Plakasız Ruhsatsız motosikeltle yola çıkmam gerek

Katılım
28 Ara 2011
Mesajlar
1,269
iyigünler ben hatay iskenderunda oturuyorum mondial snappy x aldım 0 km burda 1850 adana gizerlerden bi tanıdık aracılığıyla 1500 e verdiler bende aldım motor mavi hiç görmedim ama aldım :cherry: plakayı burada kendim çıkaracağım ancak motoru sürerek getireceğim yolda polise yakalanırsam sıkıntı olur muhemelen ne yapmam gerek yasal olarak bi hakkım var mı yani yakalanınca polisin karışmaması için ne yapmam gerek belge vs. :silent:
 
Katılım
26 Ocak 2012
Mesajlar
206
Plakayı memleketinde çıkartsan bile "YK" diye yani yeni kayıt adında sigorta kestir sonra plakanı çıkartınca zeyilname ile plakan sigortaya yazılır ben de 2 gün plakasız gezdim ama hem satış evraklarım hemde sigortam yanımdaydı...
 
Katılım
8 Mar 2013
Mesajlar
3,527
Trafik yakalarsa direk bağlar plaka çıkarılmadan hiç bir araç trafiğe çıkarılamaz kanunen yasaktır. Ama motoru aldığın yer ile bir görüş nasıl bir yol izlenebilir diye sor derim genede
 
Katılım
28 Ara 2011
Mesajlar
1,269
Plakayı memleketinde çıkartsan bile "YK" diye yani yeni kayıt adında sigorta kestir sonra plakanı çıkartınca zeyilname ile plakan sigortaya yazılır ben de 2 gün plakasız gezdim ama hem satış evraklarım hemde sigortam yanımdaydı...

şu an yaptırabilir miyim sigortayı peki? fatura adıma kesildi motor artık benim sigorta için ne yapmam gerek şasi no falan mı gerekiyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:45 ----------

Trafik yakalarsa direk bağlar plaka çıkarılmadan hiç bir araç trafiğe çıkarılamaz kanunen yasaktır. Ama motoru aldığın yer ile bir görüş nasıl bir yol izlenebilir diye sor derim genede

binip getirmekten başka seçenek yok gibi
 
Katılım
16 Mar 2011
Mesajlar
240
Aslında plaka çıkarmak zor değil fatura ve evrakları yollat kendine veya gidip al sonra trafikte yarım günlük iş plakayı çıkartıp alırsın koltuğunun altına taktırırsın aldığın yerde paşa paşa keyfini sürerek gelirsin yoksa çok 3.5 atıyorsun bende öyle getirdim motoru ama yapma bence. çünkü yakalarlarsa söyleyebileceği hiçbir şey yok. çıkamazsın plakasız ve sigortasız ister yeni al ister eski olsun farketmiyor.
 
Katılım
8 Mar 2013
Mesajlar
3,527
dediğim gibi motosikleti aldığın yer ile bir görüş derim ben:cat:
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Plakayı memleketinde çıkartsan bile "YK" diye yani yeni kayıt adında sigorta kestir sonra plakanı çıkartınca zeyilname ile plakan sigortaya yazılır ben de 2 gün plakasız gezdim ama hem satış evraklarım hemde sigortam yanımdaydı...
YK diye sigortanın bi geçerliliği yok polis istese yine ceza keser.
 
Katılım
17 Ara 2011
Mesajlar
1,052
benceda arkadaşın dediği gibi evrakları istet git plakanı çıkarttır.tak plakanı gel. olmaz olmaz, olacağı tutar manyak birine denk gelir, kaza bela birşey olur... gerek yok
 
Katılım
22 Kas 2005
Mesajlar
1,027
iki kuruş kar etmek için alacağiniz risk ve canına+malına gelecek zarara değmez,
git ikametgah adresinin bağli oldugu ilçe emniyetten çikart ruhsatını ve plakanı bastırtıp tak motosikletine
kaygısız korkusuz gezerek zevkle gel evine kardeşim.........iyi şanslar dilerim
 
Katılım
27 Mar 2013
Mesajlar
88
Plakasız, ruhsatsız, kasksız, sigortasız
trafiğe çıkma...

Ama bir sürü plakasız, kasksız, ruhsatsız, muhtemelen de sigortasız motor göreceksin trafikte;

hatta

emniyetin, karakolun, mobeselerin önünden tekrar tekrar vızır vızır geçen...

şaşırma...
 
Katılım
22 Eki 2012
Mesajlar
1,139
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşım geçici plaka çıkaracaksın( 3-5gün süreli bu gibi durumlar için) rahat rahat götüreceksin motoru, git trafiğe bilgi al.(ehliyet yoksa para etmez)
 
Katılım
28 Ocak 2011
Mesajlar
2,035
Gizerlerin kendi takipçileri var. Senin çıkartacağından daha ucuza ruhsat, plaka çıkarıyorlar ve sigorta yapıyorlar.
Görüş onlarla, sen gelecegin zaman herşeyi hazır olmuş olur.
Bende aralık ayında onlardan aldım. Ruhsat, plaka ve sigorta için 270 lira falan istediler. Bende kendim halledip daha ucuza getiririm dedim. Bana 290 lira ve yarım güne maloldu.
 
Katılım
26 Ocak 2012
Mesajlar
206
YK diye sigortanın bi geçerliliği yok polis istese yine ceza keser.

ben sigortacıyım nasıl ceza keser bir kere yeni satışlarda plaka değişcekse, yada senin gibi yeni aldıysan motoru sigorta olmadan plaka çıkartamazsın bu yüzden yeni kayıt diye sigorta kesilir sonra plakan kesinleşince tekrar sigortacıya gidip benim plakam bu deyip zeyil kesilir.. yani her türlü geçerlidir...
 
Katılım
6 Tem 2011
Mesajlar
380
Hocam faturaya sigorta olur trafik tescil etmeden plaka n çıkmaz ve araç ne olursa olsun ruhsatsız ve plakasız trafiğe çıkamaz tek başına sigorta hiç bir işe yaramaz polis isterse aracı bağlayabilir ve baya bi miktarda ewrak eksikliğinden ceza yazar bence hiç gerelk yok.
 
Katılım
28 Ara 2011
Mesajlar
1,269
Herkese teşekkür ederim arkadaşın pikap var ona söyledim kabul etti cumartesi yükleyip getireceğiz inşallah tekrar teşekkür ederim
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
ben sigortacıyım nasıl ceza keser bir kere yeni satışlarda plaka değişcekse, yada senin gibi yeni aldıysan motoru sigorta olmadan plaka çıkartamazsın bu yüzden yeni kayıt diye sigorta kesilir sonra plakan kesinleşince tekrar sigortacıya gidip benim plakam bu deyip zeyil kesilir.. yani her türlü geçerlidir...
Sigorta olmadan plaka çıkaramazsın ama, plakan olmadan aldığın sigorta geçerli değildir. Bu nedenle de sigorta yaptırdım motorun evraklarıyla gezerim ceza yazamazlar diye bişey yoktur. 34YK 06YK gibi plakalarla alınmış poliçeler de ruhsat çıktıktan sonra asıl plaka numarasıyla zeyilname bastırılana kadar geçersizdir. Madem geçerli geçen sene benim sigortamı yenilemediler gittim plaka çıkartan bayinin sigorta yaptırdığı acenteye buldum zeyilname bastırdım sonra yenilettim sigortayı.
 
Katılım
29 Ağu 2010
Mesajlar
583
YAPACAĞIN İŞLERMLER ŞU
aldığın yere telefon açıyorsun sana evrakları yolluyorlar sen o evraklarla plakanı ruhsatını çıkarıyorsun. plakanı alıp gidip motora takıp yayıla yaYILA gwliyorsun.
 
Katılım
26 Ocak 2012
Mesajlar
206
Sigorta olmadan plaka çıkaramazsın ama, plakan olmadan aldığın sigorta geçerli değildir. Bu nedenle de sigorta yaptırdım motorun evraklarıyla gezerim ceza yazamazlar diye bişey yoktur. 34YK 06YK gibi plakalarla alınmış poliçeler de ruhsat çıktıktan sonra asıl plaka numarasıyla zeyilname bastırılana kadar geçersizdir. Madem geçerli geçen sene benim sigortamı yenilemediler gittim plaka çıkartan bayinin sigorta yaptırdığı acenteye buldum zeyilname bastırdım sonra yenilettim sigortayı.

sigorta geçerlidir motor ve şaşe noların o araça ait olduğu belli ve yani zeyil kesilene kadar da geçerlidir... sen yk diye 1 sene gezersen tabi yenileme yapamazsın ilk başta plaka zeyili kesilip sonra yenileme yapılır ki sana da öyle yapılmış..
 
Katılım
11 Haz 2012
Mesajlar
3,535
Motosikleti
Kawasaki Vulcan S
En temiz yolu satıcı güvenilir ise ödemeyi havale yap satıcıya söyle evrakları faturayı kargo ile yollasın.Memeleketinden plakayı ruhsatı çıkart.Al plakayı yanına tak motora gel.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst