
ustam sorma benzer durumdayım yıl 1991 aklımda şimşekler çakıyor. tamam buldum dedim.
kendi kendime motor icat ettim. senin yaptığın gibi kareli kağıtlara çizim falan yapıyorum. bir kaç sene değişik alternatiflerini düşündüm. en sonunda sevdiğim bir öğretmen vardı olayı anlattım, ona anlattım çünkü benim söyleyeceklerimi anlaya bilecek bir tek o vardı.
dedim böyle böyle motorun tipi şöyle olacak. çalışma sistemi şöyle olacak. adı ya sonsuz zamanlı motor yada devamlı zamanlı motor yada espiri olsun 3 zamanlı motor olacak siz ne dersiniz dedim.
düşüncen güzelde sanırım almanlar buldu onu, zaten sen bir elli yıl geçikmişsin dedi. nasıl olur dedim. hocamda herifçi oğlunun adı wankel,
bulmuş buluşturmuş işte sen istersen başka bir şeyler düşün dedi.
senin çalışmalarını yakinen takip ediyorum.

elin adamı yapmış olsa bile veya yapsada benim nazarımda senin pratıklığınde iş çıkaran başka biri yoktur. şipşak yapıyorsun. maşallah.
gelelim araçlara evet hava itişli olduktan sonra bir çok alternatif var. ama 100 üzerinden 100 olması için her ortamdaki tahrik sistemi o ortamda en verimli olan tercihle yapılmalı. senin dediğin gibi 4 zamanlı motorlar kullanılmalı veya ikinci olayda hava verimliliğini en yüksek tutacak şekilde olmalı. tek bir iki zamanlı motorla tüm ihtiyaçlar karşılanmalı. hani derler ya ya herro ya merro ( ne demekse )
her iki seçenektede en pratik çözüm ve imalat teknikleri için bakınız design and power by irfan.
cyrocpter falan diyoruz ama ben onları olgunlaştırırken oyuncaklarıda çıktı. hele bir rus sitesindeki oyuncak altına yerleştirilen otomatk silahla harikalar yaratıyor ( harika olayı tartışılır ) dört pervane ile tamamen düşüncelerimin dışa vurumu. neden dört pervane dersen üretim yok, kalıp falan cıkartıp üretsem gerçek anlamda tam boy üretemezler diye düşündüğümden kısa pervanelere yönelmiştim. hala yönelik durumdayım ama şimdi Allah bir para yollasada erken emekli olsam aklıma ne gelirse yapsam diyorum.
mesela şimdi aklımda bir motor çalışması daha var adı beslemeli iki zamanlı motor. ama hüsran. hüsran kısmı elin oğlu gene yapmış benden önce. inan sana bir iki çizim göndersem sen iki hafta içinde
çok daha iyisini yaparsın. ilgilenirsen bir kere göz kırp

ama senin beyninin çalışma fonksiyonlarını çöze bildiğim kadarı ile sen zaten yapıp koymuşsundur bir kıyıya.

benzine yağ katmıyorsun bu motorda. ben tamamen lpg de sorunsuz kullanacagım iki zamanlı bir motor arayışındayken beynimin tam tepesinden gelen ışığı takip ederken buldum. ben çok sevdim sende seversin.
hiç olmayan ve herkezin işine yarayacak bir şeyi bulmak güzel bir şey, arkadaş bulunacak bir şey kalmamışki ? ne bulcan :cherry: şu atölye konusundada hem fikiriz bende biraz parayı bulsam emekliliğimde iki hayalim var birincisi ev sahibi olmak ikincisi altında bir atölye :cherry: yemin ediyorum ne para ne zenginlik istiyorum birde allahtan sağlık istiyorum başka bir şey değil .
güzel düşüncelerin için yine çok teşekkür ediyorum ama bir şeyi yapmaktan ziyade onu hayata geçirip nihayete ulaştırmak ta işin cilveleri arasdındadır , yani sadece ön sevişmeyle bu iş olmuyor malesef bunu sakın üzerine alınmayasın ,
işte ne bileyim , çıkar birisi ben savaş uçağı yapacam projelerim var , rüzgardan elektirik üretip hidor elektirik santrali kuracağım , atıyorum şunu yapacağım bunu yapacağım kıldı tüydü yazar durur , bunlara hepimiz şahit olmuşuzdur bu kötü bir şeymi hayır

süper bir şey, ammaaaaaa söylenenlerin çizimler üzerinde kalması , o an için klavyede yazılmış olması ,sonradan unutulup bir kanara atılması , ortada haticenin varolup neticenin bir türlü meydana çıkmaması emin olun tartışılacak bir konudur
çok sırlar vardır haticeyle netice arasında

ben bunu bilirim .... işte benim prof olduğum konu budur , yoksa çok bilgiden vs, ondan bundan değil , tabi biraz meraklı olacak insan gözlemci olacak , bu merak ve gözlemcilik herkezde var biraz, ehhh bende birazcıktan , birazcık birazcık daha fazla

olay bu !
çoğumuz düşünürüz ama ben hayata geçiririm ve hayata geçiremeyeceğim şey üzerindede hayal kurmam, ama ne hayal kurduysam hayata geçti ölede bir gerçek var yani , hemde evin kömürlüğünde bak bak bak .... azme bak, aşka bak , tatlı olan şeyler bunlar işte benim için
yoksa kim zıçar irfanın monopotuna , cimi cipine , buggyy sine kılına tüyüne ,
konu bükme makinası ama ben biraz havacılıktan bir şeyler serpiştirdim ortaya hani renk gelsin konuya

çünkü bir parça açıklama gerekmekteydi , boru bükme aparatı yaptım ? ne için ? adama sormazlarmı sen fırıncı adamsın napcan boru bükmeyi

tabi durum ben olunca aslında çokta şaşırmıyor insanlar

konuda adım geçince beklentilertin yükseldiğini de buradaki arkadaşlardan öğrenmiş bulunmaktayım bak bir şeyler öğreniyorum hala

öğrenmenin yaşı yok ayıp değilki !

ufak ufak havacılıktan serpiştirdim çünki bak bak yazıp çizdim ama sadece haticeyle yetinmiyorum netice arkadan geliyor mesajları vermek istedim

ve resimlerle de mühürledim , bu çok önemli yaptığını belgelemek

helede sanalda !
mesela 20 sene önceki yaptığım uçak gemisini bilmiyorsunuz :cherry: çünki o zaman dijital fotoğraf makinası yoktu ? :cherry: şaka yapıyorum şaka rahat olsun arkadaşlar uçak gemisi yapmadım :cherry:
onun için bu konunun ismi şuda olabilirdi ki , zamanı gelince ölmez isem öyle olacak kendi hava aracımı yaptım ve onunla uçtum

ula irfan iyi mok yedin diyende olacak , herlal olsun diyende umurumdaysa şerefsizim , bildiğim bir şey var ben maliyeti 35 bin lira olan aracı yapıp onunla uçacağım 2+2=4 hemde evin kömürlüğünde, hemde kimseye minnet etmeden 100/90 nını kendim yaparak , tabi o 100/10 luk kısmı motorun kendisini imal edememem ve aletim tornam olmadığı için başkasına muhtaç kalmam diyebiliriz ,
eeeeee anla artık muhterem, 2 saattir yazıyorum bana bak motorunu kendim yapamıyorum diyorum , olgunlaşmaya bırakma çizimi hayata geçir diyorum

emekli olunca buluşalım diyorum eee daha ne diyem :cherry:
yeter daaa herkez çapını bilsin yapılabilecek var yapılamayacak var yapılabilecekler zaten kaçmıyor elimden ama gene sıkıntı var motor yapacak adam yok ???? yada varolanda merak, hepsi olanda zaman yok ???
bunlar hep peroblem ,
ilgilenirsen gözp kırp demişsin ya o ne kelimedir istersen konu bu işler olunca göbek bile atarım ne dimek
