Mondial Mondial 150 MC Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Ben egzozun uç kısımlarını boyamadım, taşlamadım da eski haliyle bıraktım. Sustucurunun başladığı yerden itibaren boyadım. Boyadığım yerler 300 derece bile olmuyodur ama boya gitti tamamen. Astar da atmadım.
 
Katılım
20 Mar 2013
Mesajlar
507
teşekkürler =) benim sis lambaları araba için mercekli çift olarak satılıyor zaten 1yıl önce 55tl ye almıştım, uzun süreli kullanımda aküyü bitiriyor motoru stop etmeden önce 2-3dk çalışır bırakmak ve ya varacağınız yere 2-3km kala sisleri kapatıp öyle gitmek gerekiyor akünün toparlanması için. aydınlatması çok başarılı 4motorluk konvoyun en arkasından gidiyorum açtığımda ışığımdan en öndeki motor bile faydalanıyor siz düşünün =) led değil halojen iki beyaz ampul vardı biri patladı benimde elimde sarı ampul vardı masraf olmasın diye onu taktım şuan soldaki beyaz sağdaki sarı yanıyor farda xenon değişik renkli bi görüntü oluyor =) yanlış hatırlamıyorsam 55wattı sanırım tam emin değilim, tekerin düz bassın =) bu arada çamura girmeyi düşünüyorsan ön çamurluğu sökmen lazım arası çamur doluyor ve lastik dönmüyor çamurluğu sökmeden de temizlenmiyor ben orjinal çamurluğu uyduramadığım için mc çamurluğu alıp yukarı taktım ve asfalt lastiğinle çamurda ilerlemek pek mümkün değil doğrusu =)



evet jantlarda bi sorun olmadı yalnız çamurun içinde duran taş yüzünden arka jantın sol tarafı çizildi beyaz oldu oda janta beyaz şerit çekmişim gibi duruyor çok sıkıntı yok =) tekerin düz bassın..
Ben de sanırım 2 tane 55 watt lık takacağım. Sizinki gibi mercek yok benim alacaklarımın üstünde. YBR farı gibi tas şeklinde. Umarım karşı taraftan çok küfür yemem :D
2x55 = 110 watt eder ..
Bunu direk aküye bağlamayı düşünüyorum. Araya röle koyup koymamakta tereddütteyim.Sizin tesisat ne şekilde ?
sizin de tekeriniz düz bassın
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Ben de sanırım 2 tane 55 watt lık takacağım. Sizinki gibi mercek yok benim alacaklarımın üstünde. YBR farı gibi tas şeklinde. Umarım karşı taraftan çok küfür yemem :D
2x55 = 110 watt eder ..
Bunu direk aküye bağlamayı düşünüyorum. Araya röle koyup koymamakta tereddütteyim.Sizin tesisat ne şekilde ?
sizin de tekeriniz düz bassın
Statör 70-80 watt bişey üretiyo o da yüksek devirlerde, akünüz hiç dolmaz sürekli boşalır.
 
Katılım
8 Nis 2013
Mesajlar
43
onlar işe yaramaz çünkü eksoz ısınıyor aynı zamanda bazen ıslanıyor soba boyaları öyle değil bula bilirsen benim kullandığımı al memnun kalırsın
 
Katılım
30 Kas 2011
Mesajlar
1,121
Onrmrt hocam dün akşam saat 21.10 da sanırım sizdiniz çanakkale kordonda gördüm. 2 motordunuz, diğeri kanuni phantomdu :)
 
Katılım
17 Kas 2010
Mesajlar
177
Ben de sanırım 2 tane 55 watt lık takacağım. Sizinki gibi mercek yok benim alacaklarımın üstünde. YBR farı gibi tas şeklinde. Umarım karşı taraftan çok küfür yemem :D
2x55 = 110 watt eder ..
Bunu direk aküye bağlamayı düşünüyorum. Araya röle koyup koymamakta tereddütteyim.Sizin tesisat ne şekilde ?
sizin de tekeriniz düz bassın

benimki de aküye bağlı röle takılı bide düğmesi var fardan bağımsız olarak kontak açık olduğu sürece kendi istediğim gibi açıp kapatıyorum. karşıdan gelenlerin gözünü almasın diye biraz aşağıya doğru eğdim yukarı aşağı oynatılabiliyor zaten bağlantı yerinden sizde öyle yaparsanız sıkıntı olmaz :)

Statör 70-80 watt bişey üretiyo o da yüksek devirlerde, akünüz hiç dolmaz sürekli boşalır.

daha önceki yazdığımı tekrar yazıyorum arkadaşım ''sis lambaları araba için mercekli olandan, uzun süreli kullanımda aküyü bitiriyor motoru stop etmeden önce 2-3dk çalışır bırakmak ve ya varacağınız yere 2-3km kala sisleri kapatıp öyle gitmek gerekiyor akünün toparlanması için.'' 'akünüz hiç dolmaz sürekli boşalır.' cümlesi doğru değildir..

Onrmrt hocam dün akşam saat 21.10 da sanırım sizdiniz çanakkale kordonda gördüm. 2 motordunuz, diğeri kanuni phantomdu :)

doğrudur bendim. çanakkale'de benim mc-x şekil itibarı ile tek bitane daha var aynısından oda arkadaşım, birlikte yaptık motorları ama onun ki mc arka stoplardan anlaşılıyor fark :)

--bu egzost boyasıda h.dural arkadaşımızın dediği boya iyidir benim arkadaşım mondial zat'a uyguladı motip marka boyadan herhangi bir atma olmadı.. tekeriniz düz bassın
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
35
Arkadaşlar merhaba bende bir 150 mcx almayı düşünüyorum 3 4 senedir 150 cc scooter kullanıcısıyım motor kullanmayı ramzey 100cc yarı otomatikte ögrendim ama 3 4 yıldır scooter kullanıyorum acaba nekadar sürede 150 mcx e alışırım nasıl nereden başlayayım sizler bana ne önerirsiniz
 
Katılım
30 Nis 2013
Mesajlar
9
IMG_20130510_110856.jpg


IMG_20130510_110844.jpg


IMG-20130510-WA0002.jpg


geçen cuma gördüğümüz ilan üzerine şarköye gittik bizim niye bir chopper ımız yok dedik:) gidip alalım az yol değil 342 km yol yaptık gidiş dönüş kumburgaz- şarköy neyse satışı aldık geldik kazasız belasız Uçmakderede sigara molası verdik manzara süperdi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:06 ----------

Arkadaşlar merhaba bende bir 150 mcx almayı düşünüyorum 3 4 senedir 150 cc scooter kullanıcısıyım motor kullanmayı ramzey 100cc yarı otomatikte ögrendim ama 3 4 yıldır scooter kullanıyorum acaba nekadar sürede 150 mcx e alışırım nasıl nereden başlayayım sizler bana ne önerirsiniz

Daha önceden debriyajlı bir motorla tecrüben varsa fazla acemilik çekmessin zaten. 0 km alacaksan rodaj dönemi olacak servisin fazla sıkıştırmana müsade etmez ilk bakımına kadar. Sende o dönemde alışmış olursun. Bir kaç gün caddeden uzak dur derim ben tenha yollarda fazla hız yapmadan egzersiz yap virajlara girerken arka firen ile hızını ayarla. Kask mont dizlik gibi donanımların üzerinde olsun şakası yoktur. Koruma demiri taktır kazasız belasız güle güle kullan.
 
Son düzenleme:
Katılım
20 Mar 2013
Mesajlar
507
https://lh6.googleusercontent.com/-...FWfi5fzY/w407-h543-no/IMG_20130510_110856.jpg

https://lh4.googleusercontent.com/-...7xmQtbwA/w407-h543-no/IMG_20130510_110844.jpg

https://lh6.googleusercontent.com/...VN3eFqEQ/w407-h543-no/IMG-20130510-WA0002.jpg

geçen cuma gördüğümüz ilan üzerine şarköye gittik bizim niye bir chopper ımız yok dedik:) gidip alalım az yol değil 342 km yol yaptık gidiş dönüş kumburgaz- şarköy neyse satışı aldık geldik kazasız belasız Uçmakderede sigara molası verdik manzara süperdi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:06 ----------



Daha önceden debriyajlı bir motorla tecrüben varsa fazla acemilik çekmessin zaten. 0 km alacaksan rodaj dönemi olacak servisin fazla sıkıştırmana müsade etmez ilk bakımına kadar. Sende o dönemde alışmış olursun. Bir kaç gün caddeden uzak dur derim ben tenha yollarda fazla hız yapmadan egzersiz yap virajlara girerken arka firen ile hızını ayarla. Kask mont dizlik gibi donanımların üzerinde olsun şakası yoktur. Koruma demiri taktır kazasız belasız güle güle kullan.

sizin yazdığınız metinden 2 anahtar kelimeyi çekmek istiyorum.
1-Koruma demiri
Motor bu daha düşmeyenini görmedim. Ben de düştüm 3-5 metre sürüklendim. Koruma demiri takılı olduğu için motorda önemsenmeyecek çok ufak bir çizik dışında hiçbirşey yok.
2-Arka fren
Tamam motosiklette frenlemenin %90 ı ön frenle oluyor ama bu aynı zamanda acemiliği de affetmiyor. Alışana kadar ön freni temkinli kullanmanı tavsiye ederim.
3-Koruma ekipmanların tam olsun. Düştükten sonra hastaneye vereceğin parayı düşmeden önce ekipmanlara ver. Hem de canın da yanmaz.
Herkese kazasız belasız sürüşler.
 
Katılım
28 Nis 2013
Mesajlar
9
Selam arkadaşlar zincirin esnemesi durumundan dolayı önceki yazılarınıza bakarakta o-ring zincir almaya karar verdim ama ortalama fiyatı nedir yazılarda göremedim ve de oring zincir standart mı satılıyor ya da bakla sayısına göremi eğer öyleyse mcx için kaç bakla gerekli bilgi vereblir misiniz ?
 
Katılım
30 Nis 2013
Mesajlar
9
Selam arkadaşlar zincirin esnemesi durumundan dolayı önceki yazılarınıza bakarakta o-ring zincir almaya karar verdim ama ortalama fiyatı nedir yazılarda göremedim ve de oring zincir standart mı satılıyor ya da bakla sayısına göremi eğer öyleyse mcx için kaç bakla gerekli bilgi vereblir misiniz ?

Oring zincir esnemez uzamaz bir zincir değildir. Özelliği sessizliği ve yağlama aralığının uzun olmasıdır. Yüksek cc makinalara takılır. mcx için gereksiz bir modifiyedir, pahallıdır. Motorunu satarken alıcı oringe falan bakmaz piyasası neyse onu verir. Yağla bakımını yap devamet kopmaz meraketme:)
 
Katılım
30 Kas 2011
Mesajlar
1,121
Zincir için kesinlikle çekoslavak malı cz markayı öneririm 30 tl ye almıştım inanın aldıktan 500 km sonra bir gerdim şuan üstünden 4500 km geçti hala gerilmesi gerekmiyor.
Orjinal zincir habire uzuyordu sinir bozucu. Zaten 16-17 tl bişey bizim orj. zincirler :)
 
Katılım
28 Nis 2013
Mesajlar
9
yorumunuz için teşekkürler .)

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:06 ----------

yorumunuz için teşekkürler .) s.e.c kardeş servise uzaklığım 35 km uzakta olduğundan ters kalıyor bana sürekli zincir gerdirmeye flanda gitmek istemiyorum ondan şuanlık kendimde anlamıyorum değiştireyim dedim ç.kalede var mıdır dediğin marka ? ve de standart mı uzunluğu ?
 
Katılım
20 Mar 2013
Mesajlar
507
yorumunuz için teşekkürler .)

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:06 ----------

yorumunuz için teşekkürler .) s.e.c kardeş servise uzaklığım 35 km uzakta olduğundan ters kalıyor bana sürekli zincir gerdirmeye flanda gitmek istemiyorum ondan şuanlık kendimde anlamıyorum değiştireyim dedim ç.kalede var mıdır dediğin marka ? ve de standart mı uzunluğu ?
zincir gerdirmek için servislere gitmeyin. Elinizde 1 tane 17 1 tane 19 bir de 13-14 anahtar varsa kolaylıkla kendiniz yapabilirsiniz. En fazla 2-3 dakikanızı alır. Servise verceğiniz parayla gidin bu söylediğim anahtarları alın. Youtube da zincir gerdirme ile ilgili bir sürü video var. Yine de sorun yaşarsanız videoya çekip anlatabilirim.
 
Katılım
30 Kas 2011
Mesajlar
1,121
yorumunuz için teşekkürler .)

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:06 ----------

yorumunuz için teşekkürler .) s.e.c kardeş servise uzaklığım 35 km uzakta olduğundan ters kalıyor bana sürekli zincir gerdirmeye flanda gitmek istemiyorum ondan şuanlık kendimde anlamıyorum değiştireyim dedim ç.kalede var mıdır dediğin marka ? ve de standart mı uzunluğu ?
Rica ederim :) Ben izmir bergamadan almıştım ama mutlaka çanakkalede de vardır. Çünkü bu zinciri eski jawalarda kullanıyorlardı baya yaygın bir ürün. Ben hep kendim gererdim zinciri fakat, orj zincir artık illallah ettirmişti.
Oringli zincirlerin bakımıda biraz daha zor ve alkırkende pahalı bir zincir olduğundan psikolojik olarak insan daha titiz oluyor aldığı spreyin bile kaliteli olmasını istiyor 30-40 tl sprey parası falan gereksiz. Ben bu cz marka zincirden çok memnunum gün geliyor evde sprey kalmıyordu makine yağı ile bile yağlıyordum :) sonuçta 30-40 tllik zincir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst