Suzuki Inazuma yı fransızlar test etti. Türkçeye çevirdim.

Katılım
3 May 2009
Mesajlar
279
Merhabalar.

2013 Suzuki Inazuma yı merakla bekleyen arkadaşlarımız, bir Fransız motosiklet test sitesi bu motosikleti test etmiş ve kendi sitelerinde sonuçları paylaşmışlar, yorumlamışlar. Bende dilim döndüğünce türkçeye çevirdim. Hatalarımız varsa affola. Ayrıca sormak istedikleriniz olursa cevaplamaya çalışırım malum yabancı dil türkçe ye tam manasıyla çevrilmiyor yani anladıklarımı tam olarak yansıtamamış olabilirim.

Saygılarımla...


Suzuki Inazuma 2013


Bu 250lik motosiklet fabrikasyon maliyetlerini düşürmek için Suzuki nin Çin deki fabrikasında üretiliyor ancak bu durum fiyatlara yansımamış…

Bu küçük makine iyi donatılmış. Gösterge tablosu eksiksiz ve kolay okunabilir. 780mm yüksekliğindeki iki kişilik sele rahat, sürüş pozisyonu doğal ve kumandalar olmaları gereken yerde…

Aynalarda ortalama bir görüş alanı ve ayarlanabilir ayaklıkların özlemi çekiliyor.

Şaşırtıcı esneklik
Çift silindirli, 4 subaplı, su soğutmalı 248 cm3 hacmindeki motor 25 beygir üretiyor ve şaşırtıcı derecedeki esnekliğe bir ağırbaşlılık eşlik ediyor. Motor 7000 devir civarında 90 km hız yapıyor ve otoyolda izin verilen yasal sınıra 10000 devirde ulaşıyor. Motor asıl gücünü 7000 devir/dakikadan sonra gösteriyor. 6 vitesli şanzıman harika ve sert kullanımlarda dahi pürüzsüz.

İçgüdüsel

Frenler bir nebze ölü fakat dozlaması kolay ve yeterli performansa sahipler.

Uysal süspansiyonlar makineyi taşımakta zorlanmıyorlar. Motosiklet kendisiyle bir bütün olmanıza imkân veriyor ve motorun köşeli hatları çok hoş duruyor.

IRC marka lastikler kuru zeminde memnun ediyorlar ve toprak zeminde de iyi iş çıkartıyorlar.


ARTI EKSİ
Ekononik. Biraz ağır.
Donanımlı. Ticari kullanıma uygun değil.
Kolay kullanılır. Motor 7000 devirin altında canlı değil.
 
Katılım
15 Eyl 2010
Mesajlar
1,674
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
mondial 250 mr gibi güçsüz ise biraz zor
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Bence bu 7000 devir altında cansız olma meselesi baya kötü, şehiriçinde kullanılacak bir motor için büyük sıkıntı. 250cc bile olsa hafifçe gazla motor 1. viteste yerinden fırlamalı. Torkunu yüksek devirlerde veriyosa yapamaz onu.
 

COQ

Motosiklet Eğitmeni
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
11,727
Sitenin linkini alabilsek!!!
Sanki daha çok sey anlayacagim gibime geliyor.:)
Bir arastirdim söyle bir ama testi bulamadim.:sunny:
 
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
815
daha önce Inazuma formundada yazdım, bu motor büyük hayal kırıklığı yaratacaktır diye...
 
Katılım
16 Tem 2012
Mesajlar
143
daha önce Inazuma formundada yazdım, bu motor büyük hayal kırıklığı yaratacaktır diye...

aynısını bizim buradaki suzuki ustasıda demişti. nasıl filan diye sormuştum motoru eger adam akıllı bişey olsaydı suzuki arkasında dururdu ve çok ucuz motor kesin sıkıntıları vardır gibi şeyler söyledi. ne olduğunu geldiğinde anlayacaz artık :)
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Çeviren arkadaş üstüne alınmasın ama bu ne dingil bir inceleme yazısıdır:farao:. Tamamen yuvarlama... Efendim motor bir bütün olmamıza izin veriyormuş, frenler biraz ölü ama yeterliymiş felan filan...

Asıl garip olan 7000 nin altında cansız bir motor olması... Suzuki bu motoru, ekonomik, şehir içi, kullanımı kolay ve torklu bir makine olarak belirtiyordu... Yani böyle CBR hatta SYM wolf mantığında olmayacağını söylüyordu. Eh şimdi nasıl oluyor da bu motor 7000 devir altında cansız oluyor? 7000 nin altında kullanımı zevk vermeyecek olması biraz çelişkili olmuş bence
 
Katılım
11 Ara 2006
Mesajlar
815
7000 d/d de 90 vuran motor alsam muadili bir sürü çan var çin var çon var... :)

yine diyorum ve iddaa ediyorum, bu motor tırt olacak, yurdum kullanıcıları tarafından tu-kaka ilan edilecek.bekleyelim görelim!
 
Katılım
13 May 2012
Mesajlar
714
7000 d/d de 90 vuran motor alsam muadili bir sürü çan var çin var çon var... :)

yine diyorum ve iddaa ediyorum, bu motor tırt olacak, yurdum kullanıcıları tarafından tu-kaka ilan edilecek.bekleyelim görelim!
bende beğenmedim açıkçası. cbf 150 de 5. vites 7000 de 90 yapıyor ama bunda 6. viteste varmış :)
 
Katılım
14 Ağu 2010
Mesajlar
2,051
Lastikler bizim bildiğimiz İRC'mi :)

Bu motosiklet çok parası olupta ne alacağını sapıtan tipler için anca, bizi aşar.Verdiğin paraya değmez.
 
Katılım
23 Ağu 2009
Mesajlar
313
Biz türk milleti kadar işkembeden atmayı seven başka millet varmıdır acaba? Daha motorun canlı sesini duyan bir allahın kulu yok eleştiri gırla gidiyor.CBf 250 sahibi arkadaş ciğere uzanamayan kedi misali her mesajında inazumaya öfke kusuyor.Ne demiş atalarımız; ''Çalış senin de olur'' biz mi dedik sana cbf 250 al diye?
 
Katılım
13 Şub 2011
Mesajlar
5,987
Şöyle bakıyorumda inazumaya sallayan arkadaşlar altınızdaki motorun nesi sizi mest ettide aldınız..
inazuma sizin aldığınız motorlardan daha mı kötüymüş..
 
Katılım
16 Eyl 2011
Mesajlar
992
bu nasıl çeviri yada nasıl bir test :)
en sevdiğim yorum:
eksileri: "ticari kullanıma uygun değil" :)
benim yorumum: ford transit kadar olmasın ama fiat kango kadar yük alsaydı bari :) :) :)
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
7000 devirde 90 yapan motorla ben otobanda 110-120 sabitleyerek bile uzun yol almak istemezdim motoru sıkmamak için. Tabi şuda var. Motor commuter motorlar gibi 9 binde redline a girmiyor sanırım. Geçmiş sayfalarda videoları var ama şimdi hatırlayamadım. Redline ı daha yüksekti diye hatırlıyorum. Buna göre motor karakter ve yapısı düşünüldüğünde 8-10 bin devir aralığı uzun yolda normal seyir halinde sabitlenebilecek bi devir aralığı ise hiç sorun yok. Her halde durum testte bahsedilen gibi ise, motor 7000 devirin altında verimli tork değerlerine ulaşamadığı için daha seri olması açısından şansıman oranlarını kısa tutumuşlar. Bu yüzden 6. viteste 7 bin devir 90 km/h ta kalmış. Fekat biz Türk milletiyiz. Bi dişli modifi ile biz onu 7000 devirde 100 km/h a çekeriz :) Ama böyle bi motorunda orjinalini bozmaya insan kıyamaz sanırım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:51 ----------

Bi video buldum 10 bin devirde 140 yapıyor ve redline değil. 11 binde kırmızı alan başlıyor. Belki biraz gürültü seviyesi seyir halinde yüksek olabilir ama motor rahat 120-130 km-h sabitler.
 
Katılım
8 Kas 2009
Mesajlar
1,401
Bizim yorumcular sinema eleştirmeni gibi diyeceğim ama hiç olmazsa sinema eleştirmenleri filmi seyredip öyle eleştiriyorlar.
Internetten birkaç ülke kullanıcılarının Inazuma hakkındaki test ve yorumlarına baktım da kullananlar hiçbir şey bilmiyor da,bizim buradaki görmeden atar-tutarların ne de çok bilgileri varmış Inazuma hakkında fesubhanallah.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst