Motosikletlerin Gerçek Yakit Tüketimleri

Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
30 Ağu 2013
Mesajlar
887
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Kanuni Seyhan 150 c
Şehiriçi karışık kullanım.

Depoyu taşana kadar doldurup 536 km gittikten sonra motor stop etti. Yedeğe geçirip yola devam ettim.

Depo kapasitesi 12 lt. Rezerv kaç lt bilmiyorum. 12 lt'nin tümünü yaktığımızı düşünsek bile 100 km'de 2.2 lt tüketmiş oluyor.Sonuç fabrika ve kullanıcı verilerinden çok aşağıda çıktı. Ölçümde hassasiyet gösterdim; bu makinenin bu kadar az yakması mümkün müdür? Gazı da acımadan çeviririm az yakmasını düşünmeden..
 
Katılım
30 Nis 2010
Mesajlar
527
Vay arkadaş rasgele okuduğum 10 ölçüm yapanların 7sinin ölçümü yanlış. 1.6 lt yakanlar 2 lt yakanlar :) çok komik. kuş gibi kullanıyorsunuz sanırım hiç gaz çevirmeden sanırım :) Ya da ezbere kitapçığa bakıp söylüyorsunuz.
 
Katılım
23 Haz 2011
Mesajlar
2,782
cbr 250 R
cbr 600 RR

bunlar mın ve max gordugum degerler
2.8-3.8
4.6-8.0

bu da 10 depodan 8ınde gordum degerler
3.2-3.5
5.5-6
 
Katılım
20 Mar 2012
Mesajlar
608
tdm900 birebir şehir içi kullanımı 30kuruş 32 kuruş yakaıyor.aslında özelllikle araç sahipleri araçlarının nekadar yaktığını kabullenmek istemiyorlar.bi araçla diyoloğumda ooo 30 kuruş çokmuş benim araba okadar yakmıyor diyor.benim mtr dahi 900cc olduğu halde böyle yakıyor.2 ay önce 2.0 mtr ford mondeo aracımı sattım. defalarca ölçtüm. uzun yola cıktım sabit gazla gittim 3.80 kuruş civarı çıktı. şehir içinde de 60 kuruş yakıyordu. yakıt ölçümünün nasıl yapıldığını bilmeyen bir sürü insan var. benzin bu uçuk fiyatlarda iken 1.6 mtr arabalar 45kuruştan aşağı yakan arabada yok.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
30 Ağu 2013
Mesajlar
887
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Vay arkadaş rasgele okuduğum 10 ölçüm yapanların 7sinin ölçümü yanlış. 1.6 lt yakanlar 2 lt yakanlar :) çok komik. kuş gibi kullanıyorsunuz sanırım hiç gaz çevirmeden sanırım :) Ya da ezbere kitapçığa bakıp söylüyorsunuz.

İlk ölçümümdü; yanlış hesaplamamak için kilometre sıfırlama çubuğu ile çocuklar oynamasın bozulmasın diye akşamları motoru bile sakladım. ::ressam::

Ya kilometre sayacım bozuk ya da 12 lt ile 536 km yapıyor bu alet..
 
Katılım
26 Eki 2012
Mesajlar
1,222
Kanuni Seyhan 150 c
Şehiriçi karışık kullanım.

Depoyu taşana kadar doldurup 536 km gittikten sonra motor stop etti. Yedeğe geçirip yola devam ettim.

Depo kapasitesi 12 lt. Rezerv kaç lt bilmiyorum. 12 lt'nin tümünü yaktığımızı düşünsek bile 100 km'de 2.2 lt tüketmiş oluyor.Sonuç fabrika ve kullanıcı verilerinden çok aşağıda çıktı. Ölçümde hassasiyet gösterdim; bu makinenin bu kadar az yakması mümkün müdür? Gazı da acımadan çeviririm az yakmasını düşünmeden..

kaç kilosun ? bende senin motorunun mtor aksamı aynı olan mg 125 deluxe var. ben 90 kiloyum motor 97 kilo lastikler ön 2.50-arka 3.00 uzun yolda 70 km hızı geçmemeye çalışarak 6 bin devirde 2 litre civarına ancak düşürdüm. senin motor 130 kilo civarında olması lazım ön lastiğin benim arka lastiğim kadar motorunda çift egzoz çıkışı var birde gazı acımadan açıyorum diyorsun tuhaf :sunny: kaç kilosun merak ettim cidden
 
Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
45
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
tüm forumlarda klasik bir muhabbet az yakıyor çok yakıyor falan filan. Arkadaş zaten motor bir hobidir, hatta pahalı bir hobidir. 100liraya imal edilen bir botu sırf motor botu diye 500-600liraya alıyorsak ve diğer giyim ürünlerini aynı şekilde aldığımız ürünleri göz önünde bulundurursak motorun ekonomiyle falan alakası yok zaten bence. 100 cc bir motorun olur anlarım ekonomiyi ona lafım yok ama büyük motorun ekonomiyle alakası yok. ben gidipte zevk için motora binicem sonra gidipte 100kmde 1 litre benzin için laf yarışına giricem gerek yok bunlara ben zengin biri değilim ama hayatta zevkim için yaptığım bir şey varsa onunda en iyi şartlarda ve şekilde olmasından yanayım. buyüzden bu yakıt konusunu bukadar dert etmeyin bence. boşverin yaksın yeterki motor yaksın tatmin edebiliyorsa :)
 
Katılım
29 Haz 2012
Mesajlar
291
En son depo doldur, km sıfırla, tekrar doldur aldığı tutara ve gittiği km'ye bak hesabı ile sırf şehir içi 0.45 TL km başına tüketim var, benzin zamsız iken...
 
Katılım
26 Eki 2012
Mesajlar
1,222
tüm forumlarda klasik bir muhabbet az yakıyor çok yakıyor falan filan. Arkadaş zaten motor bir hobidir, hatta pahalı bir hobidir. 100liraya imal edilen bir botu sırf motor botu diye 500-600liraya alıyorsak ve diğer giyim ürünlerini aynı şekilde aldığımız ürünleri göz önünde bulundurursak motorun ekonomiyle falan alakası yok zaten bence. 100 cc bir motorun olur anlarım ekonomiyi ona lafım yok ama büyük motorun ekonomiyle alakası yok. ben gidipte zevk için motora binicem sonra gidipte 100kmde 1 litre benzin için laf yarışına giricem gerek yok bunlara ben zengin biri değilim ama hayatta zevkim için yaptığım bir şey varsa onunda en iyi şartlarda ve şekilde olmasından yanayım. buyüzden bu yakıt konusunu bukadar dert etmeyin bence. boşverin yaksın yeterki motor yaksın tatmin edebiliyorsa :)

bizde de 600 lük makina olsa bizde yapmayız litre hesabı :) aslan besleyen yemine bakmaz yani.
 
Katılım
25 Tem 2013
Mesajlar
180
Motor : Suzuki sv 650 s
Kullanım : Karışık(ş.içi-ş.dışı)
Kullanım durumu : Devirli ( 1.vites hariç, 8-9000)
Depo durumu : Tıkabasa full
Mesafe : 100km
Sarfiyat : 7lt
Extralar: Hiflo performance filter , Tiger Performance Egzoz bu ikilinin ortalama 1-1.5lt farkettirdiği söyleniyor...
 
Katılım
18 Nis 2013
Mesajlar
52
Cbr250
%80 Şehiriçi
Genellikle 6000'de vites değişimi
İlk aldığımda doldurmuştum depoyu, yanıp sönmeye başlayınca tekrar doldurdum.48 tl aldı.Litresi 4.95'ten 9.7 lt.Gidilen mesafe 330 km ==> 2.94 lt/km...
 
Katılım
7 Ağu 2007
Mesajlar
2,758
kanuni caracal200
şehir içi 3-3,2lt
şehir dışı 2,7 litre
her iki ölçümüde sakin kullanımda yaptım
 
Katılım
25 Tem 2013
Mesajlar
180
Motor : Hyosung gt 250 comet
Kullanım : Karışık(ş.içi-ş.dışı)
Kullanım durumu : Devirli ( 1.vites hariç, 8-9000)
Depo durumu : Tıkabasa full
Mesafe : 100km
Sarfiyat :4lt
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
Hyosung GV 250 EFI Rodaj döneminde şehir içi-şehir dışı karışık ortalama 100 km de 3,5-4 LT arası.
 
Katılım
30 Haz 2011
Mesajlar
2,819
Duke 200
şehir içi 2.7-3.3 arası
şehir dışı 3.3-3.7 arası
şehirdılı çok yakması normal rüzgar çok alıyor
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
30 Ağu 2013
Mesajlar
887
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
kaç kilosun ? bende senin motorunun mtor aksamı aynı olan mg 125 deluxe var. ben 90 kiloyum motor 97 kilo lastikler ön 2.50-arka 3.00 uzun yolda 70 km hızı geçmemeye çalışarak 6 bin devirde 2 litre civarına ancak düşürdüm. senin motor 130 kilo civarında olması lazım ön lastiğin benim arka lastiğim kadar motorunda çift egzoz çıkışı var birde gazı acımadan açıyorum diyorsun tuhaf :sunny: kaç kilosun merak ettim cidden

Ben de 82 kiloyum. 4-5-6 bin civarları vites atıyorum. Bazen de 9bin'e dayanıyorum. Hani amacım abartı değil ben de merak ediyorum bu kadar km nasıl yaptım diye. Motoru alalı 2 ay oldu 10500 km'de aldım. Alırken de 3-3,5 lt yakacağını tahmin ederek ve göze alarak aldım. İlk fırsata depoyu doldurup (dışarıya taşana kadar) kilometreyi sıfırladım. Benzin 536. km'de bitti; yedeğe geçirip devam ettim. Nasıl olur anlamıyorum bir türlü :)
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
31
Kymco agility 125, honda cb125, honda cbr 250 ve Yamaha xmax 250 tuketimlerimi de istiyoruz :) Yorumlara bakmadim Sadece duzenlenmis ilk mesaji bastan sona kadar okudum.
 
Katılım
14 Eyl 2012
Mesajlar
644
Marka:motoran cgl 150 balancer
Model:motor 150cc
Vites:manuel
kullanım şekli: Karma(%65 spor - %35 ekonomik
trafik durumu :karışık
en son tüketilen yakıt miktarı: ( 88 ) km/ 1.96litre
yakıt tipi 95 oktan

yakıt tüketmini nasıl anladın diyenlere cevabım:

evim ile işyerimin arası 11km.
gidiş dönüş 22km
4. kere işten dönüşümde eve yaklaşırken yedek depoya geçtim.
akaryakıt istasyonu ile eviin arasındaki mesafeyi de hesaplasak neredeyse 88km oluyo.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
31
Araç: Kymco aglitiy 125 (kucuk olan)
Yakit sarfiyati: 3,18lt/100km
Vites: otomatik
Kullanim: Sehir ici bol bayirli :)

Bugun olctum, depo dibine kadar bittkten sonra doldurmustum. tam 130 km yol gittim sehir ici dur kalk seklinde trafikte ara sokaklarda (istanbulda.) Az once depoyu fulledim, 4,13lt aldi. Yani 100 km.de 3,18lt.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst