Honda Honda CRF250L Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
15 Mar 2012
Mesajlar
570
ben de CRF250L'yi alıcı gözle incelerken, yabancı forumlarda CRF250L'nin motorunu övdüklerini gördüm. kawa'nın süspansiyon kalitesinin, honda ile olan fiyat farkına sebep olduğunu söyluyorlar. Benim gibi cross bilgisi olmayan birine yarı-cross özelliklerde bir motorun uygun olduğunu düşünüp, bu sınıfta klx ile crf den fiyatı düşük olan crf'yi tercih ederdim gibi duruyor.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
@aybarssurucu senin de eline sağlık :) Bak çok güzel bilgiler vermişsin:cat:

İngilterede bukadar fiyat farkı olması daha da garip bir durum. Ama şunu söyleyebilirim özellikle ingiltere gibi ülkelerde 600lük SS kıyaslamasında bile "bakın şu model diğerinden ~250 pound daha pahalı, neden?, hak ediyor mu? Gereksiz yere mi pahalı, yoksa o parayı vermeye değer mi?" şeklinde sorguluyor ve fiyat farkını özellikle vurguluyorlar. Ve eğer arada gerekli bir fark görmezlerse genelde eleştiriyorlar bu durumu. Hatta WR250 serisini nekadar övseler de "bu fiyata 600 lük alınır be yahu" şeklinde bir sonuç ile motoru çok fazla tavsiye etmiyorlar.

Biz de aynısını yapıyoruz aslında. Her nekadar başka ülkede 2motor arasındaki fiyat farkı fazla da olsa, bakıyorum, düşünüyorum bu farkı geçekten gereksiz buluyorum. Tabi kendi düşüncem bu.

Hondanın motoru 1 tık daha önde gibi ama bu kağıt üzerinde. Sürüşte de başarılır elbet ama aralarındaki fark hissedilir seviyede mi bilmiyorum. Ayrıca Honda 7~8 kg daha ağır.

Bir de daha iyi motordan kastım hani KLX yada CRF birbirlerinden nekadar iyi motorlar olabilir ki ben gidip 2000 TL(~%20) daha fazla para ödeyeyim?

Beb 150.000 i devirmiş tiger biliyorum, bildiğin çin malı. O yüzden bu 2 motora da bu açıdan güvenim fazlasıyla yüksek, yeterli uzun ömre sahiptir 2si de eminim ki.
 
Katılım
27 Haz 2012
Mesajlar
196
Bugun yukselis honda da motoru epey inceleme firsati buldum. Malzeme iscilik tipik honda kalitesi. Gosterge tablosu nc700 ile neredeyse ayni, cbr 250 ile ayni makineyi kullanmasina ragmen sesini cbr den daha cok begendim. Tek sorun (muhtemel sonun) motor yuksek magzada benim disimda motoru kim denese ayaklari havada kaldi. Ben 193 um cok rahattim uzerinde. Aynalar sahane oturus pozisyonu cok rahat. Belki gidon biraz daha yuksek olsa hos olurdu ayakta kullanirken rahat olmasi acisindan. Bu motor gecen sene olsaydi hic baska bir markanin kahrini cekmez 10 liraya bunu direkt baglardim.
 
Katılım
16 Şub 2008
Mesajlar
0
her ne kadar ben SM sevsemde CRF250L yi baya merak ediyordum. Benim boy 1.81 WR125 te parmak uçlarım yere anca değerken CRF de topuklarımın en az 4 cm daha yakın olması şehir içi için çok olumlu etki bıraktı. Ayrıca selede WR ye göre daha geniş ben çok daha rahat ettim. 1-2 saat üstünde kalsan yormaz gibiydi ama WR sert ve dardı...

Görüntü benden geçer notu fazlası ile aldı. Genel malzemede sorunsuz idi... Arkadaşım üstünde iken çektiğim fotolar(boy 1.78 kilo 90)

Motor yerden 30 cm yüksek bir platformda





Bu da WR125X sele yüksek olmasına rağmen aks mesafesi dar heralde bide kamera açısından biraz ufak çıkmış



Benim hoşuma gitti de top case yok artçı yok, dişli lastikler asfaltta zor, azıtmadığım zaman işlevi biraz sıkıntılı bana:p
 
Katılım
16 Eyl 2011
Mesajlar
992
bu gün bende yükselişe gittim, crf fotolarda göründüğünden daha büyük sanki 450lik makina gibi, egsozun sesi gerçekten çok güzel. boyum 175 kilom 63, oturduğumda parmak uçlarımı kıvırabiliyordum ve arka amortisor tam orta seviyede idi, yani yükseklik gayet ideal. grenajlar WR125(WR250 nasıl bilmiyorum) gibi sert değil, yumuşak olması çok büyük artı. pazrtesi yükselişin bahçesinde test sürüşü yapacağz, ama bahçede dolap beygiri gibi 1-2tur atmakla performansını pek anlayacağımızı sanmıyorum(performans açısından CBR250 kullananlar yorum yaparsa iyi olur).
klx 250 kullanıp satmış bir arkadaşım muhabbet sırasında enjeksiyon ile ilgili sıkıntı yaşadığını söylemişti, sanırım bu sebepten 2013 modellerde tekrardan karbüratöre dönüldü.
vallaha ben motoru çok beğendim ve cidddi ciddi almayı düşünür oldum. klr650 yi satıp crf almak çok daha mantıklı gibi hem uzun yola gider, hem uzun yolda ve arazide klr'den daha az yakar. klr ye vereceğim benzin parası ile crf ile daha fazla kilometreler yapmak, daha fazla yer gezmek harika, kısa zamanda fiyatını amorti edecek :)
 

eyz

Katılım
26 Şub 2011
Mesajlar
197
Honda CRF250L

CRF 250 L piyasa ya girmiş bulunmaktadır bana göre büyük eksiklikti piyasada klx 250 12bin civar wr 250 de 15bin civarıydı crf de su an için 9900 tl rakiplerine göre gayet uygun

http://powersports.honda.com/2013/crf250l/specifications.aspx


images


images
images
 

eyz

Katılım
26 Şub 2011
Mesajlar
197
benimde merakla bekledigim bi motordu, crf x almaya yeltenmiştim ama plakalı bulamamıştım. cbr ın arazizi olmuş:)
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
... pazrtesi yükselişin bahçesinde test sürüşü yapacağz, ama bahçede dolap beygiri gibi 1-2tur atmakla performansını pek anlayacağımızı sanmıyorum(performans açısından CBR250 kullananlar yorum yaparsa iyi olur).

klx 250 kullanıp satmış bir arkadaşım muhabbet sırasında enjeksiyon ile ilgili sıkıntı yaşadığını söylemişti, sanırım bu sebepten 2013 modellerde tekrardan karbüratöre dönüldü. .

Motor cbr motoru ama 1e1 aynı değil. Araziye ve daha kısa vites oranlarına göre elden geçmiş, CBR ile aynı tepkileri vermeyecek kadar değişmiştir diye düşünüyorum. Yoksa CBR kullandım, gayet iyidi, üst devirlere çıkarken zevkliydi. Ama alt devirleri canlı değil normaldi.

KLX kullanan arkadaşın ne tarz bir sorun yaşamış enjeksiyonla ilgili? Bu devirde enjeksiyona geçmeyen adam mı olur derken adamlar 1 adım daha ileri gidip enjeksiyondan karbüratöre dönmüşler. Becerememişler demek ki yazık...:farao:
 
Katılım
16 Eyl 2011
Mesajlar
992
muhakkak şanzuman farkı vardır. sorun yaşatacak motor olmasın da, kaldıki yurt dışında bu 2 model senelerdir satılıyor, pek büyük sorun yaşayanı duymadım.
klx hakkında çok ayrıntılı konuşamadık ama enjeksiyondaki sıkıntı yüzünden(ayar tutmaması vs. gibi birşey zannedersem) soğuyup sattığını söylemişti. belki binde bir başa gelecek birşeydi, bilemiyorum. bece bir arazi motorunun karbüratörlü olmasının arazide müdahale edileblmesi açısından artısı var. kaldıki ufak cc li motorlarda enjeksiyon ve karbüratörün yaktığı benzin arasında dağlar kadar fark yok.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Doğru ama ben bu saatten sonra 125 cc de olsa enjeksiyonlu olsun isterim. İnan karbüratör olayı öyle müdahale etmesi avantaj vs, vs, olayından çıkıyor artık. Zaten kim karbüratörden kalmış da arazide müdahale edip kurtulmuş...? karbüratör o kadar sorun çıkartıyorsa , zaten olmasın daha iyi :) Yani müdahale edebileyim diye karbüratör taraftarı değilim kesinlikle. Benzin tüketimi açısından dağlar kadar olmasa da bence olması gerektiği kadar fark var.

Zenon'un paylaştığı videoyu izlersen daha iyi anlarsın demek istediğimi :wiinkk:
 
Katılım
10 Şub 2013
Mesajlar
66
Amatör bir kullanıcıyım 1999-2000 yıllarında 125 lik bir hyosung kullanmıştım. Şubatta Honda GS1 aldım. Aslında amacım bi transalp almaktı, ama uygun fiyatı, kısmen gösterişli olması, ve biraz daha acemiliği atmak açısından bu motor bana olurmu acep?
Öyle illaki dağ bayır atlayıp zıplayacam derdi yok. Ev-İş 2km trafiksiz, Belki hafta sonu küçük geziler...
Hız merakım hiç olmamasına rağmen meraktan soruyorum. Son hızı ne ki bu motorun?
 
Katılım
4 Haz 2012
Mesajlar
776
Amatör bir kullanıcıyım 1999-2000 yıllarında 125 lik bir hyosung kullanmıştım. Şubatta Honda GS1 aldım. Aslında amacım bi transalp almaktı, ama uygun fiyatı, kısmen gösterişli olması, ve biraz daha acemiliği atmak açısından bu motor bana olurmu acep?
Öyle illaki dağ bayır atlayıp zıplayacam derdi yok. Ev-İş 2km trafiksiz, Belki hafta sonu küçük geziler...
Hız merakım hiç olmamasına rağmen meraktan soruyorum. Son hızı ne ki bu motorun?
120-130'un üstüne çıkmak akıl karı değil bence bu motorla,ancak fiyatı baya iyi bir motor,Honda'yı uzun zaman sonra takdir ettim.Başlangıç motoru olur bence zaten üzerinde cbr250 motoru var.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
120-130'un üstüne çıkmak akıl karı değil bence bu motorla,ancak fiyatı baya iyi bir motor,Honda'yı uzun zaman sonra takdir ettim.Başlangıç motoru olur bence zaten üzerinde cbr250 motoru var.

Asfalt lastiği takılırsa gayet stabil sürülür...
140 çok rahat yapması lazım...
Benim motor arka 16 jant olmasına rağmen düzde 140 çok rahat yapıyor...
Bunda 18 arka jant var...:cat:
 
Katılım
4 Haz 2012
Mesajlar
776
Asfalt lastiği takılırsa gayet stabil sürülür...
140 çok rahat yapması lazım...
Benim motor arka 16 jant olmasına rağmen düzde 140 çok rahat yapıyor...
Bunda 18 arka jant var...:cat:
Usta stok motor olarak bahsettim zaten.Lastik takviyesi yaparsan yahut supermoto haline getirirsen cbr250 ile aynı hızlarda bile gidebilir.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Usta stok motor olarak bahsettim zaten.Lastik takviyesi yaparsan yahut supermoto haline getirirsen cbr250 ile aynı hızlarda bile gidebilir.
Cbr ile aynı hıza galip gelmemesi için yazmadım...
Sadece rahat sürüş sağlayacağı için asfalt lastiği dedim :)
Bu lastiklerle asfaltta hem motoru yorar , hem de sürücüyü :)
Motordan yana şüphem yok...
Taş gibi..
Ben de düşünüyorum motoru değiştirmeyi :)
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Bugün görme fırsatı buldum, alet düşünmeden alabileceğim görsellikte, malzeme kalitesi gayet güzel... ...

herşey OK tek eksik var, o da bende, boy 1.70 le babam arkadan iterse anca kullanırım CRF' yi trafikte :pr:

İstemsizce içten içe niyetlenmiş olucam ki, o an üzüldüm.

Kedi/ciğer usulü "tüü, kaka, şu şöyle olsaymış..." diycek hiçbir kusur bulamadım, bütünüyle içimde patladı :)
 
Katılım
4 Haz 2012
Mesajlar
776
Cbr ile aynı hıza galip gelmemesi için yazmadım...
Sadece rahat sürüş sağlayacağı için asfalt lastiği dedim :)
Bu lastiklerle asfaltta hem motoru yorar , hem de sürücüyü :)
Motordan yana şüphem yok...
Taş gibi..
Ben de düşünüyorum motoru değiştirmeyi :)
Uzun zaman sonra Honda'yı takdir ettim.Baya kaliteli bir motor.Bunun 125 ini de yaparsa,cbr 125 motoru koyarsa süper olur.
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Yahu arkadaş,
Motoru getirirsin
Parça desteği verirsin
Servis desteği verirsin
Servis elemanlarına modelin eğitimini verirsin
Ama 2 teker daha getirip farklı bir segment açmazsın.
Ben anlamıyorum ki bu nasıl iş.
Takın 2 jant, sürün piyasaya M modelini, bak nasıl gidiyor.

honda-crf250m.jpeg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst