Mondial Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Motosiklette motor freni de dengenin bir parçasıdır, vites boşta yokuş inmek motorun dengesini etkiler ani bi durumda gazlayıp kaçamazsın da.
 
Katılım
16 Ocak 2013
Mesajlar
56
kompresyondakayken devir mesela 6.000 e cikti gaz vermiyorum motor gaz verip 6000 devire cikmis kadar yakarmi ?
 
Katılım
1 Ağu 2012
Mesajlar
25
yok dostum zaten ben cc olarak demiyorum boyut olarak diyorum benim boyuma kısa geliyor :) 1,93 :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:34 ----------

kardeş motorun guzelmiş büyütmek istiyorum diyosun iyi güzelde cbr 125 demişsin bu büyütme değil küçültme bile sayılabilir. bence 250 liklere falan bak yani yine sen bilirsin de ...

yok dostum zaten ben cc olarak demiyorum boyut olarak diyorum benim boyuma kısa geliyor :) 1,93 :)
 
Katılım
28 Haz 2011
Mesajlar
173
bu gun bende mi drift aldım daha tam suremiyorum bakalım nasıl olacak ayak fireni debriyajı karıştırom ::=
 
Katılım
9 Nis 2013
Mesajlar
160
yok dostum zaten ben cc olarak demiyorum boyut olarak diyorum benim boyuma kısa geliyor :) 1,93 :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:34 ----------



yok dostum zaten ben cc olarak demiyorum boyut olarak diyorum benim boyuma kısa geliyor :) 1,93 :)

:) anladım.ama cbr 125 e bindim,beraber de baya gezdiköyle yüksek bi motor değil hem daha ince drifte göre.onda da aynı hissi yaşayabilirsin.belki bi enduro keser ancak :)
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
bu gun bende mi drift aldım daha tam suremiyorum bakalım nasıl olacak ayak fireni debriyajı karıştırom ::=
Sağ el ve bacak frenleri, sol el ve bacak vitesle ilgili şeyleri yani debriyaj ve vites pedalını kumanda edecek. Bunu düşün ve debriyajla freni karıştırma.
 
Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
Bu motora far koymayı unutmuşlar resmen, boş sokakta durunca kısalar 5 metre ileriyi, uzunlar yolun solundaki evleri aydınlatıyor. Yollarda sokak lambalarıda olmasa gece gidemeyecekmişiz.

bi de hangi beden branda almalıyız, arkada 32 lik topcase varken. 4 gün önce sipariş verdim yollamadılar bende iptal ettim almadan bi kere daha sorayım sizlere
 
Katılım
22 Şub 2013
Mesajlar
508
kompresyondakayken devir mesela 6.000 e cikti gaz vermiyorum motor gaz verip 6000 devire cikmis kadar yakarmi ?

kardeşim gaz vermezsen yakıt rolantide ne kadarsa kompresyondada odur ama bazı karbüratörlerde bu durum kompresyonda gazı bıraktığında (cut-off)belli bir devirin üstündeyse motor benzini tamamen kesmektedir.
 
Katılım
15 Nis 2012
Mesajlar
2,782
Sağ el ve bacak frenleri, sol el ve bacak vitesle ilgili şeyleri yani debriyaj ve vites pedalını kumanda edecek. Bunu düşün ve debriyajla freni karıştırma.

Sağla sol neresi aga,ben o kısmı anlamadım:thumright:queen:Ayak fireniyle debriyaj karışır mı yaw,arabamı bu...
 
Katılım
23 Mar 2008
Mesajlar
421
Bu motora far koymayı unutmuşlar resmen, boş sokakta durunca kısalar 5 metre ileriyi, uzunlar yolun solundaki evleri aydınlatıyor. Yollarda sokak lambalarıda olmasa gece gidemeyecekmişiz.

bi de hangi beden branda almalıyız, arkada 32 lik topcase varken. 4 gün önce sipariş verdim yollamadılar bende iptal ettim almadan bi kere daha sorayım sizlere

Large al cbf ye olanlar bunada oluyor. ben almıştım 29. liraya cantali sorun yaşamıyorum. yalnız çanta olduğu için large aldım ve tam oturdu. siteyi hatirlamiyorum anes motor du sanırım.
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
543
sabah 11 den beri yollardaydım bugun çeşme alaçadı ılıca dağ bayır gezdım yarın fotoları atcam gezi sayfasına ama şuan oluyorum denize felanda girdim guneş yokdu ama ılıcanın kaynar suyu sağalsun :) çok güzel bir geziydi alaçatı görülmesi gereken bir yer yalnız tavsiyem a101 den takılmanız fiatlar sağlam :) bu gecelik ii geceler beyler.. :=)
 
Katılım
20 Mar 2007
Mesajlar
234
http://o1305.hizliresim.com/19/9/mwms9.jpg
http://j1305.hizliresim.com/19/9/mwmuj.jpg
http://j1305.hizliresim.com/19/9/mwmx0.jpg
http://p1305.hizliresim.com/19/9/mwmzk.jpg
http://j1305.hizliresim.com/19/9/mwn1d.jpg
Bu son ıkı resım ılk goz agrım mct tem

http://o1305.hizliresim.com/19/9/mwn30.jpg
http://j1305.hizliresim.com/19/9/mwn4x.jpg
 
Katılım
16 Mar 2012
Mesajlar
232
boşa atmıyoruz genelde denmiş ama bizim motorlar yokuş aşağı inerken boşa atmazsak devire göre benzin yakıyor. Enjeksiyonlu olsaydı yakmayacaktı. Bunu düşünerek genel olarak ben de yokuş aşağı debriyaja basılı iniyorum.
 
Katılım
22 Şub 2013
Mesajlar
508
boşa atmıyoruz genelde denmiş ama bizim motorlar yokuş aşağı inerken boşa atmazsak devire göre benzin yakıyor. Enjeksiyonlu olsaydı yakmayacaktı. Bunu düşünerek genel olarak ben de yokuş aşağı debriyaja basılı iniyorum.

devir yüksek diye o devirdeki benzini yakmaz.eğer gazı bıraktınsa minumum yakıt yani rolanti devrindeki kadar yakıt harcar.birde yakuş aşağı debriyaja basılı inmeni hiç tavsiye etmem zira zamanla debriyaj baskılarına zarar verirsin ve debriyajın kaçırmaya başlar.sen en iyisi vitesi boşa al in ineceksen. saygılar
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
boşa atmıyoruz genelde denmiş ama bizim motorlar yokuş aşağı inerken boşa atmazsak devire göre benzin yakıyor. Enjeksiyonlu olsaydı yakmayacaktı. Bunu düşünerek genel olarak ben de yokuş aşağı debriyaja basılı iniyorum.
Bu alet 4 tekerli değil, düşüp yaralanmak istemiyosan 20km üzeri hızlarda boşa atma. Motor rölantide çalışırken de benzin yakıyo, sen gaz vermezsen rölantide yakacağından en fazla yüzde 20-30 fazla yakar. Riske girdiğine değmez.
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
119
boşa atmıyoruz genelde denmiş ama bizim motorlar yokuş aşağı inerken boşa atmazsak devire göre benzin yakıyor. Enjeksiyonlu olsaydı yakmayacaktı. Bunu düşünerek genel olarak ben de yokuş aşağı debriyaja basılı iniyorum.

Sana katılıyorum. Ben de yokuş aşağı debriyaj basılı iniyorum. bayaa farkediyor yakıt tüketimnde.
 
Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
Arkadaşlar merhaba, yine ben yine sorular :D

200 km ye geldi şimdilik motor

7.000 devirden sonra devir saati sapıtıyor, neden olabilir

motor sabit dururken 4-5 bin devire kadar gaz veryorum aynalar epey bir titriyor.

2-3-4-5 viteste giderken elimi gazdan cekiyorum sonra gaza azıcık bile yüklensem şılak diye bir ses geliyor motordan tam kavrarken, zincir mi gevşek acaba

sabahları ilk çalıştırmada sürekli stop ediyor yada kırmızı ışıga yaklaşırken 2. vitese kadar düştükten sonra durmaya yakınken debriyaja basıyorum motor rolantide durması gerekirken stop ediyor yine.

benzinliğin alt musluğunun olduğu yer sapsarı oldu, azıcık kaçırıyor sanki

benzinliğin üst kapağının oraya burnumu dayayıp kokladığımda sürekli bir benzin kokusu var, kaskı koyuyorum ustune 1 dakika sonra kaskı elime alınca içi hep benzin kokmuş oluyor. Sizce kapak hava mı alıyor, üstüne basınca biraz içeri göçüp geliiyor. Bu boşluktan yağmur suyu falan alırmı

ön firenin olduğu yer aynanın sapının dibinde küçük yuvarlak bir cam var içerisindede bir sıvı, neyi gösteriyor bu? ne işe yarıyor.

uzun farlar taa ağaçların tepesini aydınlatıyor zerre yola dokunmuyor, bunun ayarı var mıdır? kısalar bir nebze olsun iyi

20 liralık benzinlede 120 kilometre anca gidiyor. 4 küsür litre benzin aldı 15 kilometre gitmeden gaz yememeye başladı. sonra durdu, benzin vanasını yukarı cevirdim ondan soonra çalıştı. yedek depo 1 litre alıyorsa geri kalan 3 litreye ne oldu 15 kilometrede

son olarak motorun burnu yokuş yukarı bakarken motor marş almıyor, burnunu aşağı çevirince çalışıyor, bu sizdede var mı

Destan gibi oldu, hadi bakalım hayırlısı :D
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
119
Arkadaşlar merhaba, yine ben yine sorular :D

200 km ye geldi şimdilik motor

7.000 devirden sonra devir saati sapıtıyor, neden olabilir

motor sabit dururken 4-5 bin devire kadar gaz veryorum aynalar epey bir titriyor.

2-3-4-5 viteste giderken elimi gazdan cekiyorum sonra gaza azıcık bile yüklensem şılak diye bir ses geliyor motordan tam kavrarken, zincir mi gevşek acaba

sabahları ilk çalıştırmada sürekli stop ediyor yada kırmızı ışıga yaklaşırken 2. vitese kadar düştükten sonra durmaya yakınken debriyaja basıyorum motor rolantide durması gerekirken stop ediyor yine.

benzinliğin alt musluğunun olduğu yer sapsarı oldu, azıcık kaçırıyor sanki

benzinliğin üst kapağının oraya burnumu dayayıp kokladığımda sürekli bir benzin kokusu var, kaskı koyuyorum ustune 1 dakika sonra kaskı elime alınca içi hep benzin kokmuş oluyor. Sizce kapak hava mı alıyor, üstüne basınca biraz içeri göçüp geliiyor. Bu boşluktan yağmur suyu falan alırmı

ön firenin olduğu yer aynanın sapının dibinde küçük yuvarlak bir cam var içerisindede bir sıvı, neyi gösteriyor bu? ne işe yarıyor.

uzun farlar taa ağaçların tepesini aydınlatıyor zerre yola dokunmuyor, bunun ayarı var mıdır? kısalar bir nebze olsun iyi

20 liralık benzinlede 120 kilometre anca gidiyor. 4 küsür litre benzin aldı 15 kilometre gitmeden gaz yememeye başladı. sonra durdu, benzin vanasını yukarı cevirdim ondan soonra çalıştı. yedek depo 1 litre alıyorsa geri kalan 3 litreye ne oldu 15 kilometrede

son olarak motorun burnu yokuş yukarı bakarken motor marş almıyor, burnunu aşağı çevirince çalışıyor, bu sizdede var mı

Destan gibi oldu, hadi bakalım hayırlısı :D

Benzin musluğunda aynı sorun bende de vardı servise gittiğinde söyle sıkıyorlar somonlarını halloluyor.
Benzin deposunun üstüne ben de kaskımı koyuyordum. Sonra giydiğimde leş gibi benzin kokuyordu. Çözümü basit. Naylon torbayı yuvarlak halde kes ortasına küçük bi delik açmayı unutma. Sonra depo kapağını aç. içine kaçırmadan naylonu koy. Sıkıca kapat depo kapağını. Koku falan kalmıyor. Sanırım benzin depo lastiği çok iyi değil driftlerin. Yeterli gelmiyor.
Ön far benimde uzundayken dağı taşı gösteriyordu ilk aldığımda. Servis ayarladı. ( farın arka kısmında yıldız vidadan yapılıyor ayar)
 
Katılım
15 Nis 2012
Mesajlar
2,782
Devir saatinden anlamam,motor sesiyle benim işim
Şlak diye ses zincirin gevşek,tak diye gelirse salıncak gevşek
Sabahları soğuksa hava jikle ile çalıştır,ısınmadan hiç bi motor sağlıklı hareket etmez ve hareket etmekte inat edersen motora çok zararı olur
Benzin kaçırıyo olabilir,hortumların ufak kelepçeleri var onları kontrol et yerinde mi diye
Benzin üst kapağıyla ilgili sorun yaşamadım bilmiyorum
Farlarla ilgili sıkıntım yok gayet sağlıklı,ama ayarlanabilir ama bilir kişi tarafından
"son olarak motorun burnu yokuş yukarı bakarken motor marş almıyor, burnunu aşağı çevirince çalışıyor" Bunu defalarca okudum ama bişey anlamadım:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst