Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
31 Tem 2011
Mesajlar
771
Arkadaşlar, 2011 yeni kasa 2011 Mayıs trafiğe çıkışlı cbf 150 motosikletimin aküsü bu gün itibariyle bitti ve çarşıda beni bıraktı, db motordan jelli yeni akü sipariş ettim. 85 tl ye, yarın geliyor inş. Demek ki kuru akülerin ömrü bu kadarmış 2 sene, Sulu aküleri 4-5 sene, bir veya en fazla iki su takviyesiyle kullanan biliyorum. Yeni kasa cbf 150 sahibi olupta 2 sene veya 2 seneyi geçmiş olan ark..lar dikkatli olsunlar, bi kaç aydır bende zaman zaman canı dönmek istemeyen marş motorumda problem var sanıyordum, marş basarken aydınlatmada bi düşme falan olmuyordu, bu gün çarşıya gittim, herşey güzel, fırına girdim, çıktığımda motor çalışmadı, arşa basıyorum far sönük seviyesine kadar kararıyor, boş ışığı soluyordu, hee dedim aküyü elimize aldık :) bayır yoktu, ayaklarımda düzde hızlandırabildiğim kadar hızlandırmayı denedim, vurdurarakta çalışmadı gavur :) az bi bayır olsaydı çalışırdı ama :) 300-400 metre eve kadar elimde götürdüm :) Ama sevindirici olan marş motorundan şüpheleniyordum bi süredir, zaman zaman isteiksiz dönüyordu, marş botonuna basıyordum, 1-2 saniye dönmüyor, sonra dönüyordu falan. Fakat yinede içimde bi şüphe yok değil, acaba sağlam aküyü takıncada marş motor enayilik yapacakmı, eğer yaparsa birde marş motoru masrafımız olacak, inşallah aküdendir de düzelir.

Aküyü söküp bi oto elektirikçiye götürdüm, ölçtü, akü gerçekten bitmiş. Şarj olurmu dedim, olur ama 3-5 zaman sonra tekrar biter yolda bırakır deyince yeni akü almak farz oldu, en azından sağda solda, bayırı bilmemnesi olmayan, belki arkadan itip vurdurmama yardımcı olacak bi insan bile bulamayacağım tenha,uzak bi yerde bitmedi de, iyi yırttık, tavsiyem yeni kasada 2 seneyi gören veya geçen ark..ların akülerini hazır zaten sezon başında iken mağdur olmadan değiştirmeleri yönünde olacaktır. Ayrıca feyizoğlundan michalen ön lastik aldım 110 tl ye, motor 31 binde, lastik te 31 binde, ama Allah var ne bi kere patladı, nede bi kere kritiğe soktu, Fakat fazla çatlaklar oluştu ve di derinliği hayli azaldı, başıma iş almadan değiştireyim dedim. Ön tekerde michalenden vazgeçmem :) Arka tartışılır :)

ethem abim çok geçmiş olsun
evet kuru akülerin öyle bi dez avantajı var =)

o dediğin marş basınca farda ve boş ışığında azalma bendede oluyor ama daha 1 yıllık motor =) kalmayak yolda =)

abi bu motora neden ayak marşı komamışki honda amca diyeceğimde ( ne komuşki derler diye demiyorum )
 
Katılım
31 Tem 2011
Mesajlar
771
abi çok güzel oluyo eline sağlık başka hangi parçaları kapladın?

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:25 ----------

http://imageshack.us/a/img62/3300/sam1384n.jpg

http://imageshack.us/a/img259/9015/sam1381h.jpg

http://imageshack.us/a/img132/7400/sam1380q.jpg


buda benimkinin son hali kırmızı jant şeridi yaptım son olarak :)

hangi marka nereden aldın nasıl yaptın ya ben ilk aldığım zaman bi tane aldım yapamadım telef oldu =)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:25 ----------

Aküm db motordan geldi ve taktım, benim aylardır marş motorunun 2-3 aydır zaman zaman cansız dönmesi, akünün bitmeye başlaması kaynaklı imiş, yeni aküde marş motoru tazı gibi çalışmaya başladı maaşallah :) 2 senede akünün biteceğine hiç ihtimal vermemiştim ama bitiyormuş demek, Yeni kasalarda 2 yıldan sonra her an akünüz bi yerlerde bitebilir,dikkat edin derim. Hatta benim motoru alalı tam iki yıl bile olmadı. 22 ay oldu. 22 yada akü ömrü bitti. Yeni kasa kullananların dikkatine.

ethem abi aküde 2 yıl garantili diye biliyordum sordunmu değiştirirlerdi belki
 
Katılım
5 Mar 2010
Mesajlar
2,035
Ben bu Cbf piyasasını çözemedim.Bmw yi adımdan iyi bilirim.Fakat Cbf yi bir türlü anlamadım.
Benim motor 2011 19 binde. 3.750-800 max .diyorlar.4 milyardan aşağı verme diyen de varda.Demekle olmuyor.Satılmıyor yani.
İlanlarda bakıyorum 2009-10 30 binde 3.500-600Tl ?
Ben o zaman 1-2 sene daha kullanırım.Değer kaybetmez.
 
Katılım
31 Tem 2011
Mesajlar
771
hocam kilometre önemli benim için 2-3 bin de ise biraz daha indirimle alabilirim 4200 civarı filan
bugun kadıköydeki hondayla konuştum 13 model sıfırı 4350 peşine bağladım.. motorumu satışını verip alıcam önümüzdeki günlerde..
motor hakkında bilgiyi paylaşırsan kilometre lastik canta filan sana kesin bişey diyebilirim

4350 ye sıfır cbf i veren bayi varsa hemen al bence

4500 e peşin yalvar yakar veriyor çoğu bayi bunun plakası ruhsatı lastiği gitti gidiyor yani =)
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
4350 ye sıfır cbf i veren bayi varsa hemen al bence

4500 e peşin yalvar yakar veriyor çoğu bayi bunun plakası ruhsatı lastiği gitti gidiyor yani =)

motosikletin satışını vereyim alıcam nasipse..
hocam canlı para lafını duyan iniyor direkt..
para kadar tatlı bişi yok şu dünyada ...
 
Katılım
31 Tem 2011
Mesajlar
771
motosikletin satışını vereyim alıcam nasipse..
hocam canlı para lafını duyan iniyor direkt..
para kadar tatlı bişi yok şu dünyada ...

sana önerim motor bayiden çıkmadan ver parayı michelin veya ethem abinin önerisi swallow lastik taktır kask kadar önemli bi konu es geçme bence

koruma demiri filan hepsini taktır öyle çıkart bayiden motorunu bence hadi hayırlısı şimdiden
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
sana önerim motor bayiden çıkmadan ver parayı michelin veya ethem abinin önerisi swallow lastik taktır kask kadar önemli bi konu es geçme bence

koruma demiri filan hepsini taktır öyle çıkart bayiden motorunu bence hadi hayırlısı şimdiden
hocam ben kuryelik yaptıgım 2 yıl. ögrenciyim marmara da.
cbfi adım gibi biliyorum, almamdaki sebepte paraya en kolay cevirebilecegim motosiklet. tekerlek ve koruma demiri olayını almadan haledicem serviste..
 
Katılım
31 Tem 2011
Mesajlar
771
hocam ben kuryelik yaptıgım 2 yıl. ögrenciyim marmara da.
cbfi adım gibi biliyorum, almamdaki sebepte paraya en kolay cevirebilecegim motosiklet. tekerlek ve koruma demiri olayını almadan haledicem serviste..

kusura bakma hakkında bilgim olmadığı için tüm yeni cbf çi arkadaşlara önerilenleri önerdim =) aramıza hoş geldin o zaman ne diyelim =) bende öğrenciyim öğrenciye en iyi giden motor =) az yakıyor masraf çıkartmıyor çıkartsa bile hayata küstürmüyor =)

mahalleden bi abimizde suzuki vn 800 sanırım cruiser motor var =) adam 2-3 bin arası maaş alıyor motor en ufak masraf çıkartsa hayata küsüyor sokağa çıkmıyor =)
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
cbf 200 gelebilir deniyordu. sanırım bu sene eldeki cbf stoklarını tüketmeye calışıyorlar..
ama cbf 150 nin bu sene son senesi olabilir.
 
Katılım
21 Eyl 2012
Mesajlar
249
far çevresindeki koruma demirini çıkarmak istiyorum ama acemi olduğum içinde korkuyorum açıkcası. bu demir ufak kazalarda ne kadar korur çok gerekli midir sizce? görünümü bozduğunu düşünüyorum.
ikincisi ise 8000 km bakımını yaptırmama az kaldı. yakın zamandaa 8000 km bakımı yaptıran oldu mu? ne kadar tutuyor acaba? bir de bursa honda servisi birşey anlamıyor ve müşteriyi çok hor görüyorlar servise gitmesem çok şey kayıp eder miyim motorun garantisi 8-9 ay sonra bitecek. bitmesede adım gibi eminim buradaki servis motora sinek konmuş bu arıza garanti kapsamında değil diye bıdı bıdı yapacak.
 
Katılım
20 Ocak 2011
Mesajlar
1,573
Ben bu Cbf piyasasını çözemedim.Bmw yi adımdan iyi bilirim.Fakat Cbf yi bir türlü anlamadım.
Benim motor 2011 19 binde. 3.750-800 max .diyorlar.4 milyardan aşağı verme diyen de varda.Demekle olmuyor.Satılmıyor yani.
İlanlarda bakıyorum 2009-10 30 binde 3.500-600Tl ?
Ben o zaman 1-2 sene daha kullanırım.Değer kaybetmez.

cbf piyasasını çözen zaten yok:mrgreen: kim kime ne tutturduysa bence. kimisi zar zor para biriktiriyor yani çok zorlukla,100 lira yı bile biriktirmek bir kaç aynı alıyor belki bizim için az gibi görünen 4000tl yi 3-5 senede biriktirmiş oluyor dayanamayıp 2. el alıyor. kiminin parası oluyor 2. eline 4300 vereceğime 500 daha koyar sıfır alırım diyor yani her keseye göre değişiyor. Zaten hondanın özelliği bu motor üretimden kalksa bile para ediyor misal cg leri titanları 2000-2500 arası satılıyor temizi, cbr600f eski kasaları sezonda 13bin leş makinalar, vfr800 desen oda öyle yani honda makine herzaman nakit tir. ama kawa suzuki yamaha öyle değil. cbf600 alırsın 1 aya kalmaz satarsın er6n alırsın satarken beklersin, cbr600rr temizi haftasında gider ama gsxr600 beklersin gibi bu örnekler çoğalır...
 
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
3,443
cbf piyasasını çözen zaten yok:mrgreen: kim kime ne tutturduysa bence. kimisi zar zor para biriktiriyor yani çok zorlukla,100 lira yı bile biriktirmek bir kaç aynı alıyor belki bizim için az gibi görünen 4000tl yi 3-5 senede biriktirmiş oluyor dayanamayıp 2. el alıyor. kiminin parası oluyor 2. eline 4300 vereceğime 500 daha koyar sıfır alırım diyor yani her keseye göre değişiyor. Zaten hondanın özelliği bu motor üretimden kalksa bile para ediyor misal cg leri titanları 2000-2500 arası satılıyor temizi, cbr600f eski kasaları sezonda 13bin leş makinalar, vfr800 desen oda öyle yani honda makine herzaman nakit tir. ama kawa suzuki yamaha öyle değil. cbf600 alırsın 1 aya kalmaz satarsın er6n alırsın satarken beklersin, cbr600rr temizi haftasında gider ama gsxr600 beklersin gibi bu örnekler çoğalır...
aynen böyle aynı mantıkta düşünüyor cogu insanlar.
cbf alırım binerim, sıkılırsam haftasına nakite cevirim başka alırım diyorlar..
fuarda sıfır motosiklet almak için sadece kabul edilen motosiklet cbf idi bunu da belirteyim.
cbf 150 yi alıp üzerine kabul ediyorlar. fakat ybr tvs için aynı şeyi söyleyemeceğim..
 
Katılım
13 Şub 2013
Mesajlar
245
arkadaşlar uzun yolda konfor için amortisör ve gidonda bi ayarlama yapıyormusuz yani gidonu kendimize ceksek veya uzaklaştırsak konforu etkiler nasıl daha rahat yol alabiliriz
 
Katılım
13 Şub 2013
Mesajlar
245
genelde tek yolculuk yapıyorum ögrenci olunca memlekete gidince biraraya gelebiliyoruz çoğunlukla uzunyola çıkarak hasret gideriyorum :) bide bu amortisör anahtarını kaybettim ben onu nerden temin edebilirim tek kişi binen biri için amortisör ayarını ne önerirsiniz
 
Katılım
30 Ağu 2008
Mesajlar
483
Arkadaşlar arka amortisör ayarı ne şekilde yapılmalı? Motosikletin kendi takım çantasında bunun için bir anahtar var fakat orta sehpaya alıp sadece 'hard' yönünde çevirmek yeterli mi? Başka birşeye dokunmamız gerekiyor mu?
 
Katılım
5 Eki 2007
Mesajlar
39
Arkadsim onlarin hepsi motorlarini cok seven ve satmak istemeyen kisiler..
Bir ay once 2011 model 5000 km akliniza gelecek butun aksesuari ( xenon canta koruma demirleri depo kilifi) 3800 tl ye aldim
Satarkende 3e 5 e bakmadan satarim bu 3. Cbf im 2 adet kawasaki er6n 1 adet transalp sattim hic hatirlamiyorum ertesi gune kaldigini...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst