Honda Honda CBF 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Ocak 2013
Mesajlar
22
Jikle telini değiştirdiğimden beri benzin filtresinden terleme şeklinde sızıntı oluyordu. Bu gün yeni filtreyi alana kadar eskisini iptal edip, yeni hortum taktım, yarın akıntı var mı göreceğiz. Yağ değişimi gene kaldı....
 
Katılım
21 Haz 2012
Mesajlar
51
http://http://f1304.hizliresim.com/18/8/lwvm7.jpg

http://f1304.hizliresim.com/18/8/lwvm7.jpg

2006 Model 40115 km de satılık 5 aydır kullanmıyorum geçen yaz da toplamda 500 km kullandım takas da yapabilirim telefon scoter değerinde olan herşeyle ipad galaxy iphone vs ayrıca yazlık kışlık nerdeyse hiç kullanılmamış korumalı motor ceketlerim de var branda kask vs de var

bir de bu motoru acil olarak vermek istesem fiyatı ne kadar yazmalıyım?
Cb125e + iphone 4s verebilirim :))
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Jikle telini değiştirdiğimden beri benzin filtresinden terleme şeklinde sızıntı oluyordu. Bu gün yeni filtreyi alana kadar eskisini iptal edip, yeni hortum taktım, yarın akıntı var mı göreceğiz. Yağ değişimi gene kaldı....


Jikle teli ile benzin filitresinin ne alakası var? Yani bir terleme yapıyorsa oring contasından kaçırıyordur.
 
Katılım
7 Ocak 2013
Mesajlar
22
Jikle teli ile benzin filitresinin ne alakası var? Yani bir terleme yapıyorsa oring contasından kaçırıyordur.

Teli değiştirirken yakıt tankını sökmek gerekiyor. Tabi uzun süredir hareketsiz kalan hortum ve benzeri aksamda yerine tekrar takılınca kılcal çatlatlar meydana çıkıyor. Sebep bu..Kaçak şimdilik sona erdi.
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
İyi sevindim kaçak olmadığına. Dünde ben söktüm depoyu, buji falan kontrol ettim temizledim oraları Bir elektirik kablosu ile karbüratöre giden küçük kelepçeli bir hortum var bir tane vida tutuyor depoyu sökmesi kolay. Adamlar bujinin oraya su pislik birikmesin diye kanal bile yapmışlar görünce bi hoş oldum :) Japonlar biliyor bu işi ya
 
Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
185
İyi sevindim kaçak olmadığına. Dünde ben söktüm depoyu, buji falan kontrol ettim temizledim oraları Bir elektirik kablosu ile karbüratöre giden küçük kelepçeli bir hortum var bir tane vida tutuyor depoyu sökmesi kolay. Adamlar bujinin oraya su pislik birikmesin diye kanal bile yapmışlar görünce bi hoş oldum :) Japonlar biliyor bu işi ya

Vay arkadaş, kişisel tamir olayını aşmışsınız takdir ettim. :mrgreen: bu forumdamıydı bilmiyorum, delinin biri de egzantrik olayını kendi değiştiriyordu. o son noktadır :)

.
 
Katılım
2 Ocak 2013
Mesajlar
105
m14nc.jpg




m14u0.jpg


Motorun masrafı var serviste şu anda sibopları ve bujileri değişecek birde yeni aku takılacak dediler 150 lira tutar dediler Başkada masrafı yok bir lastik bugun honda kızıltoprak ta 170 lira buna göre düşünüldüğünde önemsiz bir rakam masrafı

Fiyatı nakit 3.250 lira takas ta iphone 4s,iphone 5, samsung galaxy, 125 lik motorlarla olur

Takas fiyatım 2006 MODEL CBF 250 muadillerinin fiyatı yani 5.000 tldir

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:58 ----------

İyi sevindim kaçak olmadığına. Dünde ben söktüm depoyu, buji falan kontrol ettim temizledim oraları Bir elektirik kablosu ile karbüratöre giden küçük kelepçeli bir hortum var bir tane vida tutuyor depoyu sökmesi kolay. Adamlar bujinin oraya su pislik birikmesin diye kanal bile yapmışlar görünce bi hoş oldum :) Japonlar biliyor bu işi ya

depoyu hangi anahtar takımı ile söktünüz
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
12-13 anahtar ile. Koltuğu sökünce kohcaman bir vida.. önce yan gir kapakları çıkart ondan sonra o vidayı sök depoyu geri çek gelsin :)
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Arkadaşlar; zinciri değiştirmek için illa arka maşayı sökmemi gerekiyor. Bendeki zincirin üzerine bakıyorum hiç ek yeri kilit vs. yok Ne iş? arkadaşın gs650 f var onda bile kilit yeri mevcut. beni aydınlatın lütfen.
 
Katılım
7 Ocak 2013
Mesajlar
22
içerisinde bulunduğum araca arkadan gelen motosiklet çarptı. Motor zannedersem 40-50 km daha fazla hıza sahipti Motorcu önümüze düştü. Çok üzüldük... Şoku atlattıktan sonra kendisine yardıma koştuk. Durumu artık daha iyi ameliyat oldu. Kaskı da vardı ama kask tek başına korumuyor malasef....
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
içerisinde bulunduğum araca arkadan gelen motosiklet çarptı. Motor zannedersem 40-50 km daha fazla hıza sahipti Motorcu önümüze düştü. Çok üzüldük... Şoku atlattıktan sonra kendisine yardıma koştuk. Durumu artık daha iyi ameliyat oldu. Kaskı da vardı ama kask tek başına korumuyor malasef....

Motorcu arkadaşa ve size çok geçmiş olsun. Umarım en yakın sürede iyileşir arkadaş. "Üzücü bir kaza geçirdik" diye yazınca siz de bişey var zannettik. Allah hepimizi kazalardan belalardan korusun.
 
Katılım
7 Ocak 2013
Mesajlar
22
Hasan bey çok teşekkkür ederim. Allah hepimizi korusun. Ama ben yerde hareketsiz yatan arkadaştan çok etkilendim. Haziranda Maltepe'ye motorla gelmeyi planlıyordum. Ama keyfim tamamen kaçtı.
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Hasan bey çok teşekkkür ederim. Allah hepimizi korusun. Ama ben yerde hareketsiz yatan arkadaştan çok etkilendim. Haziranda Maltepe'ye motorla gelmeyi planlıyordum. Ama keyfim tamamen kaçtı.

Bir müsibet bin nasihattan iyidir. Artık bunu kendinize bir tecrübe olarak alırsanız ilerisi için daha iyi olur. Arkadaş için yapacak bişey yok hata muhtemelen onda ama o resmi gözünüzün önüne getirdiğinizde takip ve hız meselesinin ne kadar hayati bir unsur olduğunu anlıyoruz. Ben trafikte hep fermuar düzeni giderim ne önüne araba alırım ne arkama..
 
Katılım
28 Tem 2012
Mesajlar
185
Hasan bey çok teşekkkür ederim. Allah hepimizi korusun. Ama ben yerde hareketsiz yatan arkadaştan çok etkilendim. Haziranda Maltepe'ye motorla gelmeyi planlıyordum. Ama keyfim tamamen kaçtı.

Çok geçmiş olsun yine de. Benzer durumları gördükçe insan kötü oluyor. "Bu ben de olabilirdim" diyor. Yine de bazen altını çiziyorum, %1 bile olsa bazen hiçbir şey yapma imkanınız olmayabilir. Elinizden hiçbir şey gelmeyebilir. Bir başkasının hatasını siz ödeyebilirsiniz. Kontağı her açışta bu risk var. Ben %1 için dua edip kontak açıyorum. Bir kaç örnek vermek istiyorum;

Geçenlerde normal bir hızda seyrederken kaldırımdan yola bir teyze atladı. Kadın trafik olmasına rağmen karşıya geçmeye kararlıydı. Kadını görünce bir an irkildim. Hiçbir şey yapmazsam rotamızın bir iki saniyede kesinlikle kesişeceğini algıladım. (İnsanın gözü bazen takılıyor tehlikeye. "Target Fixation" diyorlarmış buna. Duymuşsunuzdur. 2. Dünya Savaşı sırasında savaş uçaklarının takip ettikleri diğer uçağı imha ettikten sonra, imha ettikleri uçağa göz göre göre çarptıklarınını görmüşler. Araştırıldığında hedefe kilitlenen savaş pilotunun onu imha ettikten sonra dahi gözünü ondan ayıramayıp kaçınma manevrası yapamadığını görmüşler. -Nereye bakarsan oraya gidersin durumu burada da var- Bundan sonra savaş pilotu eğitimlerinde "target fixation" kavramı ve bunun antitezi yerini almış. Özetle; "hedefle işin yoksa bakışlarını hemen kaçmak istediğin yere çevir" eğitimi.) Neyse tehlikeyi hissedince hemen kadının hareket aldığı kaldırım tarafına baktım ve arkasından dolandım :)

Bir diğer örnekte Beşiktaşta bir genç kızın kaldırımdan yola önüme atlamasıydı. Solda sağda kaçabilecek gram yer yoktu. Panikle frenlere yüklendim. Kız farketti, kenara yanaştı. Kurtardım devam ettim. Kız daha ani atlasa ve kenara yanaşmasa yapılabilecek hiçbir şey yoktu. Motorun fren mesafesinin çok çok altında olduğu durumlarda yapabileceğiniz pek bir şey yok.

Son örneğim hayvanlar üzerine olsun; ataköyden yeşilköye giden sahil yolunda en sağ şeritteyim. Gayet normal 50-60 gibi ilerliyoruz. Birden sol önde ki ilk 3 şeritte bir hareketlenme oldu. Ani fren yapan bir arabayı seçtim diyordum ki, o arabadan kurtulan bir köpek önüme atladı. O kadar ani oluyor ki önlem almak için düşünme süresinde gibi düşünün. Köpek sağa, şerit dışına baktı, ben köpeğin soluna baktım, o sağa yolun dışına koştu bende biraz sola doğru kaydım. Tablo geride kaldı. Köpek orda donup kalsa herhalde sağ ayağıma veya egzozuma denk gelirdi. Diğer tarafa hamle yapsa düşünmek istemiyorum. Köpek ekseninde komik bir olayla bitireyim;

Yıllar önce full koruma giyinen racingli bir abimizin önüne "bir şeyden kaçan bir köpek" düşüyor. Köpek can havliyle bir şeyden kaçarak yola atlıyor ve abimiz de direkt anında vuruyor kendisine. Kendi anlatımıyla kendisi bir yana uçuyor, motor bir yana, köpek bir yana. Yerden kalkıyor korumalar omuzdan filan açılmış. Onlar olmasaydım omzum dağılırdı diyor. Sonra motordan kopan grenajlardan bir parçayı eline alıyor. Köpeği bulup dövecek hesapta. Öyle sinirlenmiş. Bir çocuk geliyor, "Abi geçmiş olsun nasıl oldu diyor?" Bizimki "Şöyle iri bir köpeğe çarptım diyor". Çocuk; "Abi evet o köpeği tanıyorum, ben de onu kovalıyordum az önce diyor" :) Ondan sonra güvenli sürüş, kaçınma manverası filan diyoruz bizler de :)

Özetle motor kazalarında genelde hep motorcular kusurlu oluyor, "eğitimsiz", "hız meraklısı", "dikkatsizler" diyoruz ama o %1 ihtimal her zaman var. Herşeye rağmen vazgeçmek çok zor. Tekeriniz düz bassın diyorum :)
.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:09 ----------

Ha birde şunu ekleyeyim. Racing'in bir tehlikesi de herşey sizin için çok daha "ani" olabilir. %1 gerçekleştiğinde tehlikenin kalbinde ve artık daha yüksek hızdasınız.
.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst