Ehliyetler değişiyor! Yeni sınıflandırmalar geliyor...

Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM), trafikte "devrim" niteliğinde değişiklikler içeren bir yönetmelik hazırladı.Yeni düzenleme ile artık alınan ehliyetler ömür boyu geçerli olmayacak... Yeniden sınıflandırılacak...

Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM), trafikte "devrim" niteliğinde değişiklikler içeren bir yönetmelik hazırladı. EGM yönetmelik tasarısı için ilgili bakanlık ve kuruluşlardan görüş istedi.

Tasarı ile A1, A2, F, H, B, G, C, D ve E sınıfı sürücü belgeleri rafa kalkıyor. Türk sürücülerin AB ülkelerinde sıkıntı yaşamasına neden olan 9 ayrı ehliyet sınıfı 17 ayrı sınıfa çıkıyor. Yeni sürücü belgeleri; A1, A2, A, B1, B, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, DE, F, G ve K sınıfından oluşacak. Aday sürücülere K sınıfı sürücü belgesi verilecek.

Yönetmelik değişikliğinde araç ve sürücü belgesi sınıflarının özellikleri ile tanımı yeniden düzenlendi.Düzenleme ile artık alınan ehliyetler ömür boyu geçerli olmayacak. M, A1, A2, A, B1, B, BE, F ve G sınıfı sürücü belgeleri 10 yıl, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D ve DE sınıfı ehliyetler 5 yıl geçerli olacak. Yenilenen sürücü belgeleri için harç alınmayacak sadece belge parası alınacak. 25 milyon 626 bin 383 kişinin sürücü belgesi 5 yıl içinde yeni sınıf ehliyetlerle değiştirilecek. Geçerlilik sürücü dolan sürücü belgeleri geri alınacak. Süresi dolmuş ehliyetleri kullanan sürücülere 343 TL para cezası yazılacak.

CEZADA TAKSİT DÖNEMİ

Trafik para cezalarının ödenmesinde taksit dönemi başlıyor. Para cezası tebliğ veya yüzüne bildirilme tarihinden itibaren 15 gün içinde ödeyenlere 4/1 indirim uygulanacak. Vergi Dairesi'ne bir ay içinde müracaat edilmesi halinde ise, ilk taksiti peşin, kalan 3 taksiti bir yıl içinde 4 eşit taksit halinde ödenebilecek. Taksitleri ödeme takviminde ve tam olarak ödemeyenlerden idari para cezasının kalan kısmının tamamı tahsil edilecek. Trafik polisleri peşin para tahsilatı yapmayacak.

Motosiklet için yaş sınırı 16

Motorlu bisiklet ve motosiklet kullananlara verilecek M, A1 ve B1 sınıfı sürücü belgeleri için aranan yaş şartı 17'den 16'ya çekildi. Her sınıf sürücü belgesi ile "moped" olarak bilinen motorlu bisikletler sürülebilecek.

Deneyim şartı

Ehliyetlerini bir üst sınıfa dönüştürecek kişilere deneyim kriteri getirildi. A sınıfı ehliyet alacakların ez az iki yıllık M, A1 ve A2, C, CE, D1, D1E, D ve DE sınıfı sürücü belgesi alacakların ise iki yıllık B ya da BE sınıfı ehliyetleri olacak. D ve DE sınıfı ehliyet almak isteyenler en az 24 yaşında olacak.

Rapor istenecek

Trafik polisleri sürücülüğe engel sağlık şartını taşımadığını gördüğü ya da tespit ettiği kişilerin ehliyetlerine geçici olarak el koyacak. Sağlık bakımından sürücülüğe engel aşikar bir değişiklik görülen kişiler hastaneye sevk edilecek. Hastanelerden sağlam raporu alan kişilere ehliyetleri iade edilecek.

Kaynak: Bugün Gazetesi
 

Ekli dosyalar

  • yeni-ehliyet-siniflari-neler.jpg
    yeni-ehliyet-siniflari-neler.jpg
    58.5 KB · Görüntüleme: 17,303
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
3,349
Şahsen haberi beğendim. Ne kadar zor olursa veya ne kadar kurallar artarsa o kadar iyi :)
Gençler için, ehliyetin 16 yaşına çekilmesi iyi olmuş (Modep)
Motosikletlerin taşıt yerine konmadığı bir ülke için iyimi, kötümü bilemedim.

Sağlık raporu zaten isteniyordu. Sağlık ocağına gidiyorsun, bir şeyin varmı? Yok tamam geç.
Göz testine giriyorsun. Bu kaç? 2 tamam al evrağı geç...

Herşeyden önce direksiyon sınavları zorlaştırılmalı. 5 dakika direksiyon sallayan herkese ehliyet veriyorlar. Ehliyet harcını yatıran herkes ehliyetini alabiliyor... Her 3-5 senede bir kontrol olması gerekli. Ağır ve katı kurallar getirilmesi gerekli...

Her şeyden önce insanların bilinçlenmesi gerekli.
 
Katılım
4 Haz 2010
Mesajlar
304
motosiklet başta olmak üzere mümkün olduğunca her sınıf için sürücü kurslarına ileri sürüş tekniklerinin verilmesi şart koşulmalı. ayrıca balık baştan kokuyor önüne gelen sürücü kursu hocası oluyor eğri cetvelden doğru çizgi çıkmıyor işte.
 
Katılım
13 Haz 2009
Mesajlar
630
"Yenilenen sürücü belgeleri için harç alınmayacak sadece belge parası alınacak"
Kritik kelime burada...
 
Katılım
16 Tem 2012
Mesajlar
1,576
aslında bir yandan iyi abicim adam ehliyet almış 30 yıllık adam bu zaman içinde kazamı geçirmiş sakat mı kalmış kolumu yok
bacağımı kesik kimsenin haberi yok bu şekilde araç kullanmaya devam ediyor.
bence yönetmelik güzel yalnız iş para olayına gelince o ayrı tabi devletin kasasına ek gelir.
acaba ne kadar alıcaklar her 10 yılda bir
 
Katılım
29 Ağu 2012
Mesajlar
1,005
Her sınıf sürücü belgesi ile "moped" olarak bilinen motorlu bisikletler sürülebilecek.


derken ne demek istemiş tam anlayamadım ?

Bizim A2 ler A2 olarak kalıcakmı. Bir üstü A sanırım A ya geçince ne avantajımız olucak bunlarıda açıklasalarmış keşke :)
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Güzel haber.
Yeterli degilse bile hiç olmazsa iyi bir baslangiç.


Motosiklet için yaş sınırı 16

Motorlu bisiklet ve motosiklet kullananlara verilecek M, A1 ve B1 sınıfı sürücü belgeleri için aranan yaş şartı 17'den 16'ya çekildi. Her sınıf sürücü belgesi ile "moped" olarak bilinen motorlu bisikletler sürülebilecek.

Bu maddenin daha önce israrla hayata geçirilmesi gerektigini savunmustum.
Yas sinirinin asagiya çekilmesi de önerilerimiz arasindaydi.
Aslinda mopet ve küçük hacimli scooterlar için yas siniri biraz daha asagiya çekilebilir.
Motosiklet kullaniminin yayginlasmasi için devlete düsen görevler basligimizda daha detayli tartismistik.
Isteyen asagidaki linkten yorumlari görebilir.

Motosiklet Kullanımının Yaygınlaşması ve Devlete Düşen Görevler
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
ehliyet sınıfını değiştirmeyin.
sınav şeklini kriterleri değiştirin.
her ayıya ehliyet vermeyin. geri geri gidemeyen insanlara ehliyet vermeyin
 
Katılım
19 Şub 2013
Mesajlar
22
Her sınıf sürücü belgesi ile "moped" olarak bilinen motorlu bisikletler sürülebilecek.


derken ne demek istemiş tam anlayamadım ?

Bizim A2 ler A2 olarak kalıcakmı. Bir üstü A sanırım A ya geçince ne avantajımız olucak bunlarıda açıklasalarmış keşke :)


Buyuk ihtimal avrupa standardina uyacaklar. Siniflar 3 kategori:

Sinif A1: 125 cc kadar ve maximum 11kW guc;
Sinif A2: Maximum 35 kW Guc;
Sinif A: Sinirsiz guc!

Sadece siniflara ayirmakla is bitmiyor, her sinifta ozel bir egitim verilmesi ve sinavi gecmek gerek. bakalim bunu nasil yapacaklar.
 
Katılım
11 Eyl 2012
Mesajlar
3,105
aslında bir yandan iyi abicim adam ehliyet almış 30 yıllık adam bu zaman içinde kazamı geçirmiş sakat mı kalmış kolumu yok
bacağımı kesik kimsenin haberi yok bu şekilde araç kullanmaya devam ediyor.
Mevcut kanunlara göre de 10 yılda bir ehliyetler yenilenmeli ve sağlık raporu alınmalı. Devlet yoksa ortada istediğin kadar yazı çıkar sen, düzelmez bir şey.
 
Katılım
6 Ara 2010
Mesajlar
2,175
Motorlu bisiklet ve motosiklet kullananlara verilecek M, A1 ve B1 sınıfı sürücü belgeleri için aranan yaş şartı 17'den 16'ya çekildi. Her sınıf sürücü belgesi ile "moped" olarak bilinen motorlu bisikletler sürülebilecek.


Kaynak: Bugün Gazetesi

Tek güzel yanı bu olmuş bence :cat:
 
Katılım
22 Tem 2013
Mesajlar
341
"Trafik polisleri sürücülüğe engel sağlık şartını taşımadığını gördüğü ya da tespit ettiği kişilerin ehliyetlerine geçici olarak el koyacak. Sağlık bakımından sürücülüğe engel aşikar bir değişiklik görülen kişiler hastaneye sevk edilecek. Hastanelerden sağlam raporu alan kişilere ehliyetleri iade edilecek."

Kritere bakar mısınız... Polisin insiyatifine bırakılmış şekilde buyrun hastaneye. İzmir plaka, hımm, yürü hastaneye... Ehliyetini geri almak için de polis peşinde koştur...
Nasıl tespitte bulunacak polis memuru? Polis, "ben engel taşıdığını düşünüyorum." diyebilecek mi?
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
"Trafik polisleri sürücülüğe engel sağlık şartını taşımadığını gördüğü ya da tespit ettiği kişilerin ehliyetlerine geçici olarak el koyacak. Sağlık bakımından sürücülüğe engel aşikar bir değişiklik görülen kişiler hastaneye sevk edilecek. Hastanelerden sağlam raporu alan kişilere ehliyetleri iade edilecek."

Kritere bakar mısınız... Polisin insiyatifine bırakılmış şekilde buyrun hastaneye. İzmir plaka, hımm, yürü hastaneye... Ehliyetini geri almak için de polis peşinde koştur...
Nasıl tespitte bulunacak polis memuru? Polis, "ben engel taşıdığını düşünüyorum." diyebilecek mi?

Özellikle bu resmen saçmalık olmuş.Biz polisin insafına kaldıysak yanmışız.Adam keyfine göre ehliyetinize el koyacak siz tekrar para bayılıp rapor alacaksınız.Biz motosikletleri insan yerine bile koymayan,hız limitlerimizi kamyon ve tırlar ile aynı yapıp dolaylı yoldan bizi öldürmeye çalışan bu ikiyüzlü arkadaşların bu kanunları bizim güvenliğimiz için çıkarttıklarını hiç sanmıyorum.Belge parası rapor parası cart parası curt parası yine toplayacaklar dünyanın parasını.Açıkçası ben kompleksli polis memurlarının insafına kalmak istemiyorum.Polisin ne gibi bir sağlık eğitimi var ki senin araç sürüp süremeyeceğine kadar verme yetkisi verilecek.

Açık açık söylüyorum bu tarz bir yetki verilirse polise şimdiye kadar hiç ceza yememiş hiç kural çiğnememiş biri olarak ve sürekli cruiser yada scooter tarzı yavaş motosikletler kullanan biri olarak en az 600cc bir racing alırım,plakamı kapatarım bir daha da hiç bir polis çevirmesinde durmam.
 
Katılım
27 Tem 2005
Mesajlar
371
iyi hoşda ben bunu be*****eklerini objektif olacaklarını sanmıyorum burnuma para kokusu çorba kokusu geliyor.
1. sürücü kursları a2 için nerdeyse hiç eğitim vermiyorlar 600 lük motorla ileri sürüş eğitimi imkansız bunu geçisinler bikere hepsi çakallık peşinde
2. polis bi adamın sağlıklı olup olmadiğini nasıl anlıcak yada nasıl şüphelenecek muayene mi edecek sen deliye benziyorsun git muayene ol mu diyecek farzedelim dedi zaten emniyetten yasal evrağinı ruhsat falan bi hafta on günde alamıyorsun bite tafrayla çalışıyorlar hava binbeşyüz bide böyle muayene falan vay vatandaşın haline buda eşittir çorba parası anlamına geliyor.
güle güle kulanın.
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
3,349
Polise yetki verirlerse bu ehliyete el koyma konusunda... Bir çok kişinin başının yanıcağını düşünüyorum. Polis kafasına göre takılacaktır büyük ihtimal.
250cc motor almayı düşünüyordum ocak gibi.. Eğer bu şekilde bir kanun çıkar ise RR alıp kuyruk altı plaka ile kaçmaya devam ederim, geçmişte yaptığım gibi :king:
 
Katılım
23 May 2009
Mesajlar
1,082
30 milyon kişide ehliyet olsa.

Her kart değişiminden 10 lira alsa.

300.000.000 lira temiz para.
 
Katılım
13 Nis 2010
Mesajlar
5,448
Artık 16yaşından itibaren hayabusa binebilirsiniz gençler :))
Herşey iyi güzelde ilk 2 yıl 250cc üstü kullanılmasa süper olacak...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst