araba krikosundan boru bükme makinası olurmu ? buyrun :)

Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
İcat çıkarma başımıza demedik mi? :D

Vay İrfanım sonunda bitirdinha . Vallaha azım bi karış açık kaldı.Helal olsun sana kardeşim. Eline emeğine sağlık. Yalnız bunun artçılı versiyonunu da bekliyorum :) Habarın ola. :)
Havalar ısınsın bi rahatsız edicam seni :)


ezbere yazma ulen alçak küfte :cherry: konuyu baştan sona oku bitermi hiç ? :) ama bitirmenin yarısı olan bükme aparatı bitti daha yolun orta kısmındayım , bu arada gelmen iyi olacak uçacak saf bir denek lazım :cherry:

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:47 ----------

irfan abi icatlara tam gaz :) kolay gelsin, sevgiler.

sağolasın ademim icad diye bir şey yok çaresizlik var :) ve çözüm bulmak görüşürüz :)
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134

aynen faruk abi yalnız linkini vermiş olduğun aparat farklı tabi :) açılı büküm için dairesel bükümü hallettik ama bu senin bahsettiğinde gerekli ama aklımı okuduğunu söyleyebilirim hırdavatçılardan 2 adet kapı tekeri daha alıp bunuda yapmam gerekecek çünkü zaten lazım olacak :) sadece dairesel bükümle olsa ! :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:13 ----------

hep cep hep cep. :( bazen duygularımın karşılıklı olup olmadığını sorguluyorum.. :)

eveeeeetttt şimdi cepten yazmıyorum :) zaten cepten yazdığımda klavyede (ı ) harfi olmadığı için hep (i) harfiyle yazmak zorunda kalmak canımı sıkıyor ( sıkıntı veya sıkıyor) kelimesini mesela cepten yazssaydım sıkıntı olacaktı :cherry: örneğin: sıkıntı olur yazacağım ama problem :cherry: :p onun yerine klavye beni başka kelimeler yazmya zorlamakta (sorun olur ) buradanda cepten yazdığımı anlamanız zor olmayacaktır hem kısa yazarım tembelliktn değil iş arasında girip baktığım için , tabi birde internet cebe biraz allerji yapıyor ay sonunda , öyle keyfi gireyim evdeki gibi sörf yapayım dersen ııı ıııhhh o iş sıkıntı :) oh beee ne güzel rahat rahat ( sıkmıntımı ) yazabiliyorum evden :cherry:

şimdi gelelim howercraft olayına :) sonuç olarak hava ile itiş gücünü sağladıktan sonra o sistemi işe yarayacak bir kaç işlemdede kullanabiliriz yada daha güçlü 4 zamanlı motorlar kullanarak güçlü itme kuvveti elde edebiliriz haaa bu howercraft ın aynısı olmazda tekerli olur yada batmayacak bir gövde yapılıp hem karada hem denizde kullanabileceğimiz bir araç olur canın ( sıkınlınca) paraşütü takarsın havada uçarsın ohhh ekmekli kaymak kadayıfı :)

yani bi anlık gaza gelmeyle ilham alarak yazılan bir yazı değil bu :) hep kafamda olan şeyler , ne sağdan ne soldan gördüğüm ilham aldığım şeyler değil...... düşünüyorum hayata geçiriyorum ulen bir bakıyorum avrupada alasını yapmışlar :) şaşırıp kalıyorum hatta kızıyorum, bırakaydınızda bunuda biz yapsaydık ulen şerefsizler :cherry: :p

bu güne dek sadece bir çalışmamın kopyasını benzerini gooogle amcada dahi bulamadım , yotubedede yok yani saydığım bu 2 arama motoru benim için geçerli olan arama motorları yada siteler onlarda yoksa demekki doğru yoldayız :cherry: ama ben yutuba yükledikten sonra kopya çekip 2 eksenini bile yapmazlarsa şaşarım :)



yinede siz bir aratın belki yapmışlardır aynısını , burada abartılacak havalara girecek bir pozisyon yok demem o ki internette aratın derken heni birileri yapmışsa fazla uğraşmayayım benzerini yapayım diye aradım ordan biliyorum :) bulamayınca eldeki imkanlarla yaptım yoksa tabiki olmayacak bir şey değil ama bunu ben yaptım ben yaptım benimmm benbuldum :D :p: :D





http://www.youtube.com/watch?v=5Lrb5BkDAIY






 
Katılım
16 May 2007
Mesajlar
3,088
ula irfan aga sen uzaya gitcen az kaldı, ben hala iki kıcı kırık koruma demirine bi fıs sprey sıkamadım,
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
:) ustam sorma benzer durumdayım yıl 1991 aklımda şimşekler çakıyor. tamam buldum dedim.
kendi kendime motor icat ettim. senin yaptığın gibi kareli kağıtlara çizim falan yapıyorum. bir kaç sene değişik alternatiflerini düşündüm. en sonunda sevdiğim bir öğretmen vardı olayı anlattım, ona anlattım çünkü benim söyleyeceklerimi anlaya bilecek bir tek o vardı.
dedim böyle böyle motorun tipi şöyle olacak. çalışma sistemi şöyle olacak. adı ya sonsuz zamanlı motor yada devamlı zamanlı motor yada espiri olsun 3 zamanlı motor olacak siz ne dersiniz dedim.
düşüncen güzelde sanırım almanlar buldu onu, zaten sen bir elli yıl geçikmişsin dedi. nasıl olur dedim. hocamda herifçi oğlunun adı wankel,
bulmuş buluşturmuş işte sen istersen başka bir şeyler düşün dedi.
senin çalışmalarını yakinen takip ediyorum. :) elin adamı yapmış olsa bile veya yapsada benim nazarımda senin pratıklığınde iş çıkaran başka biri yoktur. şipşak yapıyorsun. maşallah.
gelelim araçlara evet hava itişli olduktan sonra bir çok alternatif var. ama 100 üzerinden 100 olması için her ortamdaki tahrik sistemi o ortamda en verimli olan tercihle yapılmalı. senin dediğin gibi 4 zamanlı motorlar kullanılmalı veya ikinci olayda hava verimliliğini en yüksek tutacak şekilde olmalı. tek bir iki zamanlı motorla tüm ihtiyaçlar karşılanmalı. hani derler ya ya herro ya merro ( ne demekse )
her iki seçenektede en pratik çözüm ve imalat teknikleri için bakınız design and power by irfan.
cyrocpter falan diyoruz ama ben onları olgunlaştırırken oyuncaklarıda çıktı. hele bir rus sitesindeki oyuncak altına yerleştirilen otomatk silahla harikalar yaratıyor ( harika olayı tartışılır ) dört pervane ile tamamen düşüncelerimin dışa vurumu. neden dört pervane dersen üretim yok, kalıp falan cıkartıp üretsem gerçek anlamda tam boy üretemezler diye düşündüğümden kısa pervanelere yönelmiştim. hala yönelik durumdayım ama şimdi Allah bir para yollasada erken emekli olsam aklıma ne gelirse yapsam diyorum.
mesela şimdi aklımda bir motor çalışması daha var adı beslemeli iki zamanlı motor. ama hüsran. hüsran kısmı elin oğlu gene yapmış benden önce. inan sana bir iki çizim göndersem sen iki hafta içinde
çok daha iyisini yaparsın. ilgilenirsen bir kere göz kırp :) ama senin beyninin çalışma fonksiyonlarını çöze bildiğim kadarı ile sen zaten yapıp koymuşsundur bir kıyıya. :) benzine yağ katmıyorsun bu motorda. ben tamamen lpg de sorunsuz kullanacagım iki zamanlı bir motor arayışındayken beynimin tam tepesinden gelen ışığı takip ederken buldum. ben çok sevdim sende seversin.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
:) ustam sorma benzer durumdayım yıl 1991 aklımda şimşekler çakıyor. tamam buldum dedim.
kendi kendime motor icat ettim. senin yaptığın gibi kareli kağıtlara çizim falan yapıyorum. bir kaç sene değişik alternatiflerini düşündüm. en sonunda sevdiğim bir öğretmen vardı olayı anlattım, ona anlattım çünkü benim söyleyeceklerimi anlaya bilecek bir tek o vardı.
dedim böyle böyle motorun tipi şöyle olacak. çalışma sistemi şöyle olacak. adı ya sonsuz zamanlı motor yada devamlı zamanlı motor yada espiri olsun 3 zamanlı motor olacak siz ne dersiniz dedim.
düşüncen güzelde sanırım almanlar buldu onu, zaten sen bir elli yıl geçikmişsin dedi. nasıl olur dedim. hocamda herifçi oğlunun adı wankel,
bulmuş buluşturmuş işte sen istersen başka bir şeyler düşün dedi.
senin çalışmalarını yakinen takip ediyorum. :) elin adamı yapmış olsa bile veya yapsada benim nazarımda senin pratıklığınde iş çıkaran başka biri yoktur. şipşak yapıyorsun. maşallah.
gelelim araçlara evet hava itişli olduktan sonra bir çok alternatif var. ama 100 üzerinden 100 olması için her ortamdaki tahrik sistemi o ortamda en verimli olan tercihle yapılmalı. senin dediğin gibi 4 zamanlı motorlar kullanılmalı veya ikinci olayda hava verimliliğini en yüksek tutacak şekilde olmalı. tek bir iki zamanlı motorla tüm ihtiyaçlar karşılanmalı. hani derler ya ya herro ya merro ( ne demekse )
her iki seçenektede en pratik çözüm ve imalat teknikleri için bakınız design and power by irfan.
cyrocpter falan diyoruz ama ben onları olgunlaştırırken oyuncaklarıda çıktı. hele bir rus sitesindeki oyuncak altına yerleştirilen otomatk silahla harikalar yaratıyor ( harika olayı tartışılır ) dört pervane ile tamamen düşüncelerimin dışa vurumu. neden dört pervane dersen üretim yok, kalıp falan cıkartıp üretsem gerçek anlamda tam boy üretemezler diye düşündüğümden kısa pervanelere yönelmiştim. hala yönelik durumdayım ama şimdi Allah bir para yollasada erken emekli olsam aklıma ne gelirse yapsam diyorum.
mesela şimdi aklımda bir motor çalışması daha var adı beslemeli iki zamanlı motor. ama hüsran. hüsran kısmı elin oğlu gene yapmış benden önce. inan sana bir iki çizim göndersem sen iki hafta içinde
çok daha iyisini yaparsın. ilgilenirsen bir kere göz kırp :) ama senin beyninin çalışma fonksiyonlarını çöze bildiğim kadarı ile sen zaten yapıp koymuşsundur bir kıyıya. :) benzine yağ katmıyorsun bu motorda. ben tamamen lpg de sorunsuz kullanacagım iki zamanlı bir motor arayışındayken beynimin tam tepesinden gelen ışığı takip ederken buldum. ben çok sevdim sende seversin.




hiç olmayan ve herkezin işine yarayacak bir şeyi bulmak güzel bir şey, arkadaş bulunacak bir şey kalmamışki ? ne bulcan :cherry: şu atölye konusundada hem fikiriz bende biraz parayı bulsam emekliliğimde iki hayalim var birincisi ev sahibi olmak ikincisi altında bir atölye :cherry: yemin ediyorum ne para ne zenginlik istiyorum birde allahtan sağlık istiyorum başka bir şey değil .
güzel düşüncelerin için yine çok teşekkür ediyorum ama bir şeyi yapmaktan ziyade onu hayata geçirip nihayete ulaştırmak ta işin cilveleri arasdındadır , yani sadece ön sevişmeyle bu iş olmuyor malesef bunu sakın üzerine alınmayasın ,:)


işte ne bileyim , çıkar birisi ben savaş uçağı yapacam projelerim var , rüzgardan elektirik üretip hidor elektirik santrali kuracağım , atıyorum şunu yapacağım bunu yapacağım kıldı tüydü yazar durur , bunlara hepimiz şahit olmuşuzdur bu kötü bir şeymi hayır :) süper bir şey, ammaaaaaa söylenenlerin çizimler üzerinde kalması , o an için klavyede yazılmış olması ,sonradan unutulup bir kanara atılması , ortada haticenin varolup neticenin bir türlü meydana çıkmaması emin olun tartışılacak bir konudur :)

çok sırlar vardır haticeyle netice arasında :) ben bunu bilirim .... işte benim prof olduğum konu budur , yoksa çok bilgiden vs, ondan bundan değil , tabi biraz meraklı olacak insan gözlemci olacak , bu merak ve gözlemcilik herkezde var biraz, ehhh bende birazcıktan , birazcık birazcık daha fazla :) olay bu !

çoğumuz düşünürüz ama ben hayata geçiririm ve hayata geçiremeyeceğim şey üzerindede hayal kurmam, ama ne hayal kurduysam hayata geçti ölede bir gerçek var yani , hemde evin kömürlüğünde bak bak bak .... azme bak, aşka bak , tatlı olan şeyler bunlar işte benim için :)

yoksa kim zıçar irfanın monopotuna , cimi cipine , buggyy sine kılına tüyüne ,

konu bükme makinası ama ben biraz havacılıktan bir şeyler serpiştirdim ortaya hani renk gelsin konuya :) çünkü bir parça açıklama gerekmekteydi , boru bükme aparatı yaptım ? ne için ? adama sormazlarmı sen fırıncı adamsın napcan boru bükmeyi :) tabi durum ben olunca aslında çokta şaşırmıyor insanlar :) konuda adım geçince beklentilertin yükseldiğini de buradaki arkadaşlardan öğrenmiş bulunmaktayım bak bir şeyler öğreniyorum hala :) öğrenmenin yaşı yok ayıp değilki ! :) ufak ufak havacılıktan serpiştirdim çünki bak bak yazıp çizdim ama sadece haticeyle yetinmiyorum netice arkadan geliyor mesajları vermek istedim :) ve resimlerle de mühürledim , bu çok önemli yaptığını belgelemek :) helede sanalda !

mesela 20 sene önceki yaptığım uçak gemisini bilmiyorsunuz :cherry: çünki o zaman dijital fotoğraf makinası yoktu ? :cherry: şaka yapıyorum şaka rahat olsun arkadaşlar uçak gemisi yapmadım :cherry: :p


onun için bu konunun ismi şuda olabilirdi ki , zamanı gelince ölmez isem öyle olacak kendi hava aracımı yaptım ve onunla uçtum :) ula irfan iyi mok yedin diyende olacak , herlal olsun diyende umurumdaysa şerefsizim , bildiğim bir şey var ben maliyeti 35 bin lira olan aracı yapıp onunla uçacağım 2+2=4 hemde evin kömürlüğünde, hemde kimseye minnet etmeden 100/90 nını kendim yaparak , tabi o 100/10 luk kısmı motorun kendisini imal edememem ve aletim tornam olmadığı için başkasına muhtaç kalmam diyebiliriz ,


eeeeee anla artık muhterem, 2 saattir yazıyorum bana bak motorunu kendim yapamıyorum diyorum , olgunlaşmaya bırakma çizimi hayata geçir diyorum :) emekli olunca buluşalım diyorum eee daha ne diyem :cherry:

yeter daaa herkez çapını bilsin yapılabilecek var yapılamayacak var yapılabilecekler zaten kaçmıyor elimden ama gene sıkıntı var motor yapacak adam yok ???? yada varolanda merak, hepsi olanda zaman yok ???

bunlar hep peroblem ,

ilgilenirsen gözp kırp demişsin ya o ne kelimedir istersen konu bu işler olunca göbek bile atarım ne dimek :)
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
yaws hocam böle böle yazışıyoruz yapan var yapamayan var, milletin ağzı sulanmasın. :) aslında kendi motor kısmında sonada yaklaştım sayılır. fildir fildir hurdalık geziyorum. :) çift eksantirikli bir hurda motor arıyorum bizim buralarda cinliler düştü hurdalara ama hepsi tepeden tek eksantirikli. :( oralardan malzeme tırtıklayıp bişiler oluşturacağım ama sanırım hurdacılar biraz daha olgunlaşıncaya kadar bekleyeceğim. :) bu arada Allah sanada küçük müçük bulgar mulgar bir torna nasip etsin.
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
985
İlerde aynı gövdeye üstten bir delta kanat, yanlarada Türk hava kurumundan alacağınız mini iki jet motoru taktınızmıydı , ahanda
"İrhan Air force One.." Egzısttan çıkan ısıyıda çevirip koltuk ısıtması gibi yaparsanız misss misssssssss


https://thkmodelucak.com/store/category/91
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
yaws hocam böle böle yazışıyoruz yapan var yapamayan var, milletin ağzı sulanmasın. :) aslında kendi motor kısmında sonada yaklaştım sayılır. fildir fildir hurdalık geziyorum. :) çift eksantirikli bir hurda motor arıyorum bizim buralarda cinliler düştü hurdalara ama hepsi tepeden tek eksantirikli. :( oralardan malzeme tırtıklayıp bişiler oluşturacağım ama sanırım hurdacılar biraz daha olgunlaşıncaya kadar bekleyeceğim. :) bu arada Allah sanada küçük müçük bulgar mulgar bir torna nasip etsin.

şu an bir tornam olsaydı ya elimin altında , orta yollu bir freze birde aliminyum kaynağı oyyy oyyy oyyy :)

hurdalık dedinde şu konuyu etraflıca tırtıkla , resimlerde işine yarayacak bir şey görürsen , yardımcı olmaya çalışırım , gerçiii ben o kadar anlamam motorlardan ama gider görüşür senin adına pazarlık ederim hatta alır kargolarım :)


http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/99507-kocaelinden-motosiklet-hurdaligi.html

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:18 ----------

İlerde aynı gövdeye üstten bir delta kanat, yanlarada Türk hava kurumundan alacağınız mini iki jet motoru taktınızmıydı , ahanda
"İrhan Air force One.." Egzısttan çıkan ısıyıda çevirip koltuk ısıtması gibi yaparsanız misss misssssssss


https://thkmodelucak.com/store/category/91



tribün jet motorları olsa ohooooo neler yapılmazki :) yalnız fiyatları da bayağı uygunmuş :) hayırlı geceler :)
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
irfan ustam turbadan kendi jet motorunu kendi yapar. :) senin hurdalık gezini ve fotolarını çok inceledim. gözüme çarpan model yok malesef. ama elbet bir gün bir model denk gelecek. azimle dolan dolan dolaşıyorum. :)
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
985
Türk hava kurumu kar amacı gütmediğinden ve her türlü zarar kurum tarafından karşılandığından , Yurtdışından çok adetlide alım yapttığından piyasada bulabileceğinizden her zaman düşük rakamda satış yapar İrfan bey. Bu rakamlar pahalı zannediyorsanız rjinal satış sitelerindeki rakamları bir görün.

Mesela 3.660 tl olanı 10.000 den aşağı bulmak zor değil. Hayal.

Bu orjinal satış sitesi

http://www.jetcatusa.com/p60.html $2,395

Buradan almaya kalsanız kargo ve havale bedeli hariç 4.130 Tl ye geliyor. Kargosu , gümrük beyanı,gümrük vergisi ithalatçı kar'ı , toptancı kar'ı , perekendeci kar'ı derken 10.000 den düşük bulursanız hakiten seviçten oynamak lazım.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
irfan ustam turbadan kendi jet motorunu kendi yapar. :) senin hurdalık gezini ve fotolarını çok inceledim. gözüme çarpan model yok malesef. ama elbet bir gün bir model denk gelecek. azimle dolan dolan dolaşıyorum. :)

model filan belli olsaydı denk düştüğünde sana haber ederdim :) varmı tam olarak şu model diyebileceğin ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:13 ----------

Türk hava kurumu kar amacı gütmediğinden ve her türlü zarar kurum tarafından karşılandığından , Yurtdışından çok adetlide alım yapttığından piyasada bulabileceğinizden her zaman düşük rakamda satış yapar İrfan bey. Bu rakamlar pahalı zannediyorsanız rjinal satış sitelerindeki rakamları bir görün.

Mesela 3.660 tl olanı 10.000 den aşağı bulmak zor değil. Hayal.

Bu orjinal satış sitesi

http://www.jetcatusa.com/p60.html $2,395

Buradan almaya kalsanız kargo ve havale bedeli hariç 4.130 Tl ye geliyor. Kargosu , gümrük beyanı,gümrük vergisi ithalatçı kar'ı , toptancı kar'ı , perekendeci kar'ı derken 10.000 den düşük bulursanız hakiten seviçten oynamak lazım.



jet filan beni bozar sanırım , yoksa güzel şeyler yapılırda zaten ne diyorsak hepsinin ardında imkan yatıyor , olmayınca olmuyor :)
 
Katılım
19 Mar 2011
Mesajlar
1,661
ezbere yazma ulen alçak küfte :cherry: konuyu baştan sona oku bitermi hiç ? :) ama bitirmenin yarısı olan bükme aparatı bitti daha yolun orta kısmındayım , bu arada gelmen iyi olacak uçacak saf bir denek lazım :cherry:

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:47 ----------



sağolasın ademim icad diye bir şey yok çaresizlik var :) ve çözüm bulmak görüşürüz :)
ezbere degil kankam . benim için bu işt bitmiştir. :D Paraşüt varsa kobayın olurum kanka :) Ama önce pide isterim :p Öyle aç karnına uçulur mu? :p
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
ezbere degil kankam . benim için bu işt bitmiştir. :D Paraşüt varsa kobayın olurum kanka :) Ama önce pide isterim :p Öyle aç karnına uçulur mu? :p

la olm pide işin vazgeçilmezidir bilmezmisin :cherry: gerçiii normal zamanda kastırır , biraz pide işi ama araya adam sokar hatır gönül yaparız bii şeyler rahat ol ,paraşüt hazır yedek paraşüt yok ama ona göre :cherry: :queen:
 
Katılım
29 Nis 2009
Mesajlar
789
Bu paramotor trike den daha önce birisi yapıp haberlere konu olmuştu belki sende haberlere çıkarsın. :) Ama o yapılan paramotorda 2 kanatlı bi pervane vardı abi seninkinde 3 tane motorcu adam havadada hız istiyor yani. :) Kolay gelsin abi süper proje.
 
Katılım
17 Şub 2008
Mesajlar
2,907
irfanım mucidim. epey bir süredir siteye giremiyordum, anlaşılan senin açtığın konulara epey uzak kalmışım :( sanırım bir günümü baştan sona sana ayıracak gibiyim :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst