Honda Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Nis 2012
Mesajlar
1,417
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Malesef bir bilgim yok ama buna benzer bir soru sormak için girdim siteye bilgisi olan paylaşsın lütfen.

Şu resimde de gördüğünüz gidonu alçaltabiliyormuyuz? gerçekende çok rüzgar yiyorum çok uzun boylu olmamama ramen. boy 1.76 dolayısıyla şu elcik kısmını yukarı çıkartan gidon aparatını çıkartıp yerine birşey bulunabilinirmi? veya farklı bir şekilde kısaltılabilirmiyiz?
Öne eğil biraz, gereksiz niye masraf yapasın :D. Ben de 1.76'yım. Ümraniye Tepeüstü FSM arası müthiş rüzgarlarda işe gidip geliyorum, öne eğildiğim zaman hiçbir sıkıntı yok.
 
Katılım
27 Tem 2013
Mesajlar
10
herkese merhaba. aranıza yeni katıldım. uzun süre enduro motosiklet kullanmış bir arkadaşınız olarak racing tarzı motosikletlere geçiş yapmayı düşünüyorum. ne alacağım konusunda inanılmaz derecede kararsızım. ninjamı, cbr mı, hyomu almam konusunda gerçekten çok yorgun düştüm. bu uykusuz geçen gecelerin sonucunda cbr 250r da karar kıldım. eğer pazartesi gününe kadar karar değiştirmezsem bayiye gidip direk sıraya giricem. siz değerli arkadaşlarımın cbr 250r almam konusunda beni ikna etmesini bekliyorum :)
 
Katılım
4 May 2013
Mesajlar
150
herkese merhaba. aranıza yeni katıldım. uzun süre enduro motosiklet kullanmış bir arkadaşınız olarak racing tarzı motosikletlere geçiş yapmayı düşünüyorum. ne alacağım konusunda inanılmaz derecede kararsızım. ninjamı, cbr mı, hyomu almam konusunda gerçekten çok yorgun düştüm. bu uykusuz geçen gecelerin sonucunda cbr 250r da karar kıldım. eğer pazartesi gününe kadar karar değiştirmezsem bayiye gidip direk sıraya giricem. siz değerli arkadaşlarımın cbr 250r almam konusunda beni ikna etmesini bekliyorum :)

İknaya gerek yok.. sen zaten ikna olmuşsun dostum. Ama aklında bulunması gereken birkaç noktayı belirteyim.
1 - servis ağı
2 - kalite
3 - yedek parça fiyatları
4 - 2.el satış kolaylığı
5 - Honda...
6 - Fiyat
7- ve en önemlisi biz :p
 
Katılım
27 Tem 2013
Mesajlar
10
İknaya gerek yok.. sen zaten ikna olmuşsun dostum. Ama aklında bulunması gereken birkaç noktayı belirteyim.
1 - servis ağı
2 - kalite
3 - yedek parça fiyatları
4 - 2.el satış kolaylığı
5 - Honda...
6 - Fiyat
7- ve en önemlisi biz :p

enduro motosikletimi alırken bu kadar zorlanmamıştım. çünkü çoğu birbirine benziyordu, direk gittim yamaha wr125r aldım. gel gelelim süper sport kategorisinde bir türlü karar veremiyorum. son yaptığım analizlere göre cbr da karar kıldım. hem yakıt tüketimi konusunda hemde malzeme kalitesi konusunda rakiplerinin bariz bir şekilde ilerisinde görünüyor. yardımın için çok teşekkür ederim.
 
Katılım
19 Mar 2013
Mesajlar
47
16.05.2013 çıkışlı 2013 model cbr 250 yi 5500 rpmden gelen zırıltı sebebiyle Mnr servise götürdüm servis motoru bırakmamı söyledi. İlk önce egzantrik gergisini değiştirmişler, zırıltı devam ettiği için piston segmanları değiştirmişler, bu da çözüm olmadığı için en son krankı değiştirdiler. 25 günlük bir bekleme sonunda gittiğimde zırıltının devam ettiğini ses yapacak tüm parçaları değiştirdiklerini söylediler. Sonuç aynı. Başka cbr 250 kullanmadığım için 0 motora akü takıp denettiler o motorda da ses vardı. Sonuç olarak bütün cbr 250 lerde o sesin olduğunu anladım fakat parçalar değişmiş oldu, tabi bir servisin bunu bilmemesi ayrı acayip.

Sizlere sorum piston segmanı ve diğer parçaları değişen motor için tekrar rodaj mı yapılmalı, 1000km sonunda tekrar yağ değiştirilmesi gerekli mi? Motoru biraz sıkıştırdığımda 140 km nin üstüne zar zor çıkabildiğini, motorun eski performansında olmadığını farkettim. Bu süreç geçici mi? Artık motordan soğur hale geldim. !!
 
Katılım
27 Tem 2013
Mesajlar
10
16.05.2013 çıkışlı 2013 model cbr 250 yi 5500 rpmden gelen zırıltı sebebiyle Mnr servise götürdüm servis motoru bırakmamı söyledi. İlk önce egzantrik gergisini değiştirmişler, zırıltı devam ettiği için piston segmanları değiştirmişler, bu da çözüm olmadığı için en son krankı değiştirdiler. 25 günlük bir bekleme sonunda gittiğimde zırıltının devam ettiğini ses yapacak tüm parçaları değiştirdiklerini söylediler. Sonuç aynı. Başka cbr 250 kullanmadığım için 0 motora akü takıp denettiler o motorda da ses vardı. Sonuç olarak bütün cbr 250 lerde o sesin olduğunu anladım fakat parçalar değişmiş oldu, tabi bir servisin bunu bilmemesi ayrı acayip.

Sizlere sorum piston segmanı ve diğer parçaları değişen motor için tekrar rodaj mı yapılmalı, 1000km sonunda tekrar yağ değiştirilmesi gerekli mi? Motoru biraz sıkıştırdığımda 140 km nin üstüne zar zor çıkabildiğini, motorun eski performansında olmadığını farkettim. Bu süreç geçici mi? Artık motordan soğur hale geldim. !!

piston sekmanları ve krank değişmiş, normal olarak yeni parçaların motosiklete alışma süreci olacaktır. bence ilk 1000 km rodaj yap ve yağını değiştir.
 
Katılım
27 Şub 2011
Mesajlar
340
200 km de bir zincir yağlamaya kalkarsan hayatın yağlamayla geçer 200 km ney ya zincir için.. 500km yağla çok fazla kir pas içinde gezmiyorsan 1000 de bir de temizle ama... 2013 250R lar 12000 de bir giriyor servise ama tabi kendi kullanım şekline göre ara ara motor yağı için soksan iyi edersin ben mesela 4000 km de bir yağ değiştirmeyi planlıyorum motora çok fazla yüklenen birisi değilim. böylelikle her iki bakım arası 2 kere yağlanıyor alet ve zaten 12 bin bakımlarında da yağlanıyor. ama 2012 için farklı olduğunu sanıyorum çünkü 2013 modellerde değiştiğini 12 binde 1 olduğunu söylediler.. en iyisi servisle görüşmen yada internette kitapçık araman.

Saol Teşekkürler.
 
Katılım
21 Haz 2013
Mesajlar
12
Geçen hafta Cumartesi aküm bitti diye yazmıştım buraya hatırlayanlar olur. Pazar günü şarj ettirdim elektrikçide. 1 haftadır her gün kontrol ettim çalışıyor mu diye. En son dün evden çıktım. Sağda solda işlerim vardı en az 5-6 sefer stop ettirip tekrar çalıştırdım. İftar için bi yere girdik arkadaşlarla ama ordan çıkmadı motor :) Akü yine bitti. Vurdurup çalıştırdım başka bi yere geçtik ama ordan çıkarken de çalıştı sorunsuz.

Sorun akü olsa evden ilk çıkarken çalışmazdı diye düşünüyorum. Mantıksız olan iftara kadar en az 1 saat dolandım yollarda o sürede şarjı iyice dolmuş olması lazım ama dolaştıktan sonra bitti namussuz. Fikri olan var mı?
 
Katılım
1 Nis 2012
Mesajlar
1,417
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
16.05.2013 çıkışlı 2013 model cbr 250 yi 5500 rpmden gelen zırıltı sebebiyle Mnr servise götürdüm servis motoru bırakmamı söyledi. İlk önce egzantrik gergisini değiştirmişler, zırıltı devam ettiği için piston segmanları değiştirmişler, bu da çözüm olmadığı için en son krankı değiştirdiler. 25 günlük bir bekleme sonunda gittiğimde zırıltının devam ettiğini ses yapacak tüm parçaları değiştirdiklerini söylediler. Sonuç aynı. Başka cbr 250 kullanmadığım için 0 motora akü takıp denettiler o motorda da ses vardı. Sonuç olarak bütün cbr 250 lerde o sesin olduğunu anladım fakat parçalar değişmiş oldu, tabi bir servisin bunu bilmemesi ayrı acayip.

Sizlere sorum piston segmanı ve diğer parçaları değişen motor için tekrar rodaj mı yapılmalı, 1000km sonunda tekrar yağ değiştirilmesi gerekli mi? Motoru biraz sıkıştırdığımda 140 km nin üstüne zar zor çıkabildiğini, motorun eski performansında olmadığını farkettim. Bu süreç geçici mi? Artık motordan soğur hale geldim. !!
O sesin sebebi subap ayarsızlığı diye yurtdışı bir forumda okumuştum, Honda servisi onlar da, o şekilde düzeltmiş ama bakmadılar mı acaba hiç o konuya :). Ben de 30 binde artık subap ayarı yapılmasını isteyeceğim, bin ve 24 binde kitapçıkta yazıyor, shim'li olduğu için üşeniyorlar... Düzelirse tekrar yazarım :p.
 
Katılım
19 Mar 2013
Mesajlar
47
Teşekkürler arkadaşlar. Siegen umarım sorun çözülür. Altın elbiseli adamın videosunda da bu sorundan bahsedilmemişti, aynı zamanda çoğu kişi bu sesi normal olarak karşılıyor ve motorunda ses olmadığını düşünüyor. Alın buyrun benim açtığım konuya verilen cevap. Takdir sizin!

bak sen bu kadar şey değişti hala daha tekrar rodaj yapmam gerekiyomu die soruyosun bide sevişe pok atıyosun kendinle çelişiyosun . yaw şu dar kafalılığı bırakın kimse malına toz kondurmuyor. para verdiye gavur icadıya gururuna dokunuyo herkezin.

ii ce sinir oldum valla ha.bırak kardeşim binme sen o motora sat git bi bisiklet al.. utanmadan bide konu açıyosun. sıfır sekman piston krank takılmış motoru 140 a kadar zorluyosun cahilliğin bini bi para.

ben olsam senden butun o parçaların parasını talep ederim + işçilik + cahilliğin için de extra 1000 tl yazarım.


---------- Mesajlar birleştirildi - 14:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:10 ----------

Bu da buraya yazmadan önceki açtığım konu başlığı

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/119537-cbr-250-5500-rpm-ses-sorununa-yonelik-piston-segman-degisimi-ve-getirdikleri.html#post3106042
 
Katılım
27 Şub 2011
Mesajlar
340
Arkadaşlar 1.viteste ani kalkis yapınca şanzıman dan çat diye bi ses geliyor o nedir ve zarar verirmi ? (Sadece bir kere başıma geldi hor kullanmam motoru)
 
Katılım
1 Ara 2012
Mesajlar
263
ani kalkış sırasında debriyajı hızlı bırakıyorsun dişliler birbirine aniden oturduğu için bi ses gelmiş olabilir.sorun olcağını zannetmiyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:13 ----------

Geçen hafta Cumartesi aküm bitti diye yazmıştım buraya hatırlayanlar olur. Pazar günü şarj ettirdim elektrikçide. 1 haftadır her gün kontrol ettim çalışıyor mu diye. En son dün evden çıktım. Sağda solda işlerim vardı en az 5-6 sefer stop ettirip tekrar çalıştırdım. İftar için bi yere girdik arkadaşlarla ama ordan çıkmadı motor :) Akü yine bitti. Vurdurup çalıştırdım başka bi yere geçtik ama ordan çıkarken de çalıştı sorunsuz.

Sorun akü olsa evden ilk çıkarken çalışmazdı diye düşünüyorum. Mantıksız olan iftara kadar en az 1 saat dolandım yollarda o sürede şarjı iyice dolmuş olması lazım ama dolaştıktan sonra bitti namussuz. Fikri olan var mı?
%90 şarj dinamosunda arıza var kardeşim.onun dışında motorda elektrik aksamını etkilcek xenon gibi şeyler varsa bi sorun yaratmş olablr götür baktır.yoksa eğer şarj dinamosundan.motor demekki sen hareket halindeyken yeterli şarjı etmiyor ve farlarda kapanmadığı için bitiriyor
 
Katılım
1 Nis 2012
Mesajlar
1,417
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
@ödemiş35
Forumda gereksiz insan çok, takma kafanı :).
 
Katılım
30 Nis 2008
Mesajlar
158

bu aralar pek giremiyorum foruma..hayırlı olsun..süper makine..deneyimlerini bizimle paylaş..
benim gönlümde de honda nc 700x yatıyor..güle güle kullan
 
Katılım
4 May 2013
Mesajlar
150
enduro motosikletimi alırken bu kadar zorlanmamıştım. çünkü çoğu birbirine benziyordu, direk gittim yamaha wr125r aldım. gel gelelim süper sport kategorisinde bir türlü karar veremiyorum. son yaptığım analizlere göre cbr da karar kıldım. hem yakıt tüketimi konusunda hemde malzeme kalitesi konusunda rakiplerinin bariz bir şekilde ilerisinde görünüyor. yardımın için çok teşekkür ederim.

Ne demek. Burada herkes elinden geldiğince birbirine yardımcı olmaya çalışıyor zaten.
 
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
2,176
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
bu aralar pek giremiyorum foruma..hayırlı olsun..süper makine..deneyimlerini bizimle paylaş..
benim gönlümde de honda nc 700x yatıyor..güle güle kullan

dostum saol teşekkürler.200 km yol yaptım 3 gündür deneyimlerim şu şekilde bu 200 km lik yol boyunca kazandığım tecrübeler az da olsa şu şekilde devam ediyor.
öncelikle çok şiddetli bir şekilde hızlanıyor bu yüzden önümüzdeki araçlar ani fren yapabileceğini göz önünde bulundurmak gerekiyor ve her zaman muhakkak bir kaçış noktası bulundurmak gerekli; maksimum frenleme ve frenleme mesafesini iyi ayarlamak gerekiyor. kullanımı cbr den daha kolay virajlarda olsun vites geçiş ve inişlerde olsun mükemmel bir güven veriyor. tek kötü yanı çok çabuk hararet yapıyor ve baya baya benzin içiyor makina deli gibi hemde belkide rodaj bitince ne kadar yaktığını o zaman hesaplarım.ayrıca yüksek hızlarda çok dikkat etmeli hata kesinlikle affetmiyor çünkü fişek gibi hızlanıp frenlemeyi iyi yapmama rağmen hata affetmeyebilir. bu yüzden cbr deki gibi çok yüksek hızlarda bile ne kadar zaman ve mesafede durabilirim bunun çalışmalarını yapmaya başladım bile.
nc 700x kesinlikle tavsiye etmiyorum çünkü fazla gitmediğini ve 650 cc üzeri olduğu için vergi pul 600 cc den çok daha fazla ödeyeceksin. dediler..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst