
Ben benim 2011 honda cb600f hornet'ime her 3.000km'de bir yağ+yağ filtersi Castrol power 1 racing 10w-50 ile değiştiriyorum....memnunum........:wiinkk:
 
Katılım
14 Ağu 2013
Mesajlar
1,043
Bende çok farketmeden castrol 2t yazan bir yağ koydum vitesler falan takır tukur oldu hiç gerek yok .
 
Katılım
14 Eyl 2012
Mesajlar
644
motosikletle gazete dağıtımı yapan bi abim -ki kendisi moosiklet sevdasını aşılamıştır- kendisinde honda titan vardı, dediklerini aynen aktarıyorum:
"-motosiklet için yağlar var. z..ret onları. para tuzağı. git açık 20-50w yağ koy, çıkan yağla da zincirini yağlarsın." banada mantıklı geldi ve aynen deiği gibi arabalar için kullanılan yağlardan kullanıyorum. ama 10-40w yarı sentetik yağ tercih ediyorum. PO marka litre fiyatı 17,5TL. Ve memnunum... ne vites geçişlerinde, ne debriyajda ne de motorun çalışmasında sıkıntı yaşamadım. soranlara da tavsiye ediyorum. ama motosiklet yağından daha dayanıksız olabileceğini ve vaktini beklemesini de söylüyorum soranlara.
 
Katılım
3 May 2012
Mesajlar
1,162
motosikletinde araba yağı kullanan arkadaşları uyandırayım önce debriyaj balatasıyla başlarsınız ,zamanla bu şanzıman ve hatta motor patlatmaya kadar gider.
araba yağıyla motosiklet için üretilen yağların yapıları çok farklı.araba en fazla 6-7 bin devir çeviriyor ama en küçük 125 cc motosiklette bile vites devri nereden baksan 4-5 bin dir.4 silindirli büyük makinaları hiç bahsetmiyorum bile.ben motorda 6 bin devirde vites geçişi sağlıyorum kaldı ki 14 000 de kesiciye giriyor motorum.
şimdi soruyorum size araba motoruna göre yapılmış bir yağ bu devirlere nasıl dayanacak? ve ya nereye kadar dayanacak?
o şimdilik birşey yok diyen arkadaşların motosikletlerinin ömrünü yemeye devam etsin...:farao:
biz bu memlekette 2. el racing motorsiklet alınmaz diye bilirdik ama,bu konuyu okudukdan sonra 2.el 125 cc bile alınmayacağına kanaat getirdim :farao:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst