Adam kask takmıyor, ekipmanlar bi yana dursun....!!!

Katılım
4 Mar 2012
Mesajlar
2,100
Arkadaşlar. Bu konu çok açılmıştır elbet ama ben yine hatırlatmak istedim..

Bi yana bırakalım montu dizliği pantolonu eldiveni, ben çoğu kişiyi kasksız görüyorum..içim acıyor. diyorum motorculuk bu değil, bir düşse Allah korusun, kendi canı umrunda değil bari arkasındakileri düşünsün.. Tamam, her kazada korumaz ama çoğu kazada kask korur. Hiçdeğilse kafayı tam anlamıyla korur. dizin bacağı kolların çizilir incilir kırılır bir şekilde geçer ama Kafatasını kask olarak kullanmak çok yanlış.

9-10 yaşlarımda Ankara'da oturduğumuz evin bir alt sokağında bayır aşağı bisiklet ile iniyorum, tam frene basacam aa tutmuyor.tel kopmuş. e ön fren zaten bozuk. umrunda olan kim ön fren bozukmuş falan arka sağlam mı sağlam. çocuk aklı işte. arabaya vurmamak için bahçenin birine daldım o hızla.bahçede dönemedim duramadım duvara vurdum bisikleti. ön teker göbekten ayrıldı. benim sağ anlımın üstü duvara sürtmekten derisi çıktı resmen. eski binaları bilirsiniz tırtıklı bir şekli vardır. öyle duvara sürttüm.kol bacak çizildi falan ama geçti gitti. kan akıyor.çok acı çekmiştim. yabancı bina ya aldım hemen bisikleti, bir elimde teker bi elimde bisikletin kalan kısmı :) eve doğru yol aldım. şimdi haala o izi taşıyorum. kavgada yumruk yemiş gibi iz var.

Demem o ki, 30 km hız ( o kadar bile yoktur ) ile çarptığım ve hayat boyu taşıyacak yara aldığım duvara motor ile kasksız 100 km hız ile çarpabilinir. Aman arkadaşlar dikkat edelim.her kasksızı uyalarım.. şahsen ben öyle yapıyorum, kim kasksızsa uyarıyorum, uzun yolda selam bile vermiyorum. Çünkü onlar bizden değil..

saygılarımla.
 
Katılım
26 Tem 2013
Mesajlar
220
21 Yaşında BWS 'em olmuştu.Daha ehliyetimi bile almamıştım, ilk kazamı yaptım ve sanki kaza yapacağımı hissedercesine ilk defa o gün kask takmıştım 2 araba arasından çıkan bir arabaya vurup uçmuştum ve sadece sağ bileğimde 14 CM uzunluğunda 1 cm genişliğinde Derin yara açıldı kaç dikiş atıldığını sayamadı kimse.Eğer o gün mont ekipmanım olsaydı bu yara izini taşımazdım ve kışın soğuktan bileğim arımazdı.Şuan 30 yaşında CBR 250 kullanıcısıyım Pişsemde yansamda koksamda 2 dk lik yolada gitsemde ekipmanlarımı takmadan gitmem.İnşallah benim gibi kimsenin başına kaza gelmeden ekipmanlarını takıp giderler....
 
Katılım
20 Tem 2013
Mesajlar
222
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Çok haklısınız. Eskiden kullandığım 2tane yedek kaskım vardı evde arkadaşım ve sürekli yanında olan kız arkadaşına verdim 2 kaskıda bide azarladım aptalı kendini düşünmüyon arkandakini düşünmüyon bizidemi düşünmüyosun diye verdim 2 kaskıda bazen buluşmaya çıkıyoruz kaskını al diye hep hatırlatıyorum alıştırdım öyle öyle onuda kaska :)
 
Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
3,797
Yolda gördüğüm kasklı tüm motorculara kornamı çalarım , selamımı veririm . Kaskı yoksa yüzüne bakmam bile ...
 
Katılım
24 Ocak 2010
Mesajlar
612
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Adamın benzin almaya parası yok motor alıyor. Kendi canına değer vermiyor ki ekipman kullansın.
 
Katılım
6 Ocak 2006
Mesajlar
371
Geçen M.köy'de bi hatun gördüm. CBF150 kullanıyordu, arkasında artçı, ikisinde de kask mask yok.

Cahil cüheylayı anlarım da, hatun da arkasındaki de hiç öyle cahil salak tiplere benzemiyorlardı, işte onları anlayamıyorum.
 
Katılım
29 Ocak 2010
Mesajlar
1,550
kaç kere şu suculara kask tak kask diye bağırmışımdır, hiçbirinin önemsediği yok, anca başlarına bişey geldikten sonra mı anlayacaklar kaskın önemini? belkide anlayamayacaklar...
 
Katılım
20 Ara 2009
Mesajlar
248
Arkadaşlar. Bu konu çok açılmıştır elbet ama ben yine hatırlatmak istedim..

Bi yana bırakalım montu dizliği pantolonu eldiveni, ben çoğu kişiyi kasksız görüyorum..içim acıyor. diyorum motorculuk bu değil, bir düşse Allah korusun, kendi canı umrunda değil bari arkasındakileri düşünsün.. Tamam, her kazada korumaz ama çoğu kazada kask korur. Hiçdeğilse kafayı tam anlamıyla korur. dizin bacağı kolların çizilir incilir kırılır bir şekilde geçer ama Kafatasını kask olarak kullanmak çok yanlış.

9-10 yaşlarımda Ankara'da oturduğumuz evin bir alt sokağında bayır aşağı bisiklet ile iniyorum, tam frene basacam aa tutmuyor.tel kopmuş. e ön fren zaten bozuk. umrunda olan kim ön fren bozukmuş falan arka sağlam mı sağlam. çocuk aklı işte. arabaya vurmamak için bahçenin birine daldım o hızla.bahçede dönemedim duramadım duvara vurdum bisikleti. ön teker göbekten ayrıldı. benim sağ anlımın üstü duvara sürtmekten derisi çıktı resmen. eski binaları bilirsiniz tırtıklı bir şekli vardır. öyle duvara sürttüm.kol bacak çizildi falan ama geçti gitti. kan akıyor.çok acı çekmiştim. yabancı bina ya aldım hemen bisikleti, bir elimde teker bi elimde bisikletin kalan kısmı :) eve doğru yol aldım. şimdi haala o izi taşıyorum. kavgada yumruk yemiş gibi iz var.

Demem o ki, 30 km hız ( o kadar bile yoktur ) ile çarptığım ve hayat boyu taşıyacak yara aldığım duvara motor ile kasksız 100 km hız ile çarpabilinir. Aman arkadaşlar dikkat edelim.her kasksızı uyalarım.. şahsen ben öyle yapıyorum, kim kasksızsa uyarıyorum, uzun yolda selam bile vermiyorum. Çünkü onlar bizden değil..

saygılarımla.


Kanka aynı odada yaşadıktı ama o izi burada paylaşmasan hala bilmiyecektim kısmet burada işte :p :mrgreen:
 
Katılım
22 Şub 2013
Mesajlar
508
insanoğlu çoğu yaptığı işte risk faktörünü bilir fakat önlem almaz başına gelmeyince kim ne derse desin bildiğini okur.eğer sağ kalıp kendine tecrübe edinebildiyse ne mutlu fakat çoğu kişi bunu bile yapmıyor.adam 3kere motordan düşmüş bodozlama arabayla çarpışmış 3ay komada yatmış, kardeşim ramazan dediği gibi kaskı takmıyorya adam bide şehir içinde deli gibi gidiyor.ne hikmetse basınca ne oluyor anlamadım la dangalak allah korusun bir çocuk veya ihtiyar çııksa ne yapacan
önlemimizi alalım gerisi mevlaya kalmış ,cümlemizi bir daha uyardığın için ayrıca sağol,tüm dostların bu konuya değinmesi ve çevresindekileri uyarması dilegiyle,
mutlu,huzurlu,kazasız sürüşler...
 
Katılım
1 May 2013
Mesajlar
107
montunuzu giyin kasskınızı takın bir motosiklet sürücüsüne en büyük dost tavsiyesi 15gün hastanede yattım inanın KÖPEK gibi pişman oldum bi mont kask alıp giymediğime..... kaskınızı takın montunuzu giyin......

kazamı yapmadan önce 25tl kaska vermeye acırdım vermedimde kazayı yaptım ıxs pro racing montuma ve ls2 ff381 kaskıma 700tl verdim inanın daha çok param olsa dahada malzeme alırdım ve gözüme hiç büyük gelmedi verdiğim para inanın gelmedi
 
Katılım
17 Ara 2011
Mesajlar
583
Düzcede polisler bile takmıyor, kask takan motorcular da parmakla sayılır:)

bff_faa3a.jpg


SHN_9286.JPG
 
Katılım
1 May 2012
Mesajlar
250
Dün bir motosiklet sürücüsü gördüm kask takmamış,seslendim geldi yanıma kaskını takmasını söyledim,abi bir şey olmaz dedi. başımdan geçen küçük bir kazayı anlattım. 25 km hızla sag şeritten ilerlerken solumdan giden arabayı kurtarıp önüme atlayan yayaya çarpmamak için panik fren yaptığımı motordan uçup kafayı nasıl yere çarptığımı anlattığımda kaskı topcaseten çıkarıp taktı ve teşekkür edip gitti ...
 
Katılım
12 Tem 2013
Mesajlar
578
Koruma ekipmanının ne kadar önemli bir faktör olduğunu anlamak istemeyenlere youtube'de motor kazaları ile ilgili videoları izlettirmek lazım önce. Derileri soyulanlar, gövdesi sürtünmeden dolayı yananlar vb.vb. ben arada bir açıp izliyorum ve hepsinden ders çıkartmaya çalışıyorum. Lütfen arkadaşlarda bir izlesinler ve korumanın ne kadar önemli olduğunun farkına varsınlar.
 
Katılım
11 Tem 2012
Mesajlar
1,179
küçükken bisiklete binerdim. ama iyi binerdim 2-3 redbull çak fizana bisikletle (velesbitle) giderdim.
Neyse Karaman'da otururken doğukışla diye yer vardı dağın tepesine ev yapmışlar aşağı yardırıp geliyorsun...
e bende çocuğum 12-13 yaşında yardırdım 18 viteli dağ bisikletim vardı.
Bir taş vardı önümde hoplarım tepesinden hoplayamadım :)
Kafaya 25 dikiş, ele 4 dikiş , buruna 3 dikiş , bacağa (sağ) 8 dikiş ve sol bacağa dikişsiz tedavi zaten et kopmuş oyuk var şimdide...

Kısacası kask lazım...

Normal bir motor kazamdada benve artcım kasklıydık. jettaya daldık. sağ arka kapıdan kapıda bizim yumurta gibi yan yana kask izleri duruyordu... Kask olmasa hadi jetta ile tampon kıyası... kimin kafası sağlam ha...

Kask takın...
 
Katılım
16 Eyl 2011
Mesajlar
992
20km ve üstü hasar demektir. bu bertilme de olabilir, ölüm de olabilir.
koruma ekipmanına vereceğiniz para hayatınızdan değerli mi?
 
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
1,247
kafanın pekmezini akıttı mı öbür tarafta nettim ben takaydım keşkene derler :pr:
 
Katılım
4 Mar 2012
Mesajlar
2,100
dün kaza gördüm.. eleman direk kafasının üstüne düşmüş. kan içindeydi :( vücudunda başka hiçbir yara yoktu galiba.

arkadaşlar kask çok önemli. çok.. :(
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst