Gaz Yağı Nerden Bulabilirim?

Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
1,490
90 numara yağ sıçrattığı için kötü olabilir. Onun dışında işlevini emin ol ki yerine getiriyordur. Yağı uygularken fırça ile yedir, zinciri evir çevir, iyice içine işlesin. Sonra tek dejavantajı sıçratması. Burada motoru yağlamıyoruz ki, 90 derece sıcaklıklara ulaşan bir parça değil bu zincir, 90 numara yağ neden kötü olsun anlamıyorum(neye dayanarak kötü diyorlar çok merak ediyorum). Çok uzun süre üzerinde kalmıyorsa eğer, sallıyorum 400km de bir yağlama da 250 km de bir yağlarsın sende...

Gaz yağını kullanmadım ama arkadaşın dediğine göre mazottan biraz daha hızlıymış :) Ya 2si de aynı şeyin moru-laciverti işte farketmez. Ben dediğim gibi fuel-oil bulursam bir de onu deniycem. Büyük ihtimalle o da pırıl pırıl yapacaktır. Ancak ne uygularsan uygula, zincirin arasında kalmadığına emin olduktan sonra yeni yağı sür. Artık silermisin mazotu, tazikli suyla mu durularsın, yoksa uçmasını mı beklersin, sana kalmış. KM olarak da düşünme, zincirin yağ durumunu barnağınla, kirini de gözünle ölçebilirsin. Sesini de kulağınla dinle şakır şakır türkü çığırıyor mu diye :wiinkk:



Valla Ankarada yaşıyorum ve zincirim fena halde kirleniyor. Evet bende senin dediğin gibi düşünüyordum ama zincirim çok kirlendiği hatta kir tabakası ile kaplandığı için temizlemek zorunda kalıyordum her seferinde. Bu önceden kullandığım teflon içerikli yapış yapış olan yağ cinsinden ötürü oluyordu sanırım. Hani tamam, zincire daha çok yapışıyor ama kiri de daha çok yapıştırıyor kendi üstüne. O yüzden her seferinde temizlemem gerekiyordu çünkü yeni uyguladığım yağ, kirden oluşan tabakanın altına geçemiyordu doğru düzgün.

Şimdi başka bir yağ kullanıyorum. Onun durumu daha temiz gibi duruyor şimdilik. Bu sefer dediğin gibi yapıcam inşallah. Ama gaz yağı veya mazot spreylerden daha iyi temizliyor kesinlikle, buna kanaat getirdim. Sadece biraz daha uğraştırıcı
O zaman sana şöyle bir tavsiyede bulunayım. zincirini temizle gaz yağı veya balata spreyi ile würth ün zincir yağını kullan. Anlattığın zincirde kalan tabaka pislik bu yağı kullanınca olmuyor.Ne demek istediğini çok çok iyi anladım. Çok ince bir yağ ve sıçramada yapmıyor. Pislik yapışamıyor. Bence bir dene. Bak linki koyuyorum
http://www.motosiklet.net/forum/mot...gi-toptan-fiyatina-veriyorum.html#post2685062

Baycall; dostum kim ne derse desin 500 km de bir zincir temizlenmez.
 
Katılım
27 Nis 2012
Mesajlar
150
2move,bizim buralar biraz tozlu hangi kmlerde yağlama yapayım,hangi kmde yağ+temizlik ne önerirsin?
 
Katılım
3 Tem 2009
Mesajlar
6,398
O zaman sana şöyle bir tavsiyede bulunayım. zincirini temizle gaz yağı veya balata spreyi ile würth ün zincir yağını kullan. Anlattığın zincirde kalan tabaka pislik bu yağı kullanınca olmuyor.Ne demek istediğini çok çok iyi anladım. Çok ince bir yağ ve sıçramada yapmıyor. Pislik yapışamıyor. Bence bir dene. Bak linki koyuyorum
http://www.motosiklet.net/forum/mot...gi-toptan-fiyatina-veriyorum.html#post2685062

Baycall; dostum kim ne derse desin 500 km de bir zincir temizlenmez.

Linki biliyorum, Ankarada olmasam alacaktım senden o yağı zaten :)

Benim şuanda denediğim ve memnun kaldığım da şu zaten ; Link :mrgreen: Sonrasında seninkinden alıcam, tabi uygun fiyata bulursam :wiinkk:
 
Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
1,490
2move,bizim buralar biraz tozlu hangi kmlerde yağlama yapayım,hangi kmde yağ+temizlik ne önerirsin?
dostum göz kararı bak birazcık. Kirden kastın nedir? Yağ birinkintisimi? bana sorarsan ne olursa olsun 3000 km idealdir. 500 km de anca çöl şartlarında tavsiye ederim.
Uğraştığına ve parana yazık. Bende sana würth zincir temizleme spreyini soraym, nasıl tavsiye edermisin?

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:05 ----------

Linki biliyorum, Ankarada olmasam alacaktım senden o yağı zaten :)

Benim şuanda denediğim ve memnun kaldığım da şu zaten ; Link :mrgreen: Sonrasında seninkinden alıcam, tabi uygun fiyata bulursam :wiinkk:
Bu ne:mrgreen:??? ahah
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
marmariste yaşayanlar için söyliyim
tepe mah.söğütlü markette satılıyor
 
Katılım
7 Tem 2007
Mesajlar
4,199
tepe mahallesi bu deniz kenarı tarafı
merkezden kastınızı tam bilemediğim için belki söğütlü merkezi kast etmişte olabilirsiniz orda yoktu

2.katta
ve birde bu barlara restaurantlara malzeme satan ufak dükkanlar var onlardada var
örneğin inci heykelinden marmarise doğru giderken mobilyacıların toplu bulunduğu sokakta o tarz bi dükkan var
 
Katılım
6 Mar 2011
Mesajlar
2,592
Bu konuda şanslıyım. Garajımın 15mt ilerisindeki BP benzinliğinde var :)
Diş fırçası ve 250cc gaz yağı zincirinizi ilk günkü gibi pırıl pırıl yapmaya yeter. Toplam temizleme süresi 5dk. Sonrasında da istenilen zincir yağı ile yağlayın.
Ne toz ne kir ne yağ tabakası hiçbirşey kalmaz.
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
peki yağlamayı hangi yağ ile yapmalıyız ?
zincirin fiyatına göre değişir.. benim motorumun zinciri 20 tl olduğu için kaçuklu gres ile yağlıyorum..en kötü zincir yaği sprey 10-15 lira..bence gerek yok yarın öbür gün kullandiğim motosikletin zinciri 500 lira olursa ozaman zincir spreyi ile yağlarım..zincirine benim kadar özen gösteren varmıdır bilmiyorum..motorun her tarafı kir içindedir dişimi
fırçalamam zincirimi mazotla fırçalarım 2 haftada bir ..sonra gress
 
Katılım
11 Mar 2012
Mesajlar
817
Eski motorumdan kalan Yamalube var fakat yağlarken biraz jantlara sıçrıyor sonra sıçrayan yerlerde öyle bir kir birikiyorki çıkarana kadar canım burnuma geliyor. Wurth un çok amaçlı spreyi var aslında onla hemen çıkıyorlar ama oda biraz pahalı :p
Gazyağı iyi diyende var zararlı diyen de.

Temizleme ve yağlama için hangi firmanın spreylerini önerirsiniz. Deneyen ve memnun olanlar yazarlarsa sevinirim.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Gazyağı iyi diyende var zararlı diyen de.

Temizleme ve yağlama için hangi firmanın spreylerini önerirsiniz. Deneyen ve memnun olanlar yazarlarsa sevinirim.

Gazyağı zararlı diyen olamaz yahu :) Bende Kerosen ile yapıyorum temizleme işini. Bir nevi gaz yağının işlenmiş hali az bi fak ile de daha zararsız. Kullanım kılavuzlarında da önerilen temizlik kimyasalıdır.

Linkte memnun olduğum bir uygulamayı paylaştım. Tavsiye ederim :cat:

http://www.motosiklet.net/forum/mot...2012-yeni-model-commuter-113.html#post2742699

Kolay Gelsin :)
 
Katılım
11 Mar 2012
Mesajlar
817
Gazyağı zararlı diyen olamaz yahu :) Bende Kerosen ile yapıyorum temizleme işini. Bir nevi gaz yağının işlenmiş hali az bi fak ile de daha zararsız. Kullanım kılavuzlarında da önerilen temizlik kimyasalıdır.

Linkte memnun olduğum bir uygulamayı paylaştım. Tavsiye ederim :cat:

http://www.motosiklet.net/forum/mot...2012-yeni-model-commuter-113.html#post2742699

Kolay Gelsin :)

Bilgi için teşekkürler yarın tuzla tarafına bir gideyim bakalım bulabilecekmiyim :) Bu arada yağlama içinde herkes würth ü önermiş. Birde benim motorumda orta sehpa yok yağlarken çok zorlanıyorum bunun için bir püf nokta varmıdır?

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:54 ----------

zincirin fiyatına göre değişir.. benim motorumun zinciri 20 tl olduğu için kaçuklu gres ile yağlıyorum..en kötü zincir yaği sprey 10-15 lira..bence gerek yok yarın öbür gün kullandiğim motosikletin zinciri 500 lira olursa ozaman zincir spreyi ile yağlarım..zincirine benim kadar özen gösteren varmıdır bilmiyorum..motorun her tarafı kir içindedir dişimi
fırçalamam zincirimi mazotla fırçalarım 2 haftada bir ..sonra gress

Sedat sizin oralarda varmıdır bu Kerosen'den
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Yok ben motoruma kıyamam bu şekilde :)
Kerosen satan pek yer yok gibi. Biraz araştırdım fakat bulamadım. Gazyağı bulunabiliyor fakat Kerosen yok ortalıkta.

Kerosen arattığımda Tuzlada bi adrese ulaşıp aramıştım onlarda vardıda o adres nerelerde kimbilir. Karaköydede buldum ben Petrokimya sanırım dükkan ismi :)

Perşembepazarına Kabataş yönünden girdiğinde, ilk ışıklardan sola dönüp ara sokağa girdim o civarda biyerdeydi :)

Google da bi arat Tuzladaki adrese de hemen ulaşılıyordu.

Olmadı gazyağı kullan bence :cat: Son çare zincir temizleme spreyleri :)
 
Katılım
27 Ağu 2012
Mesajlar
37
ankaradan gaz yağı arayan arkadaşlar varsa ostim girişinde petrol ofisi satıyor sürekli var litre fiyatı 3.20
Burası neresi acaba? Ya da Ankara'da başka gaz yağı satan yer bilen var mı?

Kerosen bilen varsa daha iyi olur. Anladığım kadarıyla kerosen öncelikli.
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
JEt motorları da gaz yağı ile çalışıyor diye biliyorum.. Hava alanlarına giriş çıkış yapan tankerler takip edilerek menbaa ulaşılabilir :flower:
 
Katılım
5 Nis 2013
Mesajlar
22
Kerosen arattığımda Tuzlada bi adrese ulaşıp aramıştım onlarda vardıda o adres nerelerde kimbilir. Karaköydede buldum ben Petrokimya sanırım dükkan ismi :)

Perşembepazarına Kabataş yönünden girdiğinde, ilk ışıklardan sola dönüp ara sokağa girdim o civarda biyerdeydi :)

Google da bi arat Tuzladaki adrese de hemen ulaşılıyordu.

Olmadı gazyağı kullan bence :cat: Son çare zincir temizleme spreyleri :)

iyide kerosen (kerosene) zaten gazyağı demektir ingilizcede, biraz kelime anlamını araştırsan bu kadar debelenmezdin yahu :) zincir bakımı için link:
http://www.motosiklet.net/forum/mt-...0952-zincir-bakimi-[temizlik-ve-yaglama].html
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst