Honda Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
129
İnşallah psikolojiktir :)

Bir sayfada yağ konusunu gördüm ama hangi sayfadaydı acaba ? Bir yağ performansı arttırıyordu gibi birşeyler yazıyordu ?

Bir de satan arkadaş 3000 km de bir servis dedi ama kitapçıkta öyle birşey yazmıyor ? Acaba sizler hangi km lerde servise götürüyorsunuz ? Benimki 1000 km de gitmiş şimdi 2000 de, 3000 km de gitmem mi gerekir ? Cok az değil mi ?
 

tuc

Katılım
19 Tem 2012
Mesajlar
526
en son 10-30 hondanın orjinal yağını koydurdum 0-100 hızlanması ve vites geçişleri gayet uyumaşadı ama top speed 4-8 km arası azaldı şuanda
 
Katılım
14 Ağu 2011
Mesajlar
34
Arkadaşlar merhaba,

2 yıllık araştırmalar sonunda en sonunda CBR 250 almaya karar verdim. Bu 2 yıl boyunca maddi durum el vermedi. Bir çok Çinli motora heveslendim ama en sonunda CBR 250'de karar kıldım. Bu pazar günü bir sıkıntı çıkmazsa direksiyon sınavına girip eylül başı gibi ehliyet işini halledip motoru almayı düşünüyorum. :)

İlk motorum olacak. 2. el temiz bir alet bulup almayı düşünüyorum. İlk motorum olacağı için tecrübe az. :) Dikkat etmem gereken hususlar konusunda bilgi verirseniz çok memnun olurum. Bildiğim kadarıyla CBR 250'nin kronik bir sorunu yok. Motora bakmaya gittiğimde yanımda motordan anlayan biri olacak sanırım ama olmaya da bilir. Yanımda bir motorcuyla gitmediğimde sonra başıma dert almak istemiyorum açıkçası. Beni hangi konularda uyarırsınız? Motor hırpalanmış mı, iyi durumda mı, nedir ne değildir ayırt edebilmek için bir acemiye tavsiyeleriniz varsa okumaktan memnun olacağım. :)
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
Kronikleşmek üzere olan sorun var egzantrikten ses geliyor benim motorda gergi değişti ama ses gitmedi şimdi komple zincir gergi sırt pırt değişecek garantim bitti ama garanti içinde çözemedikleri için ücretsiz yapıyorlar.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Kronikleşmek üzere olan bi sorun var benim motorumda, egzantrikten ses geliyor. Gergi değişti ama ses gitmedi. Şimdi komple zincir, gergi, zırt pırt değişecek... Garantim bitti ama çözemedikleri için ücretsiz yapıyorlar.

Sesin egzantrikten geldiği kesin mi diyorlar :silent:

Çağdaş egzoz subabından olduğunu okumuştu yurt dışı forumlarda, bende öyle bişeyler okumuştum bi zamanlar... sonuç olarak servis Çağdaşın CBR nda egzoz subabına ince ayar çekerek o sesi kesmişti.
Bu yüzden soruyorum, hakikaten tuhaf bir ses yok yani :silent: Daha çok KM yapmış bi CBR da yok heralde başlıkta, alet 30.000 de, kronik olsa onda çözülmezdi yani :silent:
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Kronik olarak birde şu ön cam var . Tüm cbr lerde zırıl zırıl :)

Hemen onada el atayım :cherry: Benim çok CBR kullanmışlığım yok ama 100-150km kadar, rüzgarlı, rüzgarsız, bozuk yol, birazda sürat deneme fırsatım oldu.

Ön camda titreme var, fakat zırıldamaya dair en ufak bi ses duymadım:silent: olsa kesin duyardım, pis takıntılıyım :)

Ben sizin yerinizde olsam, ön kapağı söküp, ön camı çıkartıp, lastik destekleri falan var mı bi ona bakardım, varsa yerlerinden kaymışmı birde ona bakardım, eğer çok aşağıdaysa destekler kopartır

(Tesa veya 3M in kırmızı inncecik bir bandı vardır çift taraflı, son derece kuvvetlidir, tabela harfi yapıştırırlar o harf oradan yıllarca düşmez öyle diyeyim :mrgreen: ) biraz daha yukarı alır (camın çıkışına yakın) tekrar yapıştırırdım :)

Yoksa veya düşmüşse bile lastik destek uyarlamak basit bişey, sokağın köşesindeki plastik doğramacıda bile vardır, ses messs kalırsa uygun bi zamanda gelir, bende bi el atarım, Bursa' yı gezmeyide seviyoruz yani :cherry:
_______________________________________________________________________________________________
Yaklaşık olarak şöyle bişeyden bahsediyorum, bu direk pimapenci işi olduğundan özensiz duruyor, bu ne böyle demeyin :mrgreen: O lastikte daha yumuşak (viskomsu) ve zemini düz, kesiti yuvarlak oluyor :)

 
Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
3,797
Hemen onada el atayım :cherry: Benim çok CBR kullanmışlığım yok ama 100-150km kadar, rüzgarlı, rüzgarsız, bozuk yol, birazda sürat deneme fırsatım oldu.

Ön camda titreme var, fakat zırıldamaya dair en ufak bi ses duymadım:silent: olsa kesin duyardım, pis takıntılıyım :)

Ben sizin yerinizde olsam, ön kapağı söküp, ön camı çıkartıp, lastik destekleri falan var mı bi ona bakardım, varsa yerlerinden kaymışmı birde ona bakardım, eğer çok aşağıdaysa destekler kopartır

(Tesa veya 3M in kırmızı inncecik bir bandı vardır çift taraflı, son derece kuvvetlidir, tabela harfi yapıştırırlar o harf oradan yıllarca düşmez öyle diyeyim :mrgreen: ) biraz daha yukarı alır (camın çıkışına yakın) tekrar yapıştırırdım :)

Yoksa veya düşmüşse bile lastik destek uyarlamak basit bişey, sokağın köşesindeki plastik doğramacıda bile vardır, ses messs kalırsa uygun bi zamanda gelir, bende bi el atarım, Bursa' yı gezmeyide seviyoruz yani :cherry:
_______________________________________________________________________________________________
Yaklaşık olarak şöyle bişeyden bahsediyorum, bu direk pimapenci işi olduğundan özensiz duruyor, bu ne böyle demeyin :mrgreen: O lastikte daha yumuşak (viskomsu) ve zemini düz, kesiti yuvarlak oluyor :)

[url]http://m1308.hizliresim.com/1d/s/rurm2.jpg[/url]

Beni pek rahatsız etmiyor zaten ama faydalı olmuş teşekkürler :)
 
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
1,247
İnşallah psikolojiktir :)

Bir sayfada yağ konusunu gördüm ama hangi sayfadaydı acaba ? Bir yağ performansı arttırıyordu gibi birşeyler yazıyordu ?

Bir de satan arkadaş 3000 km de bir servis dedi ama kitapçıkta öyle birşey yazmıyor ? Acaba sizler hangi km lerde servise götürüyorsunuz ? Benimki 1000 km de gitmiş şimdi 2000 de, 3000 km de gitmem mi gerekir ? Cok az değil mi ?

Kardeşim kitapçıkta 12.000 km de bir yağ değişimi yazıyor. Ama ben mesela 4.000 km de bir değiştiriyorum. Sık değiştirmenin sadece cebine zararı olur. Motora faydası olur ama sık değiştirmekte gereksiz. 4.000 km de bir km sayacını takip et. Hem senin için hemde motorun için ideal olan budur. Şahsi fikrim. Bizim bazı arkadaşlar 1.000 km de bir değiştiriyor. Hiç gereği yok.

Bu arada yağların hepsi aynıdır. Aynıdan kastım repsol yamalube castrol motul v.s kalite segmentinde ki yağlardan bahsediyorum. Adı şanı belli olmayan yağlarada bulaşma.
CBR için bahsettiğim markaları tercih edebilirsin. Kitapçığında 10-35 yazıyor. Bizim Türkiye piyasasında bu yağı bulmak için didik didik aramak gerekiyor. 10-40W gönül rahatlığıyla kullanabilirsin. Motorun 1 litre değil 1.4 litre alıyor. Bunun içinde 4 litrelik bi sefere mahsus alman faydalı olur. 4 litreliklerde 70 ile 90 TL arasında değişir.

Hadi kolay gelsin bakalım...

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:28 ----------

Kronik olarak birde şu ön cam var . Tüm cbr lerde zırıl zırıl :)

Berkut kardeşim bu ön camdan neden bu kadar şikayet var. Bende hiç zırıltı yok. Bnm motor 2012. 2013 lerde mi var bu? Bu zırıltıyı ben neden duyamıyorum. Kask takıldığında bu zırıltının hiç duyulmaması lazım. Rüzgarın yolda ki hışırtısını hiç söylemiyorum bile...
 
Katılım
15 Mar 2009
Mesajlar
22
arkadaşlar kusura bakmayın belki geçen sayfalarda onlarca kez yazmışlardır ama işim icabı ben vakit darlığından soruyorum motorun binlik bakımını yeni yaptırdım ve zincir spreyi aldım motorum şu an 1250 km'de bu zincir yağlama işini kaç km'de bir yapmak gerekiyor cevaplar için şimididen teşekkürler.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
300-350 km de bir yağlayabilirsin.

:cat:

1000-1500 / 1 de komple temizleyip yağlarsın :) Ben 8000km kadar CB2 yi bu şekilde kullandım, satarken zincirim hala ilk günki gibiydi :cat:

Ki halen iddia ediyorum, CB' nin en kalitesiz parçası bana göre zinciridir, buna rağmen :)

Bu arada beyler geçmiş sayfalarda yağ danışan bi arkadaşımız vardı, aşağıdaki fotoğraf WURTH HHS DRY ile yağlanmış hali, sıçrayacak bişey görmek bile imkansız, zaten motor yürümüyorsa sürekli kuru yağ :)

 
Katılım
12 Ara 2012
Mesajlar
74
Arkadaşlar fiyat soruyorum; ilk bakım için İstanbul'da 60tl ve 100tl arası oynuyor ücretler.. Bu nedir ya?? Yapılan işlem aynı.... Belli bir standart olması lazım değil mi??
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Arkadaşlar fiyat soruyorum; ilk bakım için İstanbul'da 60tl ve 100tl arası oynuyor ücretler.. Bu nedir ya?? Yapılan işlem aynı.... Belli bir standart olması lazım değil mi??

Şöyle bişey oluyor :)

Servisin birinin anlayışı, kılavuda yazdığı gibi hava filitresini kontrol ediyor atıyorum, temizse değişmesine gerek yok diyor :)

Bi başka serviste, istersen dün takmış ol bana getirirsen değiştiririm diyor +fiyatı telefonda bile en başından ekleyip söylüyor :)

Hee istisnalarda olabiliyor, 60TL diyen serviste parçanın durumuna göre "abooww bu değişmesi lazım, değiştirelim mi?" diye sorabilir, ozaman fiyat yine artar.
(bana parçayı gösterip, fikrimi sormadan hiçbişeyimi değiştirmediler, sürpriz faturayla karşılaşmadım yani :) )

Ama diğerinin "değişmesine gerek yok" deyip fiyat düşürdüğünü henüz hiç görmedim!!!

Herşeye rağmen bence önemli olan 60-100 de değil, işini layığıyla yapan ustanın olduğu servisin seçilmesi ve servisin müşteriye karşı tavrı bence :) Zaten genelde bu mantıkla o servis hak ta yemiyor oluyor :)
 
Katılım
12 Ara 2012
Mesajlar
74
İlk bakımda çok da birşey yok ki.. Yağ ve yağ filtresi değişiyor, zincir temizlik ve yağlama ve diğer genel kontroller... Ha birinde Mobil birinde Castrol birinde İpone motor yağı var ama ne kadar farkeder ki??? Arabam VW ve ilk bakıma soktuğumda heryerden aynı fiyatı almıştım geçen ay...
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
İlk bakımda çok birşey yok ki. Yağ ve yağ filtresi değişiyor, zincir temizlik, yağlama ve genel kontroller... Ha birinde Mobil birinde Castrol birinde İpone yağ var ama ne kadar farkeder ki???

Yağ fiyat olarak bukadar farketmez zaten, bende kendi yağımı götürdüm hep servislere :)

İlk bakımsa sorun yok, en uygun fiyatlısından halledebilirsin olayı :)

Zaten artık bu tür durumlar için biçoğu Honda Yağ kullanmaya başladı, standartlaştı sanırım durum:silent: Kullanan arkadaşlarda genel olraka çok memnun o yağdan :cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst