Okula Kaza Yapmış Motosiklet Anıtı Diktiler

Admin
Yönetici
Katılım
14 Nis 2003
Mesajlar
7,150
Motosikleti
Yamaha MT-09 Tracer
Silifke Endüstri Meslek Lisesinde motosiklet kazalarını önlemek için okul bahçesine kaza yapmış motosikletten anıt diktiler.

2012 yılında iki öğrencisini motosiklet kazasında kaybeden Silifke Endüstri Meslek Lisesi, motosiklet kazalarına karşı farkındalık oluşturmak ve kask takımını yaygınlaştırmak amacıyla kazaları önleme ekibi oluşturup, okulun bahçesine kaza yapmış bir motosiklet anıtı yaptılar.

Okul bahçesinde yapılan kazalı motosiklet anıtının açılışı ise Kaymakamı Fatih Damatlar, İlçe Milli Eğitim Müdürü Şerafettin Çiftçi, İlçe Emniyet Müdürlüğü Trafik Tescil Büro Amirliği ve okul idaresi tarafından yapıldı. Ehliyeti olan öğrencilere de kask dağıtan okul yönetimi, öğrencilerden motosiklet sürerken dikkatli olmalarını ve mutlaka kask takmalarını istedi.

Okul Müdürü Celalettin Kara, "Öğrencilerimizde bir farkındalık oluşturmak için Emniyet Müdürlüğü ile protokol imzaladık. Protokol dahilinde Emniyet Müdürlüğü öğrencilere seminerler verip, denetimler yaptılar.

Motosiklet kazalarında okulumuzdan 2010 yılında Cevat Kolcu, 2012 yılında Kemal Güngör ve Mustafa Saydan isimli öğrencilerimiz vefat etmiş, 2013 yılında 2 motosiklet kazasında Vahap Yavuz ve Samet Köroğlu isimli öğrencilerimiz yaralanmıştır. 2011-2013 yılları arasında motosiklet kazalarından dolayı 50 öğrenci yaralanmış 3 öğrenci de hayatını kaybetmiştir. Amacımız yaşanan yaralamalı ve ölümlü kazaları en aza indirmektir" dedi.

Yaşanan kazaları dikkate alarak okul bahçesinde yapılan bu anıtın çok anlam taşıdığını söyleyen Kaymakam Fatih Damatlar, "Biz hiç kimseye motosiklet kullanmasın demiyoruz. Motosiklet kullananlardan sadece kask takmalarını ve trafikte dikkatli olmalarını istiyoruz. Çocuklarımızın güvenliği açısından farkındalılık yaratmaya çalışan Endüstri Meslek Lisesine çok teşekkür ediyorum" dedi.

Kaynak: Haberler.com
 

Ekli dosyalar

  • motosiklet-aniti-silifke.jpg
    motosiklet-aniti-silifke.jpg
    70.2 KB · Görüntüleme: 9,295
Katılım
15 Nis 2012
Mesajlar
2,782
Kask takınca kullananın kim olduğu belli olmuyor.Bu çocuklar nasıl hava atacak onun derdinde.Onun için de bi yol göstermeniz gerekiyor malesef.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Bunu diken eğer öğretmense yazık yahu...
Daha motosiklet yazmasını bilmiyor...

Bence hiçbir faydası olmaz....
Gençlerde bu gibi görsel nesneler bir şey ifade etmiyor...
Biz gençkende yol kenarlarına kaza yapmış araba koyarlardı....
Bakıp nakıp geçerdik...
Yaş kemale ermeyince durup düşünmüyor insan...
 

thb

Katılım
15 Nis 2013
Mesajlar
154
Bunu diken eğer öğretmense yazık yahu...
Daha motosiklet yazmasını bilmiyor...

Öğretmen olmasa bile; bu durumun içinde Kaymakam, İlçe Milli Eğitim Müdürü, İlçe Emniyet Müdürlüğü Trafik Tescil Büro Amirliği ve okul idaresi de var.
 
Katılım
5 Şub 2009
Mesajlar
1,784
Vefat eden öğrenciler anısına dikilen şey bu mu?
Farkındalık yaratmak için olabilir ama öğrenciler anısına?
Bıçaklanıp vefat eden birisinin anısına kanlı bir bıçak anıtı dikmek gibi...
Garipsedim...
 
Katılım
29 Ocak 2010
Mesajlar
1,550
antalya da böyle bir uygulamanın yapılması çok güzel olmuş, geçen yaz 3 ay iş dolayısıyla antalyada bulundum ve kask takan bir tek sürücü görmedim desem yalan olmaz..
 
Katılım
6 Ara 2010
Mesajlar
2,175
İlginç!
Burada motora binmeyin kaza yaparsınız demişler.
Amaç; motora korumalarınızla binin, dikkatli sürün olmalıydı :cat:
İyi bir şey yapmak istemişler ama becerememişler bence.
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Bunu herhangi bir vatandaş akıl edip yapmış olsaydı takdir bile edilebilirdi.
Ama vermek istediği mesajın sapması, imla hatası ve cümle sonundaki üç nokta ile, mıçıp sıvamışsın hocam, otur, sıfır.
 
Katılım
6 Ara 2010
Mesajlar
2,175
Bunu herhangi bir vatandaş akıl edip yapmış olsaydı takdir bile edilebilirdi.
Ama vermek istediği mesajın sapması, imla hatası ve cümle sonundaki üç nokta ile, mıçıp sıvamışsın hocam, otur, sıfır.

Üç nokta kullanımı doğru değil mi hocam, cümleyi tamamlamamış?
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
O üç noktanın kullanımını böyle bir çalışmada uygunsuz gördüm, tartışılabilir :)
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
1,821
İlginç!
Burada motora binmeyin kaza yaparsınız demişler.
Amaç; motora korumalarınızla binin, dikkatli sürün olmalıydı :cat:
İyi bir şey yapmak istemişler ama becerememişler bence.



katılıyorum sakın motosiklete binmeyin sonunuz böyle olur der gibi, anlam yüklü bir mesaj verilmiş motosiklet=öteki tarafa,,,
bunu yapacağıza orada uyulması gereken kuralları daha iyi yazıp genç kullanıcıları bilgilendirmeli
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
birçok lisede kızlar çocuk aldırıyorlar..:pr::pr:
,
o okulların bahçesine de dikkat çekmek için,bereket tanrısı heykelimi dikmek lazım???
 
Katılım
27 Mar 2013
Mesajlar
88
Çarpıcı olması açısından her ne kadar hoş olmasa da dikkat çekme potansiyeli olan bir uygulama.

Olur da biri görüp, etkilenir, daha dikkatli davranır, bir kişinin bile dikkatini çekip, davranışına yön verebilirse görevini yerine getirmiş olur bu heykel.

Hatta benim daha caydırıcı düşüncelerim var...

Ehliyet alma esnasında sağlık dersinin içeriği biraz genişletilip, hastanelerde veya acil hizmetlerde staj süresi gibi bir zorunluluk olmasını isterim.

Hastane acillerinde sık sık kazazedelere rastlanıyor.

Staj süresi boyunca şahit olacakları 1-2 kazazede ciddi bir tecrübe olacaktır sürücü adaylarına.

Çok uçuk gelebilir;

Ama bir enkazdan yaralı çıkarmayı veya kazazedeyi hastanede yaşatma çabasına katılmayı yaşayan insan gerçekten yavaşlıyor.

Söylemek istediğim, bu tarz örnekler, tabii ki hoş değil ve uygulanması çok güç.

Fakat uygulanabilse, tüm katılımcılar için olgunlaşma beklemek ütopik olur ama önemli bir yüzdeye verilmek istenen eğitim hedefine ulaşır kanaatindeyim.
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Onu gören aileler konu hakkında ne düşünecekler acaba. Sadece öğrencilermi görüyor ?
 
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
1,453
Çarpıcı olması açısından her ne kadar hoş olmasa da dikkat çekme potansiyeli olan bir uygulama.

Olur da biri görüp, etkilenir, daha dikkatli davranır, bir kişinin bile dikkatini çekip, davranışına yön verebilirse görevini yerine getirmiş olhttp://www.motosiklet.net/forum/newreply.php?do=newreply&p=3034360ur bu heykel.

Hatta benim daha caydırıcı düşüncelerim var...

Ehliyet alma esnasında sağlık dersinin içeriği biraz genişletilip, hastanelerde veya acil hizmetlerde staj süresi gibi bir zorunluluk olmasını isterim.

Hastane acillerinde sık sık kazazedelere rastlanıyor.

Staj süresi boyunca şahit olacakları 1-2 kazazede ciddi bir tecrübe olacaktır sürücü adaylarına.

Çok uçuk gelebilir;

Ama bir enkazdan yaralı çıkarmayı veya kazazedeyi hastanede yaşatma çabasına katılmayı yaşayan insan gerçekten yavaşlıyor.

Söylemek istediğim, bu tarz örnekler, tabii ki hoş değil ve uygulanması çok güç.

Fakat uygulanabilse, tüm katılımcılar için olgunlaşma beklemek ütopik olur ama önemli bir yüzdeye verilmek istenen eğitim hedefine ulaşır kanaatindeyim.
Etkıleycı ve basarıı olabılegını ınanıyorum ve desteklıyorum
 
Katılım
25 Şub 2012
Mesajlar
352
kask tamam ama dikkatli olun, kurallara uyun vs. mesajlarını daha çok dört teker kullanıcılarına vermelilerdi. En azından anıta bir "motosikletleri fark edin" yazsalardı daha güzel olurdu. Ama yinede güzel bir uygulama. Bir adım bir adımdır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst