Güvenlik şeridi ihlaline 650tl ceza

Süper Moderatör (BBRR)
Katılım
12 Haz 2005
Mesajlar
8,442
ülen zülfiyare dokununca ne inciler döktürmüşsünüz.. biri demişki "zengin/elit kesim emniyet şeridini rahat rahat kullansın diye bu şekilde ayarlanıyor cezalar." .. sanırsınki mercedese bmw ye serbest fiata renoya yasak :)

çoğuda bana göre motora serbest olmalı demiş .. Bana göre .........

işine ona göre öle geliyor .. forum minübüsçüler forumu olsa kalıbımı basarım çoğu aslında minübüslere serbest olmalı derdi..

motora serbest olamasını savunanların sebebi çok dahiyane, efendim ambulans gelirse biz araya giriveririz.. Goldwing motor değilmi veya sidecase takılı diğer motorlar .. endamları maşallah ufak bir araba kadar..

ceza şimdi ceza olmuş bence eskiden ceza değilşmişki yakalarsam azıcık öperim tarzı bişiymiş.. bence pek polise güvenip nasılsa bişi yapmaz diyip o şeride girmeyin

yakında bu forumda çok başlık görürüz canı yanan açar başlığı.. işte 10 metre gittim yakaladılar yok şöle olduda girdiydim mecburdum .. başlıkları dolar

ceza şık olmuş ve sonuna kadar motorlar dahil acımasızca uygulanmalı..
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Arkadaşlar alıntı yaparak cevaplamak olayı daha da tatsızlaştırıyor. O yüzden genel olarak yazıcam ki ;

Tek söylediğim siz olayı kendinize yontuyorsunuz, taraflı yaklaşıyorsunuz. Zaten bunu inkar da etmiyorsunuz, motor kullanıcısı olarak söylüyoruz diyorsunuz. Ben de diyorum ki kanunlar bu şeklide işlemiyor. Herkese eşit olmalı. Hem motosikletler emniyet şeridi için tehlike oluşturmuyor düşünceniz de yanlış.

Ayrıca öncelikli araçlar listesine motorların eklenmesi gibi yada zenginelere yönelik ceza konması gibi düşünceleri... bilmiyorum ne desem. Ve istanbulda da olsa fikrim değişmez. Siz ankaranın trafiğini küçümsemeyin, burada da ciddi trafik var ve sizin gibi emniyet şeridimiz bile yok...
 
Katılım
31 Ağu 2012
Mesajlar
1,349
Motosikleti
Fazer8 abs
Arkadaşlar alıntı yaparak cevaplamak olayı daha da tatsızlaştırıyor. O yüzden genel olarak yazıcam ki ;

Tek söylediğim siz olayı kendinize yontuyorsunuz, taraflı yaklaşıyorsunuz. Zaten bunu inkar da etmiyorsunuz, motor kullanıcısı olarak söylüyoruz diyorsunuz. Ben de diyorum ki kanunlar bu şeklide işlemiyor. Herkese eşit olmalı. Hem motosikletler emniyet şeridi için tehlike oluşturmuyor düşünceniz de yanlış.

Ayrıca öncelikli araçlar listesine motorların eklenmesi gibi yada zenginelere yönelik ceza konması gibi düşünceleri... bilmiyorum ne desem. Ve istanbulda da olsa fikrim değişmez. Siz ankaranın trafiğini küçümsemeyin, burada da ciddi trafik var ve sizin gibi emniyet şeridimiz bile yok...
kızılaydan bi kitlenir atatürk caddesi boyunca kolajden bi kitlenir kızılaya kadar dikim evinden bi kitlenir askerlik şubesinin oraya kadar saman pazarından bi kitlenir ulus merkeze kadar gibi gibi ve dediğin gibi emniyet şeridi yok
 
Katılım
10 Nis 2012
Mesajlar
81
Genel anlamada bakıldığında 650 TL çok büyük bir ceza. Birçok arkadaş fikrini beyan etmiş, doğru yada yanlış diye ama göz önünde bulundurulması gereken önemli detaylar mevcut ki bunlar bu ceza hakkında hayati öneme sahip.

Her gün işe gidiş geliş toplam 60 km yol yapıyorum, köprü geçiyorum emniyetten şeridinden, normal şeritten ve en soldaki küçük şeritten gidiyorum. Her gün onlarca tehlike atlatıyorum. Tek bir şey için, oda daha hızlı seyahat edebiliyorum diye. Sağanak yağmurda biniyorum iliğime kadar ıslanıyorum, soğuk havada biniyorum donuyorum, sıcaklarda biniyorum ceketim sırtıma yapışıyor. Yoldan gidiyorum araçlar sıkıştırıyor. Emniyetten gidiyorum ne olduğu belirsiz sirenli araçlar sıkıştırıyor. Ve köprüye her gün 130 kg lik motorum için 3,40 TL ödüyorum. Toplu taşıma ile evim 2 saat, şahsi otomobilimle 1-1,15 saat, motosikletimle ise 30 dakika.

Gelelim sadede, dünyanın gelişmiş ülkelerinden çalmış olduğumuz trafik kurallarının uygulanabilirliğini arttırabilmek için sert yaptırımlara başvurmadan önce iyi bir etüt etmek lazım. Adam gelişmiş ülkelerde de aynı kuralları uyguluyor ama motosiklet ve bisiklet için ayrı yol tahsis ediyor. Bir çok ülkede emniyet şeridi diye adlandırılan yer en sol şerit, peki neden? sol şerit sollama şeridi de o yüzden. Zaten sollama haricinde kullanmak yasak. Hadi onuda geçtim dünyanın hangi gelişmiş ülkesinde çevre yolunda minibüs diye bir toplu taşıma aracı var? Cevap veriyorum gelişmişliği hesaba katmazsak Hindistan, İran, Güney Afrika'nın birçok ülkesi.

Sen muasır medeniyeti yakalarsın, sonrada dersin ki kesin kurallar bu, bunlara uymayanların cezası da bu kimsenin gıkı çıkmaz. Ama sen daha toplu ulaşımı çözmeden, motosikletleri araçtan saymayan halkı eğitmeden ama devlet olarak otomobille aynı kefeye koyan, önüne gelene emniyet şeridinde gitme hakkı tanıyarak araçlarına siren ve flaşör temin etme kafasını bırakmazsan istersen dünyanın cezasını yaz, bu halk bunun da çözümünü bulur. Plaka saklar, aradan kaçar, rüşvet verir, rüşvet alır.

Düzeltilmesi gereken bir çok konu varken düzenlemeye en sondan başlamak pek akılcı değildir ki bunu ardaşık sayılar eğitiminde ilkokulda öğretirler. Ama nedense biz öğrenemeyiz.
 
Katılım
26 May 2010
Mesajlar
3,237
geçte kalınsa iyi bir karar...
her ambulans gördüğümde içim yanıyor sıkışık trafikte kalınca...
temennim emniyet şeridi ihlalinin önüne geçmesi bu cezanın...
 
Katılım
5 Ara 2012
Mesajlar
4
Herkes düşüncesini yazabilir ağır cevaplar vermek yanlış bence sonuçta kişilerin kendi doğruları var.
Emniyet şeridi kullanmadan Trafikte bekleyeceksek, insanların motor tercihi yapmasının yarı sebebi gidiyor.
 
Katılım
2 Eyl 2012
Mesajlar
149
Genel anlamada bakıldığında 650 TL çok büyük bir ceza. Birçok arkadaş fikrini beyan etmiş, doğru yada yanlış diye ama göz önünde bulundurulması gereken önemli detaylar mevcut ki bunlar bu ceza hakkında hayati öneme sahip.

Her gün işe gidiş geliş toplam 60 km yol yapıyorum, köprü geçiyorum emniyetten şeridinden, normal şeritten ve en soldaki küçük şeritten gidiyorum. Her gün onlarca tehlike atlatıyorum. Tek bir şey için, oda daha hızlı seyahat edebiliyorum diye. Sağanak yağmurda biniyorum iliğime kadar ıslanıyorum, soğuk havada biniyorum donuyorum, sıcaklarda biniyorum ceketim sırtıma yapışıyor. Yoldan gidiyorum araçlar sıkıştırıyor. Emniyetten gidiyorum ne olduğu belirsiz sirenli araçlar sıkıştırıyor. Ve köprüye her gün 130 kg lik motorum için 3,40 TL ödüyorum. Toplu taşıma ile evim 2 saat, şahsi otomobilimle 1-1,15 saat, motosikletimle ise 30 dakika.

Gelelim sadede, dünyanın gelişmiş ülkelerinden çalmış olduğumuz trafik kurallarının uygulanabilirliğini arttırabilmek için sert yaptırımlara başvurmadan önce iyi bir etüt etmek lazım. Adam gelişmiş ülkelerde de aynı kuralları uyguluyor ama motosiklet ve bisiklet için ayrı yol tahsis ediyor. Bir çok ülkede emniyet şeridi diye adlandırılan yer en sol şerit, peki neden? sol şerit sollama şeridi de o yüzden. Zaten sollama haricinde kullanmak yasak. Hadi onuda geçtim dünyanın hangi gelişmiş ülkesinde çevre yolunda minibüs diye bir toplu taşıma aracı var? Cevap veriyorum gelişmişliği hesaba katmazsak Hindistan, İran, Güney Afrika'nın birçok ülkesi.

Sen muasır medeniyeti yakalarsın, sonrada dersin ki kesin kurallar bu, bunlara uymayanların cezası da bu kimsenin gıkı çıkmaz. Ama sen daha toplu ulaşımı çözmeden, motosikletleri araçtan saymayan halkı eğitmeden ama devlet olarak otomobille aynı kefeye koyan, önüne gelene emniyet şeridinde gitme hakkı tanıyarak araçlarına siren ve flaşör temin etme kafasını bırakmazsan istersen dünyanın cezasını yaz, bu halk bunun da çözümünü bulur. Plaka saklar, aradan kaçar, rüşvet verir, rüşvet alır.

Düzeltilmesi gereken bir çok konu varken düzenlemeye en sondan başlamak pek akılcı değildir ki bunu ardaşık sayılar eğitiminde ilkokulda öğretirler. Ama nedense biz öğrenemeyiz.

Çok doğru ve samimi bir açıklama olmuş
Bir şey yapılacaksa tam yapılsın yarım yamalak anca huzuru kaçırır
 
Katılım
13 Nis 2009
Mesajlar
1,797
yahu korkmayın bizim polislerin durduğu yerler zaten sabit bi nöbet kuleleri eksik hergün aynı yerdeler nöbet mevkiine yaklaşınca geç sola ekibi geçince çak sağa.
 
Katılım
17 Haz 2012
Mesajlar
3,797
ben kaza yaptığımda hemen ambulans geldi beni almaya yanımda annem vardı ona haber gitmiş oda hemen arabasıyla gelmişti kaza yaptığım yere babam yoldaydı herneyse ; annem ön koltuğua oturmuş ambulansın(normalde izin vermiyorlarmıs fakat annemi o panik içinde görünce almıslar öne) ... Ben yarı baygın bir şekilde ambulansın arkasında. Neyse aradan 1-2 gün geçti . anneme sordum dedim biraz geçmi gittik sanki hastaneye ( süre normalden biraz fazla ama tabi canım acığıdı için bana 10 kat fazla) . Bana söylediği söz buydu '' Bazı anneleri belli olmayan insanlar bütün şeritler onlarınmıs gibi gittiği için biraz geç kaldık '' dedi ..

Bence 650 tl bile az. arabada oturan insan trafikte biraz daha beklese bişey olmaz ama o ambulansın içindeki ve yakınları için zaman herşeydir. Bende motor sürüyorum ama emniyet şeridini ihlal etmiyorum ... çünkü öyle durumlar olur ki ne kadarda ufak bir motora sahip olsanız yolu açamayacağınız durumlar olur ve buda bence ambulansın içindeki insanın kul hakkına girer...

Ben böyle düşünüyorum herkezin fikri kendine tabiki ...
 
Katılım
10 Nis 2012
Mesajlar
81
Arkadaşlar,beko12345 söylediği üzere bu konu hakkında anlatmak istediğim son bir şey var. 1997 senesinde o ambulansın ön koltuğunda oturuyordum. Arkada ise babam yatıyordu.Çağlayan Florence Nightingale den Okmeydanı SSK ya gitmeye çalıştık. Bilen bilir beş dakikalık yoldur. Hayatımın uzun yoludur.

İsteyen istediğini söyleyebilir. Ama memlekette kafayı tam oturtamadığın sürece o ambulans sirenlerini trafikte sürekli olarak yanında duymaya mahkum sundur. Ne zamanki o siren sesleri yanından hızla geçip duyulmaz bir hal alır, işte o zaman cezaya da hükme de gerek kalmaz. Bunun motosikletle yada otomobille alakası yoktur. Sadece insanlıkla iniltisi vardır. Yoksa, insanlıktan nasibini almamışlar yüzünden, kırk yaşına da gelsen, her siren sesi duyduğunda için burkulur....
 
Katılım
29 Ocak 2010
Mesajlar
207
Anadoludan sesler geliyor arkadaşlar...

Öncelikle madem ambulans konusunda hassasiyet var, öncelikle otomobil kullanıcısı olarak ambulansa nasıl yol verilir anlatalım. Çünkü, doğrusunu kimse uygulamıyor: Öncelikle ambulans örneğin sol şeritten geliyorsa, sağ şeritteki araçlar önlerindeki 1 arabalık mesafeye girmemeli, mümkünse daha yavaş ilerleyerek, önündeki arabayla arasında boşluk açmalıdır. Böylece ambulansın önünden gitmekte olan araçlar arkanızdan gelip bu boşluğa kaçarlar ve ambulansın önü açılmış olur. Sağ şerittekiler ne de olsa benim arkamdan gelmiyor diye düşünmesin asıl sorumluluk onlarda..

Şimdi de bir motosiklet kullanıcısı olarak ambulansa yol verme tekniğini veriyorum: basitçe emniyet şerdidinden çıkın. Bu kadar.
Çünkü motosikletin kralı 1 metre bile yer kaplamaz, sadece şeridin bir yanına kaçarak hatta beklemekte olan arabaların arasına girerek ambulansa kolaylıkla yol verebilirsiniz. Ben şimdiye kadar ambulansı geciktiren bir motosiklet görmedim.

O motosikletler bu ulaşım imkanından faydalanmayacaksa yazın kavrularak, kışın donarak, bir yandan da motoru dengede tutmaya çalışarak yorulacaklarına; arabalarında mis gibi müziğini klimasını açar otururlar ve köprü trafiğine yeni arabalar olarak eklenirler.. Mantıklı olan da budur. Kural kuraldır diyen arkadaşların şerit aralarından da geçmeyeceklerini ve 1,5 saatte 10 km yol alacaklarını tahmin ediyorum.

Neyse, sonuçta motorcuların da arabaya binerek yollara çıkmaları trafiği daha da sıkıştırıp ambulansların geçişini her noktada daha zora sokacaktır. Çünkü çok az yolda emniyet şeridi var. Caddede sokakta, bağlantı yolunda böyle birşey yok.

Hiçbir şeyin insan hayatından daha değerli olmadığını bilerek söylüyorum: Şu anlattığım koşullar altında, emniyet şeridini kullanan bir motosiklet sürücüsü olursam, emniyet şeridine girmeyen araba sürücüsünden çok daha hayırlı bir iş yapmış olurum ambulanslar dahil tüm trafiğin akışı açısından. Eğer tersi olsaydı, emin olun ben de insanım, o motoru yakardım gene de binmezdim.
 
Katılım
25 May 2011
Mesajlar
684
aksam 6 gibi isyerinden cikiyorum. e5 uzerindeki yolum caglayandan basliyor, bakirkoye girene kadar. yol 1 kere bile acilmiyor. araba gibi serittenmi gitmemi oneriyorsunuz?
 
Katılım
3 Ağu 2009
Mesajlar
1,554
Çözüm basit aslında emniyet şeridi konusunda: İstanbul'da yaşamayın kendinize başka şehir bulun, güzel ülkemde bir sürü başka şehir var. :) Tamam belki İstanbul'da daha çok para kazanılır ama herşey para değil yani sonuçta.
 
Kocaeli İl Temsilcisi
Katılım
29 Mar 2011
Mesajlar
4,134
Çözüm basit aslında emniyet şeridi konusunda: İstanbul'da yaşamayın kendinize başka şehir bulun, güzel ülkemde bir sürü başka şehir var. :) Tamam belki İstanbul'da daha çok para kazanılır ama herşey para değil yani sonuçta.

vallaha benimde aklımdan bu geçti :) baktın düzeni değiştiremiyorsun sen kendi düzenini değiştir :) her gün hergün 650 lira cezaya canmı dayanır arkadaş :cherry::p
 
Katılım
26 Kas 2012
Mesajlar
25
Bence cezalar düzenli uygulanmalı, şerit motorsiklet kullanıcılarına serbest olmali her km de sağ tarafa kaçış alanı konmalı, eger olur da acil yardım aracı gelirse diye :)
 
Katılım
2 Mar 2012
Mesajlar
1,861
ülen zülfiyare dokununca ne inciler döktürmüşsünüz..

ceza zengin adama uygulansa ne olur? adam bir yemeğe verdiği parayı emniyet şeridine ceza olarak ödeyecek, yine o şeridi kullanacak. motosikletler ise o trafikte gidecekse kimse o motora binmez. bu kadar basit. eşşek gibi emniyet şeridi olan bazı yollara motosiklet için yol yapılabilir. minibüsçüleri bilmiyorsan söyliyim adamlar zaten her yola giriyor. bizim pizzacılar gibi...

son olarak gördüğüm motosikletin kralı da -çantalı bir goldwing- girse emniyet şeridine iki arabanın arasına dik girer yine emniyet şeridinden çıkar. kimse ambulansları engellemek istemiyor, bazı gerçekler var altyapı olmadan saçma sapan cezalarla çözeceğimizi sanıyoruz.

biz de o şeridi kullanmak istemiyoruz ama motosiklete de binebilmek istiyoruz!
 
Katılım
17 Eyl 2012
Mesajlar
13
benim gözümde 650tl az bile motosiklet yada araba acil bi durumda hasta vs. haricinde emniyet şeridini kullanmamalı
 
Katılım
6 May 2012
Mesajlar
127
cok güzel olmuş aslında butun cezalar böyle olmalı.dunyanın neresinde böyle komik cezalar var 71 tl ceza günlük gelir 2 bin tl arıza serıdınden gıt 71 tl dokunmaz 650 olunca bıraz zor gıdersın.
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Her gün Ataşehir'den Mecidiyeköy'e gidip geliyorum. Evden işe otobüs/metro/vapur/tren/minibüs yok. Motorla 25-30 dakikada, trafik olan yerde emniyet şeridinden gidiyorum. Arabayla 1 saat 10 dakikada trafik içinde gidiyorum. Köprü bağlantı yolunda "emniyet şeridi" olarak anılan bölüm değil ambülansın, büyük bir motosikletin bile sığamayacağı genişlikte. Motosikletle trafiğin içinde bekleyerek gitmek hakikaten tehlikeli, ne zaman Altunizade bölgesinde emniyet şeridinden gitmek yerine trafikteki bir otomobil gibi gitmeye kalksam ya bir otomobil ayağımı ezmeye çalışıyor, ya bir sürücü küfrediyor, ya dövmeye kalkıyor ya da kornaya basıyor.

Canımı sokakta bulmadım, kendimi tehlikeye atacağıma arabayla giderim. Ambülanstaki hasta da benim yüzümden hastaneye 10 saniye geç gider. Arabayla gitmezsem de ambülanstaki ben olurum, 10 saniye erken giderim.

Tabii bekara karı boşamak kolay, İstanbul'da yaşamanın zorlukları çok. "Ya sev ya terk et" diyenler yüzünden de ailemin 100 senedir yaşadığı yeri terk etmem.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst