Mondial Mondial 150zc Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
Katılım
20 Haz 2012
Mesajlar
160
arkadaşlar ZC'me bende veda ettim..
hayırlısı ile 3 gün evvel sattım...
her ZC gördüğümde kötü oluyorum..:)
ilk motor diye herlde..
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
arkadaşlar ZC'me bende veda ettim..
hayırlısı ile 3 gün evvel sattım...
her ZC gördüğümde kötü oluyorum..:)
ilk motor diye herlde..

Hayırlı olsun zc başkadır..
O kadar çinli scooter kullandım,zcdeki konfor yoktu hiçbirinde.
Sende sattıktan sonra zc topiği ölür artık :)
Başka almayı düşünüyor musun ?
 
Katılım
20 Haz 2012
Mesajlar
160
uğur kardeş motorsuz geçmiyor günler..
kışın binemem zaten dediydim ama, yaz kış gideri var meletin..:)
hergün bakıyorum zaten motor:)
parayı denkleştirsem, hiç affetmem hemen alıcam bi tane..
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
uğur kardeş motorsuz geçmiyor günler..
kışın binemem zaten dediydim ama, yaz kış gideri var meletin..:)
hergün bakıyorum zaten motor:)
parayı denkleştirsem, hiç affetmem hemen alıcam bi tane..

Hiç sorma Kürşat kardeş,çok kötü motorsuzluk.
El-ayak gibiymiş meğer zc bana.
Keşke satmasaydım diyorum çoğu zaman.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
geçen izmit merkezde gördüm eski motorumu, içim gitti, daha bi güzel geldi gözüme..:)
parayı denkleştirsem bi tane temiz 250 mct var aslında ama , sence nasıl mct.?

Mct 250'yi kullanmadım, yorum yapmam doğru olmaz.
Ama benim sürekli gittiğim usta çinli chopperlardan ziyade çinli ama ybr tipi motosikletleri daha çok övüyor.
Mesela mondialin mg 100 prince diye bir modeli var.
100 cc,bizim zc kadar torku,zcden de daha fazla ürettiği beygir gücü var.
Birde yakıtı çok ekonomik,max 2,5 lt yakar 100 kmde.
Sıfırı 2000 civarı..
Yarın bi bayiye gidip,soracağım.
 
Katılım
20 Haz 2012
Mesajlar
160
Mct 250'yi kullanmadım, yorum yapmam doğru olmaz.
Ama benim sürekli gittiğim usta çinli chopperlardan ziyade çinli ama ybr tipi motosikletleri daha çok övüyor.
Mesela mondialin mg 100 prince diye bir modeli var.
100 cc,bizim zc kadar torku,zcden de daha fazla ürettiği beygir gücü var.
Birde yakıtı çok ekonomik,max 2,5 lt yakar 100 kmde.
Sıfırı 2000 civarı..
Yarın bi bayiye gidip,soracağım.


uğur kardeş ne yaptın bakabildin mi motora..
sen söledikten sonra ben biraz göz attım..
gerçekten kullanışlı bir motora benziyo ama ben arada da uzun yola gideyim diye bi iki sene binerim düşüncesiyle hareket edeyim diyorum..
az kullanılmış bitane choper bulursam hem keyif yapmış oluruz , hem yol diye düşündüm..?
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
uğur kardeş ne yaptın bakabildin mi motora..
sen söledikten sonra ben biraz göz attım..
gerçekten kullanışlı bir motora benziyo ama ben arada da uzun yola gideyim diye bi iki sene binerim düşüncesiyle hareket edeyim diyorum..
az kullanılmış bitane choper bulursam hem keyif yapmış oluruz , hem yol diye düşündüm..?
Dün araştırdım fiyat aldım ama erteleyebilrim bayram sonrasına,ne olacağını bende bilmiyorum açıkçası :mrgreen:
Bisan roadstar 250'yi övüyorlar crusier tarzında.
Çinli ama mct kadar fiyatı var.
Kısacası iyi araştırşmak lazım..
Ne kadarlık birşey bakıyorsun ?
 
Katılım
20 Haz 2012
Mesajlar
160
Dün araştırdım fiyat aldım ama erteleyebilrim bayram sonrasına,ne olacağını bende bilmiyorum açıkçası :mrgreen:
Bisan roadstar 250'yi övüyorlar crusier tarzında.
Çinli ama mct kadar fiyatı var.
Kısacası iyi araştırşmak lazım..
Ne kadarlık birşey bakıyorsun ?

bende 1500-2000 arası bişey bakabiliyorum fakat, o paraya güzel choper da alınamıyo..
dökük bişey alıpta uraşmakta istemiyorum..
sen motor biniyomusun hocam yağmurda falan?
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
24 Haz 2011
Mesajlar
5,247
bende 1500-2000 arası bişey bakabiliyorum fakat, o paraya güzel choper da alınamıyo..
dökük bişey alıpta uraşmakta istemiyorum..
sen motor biniyomusun hocam yağmurda falan?

Chopper konusunda birşey diyemem,bazen çok temiz düşüyor 2.ele.
Mesela ramzey qy 250 diye 800 km'de bir chopperi 2,000 Tl'ye satmıştık yaz başında.
Şu an hala motorsuzum ama geçen sene zcye kar havalar dışında hep bindim.
Ama çok dikkatli olmak lazım yağmurlu havada..

---------- Post added at 12:34 ---------- Previous post was at 12:04 ----------

Bu arada ne her ne kadar zc başlığı ölmüş olsada alabilecekler için artı ve eksilerini yazalım belki birisi faydalanır :)

Ben Temmuz 2011'de 7,200 km'de 2.el almıştım.
Eylül 2012'de 23,950 Km'de sattım.

SÜRÜŞ

Yaklaşık olarak 17,500 Km'lik bir maceramız oldu.
Gitmek istediğim her yere gittim zc ile.
Defalarca Kocaeli-D.Dere-Sakarya Ünv istikametinde yolculuklar yaptım.
Git-Gel 120 KM..
Bir günde en fazla 300 Km'lik yol yaptım ki bunun 2 katını bir gün içinde yapabilecek kadar bakımlıydı.
1000-1500 Km aralığında yağ değişiklikleri yaptım.
Bunun faydasını çok gördüm 24,000 Km'ye yaklaşırken bile performansı çok iyiydi.

Performansı
9.2 Nm'lik torku çok yeterliydi.
Çok dik rampalarda bile 30-40'ın altına düşmezdi.
Max hızı ilk aldığımda 80 km idi.
Yaptırdığım bakımlar sonucunda en son teslim ederken uygun yol şartlarında 95 km hızı görüyordu.
Fakat uzun yolda 70-75 km ideal hızımdı.
Gps ile max hızı ölçtüğümde 88,2 Km gibi bir veri almıştım.
İki kişi ile de performansı gayet tatminkardı.

Kaporta
150 zc'nin grenaj kalitesi tam bir felaket.
Gerçekten çok kalitesiz ve çok inceydi grenajlar.
Vida yuvaları kırılıyordu.
Kendi hatalarımdan ötürü yaklaşık 100 Tl'lik grenaj masrafı yaptım.

Yakıt Tüketimi
2,5 Lt ile 3,5 Lt arasında bir tüketime sahipti zc.
Bir depo ile yaklaşık 140 Km yol yapıyordum uzun yolda.
Şehir içinde bu 120 Km'ye kadar düşüyordu.
Benzin deposunun kapasiteside yaklaşık olarak 4,6 Lt kadar.

Kronik Arızları

Egzoz: Egzoz vidaları yüksek titreşimden ötürü sürekli gevşiyor.
Haftada bir sıkmak en iyisi.
Performans egzoz diye koyulan egzozu çoğu kullanıcı değiştiriyor.
Bende 17,000 Km'de değiştirmiştim.

Hava Filtresi Kutusu: Zc'nin kronik arızlarından biri de sürekli kırılan hava filtresi kutusu.
Fakat iyi bir yapıştırıcı ile bu sorunu çözebiliyorsunuz.
Ya da en kötü ihtimalle 40 Tl verip yeni bir hava filtresi kutusu alabilirsiniz.

Lastikler
Duro marka fabrika çıkışı lastikleri ıslak zemin haricinde gayet iyi.
Arka lastik 17,000 km de değişti.
Ön lastik ise 24,000 Km'dir aynı.
Ve muayeden de çok rahat geçti lastikler.
Tabi kaliteli bir lastik almak her zaman daha iyidir.

Frenler

Zc'nin ön ve arka frenleri disk.
Bu da duruş mesafesini çok kısaltıyor.
Kullandığım bir çok scootera göre bence çok başarılı frenajı.

Genel anlamda zc için bunları söyleyebilirim.
Temiz bakıldıktan sonra,bakımları aksatılmadıktan sonra zc iş görüyor.
Fakat şu an en yeni zcler 2007 model.
2007'den sonra getirilmedi zcler.
Bu sebepten ötürü plastik aksamlarda deformeler,çürümeler söz konusu olabilir.
Sıfır almak yerine en ideali max 1,250 Tl verip ikinci el bir zc almak.
 
Katılım
28 May 2011
Mesajlar
5
slm arkadaşlar,ben uzun süredir forumda olup da msj yazmayanlar kulübündeyım :D

2010 kasımında adım motorumu,suan 12700 kmde,sorunu coktuk bunların ama cok cazibeli bı o kdrda keyiflidir.bu da zatali :D
314c9ro.jpg

(antalya varyant da ;)
 
Katılım
23 Haz 2011
Mesajlar
89
Arkadaşlar benim motora geri geri gelerek minibüscü çarptı :)
Ön çamurlukla, ön far çevresindeki siyah panel kırıldı acaba satan varmı ? Yada nereden bulabilirim yardımcı olurmusunuz rica etsem
Ön çamurluk resim:
KA11_02A01_240-500x500.jpg

Ön far çevresindeki panel
MOND%C4%B0AL%20150ZC%20FAR%20MUHAFAZASI%20(S%C4%B0YAH)-500x500.jpg
 
Katılım
26 Kas 2012
Mesajlar
8
İyi akşamlar.. Arkadaşlar yeni üye oldum zc 150 almayı düşünüyorum acaba görüşleriniz neler ?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst