[Ankara - MT]

Katılım
29 Haz 2012
Mesajlar
291
yok hacı tek silindir olayı beni bozar...tek silindire hallensem xt660x bakarım...ama asfalttaki tek silindir beni bozar şimdi..belki ilerleyen vakitlerde...tenere asfalt performansı bana aleti sattırır 3 ay sonra:)
ha bildiğimden mi değil, sadece tahmin ediyorum...senin test ettiğin zaman cbr vardıysa altında titreşimi ona göre kıyaslamış olabilirsin...tenere asfaltta 140 la akmayacaksa, yani 140 giderken titreyip bağıracaksa hiç gereği yok...yolumun %90 ı düzgün asfalt olacak muhtemeln zaten...

tip olayına hiç girmiyorum zaten tipine tüküreyim:)

Bu iş R 1200GS'de biter abi :)

Bence toprakta V-Strom cidden beklediğin gibi mi değil mi ona bakmak lazım o zaman :)

649cc yada 660cc olması durumunda +%18 ve +%38 ÖTV alınmıyor mu yine de?? Yani fiyatının yüksek olması Yamaha'nın politikası (yani motorda kullandığı parça-aksesuar vs, vs,).


Otomobil gibi sanıyordum, motosiklette hakkaten 250 cc bıçak barajı var ÖTV için, MTV hesabı gibi değil. 250 altı ve üstü diye geçiyor. Biz de motorcuyuz diye biniyoz öle geçiniyoz :cherry:

Ama çok güzel bence Tenere ya Erhan Abi almalı :pl:
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Grupta öyle bir manyak var, işim gücüm toprak olsun, ama 250'lik motor beni kesmez uzun yola da gideyim diyen biri. Adı Umurcak. Ona aldıralım bu Tenere'yi. Biz de gönül rahatlığıyla test ederiz sonra...

Ben de seneye bir Husqy alayım artık :p
 
Katılım
12 May 2011
Mesajlar
14
Ben tenere kullanıyorum. Motor henüz rodajda. Geçen 250 km yol ve 130 km hız yaptım. 130 km de kesinlikle titreşim yok. Motor rodajda olduğu için daha fazla hız yapmadım. Ayrıca uzun yolda oturumu ve koltuğu çok rahat. Tenere hakkında yorum yapmadan önce 17000 km afrika turu yapmış olan Serkan beyin yorumlarını incelemenizi tavsiye ederim.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Husqy demişken;

http://www.youtube.com/watch?v=of9NJVMiaFw

[YT]of9NJVMiaFw[/YT]

Hornet çok yanlış çizgiden takip ediyor ve öndekinin rahatlığı çok belli. Video iyi, izlemenizi tavsiye ederim. :cat:

Tenere muhabbetinde motoru kötülemek maksatlı bişey demedim. O fiyat söz konusu olunca gerçekten alternatifler artıyor, albenisi düşüyor motorun biraz. Yani tek sorun fiyatı benim için. Hoş KTM 690 lara bakınca da Tenerenin fiyatı çok makul geliyor insana :)
 
Katılım
8 Haz 2009
Mesajlar
4,085
Ben tenere kullanıyorum. Motor henüz rodajda. Geçen 250 km yol ve 130 km hız yaptım. 130 km de kesinlikle titreşim yok. Motor rodajda olduğu için daha fazla hız yapmadım. Ayrıca uzun yolda oturumu ve koltuğu çok rahat. Tenere hakkında yorum yapmadan önce 17000 km afrika turu yapmış olan Serkan beyin yorumlarını incelemenizi tavsiye ederim.

Sen yetkili bi abiye benziyon,
İlk elden yorum alsak?

edit:
F650nin tipi içinde bende senin tenereye duyduğun duygular içerisindeyim..
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Beyler bu arada şu ayna uzatma aparatlarından ihtiyacı olan var mı ??

$(KGrHqZ,!l!E+re1LHhYBP7,cCM9kQ~~60_12.JPG


Ebay 'de açık artırmaya girmiştim, 9.90+5 $ 'a gelecek bana. Açık artırmayı kazanmama ~2 saat kaldı. Direk al fiyatından 5 dolar daha ucuz. Yanlız bu ürüne ihtiyacım kalmadı benim. İhtiyacı olan varsa söylesin, alayım, geldiğinde aynı paradan vereyim. Yoksa iptal etcem.

10mm 'lik sağ-sol düz yivli aynalara uygun. İstersen sağ tarafı ters yivli de gönderirler herhalde...(yamaha ve tukatiler ters yiv kullanıyor sağda)

Konuyu watsap'a felan da taşın ha :)
 
Katılım
12 May 2011
Mesajlar
14
Sen yetkili bi abiye benziyon,
İlk elden yorum alsak?

edit:
F650nin tipi içinde bende senin tenereye duyduğun duygular içerisindeyim..

Ben yetkili falan değilim. Sadece tenere kullanıyorum. Şu an motor rodajda ve kullanım sınırlı bu yüzden motor hakkında fazla yorum yapamıyorum. Rodajdan sonra tabiki yorumlarımı yaparım. Motoru kullanım amacına göre değerlendirmek daha yerinde olur. Sadece yolda gideceksen düşünülemez tabiki Tenere yolun bittiği yerdede gider.
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
Husqy demişken;

http://www.youtube.com/watch?v=of9NJVMiaFw

[YT]of9NJVMiaFw[/YT]

Hornet çok yanlış çizgiden takip ediyor ve öndekinin rahatlığı çok belli. Video iyi, izlemenizi tavsiye ederim. :cat:

arkadaş şimdi adam depoyu dizleriyle sıkıştırmıyor, virajı alırken motordan da sarkmıyor...ne yapıyor ?

yani virajlarda ya depoyu sıkar girersin, sıkmasan da sarkmak için sıkmazsın sanki..yanlış mıyım...?
 
Katılım
29 Haz 2012
Mesajlar
291
Ben de grup sürüşlerinde falan atraksiyon heyecan olsun diye yoncaları neyim sarkarak dönüyorum az buçuk hızlı girip, millet bi bakıyorum ne sarkmış ne sıkmış ne başka bişey kafayı sarkıtıp az bişi benden hızlı dönüyor, sonra da tepki alıyorum "yohnımıma la oğhlum sanki bana rossi mınımın" gibisinden.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
arkadaş şimdi adam depoyu dizleriyle sıkıştırmıyor, virajı alırken motordan da sarkmıyor...ne yapıyor ?

yani virajlarda ya depoyu sıkar girersin, sıkmasan da sarkmak için sıkmazsın sanki..yanlış mıyım...?

Öndeki için mi konuşuyorsun anlamadım?

Ben kameranın olduğu hornetin sürüş çizgisinde sorun var demiştim. Diziyle sıkıp sıkmadığını bilemiyorum yada sarkıyor mu felan. (kameradan ötürü anlayamıyoruz)

Viraja genelde içerde kalarak girdiği için ve motoru da öndeki SM kadar yavaş virajları keskin dönemediği için sıkıntıya düşüyor gibi.

Öndeki eleman viraj çıkışlarında sık sık karşı şeride kayıyor ama biz onun görüş açısını bilmiyoruz. Zaten virajda dışarda kalıp çıkışın temiz olduğunu görünce daha hızlı olmak (tüm yolu kullanmak) adına bilinçli olarak karşı şeride geçtiğini düşünüyorum. Ama aynı şeyi hornet için diyemem. Zaten aynı şekilde viraja girmiyorlar pek. viraja girerken ve virajda öndeki kadar rahat değil gibi geldi bana.

Depoyu sıkma konusunda da ben genel olarak sıkıyorum depoyu, sadece virajlarda değil. Yani olması gereken o değil mi zaten ? Bir de virajlarda hadi bir dizini açtın diyelim, diğeriyle öteki taraftan, depoyu yarı kavrayarak, baskı yapıyor olman gerekir sanki. Yani hertürlü depo ile temas halinde olmak gerekir diye düşünüyorum. Gerçi dediğim gibi senin ne demek istediğini anlayamadım tam şu saatte :) (iş bitimi)
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
Öndeki için mi konuşuyorsun anlamadım?

Ben kameranın olduğu hornetin sürüş çizgisinde sorun var demiştim. Diziyle sıkıp sıkmadığını bilemiyorum yada sarkıyor mu felan. (kameradan ötürü anlayamıyoruz)

Viraja genelde içerde kalarak girdiği için ve motoru da öndeki SM kadar yavaş virajları keskin dönemediği için sıkıntıya düşüyor gibi.

Öndeki eleman viraj çıkışlarında sık sık karşı şeride kayıyor ama biz onun görüş açısını bilmiyoruz. Zaten virajda dışarda kalıp çıkışın temiz olduğunu görünce daha hızlı olmak (tüm yolu kullanmak) adına bilinçli olarak karşı şeride geçtiğini düşünüyorum. Ama aynı şeyi hornet için diyemem. Zaten aynı şekilde viraja girmiyorlar pek.

Depoyu sıkma konusunda da ben genel olarak sıkıyorum depoyu, sadece virajlarda değil. Yani olması gereken o değil mi zaten ? Bir de virajlarda hadi bir dizini açtın diyelim, diğeriyle öteki taraftan, depoyu yarı kavrayarak, baskı yapıyor olman gerekir sanki. Yani hertürlü depo ile temas halinde olmak gerekir diye düşünüyorum. Gerçi dediğim gibi senin ne demek istediğini anlayamadım tam şu saatte :) (iş bitimi)

öndeki motor için diyom olum...kameranın olduğu motorcunun dizini göremiyosak öndeki için konuşuyorumdur...öndeki düz de her iki bacağı depoyla temas ettirmeyim virajlarda içteki bacağını açıyor, diğeriyle motoru viraja yatırıyor olabilir ama bu doğru bi şey midir?

yani birini açıp diğeriyle baskı yaparak viraj almak mı daha sağlıklı ve kolay
yoksa iki dizle depoyu sıkarak mı?

adam gayet iyi dönüyor virajları helal
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
öndeki motor için diyom olum...kameranın olduğu motorcunun dizini göremiyosak öndeki için konuşuyorumdur...öndeki düz de her iki bacağı depoyla temas ettirmeyim virajlarda içteki bacağını açıyor, diğeriyle motoru viraja yatırıyor olabilir ama bu doğru bi şey midir?

1- yani birini açıp diğeriyle baskı yaparak viraj almak mı daha sağlıklı ve kolay

2- yoksa iki dizle depoyu sıkarak mı?

adam gayet iyi dönüyor virajları helal

Adam motora ve lastiklere çok iyi alışmış gerçekten, başarılı.

Şimdi ben sana şöyle söyleyim, ben 1. seçenek ile motoru çok daha rahat viraj alıyorum. AMA DİKKAT bu doğrudur, güvenlidir demiyorum. Çünkü "güvenli sürüş" çerçevesinde bu tavsiye edilen bişey değil. Hatta özellikle derler, motordan sarkmıyoruz, dizimizi açmıyoruz diye.

Niye bana daha kolay geliyor, çünkü dizini açtığında yani ağırlığın bir kısmını viraj içine verdiğinde motoru daha dik tutabiliyorsun aynı çizgide. O vakit benim motor daha bir stabil gidiyor. Genel olarak motorun dik olması daha stabil gitmesini sağlar tabi ama benimki hafif olduğu için, latik kalitesinden ötürü ve ciddi yüksek olduğu için yattığında güvensizlik sinyalleri başlıyor(mesela fazer'a nazaran). Zaten en büyük sorun yüksek olması, üstünde otururken çok fazla geri bildirim alıyorsun. Toton yere yakın olunca daha farklı oluyor hissettiklerin.

Ayrıca hafif bir motor olduğu için depoya dışarda kalan dizimle yüklenince, pat viraja daha fazla düşüyor benim motor. Yani dizin ile itince çok daha fazla etkileniyor. DL1000'i bukadar etkileyemezsin mesela.

Bu 2 olayı birleştirerek denediğim de, motor OHA denilecek kadar daha çabuk dönmeye başlıyor. Ama pek yapmamak lazım çünkü sonuçta daha hızlı dönmeye başlıyorsun ve zorlamaya başlıyorsun durumu.

Asıl bu öndeki adamın yaptığı iyi bişey. Neredeyse hiç motordan sarkmadan bütün halinde epey yatarak virajı dönüyor. Bu biraz daha cesaret işi bence. Ben denedim, yapamıyorum :) Ve bir bütün olarak viraj almak bana daha doğru geliyor.

Doğrusu da bu aslında. Normal yolda, diz açmak, yan yatmak felan çok doğru değil. Ama depoyu dizinle basarak destek alabilirsin zaman zaman. Yada hafifçe totoyu içe kaydırabilirsin.

Ben ilk seçenekte daha rahat ediyorum. Kimisi de motordan gram oynamadan rahat ediyor. Biraz da kişiye kalmış bu sorunun cevabı sanki...
 
Katılım
12 Ara 2011
Mesajlar
1,064
Arkadaşlar face.de var gerçi ama buraya da yazayım, Eskişehir-Seyitgazi festivali yaklaştı, muhtemelen cmrtsi sabah erkenden hareket edilecek Sakarya Festivalinde olduğu gibi, gelecek olanlarla plan yapmaya başlayalım şimdiden.. (not: kamp alanında havuz da varmış ::145::)
 
Katılım
12 Haz 2008
Mesajlar
5,549
bugün 2005 model 47500 km de metin ustadan haziran ayında aldığını söyleyen bir arkadaşın vstromuna bakmaya gidicem...takas için...
ben ilana ilk koyduğum zaman arakdaşın ilanı yoktu motorundan bahsetti ama pek oralı olmamıştım...daha sonra ilanı görünce bu sefrr ben teklif ettim...tabi bu olayın farkına sonradan vardım:)
arkadaş ilana 16500 yazmış..tüm dl ciler gibi fiyat konusunda uçtuğunu düşünüyorum...benim ilan fiyatım 15250..bakalım ne olacak...
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
DL lerin bacak kasları zayıf derler, oraya çalış. 2.raundda işini bitirirsin onun... :cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst