Gaz Yağı Nerden Bulabilirim?

Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar:)

Gaz yağına (Kerosen) takılmayalım lütfen:) Amaç, özelliğini kaybetmiş zincir üzerinde bulunan yağı (gres) temizlemek, O ring lere zarar vermemek ve yeni Gres Yağına zemin hazırlamak değilmidir amaç?
Hidrolik Yağ en iyi çözücülerden biridir ve hele fırça ile uygulanır ise süpper iş görür:cat: Çok fazla gres artığı var ise önce az hidrolik yağ ile yağlayıp 'yumuşamasını' bekleyip, bez (üstüpü değil kalıntı bırakır...) ile tamamen silinir ve tekrardan tekrar hidrolik ile bol bol yağlanır ise (fırça ile daha güzel ve emek sarfederek...) temizlik tamamlanır. Sabaha kadar beklenip, yine fırça ile sıkıca fırçalanır, bu arada zincir ara ara çevirile çevirile...:pale: yavv, her zaman ve kolayca yapılan işler burada yazılınca amma çok zaman ve Satır Aralığı alıyor:pale:. ne ise, zincir hidrolik yağ ile süpper temizlenir, sonra da yeni gres yağı sürülür:) Özeti budur:)

Hiç kullanmadım ama seni dinleyeceğim.:cat:

MRB,

Aynı sorunu yaptıgım inceleme neticesinde aşağıdaki şekilde çözümledim.

1-gazyağı zincir dişleri arasındaki keçeyi eritmekte, zincir ömrünün kısalmasına neden olmaktadır. keçeyi görmek isteyenlerin motorun arkasına gidip dikey açıdan baktıklarında zincir lokmaları arasındaki yastıkları göreceklerdir. bunlar keçe olup, zincire can katar


2-tavsiye üzerine ipone marka zincir temizleme ve yağlama spreyleri aldım kullandım. Tek kelime: "muhtesem"

Gazyağı sadece oring tip zincirde hassas keçeleri deforasyona uğratabilir. Geleneksel zincirlerde adı üstünde yağ olduğu için besleme yapar.:cat:
İpone kataloğunda da yazar.:)
 
Katılım
23 Şub 2010
Mesajlar
132
Hiç kullanmadım ama seni dinleyeceğim.:cat:



Gazyağı sadece oring tip zincirde hassas keçeleri deforasyona uğratabilir. Geleneksel zincirlerde adı üstünde yağ olduğu için besleme yapar.:cat:
İpone kataloğunda da yazar.:)

Motor hocası özele mesaj attım bakarmısın bir?
 
Katılım
8 Ağu 2007
Mesajlar
469
Hiç kullanmadım ama seni dinleyeceğim.:cat:



Gazyağı sadece oring tip zincirde hassas keçeleri deforasyona uğratabilir. Geleneksel zincirlerde adı üstünde yağ olduğu için besleme yapar.:cat:
İpone kataloğunda da yazar.:)

ipone kataloğunda "geleneksel" zincir mi var?
varsa "geleneksel zincir"de keçe yok mu? Eğer varsa eritmez mi?

iponeturkiye.com sitesinden beyanınız dolayısıyla inceledim ama belirttiğiniz değil aksi unsur belirtiliyor aşağıda bilginize sunarım;

"Özellikle O-Ring’li zincirlerin temizliğinde dikkat edilmesi gereken en önemli konulardan bir tanesi de, keçelerin zarar görmemesidir. Ne yazık ki günümüzde hala gazyağı ve muadil kimyasallar ile zincir temizleme alışkanlığı mevcuttur.


Zincir keçeleri, zincirin yağlanmasında hayati önem taşır. Yağı zincirin içinde muhafaza eden keçeler, yanlış kimyasallarla temizlendikçe esnekliğini ve sonucunda yağlama özelliklerini kaybederler. Kauçuk özelliklerini yitiren keçeler kurumaya ve zincir yağını tutamamaya başlar. Son nokta ise keçelerin çatlaması ve nihayetinde dökülmesidir.


IPONE zincir temizleme spreyi, O-ring’li ve O-ring’siz her türlü zincirin temizlenmesinde rahatlıkla kullanılabilen, zincir keçelerine zarar verici özelliği bulunan hiç bir kimyasalı içinde barındırmayan, en üst seviye zincir temizleme spreyidir."


link aşağıdadır-yanlışım varsa lütfen...

http://iponeturkiye.com/index.php?o...0ml&catid=50:zincir-bakm-spreyleri&Itemid=111
 
Katılım
7 Eki 2006
Mesajlar
143
Birçok zincir temizleme spreyi kullandım. Gaz yağı zinciri temizlemek için en iyi ve en ucuz çözüm bence. Bostancı Minibüs yolu Shell in karşısında soba satan bir yer var. Oradan bulunabilir.....
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Yıllardır gazyağının zincir temizlemede spreylerden sonra en etkili ve en çok tavsiye edilen yöntem olduğu, tecrübeyle aşikardır.
Binlerce km. gazyağıyla zincir temizlemiş biri olarak, O-Ring'lere zararlı kimyasallar içerdiğine inanmıyorum.
Bunlar bence firmaların ürün satabilmek için başvurduğu karalama yöntemleri.
 
Katılım
14 Mar 2008
Mesajlar
585
Wd 40 ın zararlı olduğunu kim söyledi?....Kulaktan dolma şeylerle gelmeyin buraya...Yıllardır kullanıyorum....Ve ankaradaki motorların %40 ında kullanılıyor...Gayet de güzel temizliyor.....

wd-40'in kutusunun ustunde ne denli guclu bi cozucu oldugu yazmakta.. oyle ki pasli mekanizmalardaki pasi ve kurumus diger kimyasallari cozup mekanizmayi tekrar hareket ettireblen bir durumu var.. gel gelelim muhteviyatindaki guclu cozuculer ve kullanildigi yerde olusturdugu birikmeyi onleyici film yapisi sayesinde ozellikle o-ringli zincirlerde yagin birikme yapmak isteyecegi ve zincir sagligi icin onemli olan kececiklerde gereksiz yag cozunmesine yol acabilir diye dusunmekteyim?

Şaft'ın gözünü seviyim :)

bendensin:cat:
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ipone kataloğunda "geleneksel" zincir mi var?
varsa "geleneksel zincir"de keçe yok mu? Eğer varsa eritmez mi?

iponeturkiye.com sitesinden beyanınız dolayısıyla inceledim ama belirttiğiniz değil aksi unsur belirtiliyor aşağıda bilginize sunarım;

"Özellikle O-Ring’li zincirlerin temizliğinde dikkat edilmesi gereken en önemli konulardan bir tanesi de, keçelerin zarar görmemesidir. Ne yazık ki günümüzde hala gazyağı ve muadil kimyasallar ile zincir temizleme alışkanlığı mevcuttur.


Zincir keçeleri, zincirin yağlanmasında hayati önem taşır. Yağı zincirin içinde muhafaza eden keçeler, yanlış kimyasallarla temizlendikçe esnekliğini ve sonucunda yağlama özelliklerini kaybederler. Kauçuk özelliklerini yitiren keçeler kurumaya ve zincir yağını tutamamaya başlar. Son nokta ise keçelerin çatlaması ve nihayetinde dökülmesidir.


IPONE zincir temizleme spreyi, O-ring’li ve O-ring’siz her türlü zincirin temizlenmesinde rahatlıkla kullanılabilen, zincir keçelerine zarar verici özelliği bulunan hiç bir kimyasalı içinde barındırmayan, en üst seviye zincir temizleme spreyidir."


link aşağıdadır-yanlışım varsa lütfen...

http://iponeturkiye.com/index.php?o...0ml&catid=50:zincir-bakm-spreyleri&Itemid=111

Özellikle O-Ring’li zincirlerin temizliğinde dikkat edilmesi gereken en önemli konulardan bir tanesi de, keçelerin zarar görmemesidir. Ne yazık ki günümüzde hala gazyağı ve muadil kimyasallar ile zincir temizleme alışkanlığı mevcuttur.
Ben ne dedim.:silent:
 
Katılım
15 Tem 2010
Mesajlar
375
hortlatıyorum... İpone zincir temizleme spreyini kullanan varmı acaba? 45 tl fiyat yazmişlar kaç kez temizliyo zinciri bu? Altın zincirler için mi?
 
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
1,944
Hocam zincir temizleyiciler biraz pahalı.İpone yerine castrol daha ucuzdur sanırım.Hatta dandik zincir temizleyiciler de var.Gaz yağı bulup diş fırçası yardımı ile pırıl pırıl yapabilirsin zincirini.
 
Katılım
5 Haz 2009
Mesajlar
263
Birçok zincir temizleme spreyi kullandım. Gaz yağı zinciri temizlemek için en iyi ve en ucuz çözüm bence. Bostancı Minibüs yolu Shell in karşısında soba satan bir yer var. Oradan bulunabilir.....

ben de aynı sobacıdan alıyorum keroseni. bu başlık bir bilgi çöplüğü olmuş resmen. Kerosen test edilmiş güvenilir bir zicir temizleyicidir. hidrolik yağ tavsiye etmiş bir arkadaşımız. ama hidrolik yağ boyalı parçalarda hem boya verniğini hem de boyayı sökecek kadar güçlü bir çözücüdür. boyalı şaselerde ve motor bloklarında neler yapacağını tahmi ediyorum. çok yazık
 
Katılım
28 Nis 2012
Mesajlar
1
Gaz yağı arayan arkadaşlar,elimizde sürekli gaz yağı bulunur. Teneke , varil ve litre olarak satılmaktadır. İlgilenen (212)549 41 25 İstanbul/İkitelli
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Katılım
6 Mar 2012
Mesajlar
82
ankaradan gaz yağı arayan arkadaşlar varsa ostim girişinde petrol ofisi satıyor sürekli var litre fiyatı 3.20
 
Katılım
27 Nis 2012
Mesajlar
150
adana-osmaniye-iskenderun-dörtyol-payas vs cevresinde gazyağı satan yer bilen yok mu ?
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
ankaradan gaz yağı arayan arkadaşlar varsa ostim girişinde petrol ofisi satıyor sürekli var litre fiyatı 3.20

Gaz yağıda pahalıymış valla... Fuel-oil deneyebilirim.

Ben würth'ün zincir temizleme spreyine 10TL bayılıyordum, hadi bilemedin 7,5 tl olsun. Neredeyse 2 temizlemeye bir kutu bitiyor. Hatta biraz kirliyse zincir tek seferde de bitirebilirsiniz kutuyu. 300~500 km'de bir temizliyoruz desek... Sonuç; çok para. 125cc için çok para. Zincirin kendi fiyatını göz önüne alınca çok para...

Geçen temizlikte mazotun gücünü gördükten sonra, 1,5~2 litre mazot / gaz yağı / fuel-oil alırım, defalarca zinciri temizlerim. Hem de temizleme spreylerinden daha iyi temizliyor.
Sonuçta zincirdir en nihayetinde, benim gibi max ~100 km/h yapıyorsanız ve motorunuzun gücü 50hp den daha az ise zincirin önemi biraz daha azalıyor. Tabi temizleyelim zincirleri ama temizleme spreyi ve yağa tonla para vermenin bir anlamı yok bence... (Birdahaki sefere de gress yağı deneyebilirim yağlamak için)
 
Katılım
27 Nis 2012
Mesajlar
150
Gaz yağıda pahalıymış valla... Fuel-oil deneyebilirim.

Ben würth'ün zincir temizleme spreyine 10TL bayılıyordum, hadi bilemedin 7,5 tl olsun. Neredeyse 2 temizlemeye bir kutu bitiyor. Hatta biraz kirliyse zincir tek seferde de bitirebilirsiniz kutuyu. 300~500 km'de bir temizliyoruz desek... Sonuç; çok para. 125cc için çok para. Zincirin kendi fiyatını göz önüne alınca çok para...

Geçen temizlikte mazotun gücünü gördükten sonra, 1,5~2 litre mazot / gaz yağı / fuel-oil alırım, defalarca zinciri temizlerim. Hem de temizleme spreylerinden daha iyi temizliyor.
Sonuçta zincirdir en nihayetinde, benim gibi max ~100 km/h yapıyorsanız ve motorunuzun gücü 50hp den daha az ise zincirin önemi biraz daha azalıyor. Tabi temizleyelim zincirleri ama temizleme spreyi ve yağa tonla para vermenin bir anlamı yok bence... (Birdahaki sefere de gress yağı deneyebilirim yağlamak için)

Düşüncelerinize aynen katılıyorum.Ben de yeni çözüm yolları bulmaya çalışacağım.90 numara yağa kötü diyen de var iyi diyen de var.Kimi mazot diyor kimi gaz yağı vs vs.. işin içinden çıkamadım.Diğer türlü her 250 km için 50 TLzincir yağlama parası mı harcanır.
 
Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
1,490
Gaz yağıda pahalıymış valla... Fuel-oil deneyebilirim.

Ben würth'ün zincir temizleme spreyine 10TL bayılıyordum, hadi bilemedin 7,5 tl olsun. Neredeyse 2 temizlemeye bir kutu bitiyor. Hatta biraz kirliyse zincir tek seferde de bitirebilirsiniz kutuyu. 300~500 km'de bir temizliyoruz desek... Sonuç; çok para. 125cc için çok para. Zincirin kendi fiyatını göz önüne alınca çok para...

Geçen temizlikte mazotun gücünü gördükten sonra, 1,5~2 litre mazot / gaz yağı / fuel-oil alırım, defalarca zinciri temizlerim. Hem de temizleme spreylerinden daha iyi temizliyor.
Sonuçta zincirdir en nihayetinde, benim gibi max ~100 km/h yapıyorsanız ve motorunuzun gücü 50hp den daha az ise zincirin önemi biraz daha azalıyor. Tabi temizleyelim zincirleri ama temizleme spreyi ve yağa tonla para vermenin bir anlamı yok bence... (Birdahaki sefere de gress yağı deneyebilirim yağlamak için)
sen naptın dostum ya, her 500 km de bir zincir temizlenmez. 500 km de bir zincir yağlanır. 3000-4000 de bir zincir temizlenir. Eğer şantiyede,dağda veya çölde yaşıyorsan eyvallah sık sık temizle zincirini ama asfaltta kullanıyorsan motoru gerek yok. Yazık parana
 
Katılım
27 Nis 2012
Mesajlar
150
Şu asgari zincir temizleme kilometresini bir ortak noktaya bağlasanız üstadlar.Her kafadan ayrı bir ses çıkıyor.Bu da bizim gibi zincirli motora yeni başlamış kişiler içi sorun haline gelmekte.
Gaz yağı mı mazot mu problemi de çözüme kavuşamıyor.
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
Düşüncelerinize aynen katılıyorum.Ben de yeni çözüm yolları bulmaya çalışacağım.90 numara yağa kötü diyen de var iyi diyen de var.Kimi mazot diyor kimi gaz yağı vs vs.. işin içinden çıkamadım.Diğer türlü her 250 km için 50 TLzincir yağlama parası mı harcanır.

Şu asgari zincir temizleme kilometresini bir ortak noktaya bağlasanız üstadlar.Her kafadan ayrı bir ses çıkıyor.Bu da bizim gibi zincirli motora yeni başlamış kişiler içi sorun haline gelmekte.
Gaz yağı mı mazot mu problemi de çözüme kavuşamıyor.

90 numara yağ sıçrattığı için kötü olabilir. Onun dışında işlevini emin ol ki yerine getiriyordur. Yağı uygularken fırça ile yedir, zinciri evir çevir, iyice içine işlesin. Sonra tek dejavantajı sıçratması. Burada motoru yağlamıyoruz ki, 90 derece sıcaklıklara ulaşan bir parça değil bu zincir, 90 numara yağ neden kötü olsun anlamıyorum(neye dayanarak kötü diyorlar çok merak ediyorum). Çok uzun süre üzerinde kalmıyorsa eğer, sallıyorum 400km de bir yağlama da 250 km de bir yağlarsın sende...

Gaz yağını kullanmadım ama arkadaşın dediğine göre mazottan biraz daha hızlıymış :) Ya 2si de aynı şeyin moru-laciverti işte farketmez. Ben dediğim gibi fuel-oil bulursam bir de onu deniycem. Büyük ihtimalle o da pırıl pırıl yapacaktır. Ancak ne uygularsan uygula, zincirin arasında kalmadığına emin olduktan sonra yeni yağı sür. Artık silermisin mazotu, tazikli suyla mu durularsın, yoksa uçmasını mı beklersin, sana kalmış. KM olarak da düşünme, zincirin yağ durumunu barnağınla, kirini de gözünle ölçebilirsin. Sesini de kulağınla dinle şakır şakır türkü çığırıyor mu diye :wiinkk:

sen naptın dostum ya, her 500 km de bir zincir temizlenmez. 500 km de bir zincir yağlanır. 3000-4000 de bir zincir temizlenir. Eğer şantiyede,dağda veya çölde yaşıyorsan eyvallah sık sık temizle zincirini ama asfaltta kullanıyorsan motoru gerek yok. Yazık parana

Valla Ankarada yaşıyorum ve zincirim fena halde kirleniyor. Evet bende senin dediğin gibi düşünüyordum ama zincirim çok kirlendiği hatta kir tabakası ile kaplandığı için temizlemek zorunda kalıyordum her seferinde. Bu önceden kullandığım teflon içerikli yapış yapış olan yağ cinsinden ötürü oluyordu sanırım. Hani tamam, zincire daha çok yapışıyor ama kiri de daha çok yapıştırıyor kendi üstüne. O yüzden her seferinde temizlemem gerekiyordu çünkü yeni uyguladığım yağ, kirden oluşan tabakanın altına geçemiyordu doğru düzgün.

Şimdi başka bir yağ kullanıyorum. Onun durumu daha temiz gibi duruyor şimdilik. Bu sefer dediğin gibi yapıcam inşallah. Ama gaz yağı veya mazot spreylerden daha iyi temizliyor kesinlikle, buna kanaat getirdim. Sadece biraz daha uğraştırıcı
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst