bende 1500-2000 arası bişey bakabiliyorum fakat, o paraya güzel choper da alınamıyo..
dökük bişey alıpta uraşmakta istemiyorum..
sen motor biniyomusun hocam yağmurda falan?
Chopper konusunda birşey diyemem,bazen çok temiz düşüyor 2.ele.
Mesela ramzey qy 250 diye 800 km'de bir chopperi 2,000 Tl'ye satmıştık yaz başında.
Şu an hala motorsuzum ama geçen sene zcye kar havalar dışında hep bindim.
Ama çok dikkatli olmak lazım yağmurlu havada..
---------- Post added at 12:34 ---------- Previous post was at 12:04 ----------
Bu arada ne her ne kadar zc başlığı ölmüş olsada alabilecekler için artı ve eksilerini yazalım belki birisi faydalanır
Ben Temmuz 2011'de 7,200 km'de 2.el almıştım.
Eylül 2012'de 23,950 Km'de sattım.
SÜRÜŞ
Yaklaşık olarak 17,500 Km'lik bir maceramız oldu.
Gitmek istediğim her yere gittim zc ile.
Defalarca Kocaeli-D.Dere-Sakarya Ünv istikametinde yolculuklar yaptım.
Git-Gel 120 KM..
Bir günde en fazla 300 Km'lik yol yaptım ki bunun 2 katını bir gün içinde yapabilecek kadar bakımlıydı.
1000-1500 Km aralığında yağ değişiklikleri yaptım.
Bunun faydasını çok gördüm 24,000 Km'ye yaklaşırken bile performansı çok iyiydi.
Performansı
9.2 Nm'lik torku çok yeterliydi.
Çok dik rampalarda bile 30-40'ın altına düşmezdi.
Max hızı ilk aldığımda 80 km idi.
Yaptırdığım bakımlar sonucunda en son teslim ederken uygun yol şartlarında 95 km hızı görüyordu.
Fakat uzun yolda 70-75 km ideal hızımdı.
Gps ile max hızı ölçtüğümde 88,2 Km gibi bir veri almıştım.
İki kişi ile de performansı gayet tatminkardı.
Kaporta
150 zc'nin grenaj kalitesi tam bir felaket.
Gerçekten çok kalitesiz ve çok inceydi grenajlar.
Vida yuvaları kırılıyordu.
Kendi hatalarımdan ötürü yaklaşık 100 Tl'lik grenaj masrafı yaptım.
Yakıt Tüketimi
2,5 Lt ile 3,5 Lt arasında bir tüketime sahipti zc.
Bir depo ile yaklaşık 140 Km yol yapıyordum uzun yolda.
Şehir içinde bu 120 Km'ye kadar düşüyordu.
Benzin deposunun kapasiteside yaklaşık olarak 4,6 Lt kadar.
Kronik Arızları
Egzoz: Egzoz vidaları yüksek titreşimden ötürü sürekli gevşiyor.
Haftada bir sıkmak en iyisi.
Performans egzoz diye koyulan egzozu çoğu kullanıcı değiştiriyor.
Bende 17,000 Km'de değiştirmiştim.
Hava Filtresi Kutusu: Zc'nin kronik arızlarından biri de sürekli kırılan hava filtresi kutusu.
Fakat iyi bir yapıştırıcı ile bu sorunu çözebiliyorsunuz.
Ya da en kötü ihtimalle 40 Tl verip yeni bir hava filtresi kutusu alabilirsiniz.
Lastikler
Duro marka fabrika çıkışı lastikleri ıslak zemin haricinde gayet iyi.
Arka lastik 17,000 km de değişti.
Ön lastik ise 24,000 Km'dir aynı.
Ve muayeden de çok rahat geçti lastikler.
Tabi kaliteli bir lastik almak her zaman daha iyidir.
Frenler
Zc'nin ön ve arka frenleri disk.
Bu da duruş mesafesini çok kısaltıyor.
Kullandığım bir çok scootera göre bence çok başarılı frenajı.
Genel anlamda zc için bunları söyleyebilirim.
Temiz bakıldıktan sonra,bakımları aksatılmadıktan sonra zc iş görüyor.
Fakat şu an en yeni zcler 2007 model.
2007'den sonra getirilmedi zcler.
Bu sebepten ötürü plastik aksamlarda deformeler,çürümeler söz konusu olabilir.
Sıfır almak yerine en ideali max 1,250 Tl verip ikinci el bir zc almak.