araba krikosundan boru bükme makinası olurmu ? buyrun :)

Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
cyro olayını çok araştırdım. bir kaç beleş projeyide hemen indiri verdim bilgisayara. :) beleş olunca tadından yenmiyor. bu arada prensiplerini olazsa olmazlarını iyice belledim. :) sürdüm fırına iyice olunca cıkaracagım. baha önceden mz motorundan yapılma paramotor motoru görmüştüm nette oda senin imalatınmıydı bilemiyeceğim ama en ekonomik motorlardan biri sanırım bu iş için mz. pervane takıldı aklıma pervanenin acı derecesi sabit oldugundan acaba mz'in şanzıman kısmını kesmeseydin daha kullanışlı olurmuydu. ?

saten gayro yapacam diyen bir insana şimdi kalkıp ben burtadan bildiğimi paylaşmaktan ziyade akıl vermek pek yersiz olurdu bakma burada geyiğini yapıyoruz :) ama şaka bir yana tabiki araştırdığından eminim benimde bir kaç yerde önüme çıktığı için konusu geçtiği için pevane palleri hakkında yukarıdaki gibi bilgim olmuştu :)

bu mz meselesi aslında komik filan emme iş görüyor ben ilk defa uğraşıyorum bursadan ve yurdun değişik yerlerinden 3-5 kişinin yaptığını biliyorum zaten bu konuda benim destek sağlam her konuda kafamdaki sorunu bir telefonla halledebileceğim teknik veya sıntı olursa cevaplayacak bir arkadaşım var ve bursada sebahattin çetin ağabeyimdir bu işe gönül vermiş kıyak bir abimizdir ama tabi bilgi almak başka, hayata geçirmek daha başka oluyor yani seninde demen gibi benim başladığım iş nihayete varmadan netice ye ulaşmadan su içmek bile haramdır bana :) ne yapayım yapım böyle biraz beni yıpratacakmı evet her yönden ama ilkokul yılarında sorarlardı zaten daha sonrasıda yok pek okul hatırası :) büyüyünce ne olcen diye :) hep pilot derdim , geçen annem dedi tuuuuuu allah cezanı kaldırsın :cherry: sana pilot ol dediysek paraşütçümü ol dedik deyi :cherry:

ne yapalım dostum yapabileceğim imkanların sınırlarını zorluyorum , maddi manevi bu iş birnevide gurur meselesi oldu artık , bakma forumda takip eden arkadaşlar var lakin reelde aşşak geçen adamda epey fazla , uyuz oluyorum :)

mz motoru üzerindeki şanzuman fazlalığı gereksiz ağırlık, mümkün olduğunca hafif ve sağlam olması önemli bilirsin 1/2 rediksiyonla aliminyum kasnak sistemi işleteceğim tornada pervane pal açıları mz motora göre ayarlı zaten ama motor duruşu 50 derecelik açıyla duracak , tabi ortalama şasiye başladığımda onu ayarlayacağım ,

bu arada şu anki yazıyı okuyan ve motor tekniği konusunda benden daha tecrübeli arkadaşlara sesleniyorum yardımcı olurlarsa çok memnun olurum kısaca o konuyuda özet geçeyim :)



arkadaşlar normalde mz motoru ipli çalıştırma sistemi ile yapılmış lakin konu üzerinde daha sonradan marşlıya çevrilmiş ve başarıya ulaşılmı bir çalışma mevcut benim kafamdan geçen mesele şu kasnakları tornada işletmeden granga dişli zincir ve marş motoru vasıtası ile marşlı yapmak , araştırdığım kadarıyla granga cup motorların grangını çeviren ve marş bastığınızda kitleyip motor çalışınca kendini bırakan dönmeyen bir sistem var onun aynısını mz e uyarlamak istiyorum ama hakkaten konu hakkında tam detay sahibi arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
İşte İrfan Usta nın Gyrokopteri....

Yakında istanbul semalarında gezecek....

 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
tek kelimeyle KOCAMAN BİR BRAVO irfan kardeşime.MT.seninle gurur duyuyor.::biggrinn
 
Katılım
5 May 2007
Mesajlar
985
Sabah sabah aklıma geliverdi bir anda. bunu uçururken paraşüt kullacaksınız değil mi.? Sanki paraşüt işin içine giriyorsa sağlık raporu ve 35'den gün almamanız gerekiyor diye aklımda kalmış. Araştırdınız mı Türk hava kurumundan olayın izin ve eğitim yönlerini irfan bey ?


Mini Denizaltı isteriz. Hovercraftta isteriz. Çok şeymi istedik ne ?

Aslınıda ana gövdeye sörf yelkenide takılsa , rüzgarlı günlerde karadada güzel gider bu yaptığınız.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
tek kelimeyle KOCAMAN BİR BRAVO irfan kardeşime.MT.seninle gurur duyuyor.::biggrinn

teşekkür ederim bora abicim sen iyisin inşallah, yaramazlık yok değilmi ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:31 ----------

Sabah sabah aklıma geliverdi bir anda. bunu uçururken paraşüt kullacaksınız değil mi.? Sanki paraşüt işin içine giriyorsa sağlık raporu ve 35'den gün almamanız gerekiyor diye aklımda kalmış. Araştırdınız mı Türk hava kurumundan olayın izin ve eğitim yönlerini irfan bey ?


Mini Denizaltı isteriz. Hovercraftta isteriz. Çok şeymi istedik ne ?

Aslınıda ana gövdeye sörf yelkenide takılsa , rüzgarlı günlerde karadada güzel gider bu yaptığınız.

doğru söylersin hocam yaştan yırtıyorum sağlık raporu da sorun değil yasal yönden nisan ayında inşallah lisansımı almış olacağım allah kaza keder vermez ise :)

bu arada şu projemi bitirdikten sonra bahsettiğiniz gibi denizaltı olmasada karada ve suda yol alabilen bir anfibi türü araç düşüncem daha önceki paylaşımlarımda düşündüğümü söylemiştim evet ciddiyim şu an için söz konusu değil ama paramotor olayını hallettikten sonraki yoğunlaşacağım araç türü anfibi türünden gölet dere, deniz ve karada yol alabilecek bir araç olmazmı pekala olur insan istesin yeterki yazılarınızı zevkle takipteyim hürmetler :)
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
çok şükür iyiyim kardeş.bir yaramazlık yok.:cat:

allah iyilik verisn abi başka keder vermesin inşallah :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:53 ----------

Özel değil ise aracın size toplam maliyeti ne kadara çıktı ? veya çıkacak?

aslında her yaptığım harcamanın çetelesini tutuyorum şu ana kadar toplamda 3700 ü buldu ama içinde buna ekstra torna işçiliği yok onun ne tutacağını bilmiyorum şasi için paslanmaz malzeme olacak yaklaşık 220 lira yedek paraşüt alınacak 1500 lira gerisi tamamen kendi işçiliğim olacak şu an için torna ve yedek paraşüt var önemli olanlardan bunlar kaldı geriye , eee bükme işinide hallettik :) tabi bu arada motor montaj aşamasında kıldır tüydür ufak tefek eksikler çıkacaktır , çelik gergi telleri , vs. daha sonradan alacaklarım uçmaya başlayınca , bir adet varyometre yada gps cihazı olabilir ortalama 400 lira gps 700-800 civarlarında en son olarakta bir adet go pro hd video kamera yani ince hesaba vurulduğunda komple sistem zannediyorum 6000 lirayı bulacak hatta geçmesi olağan , zaten hiç bir evdeki hesabım çarşıya uymamıştır :)

boyasıydı astarıydı ufak ufak rakamlar olacak ama toplanınca yekünde ne tutacağını tam olarak kestiremiyorum :)
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
Senin babanın düşmanını kızışmış eşekler kovalasın İrfan,
hadi bizim gibi yarım asırlık adamlar neyse,
gencecik çocukları niye zehirliyon?
yarın öbürgün sabi sübyanın biri" ben uydu yapıp, uzaya salıcam" deyip komşunun çatıya indirse füzeyi vebali kime olacak?
Yap be,yapmazsan arkadaşım değilsin.Çok güzel olmuş.

sağolasın savaş abim :) lakin heves edip uzaya filan çıkacak adam şimdiden zıplamaya başlasın, bir 40 seneye anca ulaşır uzaya :) espiri cem yılmazdan araklamadır :)
 
Katılım
9 May 2007
Mesajlar
1,610
Söyleyecek şeylerin bittiği zamanlardan bir tanesini yaşıyorum şu anda.
Gidon için boru büktürmek istediğimde bu işi yapanların burnundan kıl aldırmaması ve tok esnaf tavırlarına uyuz olur ist. içinde yaklaşık 100 yaparak bu işi yapacak adamı evimde 40 km. mesafede bulmuştum. ve 2 metrelik boruyu kılıç gibi motoruma bağlayıp yarım gün dolaşmıştım. Ellerine sağlık helal olsun.


"KAZASIZ SÜRÜŞLER"
 
Katılım
8 May 2012
Mesajlar
5
Konuyu en basından sonuna kadar okudum,herkes söyleneceklerin hepsini söylemişler be kanka ,bana bişey bırakmamışlar :cherry:
Bende sustum valla ,tebrikler ... dert görmesin ellerin,yüreğin :) ...
 
Katılım
22 Tem 2006
Mesajlar
2,022
ustam hazır paramotorun gövdesi var. brandadan çift katlı etek dikirirsen ilave bir motor ile hovergraf a dönüştüre bilirsin senın paramotor şasesini. böylece yapılan ekleme ve çıkartmaya göre hem havada hem karada hemde denizde giden araç olayına dönüşür prejen. :) heyt yawrum be beyin bedava. çoşu verdim gene.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
Söyleyecek şeylerin bittiği zamanlardan bir tanesini yaşıyorum şu anda.
Gidon için boru büktürmek istediğimde bu işi yapanların burnundan kıl aldırmaması ve tok esnaf tavırlarına uyuz olur ist. içinde yaklaşık 100 yaparak bu işi yapacak adamı evimde 40 km. mesafede bulmuştum. ve 2 metrelik boruyu kılıç gibi motoruma bağlayıp yarım gün dolaşmıştım. Ellerine sağlık helal olsun.


"KAZASIZ SÜRÜŞLER"

haklisim sadik insanin isi dustugunde onemsemediginiz bir konu oldugunda o konu icin fellik fellik cozum aramak ve sorun yasamak insanin moralini bozan seyler gercekten kendi isini kendin gorebiliyorsan iste asil mesele bu :) tesekkur ederim dostum sanada kazasiz surusler insallah:)

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:33 ----------

Konuyu en basından sonuna kadar okudum,herkes söyleneceklerin hepsini söylemişler be kanka ,bana bişey bırakmamışlar :cherry:
Bende sustum valla ,tebrikler ... dert görmesin ellerin,yüreğin :) ...


Sagolasin kankam sana seviyorum biliyorsun:) gorunmuyorsun bu aralar ozlettin kendini :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:36 ----------

ustam hazır paramotorun gövdesi var. brandadan çift katlı etek dikirirsen ilave bir motor ile hovergraf a dönüştüre bilirsin senın paramotor şasesini. böylece yapılan ekleme ve çıkartmaya göre hem havada hem karada hemde denizde giden araç olayına dönüşür prejen. :) heyt yawrum be beyin bedava. çoşu verdim gene.


Bak simdi gene cepten yaziyorum gene aklimi celiorsun ama gene evden devam edelim derim :)
 
Katılım
19 Mar 2011
Mesajlar
1,661
İcat çıkarma başımıza demedik mi? :D

Vay İrfanım sonunda bitirdinha . Vallaha azım bi karış açık kaldı.Helal olsun sana kardeşim. Eline emeğine sağlık. Yalnız bunun artçılı versiyonunu da bekliyorum :) Habarın ola. :)
Havalar ısınsın bi rahatsız edicam seni :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst