arkadaşlar motosikleti bahara kadar kullanmayacağım. özetle kış uykusuna yatırıcam. Motosiklet için nasıl bir bakım gerek?
Motoru temizle ve koruyucu was uygula.
Debriyaj ve gaz teli, süspansiyon ve direksiyon ile ilgili parçaların servis prosedürüne uygun olarak temizleyip yağlanması tavsiye edilir.
Depoyu ağzına kadar doldur, böylece depo içinde paslanma oluşmasına engel olursun. (Karbüratörlülerde deponun ve karburatörün tamamen boşalması önerilir)
2-3 haftada bir motoru 1 dk çalıştırabilirsin.
Yağı değiştir. Yağdaki kalıntılar motora zarar verebilir.
Lastiklere izin verilenden daha fazla hava bas. Motoru sehpaya al (lastikler havada dursun)
Bujileri sök, silindirin içine koruyucu sprey yağ sık. 3-5 damla 2 zamanlı motor yağı da olur. Bujileri takmadan motoru marş ile 1-2 tur döndür. Bujileri geri tak.
Aküyü sök ve eve götür. Ayda bir şarj aleti ile doldur.
Motoru garajda tut. Üzerini hava almasına engel olmayacak şekilde çarşaf gibi bir şeyle ört.