Honda Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
2 Ağu 2012
Mesajlar
641
Akü bitti gardaşlıklar

sanırım ilk akü sorunu sende mi çıktı :)
Nasıl bitti uzun süre kullanmadın mı yoksa farklı bi olay mı ?
Bu arada hep merak ettim akü bitince napıyoz :D arabadaki gibi servisi arayıp gelip alıyolar mı ? hep merak etmiştim

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:14 ----------

Arkadaşlar öncelikle herkese selam ismim Selahattin Ömür .

Öncelikle bir anda aklıma düşmüş bir motor olarak cbr 250r almaya karar verdim tabi ilk motorum a2 ehliyetim bile yok . Kısmet ise bu ay sonu tatil dönüşü önce a2 ve sonra hondanın gs1 eğitimine katılacağım. Ancak aklıma takılan sorular var. İlk motorum olacağından dolayı biraz dışarıdaki baskılardan dolayı ölürsün motor akıl işi değil diyen insanlar çok fazla sıkıldım ama kaldıki İstanbul'da çok fazla heyecan arayan biri değilim. Normalde de kendi aracımı sakin kullanan hız kurallarına amiyane tavırla manyaklardan değilim. Bizimde başımıza gelen iki ölüm tehlikesi yüzünden biraz daha temkinli vede tedbirliyim. En çok aklıma takılan sorulardan bir tanesi boyum 1.82 kilo olarak 102 kiloyum biraz güreşçilik var:) bunlar motor için bir dezavantajmıdır özelliklede kilo olayı beni düşündürüyor. Çok fazla hız düşkünü olmadığımdan 140-150 yeterli benim için oda ayda yılda bir çıkabiliceğimden dolayı. Bakımlarını servis haricinde neler yapmam gerekli düzenli olarak. Rodaj dönemi 500 ile 1000 km arasında imiş. bu km yeterlimidir yoksa daha az yada fazlamıdır. ilk aldıktan sonra Ankara'ya git gel yapmayı düşünüyorum motora zarar verirmi bu yapıcağım gezi teşekkürler sitenizden öğrendim bu lafıda tekerinize taş değmesin saygılar aktif forumlar:)

bende kilo ve boy harici senin gibi düşünüyordum ve şuanda da öyle sürüyorum motoru daha 150'yi geçmedim sakin sürüyorum :)
bnmde ilk motorum cbr250r oldu ama öncesinde honda'nın gs1 ve gs2 eğitimlerini aldım, gerçekten çok faydalı sakın es geçme, baskıları fazlasıyla bende yaşadım ve hepsi doğru aslında normal sürsen bile elin manyağı gelip seni taciz ediyor trafikte, motorun kıçına kadar giriyorlar vb vb. insan sürekli tedirgin oluyor. Kilo olayıda biraz şöyle sıkıntı olabilir sen yeterince ağırsın arkana adam veya bi bayan arkadaşını alırsan biraz hafif olmasına özen göster yanlış hatırlıyo olabilirim aylar önce okumuştum motorun üzerine ağırlık olarak 180kg üzeri sıkıntı olabilirdi sanki.. ( emin değilim aylar önce okumuştum yanlış ise düzeltelim )

kullanma kılavuzunda rodaj döneminde sabit hızda uzun süre sürmeyen tarzı ibare vardı, ara ara değişken hızlarda farklı viteslerde sürüş öneriliyordu. ( ama bu rodaj olayında da bi ton farklı düşünce var bana kalırsa doğru olan bu )
 
Katılım
7 Haz 2013
Mesajlar
8
kullanma kılavuzunda rodaj döneminde sabit hızda uzun süre sürmeyen tarzı ibare vardı, ara ara değişken hızlarda farklı viteslerde sürüş öneriliyordu. ( ama bu rodaj olayında da bi ton farklı düşünce var bana kalırsa doğru olan bu )

motor aldıktan sonra kesinlikle benden başkasını bindirmem sürmesini bilir o ayrı mesele ancak benden başka bir kişi maalesef üzgünüm tek olarak gezmeyi sakin kafa dinlemeyi bilirsiniz sizde büyük şehirin yoğunluğu yorgunluğunu. Ben onları atmak için üç beş arkadaş buluşup organizasyonlarda aktif olmak için alıyorum motoru yoksa hız falan bahane hocam :D
 
Katılım
31 Ocak 2013
Mesajlar
1,106
bizim motorun kitapçığının pdf formatı var mı yada başka format bende kitapçık yok
 
Katılım
20 Şub 2013
Mesajlar
390
Katılım
13 Nis 2012
Mesajlar
534


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Herkese Selam, uzun yolda eksikliğini çok çektim burada paylaşmak istedim. Ben Extreme motorda Orhan Ustaya yaptırdım çakmaklık ve işçilik dahil 50 tl yaptılar. Elektriği direk kontaktan aldılar aküden falan değil ve arada sigorta falan yok çok güzel oldu sorunsuz kullanıyorum. Birde üzerindeki usb çeviriciye 7,50 tl verdim hepsi bu :mrgreen:

Son gezimden bi kaç fotoğrafta ben atayım :)



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us

Herkese Keyifli Sürüşler :king:

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:25 ----------

Akü bitti gardaşlıklar

Ne çektin be Çağatay :cherry:
 
Katılım
3 Eki 2012
Mesajlar
1,336
Cbr250r'ın farları, motor çalıştığı gibi otomatik mi yanıyor? Yoksa açıp kapama gibi bir lüksümüz varmı?
 
Katılım
1 Nis 2012
Mesajlar
1,417
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Katılım
3 Eki 2012
Mesajlar
1,336
O lüks kalktı, 2011'den sonra AB'de yasal zorunluluk başladı. Avrupa piyasasına sürülmeyen veya eski modellerde bulunur artık.

http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/116872-herkes-dusman.html#post3044470

Bu motoru kışa doğru nasipse almayı düşünüyorum ama far olayından şöyle bir çekincem var. Alırsam xenon ve Amerikan park modülü takıcam. Zaten xenon fazla akım çekiyor. Daha motor çalışır çalışmaz yanması sıkıntı çıkarmaz mı?


Aranızda daha önceden GT250R kullanıp Cbr'a geçen varmı? Ya da her 2 motoruda kullanmış birileri?
 
Katılım
13 Mar 2013
Mesajlar
1,075
Cbr250r'ın farları, motor çalıştığı gibi otomatik mi yanıyor? Yoksa açıp kapama gibi bir lüksümüz varmı?

Bilinçli motosikletçinin farı her zaman açık olur arkadaş. Çin malları gibi akü biter diye endişe etmene gerek yok :)

Ne demişler; "Farım da hep açık yolum da." (Makaslar hariç :D)

Ben Xenon taraftarı değilim arkadaş. Takacaksan da motosikletin tüm elektrik sistemini güncellemen lazım bence. Akünün akımını etkiler, kablolardaki yükü etkiler, marş motoruna gidecek elektriği etkiler. Etkiler babam etkiler.
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
Bu motoru kışa doğru nasipse almayı düşünüyorum ama far olayından şöyle bir çekincem var. Alırsam xenon ve Amerikan park modülü takıcam. Zaten xenon fazla akım çekiyor. Daha motor çalışır çalışmaz yanması sıkıntı çıkarmaz mı?


Aranızda daha önceden GT250R kullanıp Cbr'a geçen varmı? Ya da her 2 motoruda kullanmış birileri?
Bende exenon mevcut :) Motor için olanlardan kullanırsan sorun yapmaz benimki marş bastığınızda bile ışık kıpırdamıyor.Ama yoldayken durdum ve zinciri yağladım 2 dk kontak açık kalmış.Az kalsın akü bitiyordu ve yolda kalıyordum :)
 
Katılım
27 Şub 2013
Mesajlar
503
Yarın sabah Kuşadası'na gideceğim arkadaslar İzmir guzelyalidan çıkıp iki günlük otele bakalım yolculuk nasıl olacak resim yüklerim Pazartesi falan :)
 
Katılım
9 Nis 2013
Mesajlar
369
Bilinçli motosikletçinin farı her zaman açık olur arkadaş. Çin malları gibi akü biter diye endişe etmene gerek yok :)

Ne demişler; "Farım da hep açık yolum da." (Makaslar hariç :D)

Ben Xenon taraftarı değilim arkadaş. Takacaksan da motosikletin tüm elektrik sistemini güncellemen lazım bence. Akünün akımını etkiler, kablolardaki yükü etkiler, marş motoruna gidecek elektriği etkiler. Etkiler babam etkiler.

+1 İsmail xenon takan arkadaşların bir çoğu (motor markası önemli değil) sorun yaşıyor.Sorun yaşamayanda ya tesisatta değişiklik yapıyor yada elektrikçisi kalite usta.Çünkü fabrika çıkışlı bir motorun tesisatı xenon u kaldırmaz.Hatta ve hatta ilave lambalar bile takmak aslında tesisata yüktür.
 
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
434
arkadaşlar benim kalkışlarda bazen arka teker pati çekiyor. fena halde hem de. bugün kırmızıda yeşlin yandığını farketmedim. korna çalınca sert kalkayım biraz dedim bir kaydı ki anlatamam. gazı kesip tekrar kalktım resmen motor yerinden kalkmadı pati yüzünden. eğer az bişey dönüşte gaz verirsem de aynı şekilde pati çekiyor 2. viteste. çok mu çabuk hızlanmaya çalışıyorum yoksa lastiklerde mi sorun var? 4000 km de motor lastiklerde sorun olmaması lazım.

ayrıca durma mesafesi de sanki uzun gibi. kayıyor ön teker arka teker eğer ani durmaya çalışırsam. zorlanıyorum ani duruşlarda.
 
Katılım
16 Şub 2009
Mesajlar
2,377
[url]http://img24.imageshack.us/img24/6959/dscn1244f.jpg[/URL]

Uploaded with ImageShack.us

[url]http://img35.imageshack.us/img35/7371/dscn1245jk.jpg[/URL]

Uploaded with ImageShack.us

[url]http://img197.imageshack.us/img197/7444/dscn1247.JPG[/URL]

Uploaded with ImageShack.us

Herkese Selam, uzun yolda eksikliğini çok çektim burada paylaşmak istedim. Ben Extreme motorda Orhan Ustaya yaptırdım çakmaklık ve işçilik dahil 50 tl yaptılar. Elektriği direk kontaktan aldılar aküden falan değil ve arada sigorta falan yok çok güzel oldu sorunsuz kullanıyorum. Birde üzerindeki usb çeviriciye 7,50 tl verdim hepsi bu :mrgreen:

Son gezimden bi kaç fotoğrafta ben atayım :)

[url]http://img94.imageshack.us/img94/2873/dscn0759fg.jpg[/URL]

Uploaded with ImageShack.us

[url]http://img41.imageshack.us/img41/5706/dscn0779sk.jpg[/URL]

Uploaded with ImageShack.us

[url]http://img59.imageshack.us/img59/1827/dscn0801m.jpg[/URL]

Uploaded with ImageShack.us

[url]http://img35.imageshack.us/img35/3862/dscn0802y.jpg[/URL]

Uploaded with ImageShack.us

[url]http://img96.imageshack.us/img96/8117/dscn0805v.jpg[/URL]

Uploaded with ImageShack.us

Herkese Keyifli Sürüşler :king:

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:25 ----------



Ne çektin be Çağatay :cherry:

Sizinle yolda karşılaştık sanırım arkamda pembe kaskla sevgilim vardı siz karşı yönden geliyordunuz :)
 
Katılım
13 Mar 2013
Mesajlar
1,075
arkadaşlar benim kalkışlarda bazen arka teker pati çekiyor. fena halde hem de. bugün kırmızıda yeşlin yandığını farketmedim. korna çalınca sert kalkayım biraz dedim bir kaydı ki anlatamam. gazı kesip tekrar kalktım resmen motor yerinden kalkmadı pati yüzünden. eğer az bişey dönüşte gaz verirsem de aynı şekilde pati çekiyor 2. viteste. çok mu çabuk hızlanmaya çalışıyorum yoksa lastiklerde mi sorun var? 4000 km de motor lastiklerde sorun olmaması lazım.

ayrıca durma mesafesi de sanki uzun gibi. kayıyor ön teker arka teker eğer ani durmaya çalışırsam. zorlanıyorum ani duruşlarda.

Arkadaşım senin lastikler fabrika çıkışlı lastikler mi? Eğer öyleyse gayet normal. Motosikletimizin torku yüksek. Lastikler de güneş tepedeyken kendinden geçiyor. Ben her kırmızı ışıkta bilinçli pati yapıyorum :D Arka tekeri sağımda buluyorum hemen. Ayrı bir keyif ama durma konusunda aynen söylediğin gibi bayağı sıkıntı oluyor.

Bizim lastikler ilginç bir şekilde yağışlı ve kapalı havalarda mükemmel performans gösteriyor. Ama azıcık güneş görünce dötü başı oynuyor. Hele bir de kavşak, kırmızı ışık vs.'deyseniz yolun kayganlığı da buna ekleniyor ve motosiklet normalde olduğundan da fazla kayıyor. Bunların KM ile ilgisi yok.

Ben öneriler üzerine Michelin Alpine lastik siparişi verdim. Lastikler de geldi ancak "arka dişli takozu" gelmediği için sök-tak olmasın diye lastikleri taktırmadım henüz.

Fabrika çıkışlı lastik kullanan CBR 250 kullanıcılarına söylüyorum; lastiklere dikkat edin. Tabi motosiklete ne kadar hakimseniz lastiklerden de o kadar az etkilenirsiniz ;)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst