Honda Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 Mar 2012
Mesajlar
512
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bu tarz bişey bi kere bana da oldu. Ama zannediyorum ki motor tam ısınmadığından yaptı. 2-3 denemeden sonra çalıştı ve rölantide bekletip öyle kullanmaya başladım bidaha bu sorunu yapmadı. Yani kafaya takacak bişey yoktur muhtemelen :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:30 ----------

Arkadaşlar motor 1200 km oldu ama hızı hala 125i geçmedi. 6. viteste 9.000 devirden yukarıda gitmiyor. O hızı yapacak yolu mu bulamadım , yoksa motor daha tam açılmadı mı , ya da motorum sağır mı kaldı ki hiç sanmıyorum bağırta bağırta açtım ben onu :D Çoğu arkadaşların 130-140 km/h hız yapabilirken ben neden hala 125ten yukarı basamadım ?

Motor tüm viteslerde tam devirini alması lazım 6. vites uzun yol vitesi sonuna kadar açsanda kolay kolay devir yükselmez 11.000 de at vitesleri (Tüm viteslerde 1-2-3-4-5-6) bide öyle dene yanlız o kilometrede yapmassan iyi olur

sanırım belzine su karışmış olabilir veya motoru boğmuş olabilirim :)
 
Katılım
3 Ocak 2013
Mesajlar
45
arkadaşlar görünen o ki motorun aküsü boşalmış. 1küsür aydır yatıyor motor, geçen kotağı çevirdik kardeşimle, farlar 1dk yanıp söndü bir daha yanmadı. benzini de bitik.
aküyü kendim değiştirebillir miyim acaba ?
 
Katılım
26 Mar 2012
Mesajlar
512
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
arkadaşlar görünen o ki motorun aküsü boşalmış. 1küsür aydır yatıyor motor, geçen kotağı çevirdik kardeşimle, farlar 1dk yanıp söndü bir daha yanmadı. benzini de bitik.
aküyü kendim değiştirebillir miyim acaba ?

Kitapcığa bak yazıyorsa yapabilirsin eğer ben bunu yapamam dersen bi ustaya git orada öğren sonra kendin yaparsın (önlemini al !!!)
 
Katılım
17 Eki 2009
Mesajlar
1,090
Yeni aküye bir ton para vermeden önce benzin koyup vurdurarak çalıştırın.
Veya benzin koyup aküyü şarj ettirin, takıp öyle çalıştırmayı deneyin.

''Akünün Sökülmesi ve Takılması: Herhangi bir sebeple akü araç üzerinden alınacağı zaman önce - kutup başı daha sonra da + kutup başlığı sökülür. Söküş sırasında kutup başlarının ve akü kutusunun zarar görmemesi için özen gösterilir.
Bunun için tespit vidaları gevşetilir. Varsa kutup başlığı çektirmesi kullanılır. Çektirme yoksa bir tornavidayı kutup başlığının ağızları arasına sokarak başlığın gevşeyene kadar açılması sağlanır.
Akü araç üzerine takılırken akü emniyet çerçevesinin somunları yeterince sıkılır. Kutup başlarının takılmasında önce + kutup başlığı daha sonra da - kutup başlığı yerine tabur. Akü kabloları gereğinden daha uzun ve köşe yapacak kadar kısa olmamalıdır. Kutup başlan kutup başlıklarını l ila 2 mm taşacak şekilde bağlanması doğru olur. ''
 
Katılım
3 Ocak 2013
Mesajlar
45
Kitapcığa bak yazıyorsa yapabilirsin eğer ben bunu yapamam dersen bi ustaya git orada öğren sonra kendin yaparsın (önlemini al !!!)


Yeni aküye bir ton para vermeden önce benzin koyup vurdurarak çalıştırın.
Veya benzin koyup aküyü şarj ettirin, takıp öyle çalıştırmayı deneyin.

''Akünün Sökülmesi ve Takılması: Herhangi bir sebeple akü araç üzerinden alınacağı zaman önce - kutup başı daha sonra da + kutup başlığı sökülür. Söküş sırasında kutup başlarının ve akü kutusunun zarar görmemesi için özen gösterilir.
Bunun için tespit vidaları gevşetilir. Varsa kutup başlığı çektirmesi kullanılır. Çektirme yoksa bir tornavidayı kutup başlığının ağızları arasına sokarak başlığın gevşeyene kadar açılması sağlanır.
Akü araç üzerine takılırken akü emniyet çerçevesinin somunları yeterince sıkılır. Kutup başlarının takılmasında önce + kutup başlığı daha sonra da - kutup başlığı yerine tabur. Akü kabloları gereğinden daha uzun ve köşe yapacak kadar kısa olmamalıdır. Kutup başlan kutup başlıklarını l ila 2 mm taşacak şekilde bağlanması doğru olur. ''

vurdururak çalıştırmıyacağım maalasef benim için ileri düzey ve etrafımda motorcu tanıdık yok :( aküyü çıkarıp sanayiye götürcem artık, önce bir ustadan öğrenmem gerek.
 
Katılım
26 Mar 2012
Mesajlar
512
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Yeni aküye bir ton para vermeden önce benzin koyup vurdurarak çalıştırın.
Veya benzin koyup aküyü şarj ettirin, takıp öyle çalıştırmayı deneyin.

''Akünün Sökülmesi ve Takılması: Herhangi bir sebeple akü araç üzerinden alınacağı zaman önce - kutup başı daha sonra da + kutup başlığı sökülür. Söküş sırasında kutup başlarının ve akü kutusunun zarar görmemesi için özen gösterilir.
Bunun için tespit vidaları gevşetilir. Varsa kutup başlığı çektirmesi kullanılır. Çektirme yoksa bir tornavidayı kutup başlığının ağızları arasına sokarak başlığın gevşeyene kadar açılması sağlanır.
Akü araç üzerine takılırken akü emniyet çerçevesinin somunları yeterince sıkılır. Kutup başlarının takılmasında önce + kutup başlığı daha sonra da - kutup başlığı yerine tabur. Akü kabloları gereğinden daha uzun ve köşe yapacak kadar kısa olmamalıdır. Kutup başlan kutup başlıklarını l ila 2 mm taşacak şekilde bağlanması doğru olur. ''

Arkadaş kısacası ustaya git demiş :D
 
Katılım
1 Ara 2012
Mesajlar
263
Bu tarz bişey bi kere bana da oldu. Ama zannediyorum ki motor tam ısınmadığından yaptı. 2-3 denemeden sonra çalıştı ve rölantide bekletip öyle kullanmaya başladım bidaha bu sorunu yapmadı. Yani kafaya takacak bişey yoktur muhtemelen :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:30 ----------

Arkadaşlar motor 1200 km oldu ama hızı hala 125i geçmedi. 6. viteste 9.000 devirden yukarıda gitmiyor. O hızı yapacak yolu mu bulamadım , yoksa motor daha tam açılmadı mı , ya da motorum sağır mı kaldı ki hiç sanmıyorum bağırta bağırta açtım ben onu :D Çoğu arkadaşların 130-140 km/h hız yapabilirken ben neden hala 125ten yukarı basamadım ?
sorun bağırta bağırta açmandan olmuş olabilir.seninkisi sağırlıktan değil fazla açılmaktan olabilir.ilk 1000 km 7000 deviri geçmemen sadece arada bir 8-9 binlere çıkman gerekr msla 4yüz 5yüz km de bir falan onn dşnda 7 bini geçmemelisin ki piston yatağına alışırken fazla devirden dolayı fazla açılma yapmasın.nasıl kullandğnı bilmiyorum sadece bilgilendrme için dedim bu olablr diye.bunun dşnda birkç kişide 6. vtese geçmeme gbi bi durum hatrlıyorum sanki sen 6 ya kadar çıktığına emnmsn sayarak bir defa daha denemeni tavsiye ederim.5.viteste olablrsn belki.ayrıca bunlar dşnda kilon,yolun tam düz olmayışı ve rüzgar gibi durumlarda baya etkiliyor
 
Katılım
30 Eyl 2012
Mesajlar
289
Sadece 4bin devirde giderden yada her 4binden geçişinde ön cam titremeye başladı allenlerı sıktım ama düzelmedi var mı çözümü arkadaşlar?
 
Katılım
26 Mar 2012
Mesajlar
512
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Sadece 4bin devirde giderden yada her 4binden geçişinde ön cam titremeye başladı allenlerı sıktım ama düzelmedi var mı çözümü arkadaşlar?

Bazılarında titreme sorunu olduğunu duydum benimkinde yok açıkcası illa tüm titreme gitsin jilet gibi olsun diyorsan camı değiştircen arkadaşın biryle konuşurken bana bunu söylemişti nekadar doğru bilemem :)
 
Katılım
16 Haz 2013
Mesajlar
36
sorun bağırta bağırta açmandan olmuş olabilir.seninkisi sağırlıktan değil fazla açılmaktan olabilir.ilk 1000 km 7000 deviri geçmemen sadece arada bir 8-9 binlere çıkman gerekr msla 4yüz 5yüz km de bir falan onn dşnda 7 bini geçmemelisin ki piston yatağına alışırken fazla devirden dolayı fazla açılma yapmasın.nasıl kullandğnı bilmiyorum sadece bilgilendrme için dedim bu olablr diye.bunun dşnda birkç kişide 6. vtese geçmeme gbi bi durum hatrlıyorum sanki sen 6 ya kadar çıktığına emnmsn sayarak bir defa daha denemeni tavsiye ederim.5.viteste olablrsn belki.ayrıca bunlar dşnda kilon,yolun tam düz olmayışı ve rüzgar gibi durumlarda baya etkiliyor

Fazla basmaktan sağır kalacağını zannetmiyorum. 6. vitese de geçtiğime tabiki eminim :D Neyse bakalım yaptık bişeyler umut ediyorum ileride sorun yaşatmaz bana..
 
Katılım
2 May 2012
Mesajlar
118
Fazla basmaktan sağır kalacağını zannetmiyorum. 6. vitese de geçtiğime tabiki eminim :D Neyse bakalım yaptık bişeyler umut ediyorum ileride sorun yaşatmaz bana..

Ben uygun bir yolda 132 gördüm yalnız depoya yapışmıştım :)
bizim motorlarda 100 den sonrasını aramamak lazım en ufak bir eğimde araç sollaya çalışmak çok üzücü :)
 
Katılım
16 Haz 2013
Mesajlar
36
İşte bende uygun bi yolda 2 kişi birde arkamdaki ağırdı baya :D 125 i gördüm en fazla. Neyse 120 kesin gidiyor yettirecez artık :)
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
bugun istanbulda 30 km/s rüzgar var çıkacaklar dikkatli kullansın. dün rüzgarın hızı kaçtı bilmiyorum ama temde baya huzursuz etti beni.

sağ şerit çok yavaşlayınca orta şeride geçtim arkadanda araç sıkıştırınca 115'e çıktım pek keyifli olduğu söylenemez:)
 
Katılım
26 Mar 2012
Mesajlar
512
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Valla bu makina bana yetmiyor heleki 95 oktan yakıt aldım daha bi çekişten düştü bir dahaki bahara veya yazada olabilir büyük ihtimal değiştircem makineyi :)
 
Katılım
27 Haz 2012
Mesajlar
1,133
Valla bu makina bana yetmiyor heleki 95 oktan yakıt aldım daha bi çekişten düştü bir dahaki bahara veya yazada olabilir büyük ihtimal değiştircem makineyi :)

:):): Konca sen makıneyle az yol yap Allah aşkına ya :) Pazar Günü Saat 12:00 da Allah nasip ederse Eskişehirdeyim.. Otogarda olacağım. Oradan Motorumu almaya gideceğim. senıde bekleyorum.
 
Katılım
26 Mar 2012
Mesajlar
512
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
:):): Konca sen makıneyle az yol yap Allah aşkına ya :) Pazar Günü Saat 12:00 da Allah nasip ederse Eskişehirdeyim.. Otogarda olacağım. Oradan Motorumu almaya gideceğim. senıde bekleyorum.

Olur yavaş yavaş :) gelmeye çalışıcam hayırsıyla :)
 
Katılım
1 Ara 2012
Mesajlar
263
Fazla basmaktan sağır kalacağını zannetmiyorum. 6. vitese de geçtiğime tabiki eminim :D Neyse bakalım yaptık bişeyler umut ediyorum ileride sorun yaşatmaz bana..

fazla basmaktan sağır kalır demedm zaten rodajda motora fazla yüklenmek motorun gereksiz aşınmalarına yol açar buda performans kaybına neden olur.kime sorarsan sor rodajda gaza ani yüklenmelerden ve aşırı devirli kullanmaktan kaçının der
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst