Kawasaki Kawasaki Ninja 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
lastiklerini mümkünse yerden kaldır, Depoyu çıkart, yağını boşalt.. Yatan motorları mümkün olduğunca kuru yatırmak gerekli, Akünün kutup başını sök hatta evde özellikle çocuk varsa kimsenin ulaşamayacağı bir ortamda tut.. Bunları yaparsan motorunu çok başarılı bir şekilde saklamış ve korumuş olursun..
 
Katılım
26 Haz 2012
Mesajlar
72
arkadaşlar motosikleti bahara kadar kullanmayacağım. özetle kış uykusuna yatırıcam. Motosiklet için nasıl bir bakım gerek?

Motoru temizle ve koruyucu was uygula.

Debriyaj ve gaz teli, süspansiyon ve direksiyon ile ilgili parçaların servis prosedürüne uygun olarak temizleyip yağlanması tavsiye edilir.

Depoyu ağzına kadar doldur, böylece depo içinde paslanma oluşmasına engel olursun. (Karbüratörlülerde deponun ve karburatörün tamamen boşalması önerilir)
2-3 haftada bir motoru 1 dk çalıştırabilirsin.

Yağı değiştir. Yağdaki kalıntılar motora zarar verebilir.

Lastiklere izin verilenden daha fazla hava bas. Motoru sehpaya al (lastikler havada dursun)

Bujileri sök, silindirin içine koruyucu sprey yağ sık. 3-5 damla 2 zamanlı motor yağı da olur. Bujileri takmadan motoru marş ile 1-2 tur döndür. Bujileri geri tak.

Aküyü sök ve eve götür. Ayda bir şarj aleti ile doldur.

Motoru garajda tut. Üzerini hava almasına engel olmayacak şekilde çarşaf gibi bir şeyle ört.
 
Katılım
28 Şub 2012
Mesajlar
230
Kürşat sen başarın saydıklarını yapmayı biliyormusun ? sılayı satamazsam kışın seninkinin yanına arkadaş olarak bırakayım, senin alt katta dursun :=)) söker toplarız bişiy bişiy yaparız artıkın bakım mahiyetinde :))
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
Kürşat sen başarın saydıklarını yapmayı biliyormusun ? sılayı satamazsam kışın seninkinin yanına arkadaş olarak bırakayım, senin alt katta dursun :=)) söker toplarız bişiy bişiy yaparız artıkın bakım mahiyetinde :))

Getir kardeşim.. Her türlü Halı Kilim Travel :) Ona sehpa da almak lazım.. Ben arada inip kontrol ederim, benim tokurla birlikte onlara masal anlatırım, tozlarını alırım.. Malum binemeyince napacan!! Silecen, temizleyecen, okşayacan ki sezona sıkıntı yaratmasınlar.. :)
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
olurmu be yaa!!!1 binecen motora, kar yağmadıkça devam en azından haftada bir gün.. Onu sensiz seni onsuz bırakmayacaksın aga..
 
Katılım
19 Kas 2011
Mesajlar
126
Az önce şöyle bir turladım Susurluk-Bandırma arası pantolon aldım onu da bi deniyim dedim, pantolon iyi güzel de eldivenleri de kışlık almak lazım artık :) ellerim dondu gidip gelene kadar daha yeni ısındım :)
 
Katılım
7 Haz 2012
Mesajlar
117


Maziden bir karecik arkadaşlar yemin ederim çok özledim rüyalarımda kullanıyorum artık :salut::salut:
 
Katılım
28 Ağu 2010
Mesajlar
38
cevaplar için çok teşekkür ederim. tecrübesizim bu konuda ama öğrenicez bir şekilde. bir de olur da bahsettiğiniz şekilde bakım yapmayı beceremezsem diye soruyorum; haftada bir yarım saat çalıştırsak, bir tur atsak kışı çıkarabilir mi motor acaba?
 
Katılım
18 Nis 2006
Mesajlar
1,602
cevaplar için çok teşekkür ederim. tecrübesizim bu konuda ama öğrenicez bir şekilde. bir de olur da bahsettiğiniz şekilde bakım yapmayı beceremezsem diye soruyorum; haftada bir yarım saat çalıştırsak, bir tur atsak kışı çıkarabilir mi motor acaba?

dostum söylediğimiz bakımların hicbirini yapmasan bile çıkarır motorun kışı.. Sonuçta o kawasaki ve gerçekten kaliteli bir motor.. Bizim bahsettiklerimiz en iyi kış bakımı, hiç kullanmayacak olduğunu göz önüne alarak anlatmaya çalıştığımız naçizane tecrübelerle sabit bilgiler. Sen bunların hiçbirini yapmasan bile motorun seni üzmeyecektir..

İbo hadi dön artık olm.. Bu hasret nereye kadar..
 
Katılım
26 Haz 2012
Mesajlar
72
cevaplar için çok teşekkür ederim. tecrübesizim bu konuda ama öğrenicez bir şekilde. bir de olur da bahsettiğiniz şekilde bakım yapmayı beceremezsem diye soruyorum; haftada bir yarım saat çalıştırsak, bir tur atsak kışı çıkarabilir mi motor acaba?

Olur.
1 aydan fazla çalışmadan durmasın. Tur atmasan bile olur. 1-2 dk çalışsın yeter. Sehpada değilse lastik basıncını yüksek tut ve haftada bir biraz yerini değiştir (lastik ezilmesin).

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:11 ----------

cevaplar için çok teşekkür ederim. tecrübesizim bu konuda ama öğrenicez bir şekilde. bir de olur da bahsettiğiniz şekilde bakım yapmayı beceremezsem diye soruyorum; haftada bir yarım saat çalıştırsak, bir tur atsak kışı çıkarabilir mi motor acaba?

1 ay da çok aslında. 2 haftada bir çalışsın motor.
 
Katılım
31 Ara 2010
Mesajlar
70
merhaba ben 2 gün önce aldım yeşil bir fıstık.. adım emin.
şimdi size sorularım olacak
1) Motosıkletımde yağ yok galiba vitesler çok seslı geçiyor ve o yağ camından baktıgımda cok az bir şey gözüküyor yağ takviye etmem gerekir mi?
2) rodajda 4000 deviri geçsem zararı olurmu 4000-6000 arası falan mesela çünkü çok baygın oluyor 3 ile 4 arası devirlerde sürünce..
 
Katılım
19 Kas 2011
Mesajlar
126
merhaba ben 2 gün önce aldım yeşil bir fıstık.. adım emin.
şimdi size sorularım olacak
1) Motosıkletımde yağ yok galiba vitesler çok seslı geçiyor ve o yağ camından baktıgımda cok az bir şey gözüküyor yağ takviye etmem gerekir mi?
2) rodajda 4000 deviri geçsem zararı olurmu 4000-6000 arası falan mesela çünkü çok baygın oluyor 3 ile 4 arası devirlerde sürünce..
Hayırlı olsun tekerin tüz bassın. Motorunu "sıfır" almışsın, montajı yapılırken yağını koyarlar, motorun düz bir zemine alarak yerle dik konuma şekilde motorun yapını hazneden kontrol edip emin ol yağın az olduğundan. Vites geçişleri ilk başlarda çok sesli olur zamanla dişliler birbirine alışır ses azalmaya başlar. Rodaj kısmı hem yeter artık dedirten hem de motorunu tanıdığın bir süre. Mümkün olduğu kadar 4000 deviri geçme ilk 800 km zorda kalmadığın sürece. Ayrıca rodajı gerçekleştirirken şehir için kullanmanı tavsiye ederim uzun yolda vites geçişi çok fazla olmuyor. Bütün vitesleri kullanman gerekir rodajı düzgün tamamlayabilmek için.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.
 
Katılım
31 Ara 2010
Mesajlar
70
Hayırlı olsun tekerin tüz bassın. Motorunu "sıfır" almışsın, montajı yapılırken yağını koyarlar, motorun düz bir zemine alarak yerle dik konuma şekilde motorun yapını hazneden kontrol edip emin ol yağın az olduğundan. Vites geçişleri ilk başlarda çok sesli olur zamanla dişliler birbirine alışır ses azalmaya başlar. Rodaj kısmı hem yeter artık dedirten hem de motorunu tanıdığın bir süre. Mümkün olduğu kadar 4000 deviri geçme ilk 800 km zorda kalmadığın sürece. Ayrıca rodajı gerçekleştirirken şehir için kullanmanı tavsiye ederim uzun yolda vites geçişi çok fazla olmuyor. Bütün vitesleri kullanman gerekir rodajı düzgün tamamlayabilmek için.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.

dik tutuyorum orada camda gözükmüyor.. bugün yağ koydum 10 40 castrol..
 
Katılım
3 May 2008
Mesajlar
1,330
526175_10151108207206161_2134928543_n.jpg


motoron dergisi 8.sayfada fotoğrafımız yayınlanmış :) beyaz ninja üzerindeki benim..
 
Katılım
28 Şub 2012
Mesajlar
230
10 gün motora binmedim, ne çok özlemişim meğer Sılayı ... Tatlı bir gezinti yaptık Sılayla,lastiklerine hava bastırdım.Taş zemin malum havayı çektirmiş , motorlarını kullanmayacak arkadaşlara nacizane tavsiyem zeminle teması kesmek için aparatları yoksa bile en azından altına birer tane tahta koymalarıdır. Geçenlerde bir alışveriş merkezinin otoparkında Corvetin lastiklerinn altına bildiğin ev kapılarının önüne konan paspaslardan koyduklarını gördüm. Bu da bir yol. Bizim motorların Corvetten neyi eksik.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst