Honda Honda CBF 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
6 Eyl 2011
Mesajlar
131
Yaa arkadaşlar; problem mi yoksa normal mi bilmiyorum ama bizim motor güneş altında beklese dahi sabah ilk marşta illa jikle çekmek istiyor. Komşumuzun kanuni seyhanı var, eskiden bendeydi o motor, Komşu ona alarm taktırmış uzaktan kumanda ile bir düğmeye basıyor hemen çalışıyor namıssız :) Motor ısındıktan sonra ise star düğmesine saniyenin onda biri gibi bir süre bile bassam hemen alıyor. Ama sabahları sinir oluyorum. Kışın neysede, yazında hepinizde sorunlar bu şekilde mi?

Dostum bende öyle bir sorun yok,hatta jikle paslandı diyebilirim hiç kullanmıyorum :)
 
Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
185
Yaa arkadaşlar; problem mi yoksa normal mi bilmiyorum ama bizim motor güneş altında beklese dahi sabah ilk marşta illa jikle çekmek istiyor. Komşumuzun kanuni seyhanı var, eskiden bendeydi o motor, Komşu ona alarm taktırmış uzaktan kumanda ile bir düğmeye basıyor hemen çalışıyor namıssız :) Motor ısındıktan sonra ise star düğmesine saniyenin onda biri gibi bir süre bile bassam hemen alıyor. Ama sabahları sinir oluyorum. Kışın neysede, yazında hepinizde sorunlar bu şekilde mi?

Bende %98 aynı diyebilirim. Güneş altındaysa jiklesiz çalışıyor. Hafif tekler gibi yapıyor, şöyle bir 4-5 bin devir gaz verince bi daha teklemiyor. Hiç gaz vermeyeyim dersen biraz çalışıp stop edebiliyor. Rölanti gaz ayarın soğuk çalışmada hangi devirde, iyice ısındığında hangi devirde? Benimki soğuk çalışmada 1.5-2.00 arası bir noktada ayarladım. Manuelde önerilenin alt limitine yakınım. Bir ara 2'ye yakın almıştım. Sarfiyat yüksekti ama çabuk ısınıyordu.

.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:34 ----------

Dostum bende öyle bir sorun yok,hatta jikle paslandı diyebilirim hiç kullanmıyorum :)

Senin motor aksamı yenilenmiş miydi? Kaç km.desin? Bir de rölanti gaz ayarın soğukken kaç devirlerde?
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,010
Aklıma wetransfer.com ve sendspace.com geliyor ancak kalıcı bir çözüm için bir ftp hesabına konabilir. İngilizce olanla fark var mı merak ettim. sendspace linki paylaşabilirsen bir bakmak isterim.

Ustalar konusunda katılıyorum. Bir yerden sonra ilişki öyle bir noktaya geliyor ki; motorun ciddi bir problemi yok diyelim, ihtiyacın da yok o dönemde. aklına bir şey takılıyor servise bir bakmak istiyorsun. zamanında lastiklerini, zincirini, bilimum parçanı orijinal aldığın, motorun dörtte biri kadar para verdiğin servise gidiyorsun. konuyu sorduğunda personelinin yüzü ekşiyor. anlıyor ki bir masraf söz konusu değil, biliyor ki fatura kesemeyecek. "bana gönülsüzlüğün resmini çizebilir misin abidin" demek istiyorum personele :) işte bu sebepten yavaş yavaş elim alet tutmaya başladı. elciklerimi kendim yeniledim. far ayarımda sorun vardı kendim çözdüm. yağımı da artık kendim değiştirmeyi planlıyorum. büyük işlerde tabii ki usta uzmanlığı güven veriyor ancak ufak işlerdeki tavırları soğuttu resmen.
.
cbf 250 türkçe kullanım klavuzu linki

http://we.tl/RP3D3htFJX

rölanti sıkıntısı bende de var rölanti devrim 1500 civarı. ilk çalıştırdığımda şu zamanlarda jikle kullanmıyorum. çalışır çalışmaz biraz devirli kullanıyorum ama buna rağmen ısınana kadar arada stop ediyor.
 
Katılım
6 Eyl 2011
Mesajlar
131
Bende %98 aynı diyebilirim. Güneş altındaysa jiklesiz çalışıyor. Hafif tekler gibi yapıyor, şöyle bir 4-5 bin devir gaz verince bi daha teklemiyor. Hiç gaz vermeyeyim dersen biraz çalışıp stop edebiliyor. Rölanti gaz ayarın soğuk çalışmada hangi devirde, iyice ısındığında hangi devirde? Benimki soğuk çalışmada 1.5-2.00 arası bir noktada ayarladım. Manuelde önerilenin alt limitine yakınım. Bir ara 2'ye yakın almıştım. Sarfiyat yüksekti ama çabuk ısınıyordu.

.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:34 ----------



Senin motor aksamı yenilenmiş miydi? Kaç km.desin? Bir de rölanti gaz ayarın soğukken kaç devirlerde?


Motor aksamım yenilenmedi,fabrika çıkışı duruyor hala :) 42bin km'de motorum..
Jiklenin çalışıp çalışmadığını bile bilmiyorum :) Hiç kullanmıyorum jikleyi.....
Ama motorum devamlı kapalı garajda,brandası üzerinde duruyor o yüzden yaz-kış bilmiyor motor :)
 
Katılım
13 Eyl 2012
Mesajlar
28
Arkadaşlar merhaba.Geçenlerde bir cafenin önünde motorumu bıraktım ve geldiğimde yerdeydi :salut: vitesi boşta unutmuştum herhalde çocuklar üzerine bindiler düşürdüler :pr:

Artçı ayaklığının olduğu yerde ufak bi çatlak vardı ordan ayaklık koptu.



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Bu parçayı nereden bulabilirim yada elinizde çıkma var mı ? şimdiden teşekkürler
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,010
Arkadaşlar merhaba.Geçenlerde bir cafenin önünde motorumu bıraktım ve geldiğimde yerdeydi :salut: vitesi boşta unutmuştum herhalde çocuklar üzerine bindiler düşürdüler :pr:

Artçı ayaklığının olduğu yerde ufak bi çatlak vardı ordan ayaklık koptu.

[url]http://img18.imageshack.us/img18/6250/q6wb.jpg[/URL]

Uploaded with ImageShack.us

[url]http://img59.imageshack.us/img59/5133/e64f.jpg[/URL]

Uploaded with ImageShack.us

Bu parçayı nereden bulabilirim yada elinizde çıkma var mı ? şimdiden teşekkürler

geçici olarak sanayide bir kaynakçıya kaynattır istersen. internette bahsettiğin parçadan görmüştüm ama nerde gördüğümü şu an da bulamadım. bulduğumda onu da ekliyeyim.
 
Katılım
13 Eyl 2012
Mesajlar
28
geçici olarak sanayide bir kaynakçıya kaynattır istersen. internette bahsettiğin parçadan görmüştüm ama nerde gördüğümü şu an da bulamadım. bulduğumda onu da ekliyeyim.

radyatorculer yapabiliyormus bu kaynagi fakat tekrar dusme tehlikesi cok var arkamada sıklıkla artçı aldiğim icin acilen degismesi gerekiyo. bahsettiginiz siteyi bulursaniz cok sevinirim birde bu parca, parcakatalogunda me olarak geciyor ?
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Çok geçmiş olsun. Alüminyum alaşım bir parça. Kaynağını herkes yapamaz ve zor. Parçanın aynısını önce servise sonra çıkma olarak bulmak lazım.
 
Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
185
cbf 250 türkçe kullanım klavuzu linki

http://we.tl/RP3D3htFJX

rölanti sıkıntısı bende de var rölanti devrim 1500 civarı. ilk çalıştırdığımda şu zamanlarda jikle kullanmıyorum. çalışır çalışmaz biraz devirli kullanıyorum ama buna rağmen ısınana kadar arada stop ediyor.

Çok teşekkürer Şafak. Motoru 2. el aldığım için bu dokümana sahip olmak mutlu etti :) İngilizcesinde bazı ifadeler çok açık yazılmamıştı. Kendi yapacağım bazı kontrollerde elli defa okuyordum cümleyi :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:13 ----------

radyatorculer yapabiliyormus bu kaynagi fakat tekrar dusme tehlikesi cok var arkamada sıklıkla artçı aldiğim icin acilen degismesi gerekiyo. bahsettiginiz siteyi bulursaniz cok sevinirim birde bu parca, parcakatalogunda me olarak geciyor ?

Çok geçmiş olsun. Cana gelmesin mala gelsin sıkma canını. Döküm ve alaşım tipi parçalarda yenilemek en doğrusu. Kaynak imaj açısından da sıkıntılı. Satman gerekirse yine sıkıntı olur. Yetkili servisler üzerinden bir araştır derim. Bir de Brezilya'da bizim motordan gırla olduğunu, yedek parçasının bol olduğunu biliyorum. Keşke bir site veya tedarikçi bulsakta ucuz ucuz alsak parçaları...

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:18 ----------

Motor aksamım yenilenmedi,fabrika çıkışı duruyor hala :) 42bin km'de motorum..
Jiklenin çalışıp çalışmadığını bile bilmiyorum :) Hiç kullanmıyorum jikleyi.....
Ama motorum devamlı kapalı garajda,brandası üzerinde duruyor o yüzden yaz-kış bilmiyor motor :)

Vay arkadaş, motorun durumuna şaşırdım gerçekten. :) Son hızın nedir?
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
5500 devirden sonra çıkardığı homurtu çok hoşuma gidiyor. mesai bitse de biraz gaz açsak.
 
Katılım
13 Eyl 2012
Mesajlar
28
arkadaşlar bir sorunum daha çıktı, bu motor beni yaşlandırdı doğrusu:santa: şehir içinde her şey çok güzel ama şehir dışı 5dklık bir kullanımda (7000 devir üzeine çıkmıyorum) motor teklemeye başlıyor sonrada stop ediyor.2 dk bekledikten sonra yine çalışıyor devam 5 dk sonra yine tekleme. bunun sebebi ne olabilir ?
 
Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
185
arkadaşlar bir sorunum daha çıktı, bu motor beni yaşlandırdı doğrusu:santa: şehir içinde her şey çok güzel ama şehir dışı 5dklık bir kullanımda (7000 devir üzeine çıkmıyorum) motor teklemeye başlıyor sonrada stop ediyor.2 dk bekledikten sonra yine çalışıyor devam 5 dk sonra yine tekleme. bunun sebebi ne olabilir ?

"stop edip 2 dk bekledikten sonra çalışması" tipik aşırı ısınma belirtisi. Motoru ilk aldığımda şehiriçinde fazla devirli kullanıp aşırı trafiğe girdiğimde adım adım şu şekilde gelişmişti:

1) egzoz sesinin iyice boğuklaşması. pot pot pot şeklinde ses çıkarması
2) motorun gaz yememeye başlaması, hissedilir güç düşüşü, yavaş hızlanma
3) tekleme, stop etme
4) 2dk veya daha uzun beklemeyince çalışmaması (fikrimce bir tür sigorta var ve yeterince soğumadan kontak kabul etmiyor)

eğer diğer aşırı ısınma belirtilerini de görüyorsan senin vakanda "düzenli ve makul" bir tempoda aşırı ısınması söz konusu olabilir. Bu neden olur bilemiyorum. Yerinde olsam önce Türkçe el kitabındaki tüm kontrol noktalarını kontrol ederim. Hava filtresi boşluğu, hava filtresi, ikincil hava girişi, yağ miktarı, radyatör petekleri, belki buji. tabi bir de yağ devir daimi ve sağlıklı yağlama oluyor mu servisin kontrolü gerekebilir. Garip bir durum. Yetkili bir servisi arayıp görüş istersen.

.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:23 ----------

5500 devirden sonra çıkardığı homurtu çok hoşuma gidiyor. mesai bitse de biraz gaz açsak.

Benim favorim 9 bin :) Çok fazla yaklaşmıyorum ama redline öncesi olduğu için bazen dokundurup çekiyorum :) Geçen kağıthanede bir iki yaptım, mopetli bir çocuk yanaştı. "abi bi gaz ver de kulaklar bayram etsin" dedi. :) Ciddi ciddi bekliyor yanımda. Bu motorun sesi onu komuterlerden hatta zx250r ve cbr250'lerden ayırıyor. fikrimce bu segmentte sesi en güzel motor bu.
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
arkadaşlar bir sorunum daha çıktı, bu motor beni yaşlandırdı doğrusu:santa: şehir içinde her şey çok güzel ama şehir dışı 5dklık bir kullanımda (7000 devir üzeine çıkmıyorum) motor teklemeye başlıyor sonrada stop ediyor.2 dk bekledikten sonra yine çalışıyor devam 5 dk sonra yine tekleme. bunun sebebi ne olabilir ?

Sorun yeni mi başladı? Eğer yeni başladıysa; Hava filitresini kontrol et. Önünü kapatan birşeyler var mı? hava akışı düzenli mi? Filitre temiz mi? Buji ve kablosunu yenile? Deponun altında benzin filitresi var onu temizle. Yağını kontrol et ve devirdaim durumu ne alemde ona da bakmak lazım. Malum radyatör var ve yağ soğutmalı bu motor. 95 oktan benzinden başka kullanma 97 ve 98 oktan benzinler hava soğutma destekli motorlarda şişme yapıyor.
 
Katılım
13 Eyl 2012
Mesajlar
28
Cok tesekkur ederim tavsiyeleriniz icin. bugun sorunun kaynagini buldum motoru rezerve alinca duzeldi anlasilan depoda bir sikinti var.normal konumdaykrn benzini ememiyor (benzin tam dolu olsa bile) suan tek dusundugum o arka ayakligi nasil yapicagim.
 
Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
185
Arkadaşlar zincir temizliği ve yağı için fazla para harcadığımı farkettim. Ayda 1000 km civarı yol yapıyorum. Her ay motoru 1 defa -bazen2- yıkama ihtiyacı hissediyorum. Yıkama sonrası zincir yağı gittiği için yağlıyorum. Motulun temizleme ve yağlama spreylerini kullanıyorum. Bir hesap yaptım. Bu kit 60-65 TL civarında. Her 8-10 ayda zincir ve dişlinin değişmesinden daha pahalıya geliyor.

Siz temizlik ve yağlama için ne kullanıyorsunuz? Ne kadar zamanda veya km'de bir temizleme ve yağlama yapıyorsunuz? Farklı forumlarda bütçe sebebiyle temizlik için gaz yağı, motorin kullanan veya motoru yıkarken zinciri de deterjan (pril veya oto şampuanı) ile yıkayanlar var. Yıkamacılarda zincire basınçlı suyla yıkama yaptıranlar var. Sizin tercihiniz nedir?

Yağlama konusunda pahalı olmasına rağmen genel eğilim zincir spreylerinin kullanımı gibi görünüyor. Ucuz olduğu için 90 numara yağ, kaçucuk katkılı 90 numara yağ, sıvı gres, normal gres kullananlar da var. Bu ürünlerin dezavantajı janta sıçrama, tekeri yağlama -kayma tehlikesi atlatanlar var-, motoru yağlayıp batırma gibi. :) Bu kullanıcılar genellikle komuter kullanıcıları, kuryeler ve skuter sahipleri.

Farklı önerileriniz olmazsa ben zinciri motoru yıkadığım oto şampuanı ile yıkayıp kurutup motul spreyle yağlamaya devam edeceğim. Bu da 2 ayda 1 tüp harcasam yılda 210 lira filan yapar. Cimri gibi hesap yaptım :)

Bu arada son benzinim 337 km gitti. Bu sabah depo tamamen bitip teklemeye başlayınca rezerve aldım ve benzin aldım. 1 depoyla 337 km pek parlak değil gibi. Şu anda 21.337 km'deyim. Motor hiç açılmamış, egzantriği değişmemiş. Sanıyorum ilk sahibi herhangi bir karbüratör vb ayarı da yaptırmamıştır. Masraf çıkarmak istemiyorum ama tüketim nasıl bir ayarla veya bakımla azaltılabilir?
.
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Gökhan; şimdi cimrilikten bahsetmişsin, ama ayda bir tüp bitirdiğini yazmışsın:silent: Zincirine bakman, yağlaman tabiki çok iyi ama ben şöyle yapıyorum. Litresi 4 TL'den gaz yağı alıyorum (gerçi mesleğim gereği litrelerce var bende :) ) , Zincirimi onula temizliyorum ve 1 litre gazyağı herhalde 20 kere falan yeter sana. Üstüne üstük o:mrgreen: motomarketlerde satılan temizleme spreylerinden iyi iş çıkardığını ve o-ring'leri beslediğini düşünüyorum. Yağ olarak ta en son feyizoğlun'dan IPONE marka yağ aldım. Gerçekten şimdiye kadar kullandıklarım içinde iyisi diyebilirim. Yağmur yağarken kullanmışsan kesinlikle akşamına zinciri yağlaman lazım. Ama her yıkama sonrası eğer zincire tazyikli su tutmuyorsan zinciri tekrar temizleyip yağlamana gerek yok. 1000 km bakımı normal şartlarda yeterde artar bile. sıvı gres, normal gres, kağuçuklu gres :farao: Bence bunlara bulaşma.

Tecrübeli bir kurye abimin dediği bir laf; "Eğer motorunda o-ringli zincir varsa, zincir yağlama spreyini yanında taşıyacan arkadaş"

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:28 ----------

Uzun yolda yanlış hatırlamıyorsam; 110 km sabit hız ile 50 TL / 330 km = 0.151 krş. Şehir içinde ise 50 Tl'ye 260 km gidiyorum. tam depo doldurmadım şimdiye kadar. pompacıların benzin depoma benzin taşırmasını hiç istemiyorum. Zincir gerginliği, filitre ve yağ bakımları, buji'nin durumu. 7500 devirde vites değiştirme ki bu devir birçok yerde seni şaha kaldırmaya yetiyor. Birde MOTUL 10-40 motosiklet yağı kullanıyorum gerçekten çok faydasını gördüm diyebilirim.
 
Katılım
15 Eyl 2009
Mesajlar
121
Ben de şöyle yapıyorum, motor başına gelince jikleyi açıyorum motoru çalıştırıyorum kaskımı montumu giyene kadar motor biraz ısınmış oluyor daha sonra jikleyi tek seferde kapatıp yola çıkıyorum.
Eğer ilk başta dur kalk olmayan bir güzergah varsa hiç ısıtmadan sakin kullanımla motor ısıtılabilir.
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,010
radyatorculer yapabiliyormus bu kaynagi fakat tekrar dusme tehlikesi cok var arkamada sıklıkla artçı aldiğim icin acilen degismesi gerekiyo. bahsettiginiz siteyi bulursaniz cok sevinirim birde bu parca, parcakatalogunda me olarak geciyor ?

hocam baktım baktım bulamadım maalesef bugün ankara yiba çarşındaydım orada da sordum soruşturdum yoktu. üzgünüm :pale:

Arkadaşlar zincir temizliği ve yağı için fazla para harcadığımı farkettim. Ayda 1000 km civarı yol yapıyorum. Her ay motoru 1 defa -bazen2- yıkama ihtiyacı hissediyorum. Yıkama sonrası zincir yağı gittiği için yağlıyorum. Motulun temizleme ve yağlama spreylerini kullanıyorum. Bir hesap yaptım. Bu kit 60-65 TL civarında. Her 8-10 ayda zincir ve dişlinin değişmesinden daha pahalıya geliyor.

Siz temizlik ve yağlama için ne kullanıyorsunuz? Ne kadar zamanda veya km'de bir temizleme ve yağlama yapıyorsunuz? Farklı forumlarda bütçe sebebiyle temizlik için gaz yağı, motorin kullanan veya motoru yıkarken zinciri de deterjan (pril veya oto şampuanı) ile yıkayanlar var. Yıkamacılarda zincire basınçlı suyla yıkama yaptıranlar var. Sizin tercihiniz nedir?

Yağlama konusunda pahalı olmasına rağmen genel eğilim zincir spreylerinin kullanımı gibi görünüyor. Ucuz olduğu için 90 numara yağ, kaçucuk katkılı 90 numara yağ, sıvı gres, normal gres kullananlar da var. Bu ürünlerin dezavantajı janta sıçrama, tekeri yağlama -kayma tehlikesi atlatanlar var-, motoru yağlayıp batırma gibi. :) Bu kullanıcılar genellikle komuter kullanıcıları, kuryeler ve skuter sahipleri.

Farklı önerileriniz olmazsa ben zinciri motoru yıkadığım oto şampuanı ile yıkayıp kurutup motul spreyle yağlamaya devam edeceğim. Bu da 2 ayda 1 tüp harcasam yılda 210 lira filan yapar. Cimri gibi hesap yaptım :)

Bu arada son benzinim 337 km gitti. Bu sabah depo tamamen bitip teklemeye başlayınca rezerve aldım ve benzin aldım. 1 depoyla 337 km pek parlak değil gibi. Şu anda 21.337 km'deyim. Motor hiç açılmamış, egzantriği değişmemiş. Sanıyorum ilk sahibi herhangi bir karbüratör vb ayarı da yaptırmamıştır. Masraf çıkarmak istemiyorum ama tüketim nasıl bir ayarla veya bakımla azaltılabilir?
.

pasaklı olmak güzeldir :p ayda yaklaşık bende 1000km civarı gezerim de 1 kutu sprey bitirmem :) genelde yıkama yağlama periyodum 500km de 1 kez dir o da bence yeterlidir.

zinciri temizlerken de özel sprey haricindeki önerilere pek bakmanızı önermem. neticede o ring li bir zincir olduğundan ileri de illa ki sorun yaratacaktır.
 
Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
185
Gökhan; şimdi cimrilikten bahsetmişsin, ama ayda bir tüp bitirdiğini yazmışsın:silent: Zincirine bakman, yağlaman tabiki çok iyi ama ben şöyle yapıyorum. Litresi 4 TL'den gaz yağı alıyorum (gerçi mesleğim gereği litrelerce var bende :) ) , Zincirimi onula temizliyorum ve 1 litre gazyağı herhalde 20 kere falan yeter sana. Üstüne üstük o:mrgreen: motomarketlerde satılan temizleme spreylerinden iyi iş çıkardığını ve o-ring'leri beslediğini düşünüyorum. Yağ olarak ta en son feyizoğlun'dan IPONE marka yağ aldım. Gerçekten şimdiye kadar kullandıklarım içinde iyisi diyebilirim. Yağmur yağarken kullanmışsan kesinlikle akşamına zinciri yağlaman lazım. Ama her yıkama sonrası eğer zincire tazyikli su tutmuyorsan zinciri tekrar temizleyip yağlamana gerek yok. 1000 km bakımı normal şartlarda yeterde artar bile. sıvı gres, normal gres, kağuçuklu gres :farao: Bence bunlara bulaşma.

Tecrübeli bir kurye abimin dediği bir laf; "Eğer motorunda o-ringli zincir varsa, zincir yağlama spreyini yanında taşıyacan arkadaş"

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:28 ----------

Uzun yolda yanlış hatırlamıyorsam; 110 km sabit hız ile 50 TL / 330 km = 0.151 krş. Şehir içinde ise 50 Tl'ye 260 km gidiyorum. tam depo doldurmadım şimdiye kadar. pompacıların benzin depoma benzin taşırmasını hiç istemiyorum. Zincir gerginliği, filitre ve yağ bakımları, buji'nin durumu. 7500 devirde vites değiştirme ki bu devir birçok yerde seni şaha kaldırmaya yetiyor. Birde MOTUL 10-40 motosiklet yağı kullanıyorum gerçekten çok faydasını gördüm diyebilirim.

Selam Hasan. Haklısın, zincirin değişmesinden sonra takıntı oldu ama artık dur diyorum. :) 1.000 bakımında gaz yağı temizliğini deneyeceğim. Ben ilk önce Motul Road zincir yağını kullanıyordum, sonra Ipone denedim. Motul daha kalıcı geldi bana. Dişlerin arasındaki görünürlüğü ve yapışkanlığı da Ipone'dan iyi geldi. Biraz psikolojik de olabilir. Kutusuna hastayım. :)

Şehiriçinde aynı yakıyoruz, bu iyi. Bilgiler için tşk.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:03 ----------

...
pasaklı olmak güzeldir :p ayda yaklaşık bende 1000km civarı gezerim de 1 kutu sprey bitirmem :) genelde yıkama yağlama periyodum 500km de 1 kez dir o da bence yeterlidir.

zinciri temizlerken de özel sprey haricindeki önerilere pek bakmanızı önermem. neticede o ring li bir zincir olduğundan ileri de illa ki sorun yaratacaktır.

Ben Turtle Wax ile cilalıyorum Şafakçım, elma şekeri gibi oluyor :) Modeli bilmeyen benzinciler "abi yeni mi aldın, hayırlı olsun" diyorlar :) Gaz yağını bir deneyeyim. Sanırım ben bu motoru bir 10 bin km daha yapıp 1 yıl sonra filan satarım. Bu zincir bu bakımla eminim 18-20 bin rahat görür.

.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst