Mondial Mondial 125 MH Drift Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
5 Nis 2013
Mesajlar
7
öncelikle merhaba 1 2 fotoğraf atıym dedim daha pek çekmedim çekince atarım bi iki şey sorcam yine benm ön tekerin diski tekeri sıkıyor gibi çevirince zor dönüyor 3 4 defa gittim hep usta bozuntusu sprey sıkıp yolladı bu kadar sıkar dedi sizdede böyle bir srun varmı acaba birde 500 de yağı değiştirttim gulf 15 40 koydu nasıl bir yağ bu iyimi 20 lira aldı sizce ? yorumlarınız bekliyorum iyi fotumlar :D


[url=http://bit.ly/c25MCx][url]http://k1305.hizliresim.com/19/3/mq5dr.jpg[/url][/url] [url=http://bit.ly/c25MCx][url]http://m1305.hizliresim.com/19/3/mq5h5.jpg[/url][/url]
[url=http://bit.ly/c25MCx][url]http://o1305.hizliresim.com/19/3/mq5lw.jpg[/url][/url]
[url]http://o1305.hizliresim.com/19/3/mq5mh.jpg[/url]
[url]http://o1305.hizliresim.com/19/3/mq5nb.jpg[/url]

lütfen cevaplarsanız sevinirim
 
Katılım
29 Nis 2012
Mesajlar
267
depoyu fulledikten sonra 487 kmde yolda kaldım. deponun dibinde benzin kaldı lakin karbüratöre ulaşamıyor. Sizce yakıt nasıl
 
Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
Arkadaşlar merhaba,

benim tırtıl bölünmüş-asfalt yolda 70-80 ile giderken direksiyon tutulamayacak derecede titriyor. Ayrıyeten ayak koyduğumuz yere ayaklarımı koyuyorum, ayaklarımın altı karıncalanıyor. ASfaltta giderken ön teker sanki yuvarlak değilnişte elipsmiş gibi zıplıyor ha bire 70 den sonra cok bellı oluyor sebebi ne olabilir sizce.

gaz elciğinde de yaklaşık 1 cmlik bir boşluk var. Gazı cevırıyorum tık yok bi yerden sonra aniden alıyor gazı, yani telde bir miktar boşluk var gibi. Bu normal olanı mı sizinkiler farklı mı?

3 gündür toplamda 40 km yol gittim, yani hiçbirşey ama forumda 5 aydır millet 120 yapar yapmaz diye tartısıyor. Ben 1-2-3-4 te 5 bin deviri gecmedim 5 te yaklasık 6-7 bine kadar geldi motor 100 dedi hemen yavasladım. Rodajda olmasada asılsam ucacakmıs gıbı. Acaba ıbre cok mu bozuk?

Vallaha cok soru soruyom ama idare edin azcık
 
Katılım
19 Eki 2012
Mesajlar
920
Arkadaşlar merhaba,

benim tırtıl bölünmüş-asfalt yolda 70-80 ile giderken direksiyon tutulamayacak derecede titriyor. Ayrıyeten ayak koyduğumuz yere ayaklarımı koyuyorum, ayaklarımın altı karıncalanıyor. ASfaltta giderken ön teker sanki yuvarlak değilnişte elipsmiş gibi zıplıyor ha bire 70 den sonra cok bellı oluyor sebebi ne olabilir sizce.

gaz elciğinde de yaklaşık 1 cmlik bir boşluk var. Gazı cevırıyorum tık yok bi yerden sonra aniden alıyor gazı, yani telde bir miktar boşluk var gibi. Bu normal olanı mı sizinkiler farklı mı?

3 gündür toplamda 40 km yol gittim, yani hiçbirşey ama forumda 5 aydır millet 120 yapar yapmaz diye tartısıyor. Ben 1-2-3-4 te 5 bin deviri gecmedim 5 te yaklasık 6-7 bine kadar geldi motor 100 dedi hemen yavasladım. Rodajda olmasada asılsam ucacakmıs gıbı. Acaba ıbre cok mu bozuk?

Vallaha cok soru soruyom ama idare edin azcık

gaz'da bosluk olması en ideali fakat sızdekı nasıl bır bosluk anlayamadım. hanı gaz normal dururken hafıf gaz vermeye calıstıgınızda bosluk olur, bıraz daha dokundun mu gazı hafıf hafıf alır, yanı normal sekılde. sız aniden alıyor demıssınız ama nasıl kullanıcısınız bılmıyorum. normal bır sekılde gazı yavas yavas verın o zaman tekrar yazın buraya. hız konusunda ne dıyelım, olcmen lazım bır aracla veya guvendıgın motosikletle. bısey denmez burdan. ama bısey demem gerekırse, bu motor rahat bır sekılde 120yı goruyor. rahat bır sekılde demek de redline girmeden demek. yanı 9-10bin devir ki 7bin devir 100km bence normal. tabi sallamasyon oluyor yıne bu. kilon kullandıgın benzin yag bujin hava filtren, hepsi etki eder buna. yıne kesın bırsey dıyemeyıze geldı konu
 
Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
Peki bu ön tekerin sürekli zıplaması neden olabilir? dümdüz asfaltta bile 70 i geçince direksiyon sanki teker bilyeleri dağılmış gibi titriyor.
 
Katılım
18 Nis 2012
Mesajlar
250
Arkadaşlar merhaba,

benim tırtıl bölünmüş-asfalt yolda 70-80 ile giderken direksiyon tutulamayacak derecede titriyor. Ayrıyeten ayak koyduğumuz yere ayaklarımı koyuyorum, ayaklarımın altı karıncalanıyor. ASfaltta giderken ön teker sanki yuvarlak değilnişte elipsmiş gibi zıplıyor ha bire 70 den sonra cok bellı oluyor sebebi ne olabilir sizce.

gaz elciğinde de yaklaşık 1 cmlik bir boşluk var. Gazı cevırıyorum tık yok bi yerden sonra aniden alıyor gazı, yani telde bir miktar boşluk var gibi. Bu normal olanı mı sizinkiler farklı mı?

3 gündür toplamda 40 km yol gittim, yani hiçbirşey ama forumda 5 aydır millet 120 yapar yapmaz diye tartısıyor. Ben 1-2-3-4 te 5 bin deviri gecmedim 5 te yaklasık 6-7 bine kadar geldi motor 100 dedi hemen yavasladım. Rodajda olmasada asılsam ucacakmıs gıbı. Acaba ıbre cok mu bozuk?

Vallaha cok soru soruyom ama idare edin azcık
Vallaha titreşim sende çok gibi garanti belgesinde de titreşim sorunuyla ilgili yazılar var bence bi servis git derim ya da başka arkadaşında drift varsa sen bi onunkini kullan o seninkini kullansın bakalım fark var mı ?

Özgün abi çizilmeyi nasıl anlayabilirim ne tür çizik oluyor ?
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
119
5e atmak için 4abanmaya gerek yok derken 4.vitesde son devirini görümüyormu yoksa daha hızlı bir şekildemi görüyor şimdi 16 dişli olunca son hız arttı çekiş azaldı deilmi

Ben çekide pek fark göremedim. Sadece 1. vitesteki o gereksiz seriliği azaldı. Eskiden gaza dokunamazdım. hele mıcırda falan 1. viteste çok kayıyordu. bence ideali 16 dişli.Takın pişman olmazsınız.
 
Katılım
10 Şub 2013
Mesajlar
150
Vallaha titreşim sende çok gibi garanti belgesinde de titreşim sorunuyla ilgili yazılar var bence bi servis git derim ya da başka arkadaşında drift varsa sen bi onunkini kullan o seninkini kullansın bakalım fark var mı ?

Özgün abi çizilmeyi nasıl anlayabilirim ne tür çizik oluyor ?

Ön tekerdeki diske eğilde bak siyah siyah çizgiler olarak belli eder , sen mutlaka servise götür , kendin kurcalama , ben drifti ilk aldığımda ön frenden baya bi ses geliyodu , balataların alışma süresi olduğundan normal olduğunu söyledi telefonda aldığım yer , ustanın birine götürünce öyle olmadığı anlaşılmıştı :)
 
Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
Arkadaşlar tokorlok basınçlerı ne olmalı? Servis bindi bi tur falan attı bunun titreşiminde anormal bişey yok dedi geri verdi motoru.

Profesyonel pejocu birine verdim adam daha binmeden gitti ön tekeri eliyle sıktı, indir şunun havasını dedi :D KAç olacak bu hava basınclerı?

Arkaya gaff 33 çanta taktım 50 km yol gittim sahil yolundan. Rüzgar vurunca motora tır çarpmış gibi titretiyor. 70 km hızda giderken beni şeridin sağından-soluna doğru atıyor valla. Çözüm olçarak arka kuyruğa bağlamada ek demirler ile amasörlerin üstüne bağlarsan daha az savurma olur dediler. Bu hususta sizler ne düşünüyorsunuz?

Son olarak motoru stop edince benzin musluğunu kapatmak zorundamıyım? öyle açık beklese olma mı?
 
Katılım
31 Ağu 2012
Mesajlar
1,349
Motosikleti
Fazer8 abs
Arkadaşlar tokorlok basınçlerı ne olmalı? Servis bindi bi tur falan attı bunun titreşiminde anormal bişey yok dedi geri verdi motoru.

Profesyonel pejocu birine verdim adam daha binmeden gitti ön tekeri eliyle sıktı, indir şunun havasını dedi :D KAç olacak bu hava basınclerı?

Arkaya gaff 33 çanta taktım 50 km yol gittim sahil yolundan. Rüzgar vurunca motora tır çarpmış gibi titretiyor. 70 km hızda giderken beni şeridin sağından-soluna doğru atıyor valla. Çözüm olçarak arka kuyruğa bağlamada ek demirler ile amasörlerin üstüne bağlarsan daha az savurma olur dediler. Bu hususta sizler ne düşünüyorsunuz?

Son olarak motoru stop edince benzin musluğunu kapatmak zorundamıyım? öyle açık beklese olma mı?

arka tokorun:cherry: basıncını 32 yapıyorum. ön tokorun:cherry: basıncınıda yanlış olmasın 27 idi heralde kusura bakma tokor lafı hoşuma gitti.
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
543
1 - Benim motorda 4000-5000 devirlerde aynalarda o kadar titreme olmuyor. Seninkisinde aşırı bir titreme var gibi servise göstermelisin.

2 - Debriyaja basmadan vites değiştirmek zararlıdır tabiki. Debriyajı kullanmanı tavsiye ederim.

3 - Vites konusuna gelirce. 5. vitesten direk boşa atamassın. Bendede motoru ilk aldığımda debriyajda bazen takılmalar oluyordu. Bu kullanılan yağdanda kaynaklanıyor debriyajın alışmasındanda. Sana tavsiyem vites düşüreceğin zaman yolda kırmızı ışıkta durduktan sonra düşürmek yerine yolda kırmızı ışığı gördüğünde hareket halinde 4-3-2-1 diye düşürmek devirlerinde düşürmek iyi olacaktır.
Ben illaki durduktan sonra vitesi düşürücem dersen vitesi düşüreceğinde motora ara gazı vererek düşürebilirsin. O zaman yağlama dişliler arasında daha fazla olacağında vites geçişlerin takılmadan geçecektir.

4 - Sürekli 2. viteste kalkman kalkış esnasında debriyajı yarım debriyaj olarak kullanacağın için debriyaj balatanın daha erken aşınmasına neden olur.

5 - Bilgim yok.

debriyaj balatanı değiştir derim daha sonrada vites geçişlerini felan daha düzgün yap 1. vitesde kalk hep mesela ve 5 den bosa nası dusemıyosun anlamadın gayet dusebılırsın basılı tut 4 3 2 bos oluyor bende.. muhtemelen debrıyajın tam ayırmıyodur veya balatayı bıtırmısındır yokus asaga bosa aldıgında tekrar 2. vitese gecirirken gecirmeden once hafif gaz vermeyi unutma 5 bin devre felan getir..
 
Katılım
31 Ağu 2012
Mesajlar
1,349
Motosikleti
Fazer8 abs
debriyaj balatanı değiştir derim daha sonrada vites geçişlerini felan daha düzgün yap 1. vitesde kalk hep mesela ve 5 den bosa nası dusemıyosun anlamadın gayet dusebılırsın basılı tut 4 3 2 bos oluyor bende.. muhtemelen debrıyajın tam ayırmıyodur veya balatayı bıtırmısındır yokus asaga bosa aldıgında tekrar 2. vitese gecirirken gecirmeden once hafif gaz vermeyi unutma 5 bin devre felan getir..

bence yokuş aşşagı motoru 5 den boşa atmak hiç mantıklı ve sağlıklı bir hareket değildir. hem balataların daha çabuk bitmesine hemde 5 den boşa atarken arada debriyaj telinin kopma ihtimali ile felakete yol açabilir.
benim görüşüm motoru tamamen kompresörew bindirmek veya gaz kapamadan inmek.
araç kullanırken sürekli yokuş aşşa olan yollarda boşa atarım ama maalesef bizim motorlarda 5 in üstünde boş yok olsa bence çok güzel olurmuş.
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
119
bence yokuş aşşagı motoru 5 den boşa atmak hiç mantıklı ve sağlıklı bir hareket değildir. hem balataların daha çabuk bitmesine hemde 5 den boşa atarken arada debriyaj telinin kopma ihtimali ile felakete yol açabilir.
benim görüşüm motoru tamamen kompresörew bindirmek veya gaz kapamadan inmek.
araç kullanırken sürekli yokuş aşşa olan yollarda boşa atarım ama maalesef bizim motorlarda 5 in üstünde boş yok olsa bence çok güzel olurmuş.

Ben iniş aşağı hiç uğraşmıyorum boşa atmak için. 5. vitesteyken zaten çok hızlı oluyor motor. Vites küçültmek riskli. Debriyaj teli koparsa dediğin gibi felaket olur. En güzeli 5. vitesteyken eğer iniş aşağı gideceksen debriyajı sıkık olarak gitmek. Hatta kontağı bile kapatabilirsin. Çok rahat oluyor böyle. Motorun hızı azalmaya başlayınca vurdurarak hemen çalışıyor :D
 
Katılım
24 Nis 2007
Mesajlar
4,756
Motor kullanmaya ılk basladıgım zamanlar 6 ayda 4 kere dustum bunun 3u motoru bosa aldıgım ıcındı . Ozamandan berı mecbur bıle kalsam bosta gıtmem .
 
Katılım
31 Ağu 2012
Mesajlar
1,349
Motosikleti
Fazer8 abs
ha illahada boşa alıcam diyen olursa 1 den ikiye atıp 2 dende 6-7 bin devirlerde boşa atmak daha mantıklı
 
Katılım
18 Nis 2012
Mesajlar
250
Arkadaşlar tokorlok basınçlerı ne olmalı? Servis bindi bi tur falan attı bunun titreşiminde anormal bişey yok dedi geri verdi motoru.

Profesyonel pejocu birine verdim adam daha binmeden gitti ön tekeri eliyle sıktı, indir şunun havasını dedi :D KAç olacak bu hava basınclerı?

Arkaya gaff 33 çanta taktım 50 km yol gittim sahil yolundan. Rüzgar vurunca motora tır çarpmış gibi titretiyor. 70 km hızda giderken beni şeridin sağından-soluna doğru atıyor valla. Çözüm olçarak arka kuyruğa bağlamada ek demirler ile amasörlerin üstüne bağlarsan daha az savurma olur dediler. Bu hususta sizler ne düşünüyorsunuz?

Son olarak motoru stop edince benzin musluğunu kapatmak zorundamıyım? öyle açık beklese olma mı?

Valla kitapçıkta öne 30 arkaya 32 diyor ben hep öyle kullanıyorum ayda 1 gidip basıyorum hiç bir sorun çıkarmadı bana aksine inikken motor gitmiyormuş gibi geliyordu,özgün abi tamam bakıcam varsa o çizikler gidip değiştirticem bide benim motorun ön çamurluğu aldığım günden beri yamuk gibi oda garantiyle değişir mi ?
 
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
543
bence yokuş aşşagı motoru 5 den boşa atmak hiç mantıklı ve sağlıklı bir hareket değildir. hem balataların daha çabuk bitmesine hemde 5 den boşa atarken arada debriyaj telinin kopma ihtimali ile felakete yol açabilir.
benim görüşüm motoru tamamen kompresörew bindirmek veya gaz kapamadan inmek.
araç kullanırken sürekli yokuş aşşa olan yollarda boşa atarım ama maalesef bizim motorlarda 5 in üstünde boş yok olsa bence çok güzel olurmuş.
debyiaj ayrıldıkdan sonra nie balatayı yakayım ki zaten yavasladıkdan sonra once bos viteste devrini artır sonra vitese gecir hic bir sıkıntı yaşamazsın eger direk 2 ye atarsan gcrttt.. die bir ses duyarsın o sıkıntılı tabi..
 
Katılım
31 Ağu 2012
Mesajlar
1,349
Motosikleti
Fazer8 abs
debyiaj ayrıldıkdan sonra nie balatayı yakayım ki zaten yavasladıkdan sonra once bos viteste devrini artır sonra vitese gecir hic bir sıkıntı yaşamazsın eger direk 2 ye atarsan gcrttt.. die bir ses duyarsın o sıkıntılı tabi..

zekvler ve renkler olayı herkes bildiği gibi kullanır.
ben sadece düşüncelerimi anlattım ve eminim çoğu kişide benim gibi düşünüyordur.
balata olayına gelince motor boşta iken istemsiz sürekli hızlanmalarına karşı ayağının frende olması ile balatalar çabuk biter.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst