Ben de bugün itibari ile KLX sahibi oldum. Tekirdağ'dan aldık motoru, bugün ordan İstanbul'a getirdim. Motorla ilgili ilk izlenimlerimi de uzun yolda edinmiş oldum.
Öncelikle motor yüksek, bunu baştan söyleyeyim. Benim boyum 1.74, parmak uçlarım anca değiyor yere. Buna çözüm olarak da, motorun iki tarafında da amortisörün bağlandığı iki başlı birer parça var. O parçanın kısasını yaptırıp takarsanız motor yükseliyor, daha uzununu yaptırırsanız motor alçalıyor. Ben bugün verdim parçaları yapılsınlar diye, taktıktan sonra durumu yazarım buraya da.
Onun dışında, motorun gidişi gayet güzel. Ben de Savaş Bey gibi XL'den inip direk buna bindim ve arada dağlar kadar fark olduğunu gördüm. Bu daha sert, daha sıkı bir motosiklet XL'ye nazaran, gidişi, duruşu, hakimiyeti çok farklı. İvmelenmesi gayet yeterli, yüksek viteste kalsanız dahi bir yere kadar durumu kurtarabiliyorsunuz. Motor hafif, bu yüzden de rüzgardan bir miktar etkileniyor, yüksek hızda uzun süre sürüş yapmak yorucu olabilir. Vibrasyon gayet az, hissettirmeyecek düzeyde. Selesi fazla yumuşak değil, ben bugün hiç durmadan 200 kilometre yol yaptım ve rahatsızlık vermeye başlıyordu sele sonlara doğru. Frenler ve amortisörler de işlerini gayet iyi yapıyorlar.
Açıkçası sesi benim çok hoşuma gitti. Üzerinde orijinal egzozu takılı, tatmin edici bir "thumper" sesi var, tek silindirin o takırtılı sesini duyabiliyorsunuz. Benim şaşırdım nokta ise şu oldu, son olarak KLR650'lerde duyduğum o Kawasaki standardı ıslıklı egzoz sesi bunda da var, düşük devirde ses hoş geliyor, çevreye yüksek ses yapmıyor, düzeyi iyi ayarlanmış diyebilirim.
Özetle, bu motoru almak isteyen arkadaşlara ilk izlenimlerim doğrultusunda kesinlikle tavsiye ediyorum. Lakin motosiklete yeni başlayan arkadaşlar için pek iyi bir seçim olmayabilir, zira motor yüksek ve bu yüzden şehir içinde sorun yaratabilir, 1.80'den kısa arkadaşları yorabilir. Eğer boy sorun değilse her yerde uzun yıllar kullanılabilecek bir motor gibi görünüyor, bir aksilik olmaz ise ben yıllarca kullanmayı planlıyorum.
Bu arada, sticker ihtiyacım var, uygun fiyata nerden bulabiliriz acaba bir fikri olan var mı?