Yeni Motora Başlayacak ve Tavsiye İsteyecekler İçin!

Katılım
12 Nis 2013
Mesajlar
170
Aslında bu konu üste sabitlense daha faydalı olur. Zira bir hafta sonra bu konu kaybolacak ve 1000lik değil de 600lükle başlamak istiyorum uygun mu diyenleri göreceğiz tekrardan :queen:

Doğru diyorsun yöneticilerden muhabbeti olanlar varsa rica etsinlerde üste sabitleyiversinler. Yarın yine aynı şeyleri yazmak istemiyoruz!!! :mrgreen:
 
Katılım
18 Nis 2013
Mesajlar
2,495
Firmalarda bu konuda çok bilgisizler.Satış yaptıkları modelleri sınıflandırsalar ve küçük sınıfa yeni başlayanlara daha canlı modeller getirseler çok daha başarılı satışlar yaparlar insanların can güvenliginide sağlarlar.Yanında kask hediye edebilirler.Koskoca firma bunlar toptan alındıgında shoei arai gibi kaskların bile burda 2 bin liraya satılan modellerinin tanesi 800-1000 lira civarına geliyor uygun markalar onlar için para bile etmez.
 
Katılım
15 Nis 2013
Mesajlar
82
Ben motor sürmeye hala kullandığım CBR 125 ile başladım. Hiçbir tecrübem yoktu, zamanla alıştım. Kişi kendine hakim olabiliyorsa ve hayatın anlamını biliyorsa altındaki makinayı nasıl kullanması gerektiğini de bilmeli. Bir reklamda diyor ya "Kontrolsüz güç, güç değildir" o hesap.
Geçenlerde bir başlık vardı "En yavaş hayabusa kullanıcısıyım". Adama birsürü tepki geldi... dalga geçildi vs. Ama ben takdir ettim. Önemli olan iradeye sahip çıkmak ve zevk almak.
 
Katılım
12 Nis 2013
Mesajlar
170
Ben motor sürmeye hala kullandığım CBR 125 ile başladım. Hiçbir tecrübem yoktu, zamanla alıştım. Kişi kendine hakim olabiliyorsa ve hayatın anlamını biliyorsa altındaki makinayı nasıl kullanması gerektiğini de bilmeli. Bir reklamda diyor ya "Kontrolsüz güç, güç değildir" o hesap.
Geçenlerde bir başlık vardı "En yavaş hayabusa kullanıcısıyım". Adama birsürü tepki geldi... dalga geçildi vs. Ama ben takdir ettim. Önemli olan iradeye sahip çıkmak ve zevk almak.

Yalnız 125'lik vitesli ile ufak bir risk alınarakta başlanabilir fakat usulü scooter ile başlamaktır dedim. 125 Cbr ile 250 Cbr, Kawa veya Hyo arasında iki kat fark var.
 
Katılım
15 Nis 2013
Mesajlar
82
Tabiki trafiğe alışmak bakımından skuter ile başlamak daha mantıklı ama... Ne kadar uzun süre skuter kullansakta vitesliye geçince o "bocalama" dönemini yaşıyoruz.
cc bakımından katılıyorum ama şanzuman bakımından ne kullanılmak isteniyorsa onunla başlanması gerektiği taraftarıyım.
 
Katılım
12 Nis 2013
Mesajlar
170
Tabiki trafiğe alışmak bakımından skuter ile başlamak daha mantıklı ama... Ne kadar uzun süre skuter kullansakta vitesliye geçince o "bocalama" dönemini yaşıyoruz.
cc bakımından katılıyorum ama şanzuman bakımından ne kullanılmak isteniyorsa onunla başlanması gerektiği taraftarıyım.

Bocalama elbet oluyor ama trafiği ne yapman gerektiğini öğrendiğin için bocalama döneminde riskin azalıyor. Yoksa söylediğin doğru bocalama elbet olacak :)
 
Katılım
23 Nis 2012
Mesajlar
13
Bu forumlarda saatler geçirip, tanıdıkların görüşünü alıp, gidip Honda bayiinde motosikletleri inceledim.CBR 125 ve CB125 in üzerine oturup baktım.CBR beni endişelendirdi.Başlangıç için CB 125 e de karar kıldım.Motosiklet için iyi bir başlangıç olduğunu düşünüyorum.Vitessiz motor almak istemedim.Çünkü sürücü belgesi sınavı içinde vitesli kullanmak gerekiyor.
Bu arada kask, mont, eldiven, dizliğide motosiklet ile birlikte aldım.Ekipman yoksa sitede çok kızıyorlar.:)
 
Katılım
12 Nis 2013
Mesajlar
170
Bu forumlarda saatler geçirip, tanıdıkların görüşünü alıp, gidip Honda bayiinde motosikletleri inceledim.CBR 125 ve CB125 in üzerine oturup baktım.CBR beni endişelendirdi.Başlangıç için CB 125 e de karar kıldım.Motosiklet için iyi bir başlangıç olduğunu düşünüyorum.Vitessiz motor almak istemedim.Çünkü sürücü belgesi sınavı içinde vitesli kullanmak gerekiyor.
Bu arada kask, mont, eldiven, dizliğide motosiklet ile birlikte aldım.Ekipman yoksa sitede çok kızıyorlar.:)

Hocam doğru iş yapmışsınız almadan önce gidip incelemek bakmak üzerine oturmak lazım. Ekipman olayı daha bir mükemmel tabi :)
 
Katılım
16 Eki 2012
Mesajlar
148
Kesinlikle yanlış ! Scooterdan cbr 250 ye geçince noluyoruz lan dedim . Ağır en basitinden. Çukura girdin mi sen hiç 150 lik scooter ve 600 lük ss ile ? 250 lik cbr de bile çukuru göremezsen elin azıcık oynasın motor fırlamak istiyor halbuki 150 liklerde böyle birşey yok ! Arkadaşım benim scooteri sürüyordu , cbr ye oturdu 2 kıpırdatıyım dedi ve bıraktı al anahtarı dedi. Riske giremem dedi . Heleki sen yeni başlayan adama 600-1000 lik makinadan bahsediyorsun . Ben scooter ile motora ilk başladığımda zor zar manevra yapıyordım ağır geliyordu . Ki bunu 300 kg bir makine ile yeni başlayan adam yapacak ha . Yeni başlayan adam gaz tepkisi nedir , ne zaman patinaj çeker , ne zaman kayar , debriyajı hızlı bırakırsam olur bunları bilmez . İstediği kadar temkinli olsun bilinçsiz ve tecrubesiz olduğu olduğu için 600-1000 lik makina ile başı belaya girer . Ben şuan 600 lük süremem diyorsam yeni başlayan adamı hayal edemem . Lütfen kimse yaparım ederim diyip binmesin başlangıç olarak demedi demeyin sonra !

Kesinlikle yanlış demişsiniz, arkasından scooterdan cbra geçtim noluyor lan dedim demişsiniz :) Söylemek istediğim bu benim zaten. Scooter ayrı birşey. Sürüş dinamiği, fiziği ayrı bir alet. Adam abi ben enduro alıcam ss alıcam diyorsa 125 yada 250 cc vitesli motorla başlamalı, abi ben maxiscooter alıcam diyorsa 100cc scooter ile başlamalı. Ben kimseye illa 600 ile başlayın boşverin 125i 250yi demedim. Tamamen kişiye bağlı bir durum olduğundan söz ettim. Hayatında bisiklete binmemiş insan tabikide 600lük aleti kullanamaz. Ben 23 yaşındayım, 5 yıldır araba kullanıyordum aktif olarak. Trafiği bilirim, diğer araçları süzerim dikkatliyimdir. Gittim CBR250 aldım. Aldığım gün 5 saat nerde durur nerde kayar nerede yatar herşeyi test ettim makinayı tanıdım. Trafikte riske girmemek için. 600le başlasamda olurmuydu olurdu, yine görmemişler gibi gazı açmadan kalkar, kimseyi riske sokamdan aralardan kaçardım. Motor sürmek var, motor sürmek var anlatabiliyormuyum.

Tekrar söylemek istiyorum, anlatmak istediğim şudur. Bu işi isteyen insan, kendini bilen insan, abi altımda şu var yol şöyle şunu yaparsam bu olur diye kestirebilen insan istediği motorla başlayabilir. Ne kadar risk alır o kendine bağlı. Adam 20bin km 150cc ye biniyor abi ilah oldum piştim en kralı benim diyor 600 aldığı gün kaza yapıyor. Bunu bilinçsiz sürücü yapar. Tecrübe dediğin sahip olduğun motorla sıfırdan kurulan birşey.
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
biraz konuyu hortlatmak gibi olucak ama nerdeyse 20 sene olucak 20 senedir şu selenin üstündeyim 20 senedirde aynı muhabbetler dönmekde.. direk 600 lükle başlayanda gördüm 100cc den başlayanda..

scooter ile başlamak iyidir ama vitesli kullanılıcaksa düşük hacimli kontrolü rahat 125cc lik falan bir makine ilede başlana bilinir..
birde şu yüksek hacim zihniyetinden kurtulamadık..
ben bu forumda yüzlerce kez yazdım yıllardır yazıyorum 250cc bu ülke için çok ideal bir hacim..
heleki son nesil 250 lik makineler artık 90 lılardaki 600 lük makinenin gücüne denk güç üretiyorlar ortalama 30 beygirlik bir güçleri var..
250cc ile uzun yolda yapılır şehir içindede tam ayarında ideal olur..

sürati sevenleri yada şehir içi az kullanıp uluslar arası yada bölgesel uzun soluklu yolculuklar yapanları bunun dışında tutuyorum.

Yakıtın 5 tl yi geçdiği bir ülkede bu saatten sonra bana göre yakıt hesabı yapmadan motoru sürmekde ayrı bir lüks.. benki eskiden benzinin hesabının h sini yapmazken artık yapıyorum tabi ben tam randımanlı bir sürücüyüm güneşi görüpde sahilde tur atıyım diyen kesimden değilim..
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
2,214
biraz konuyu hortlatmak gibi olucak ama nerdeyse 20 sene olucak 20 senedir şu selenin üstündeyim 20 senedirde aynı muhabbetler dönmekde.. direk 600 lükle başlayanda gördüm 100cc den başlayanda..

scooter ile başlamak iyidir ama vitesli kullanılıcaksa düşük hacimli kontrolü rahat 125cc lik falan bir makine ilede başlana bilinir..
birde şu yüksek hacim zihniyetinden kurtulamadık..
ben bu forumda yüzlerce kez yazdım yıllardır yazıyorum 250cc bu ülke için çok ideal bir hacim..
heleki son nesil 250 lik makineler artık 90 lılardaki 600 lük makinenin gücüne denk güç üretiyorlar ortalama 30 beygirlik bir güçleri var..
250cc ile uzun yolda yapılır şehir içindede tam ayarında ideal olur..

sürati sevenleri yada şehir içi az kullanıp uluslar arası yada bölgesel uzun soluklu yolculuklar yapanları bunun dışında tutuyorum.

Yakıtın 5 tl yi geçdiği bir ülkede bu saatten sonra bana göre yakıt hesabı yapmadan motoru sürmekde ayrı bir lüks.. benki eskiden benzinin hesabının h sini yapmazken artık yapıyorum tabi ben tam randımanlı bir sürücüyüm güneşi görüpde sahilde tur atıyım diyen kesimden değilim..

90'lı model 30 bg'lik bir tane 600'lük yazabilirmisin?...
 
Katılım
25 Eki 2004
Mesajlar
6,182
90'lı model 30 bg'lik bir tane 600'lük yazabilirmisin?...

Fazla detaylı uzun uzun yazmadım insanlar pek okumuyor çünkü.. orda yazdığımda belli aslında beygir yazmadım d,kkat edilirse güç yazdım..
güç nedir sadece beygir demek değildir motorun komple teknolojisinin bir bütünüdür.. transmisyon sisteminden tutda elektronik beyinli püskürtmeli enjektör sistemine değişken sübab zamanlama sistemlerinden tork beygir dağılımının bir bütündür..

Beygir gücü faklı iki aracın bile bazen yarışdığında beygir gücü düşük olanın yüksek olanı geçdiğini görürüz hepsi bu bütünün bir nedeni beygir yada tork tek başına pek bir şey ifade etmiyor neyse uzatmıyım fazla..

ikincisi birebir aynı demedim denk dedim denk ne demekdir üç aşağı beş yukarı demekdir..

Demek ki detaylı yazmak gerekiyormuş o zaman detaylı yazıyım.. bana göre bugün güncel üretilen yeni teknoloji 30 beygirlik yada o civarlarda olan 250cc lik japon alman italyan motorun gücü... 90 lı yıllardaki 30-45 beygirlik motorların gücüne denkdir..

örnek de isterseniz bir ton yazarım 24 beygirlik sr500 den tutunda 43 beygirlik xt600 45 beygilirk xv535 41 beygirlik NX650 43 beygirlik vt600c v.b gibi.. bu liste uzar gider..

Velhasıl 2015 e kadar benzin 6 tl olmassa iyidir.. bu fiyatlarda motor sürmekde uzun süreli tam randımanlı sürücü iseniz keyif bozucu ve giderlerin altından kalkılması zor bir iş haline geliyor..

sırf bu yüzden eskiden yağmurda çamurda bile motorumu çıkartan ben artık arabamı çıkartıyorum çünkü arabam motorumla kafa kafaya denk yakıyor nerdeyse.. motorum tdm 850 arabam megan tourer 1.5dci edc şanzımanlı..
 
Katılım
25 May 2013
Mesajlar
556
Abi bende bi f16 ile başlayabilirim, şöyle alçaktan alçaktan fazla hava trafiğne karışmadan olmazmı?? Nasıl olsa aklım başımda fazla gazlamam :) ya hu anlamadım gitti 600cc ile başlama merakını hadi burdakileri bizleri kaale alma ama hiç mi bu işi profosyonellerinden, öğretmeninden hocasından duymadın
 
Son düzenleme:
Katılım
31 Tem 2010
Mesajlar
416
Bu salakca başlangıç motoru sorularini sorunlar genellikle bütçeyi zar zor denklestirebilen arkadaşlar olduklarından
Büyük hacimli bir motosikletin masrafları konusunda da pek bir fikirleri olmuyor ...
Mesela onlari kucağa oturtmak isteyen ustalar var, esnaf arkadaşlar var, polis var, hirsizlar var, var oğlu var ...
Bu durumda ben diyorum ki alsinlar belalarini bulsunlar hem ülke ekonomisi de gelişir böylelikle , çok da iyi olur çok da güzel olur bla bla bla ...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst