Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
Ayak marşını yağ keçesinden yağ kaçırmasın diye koymuyorlar ama devir göstergesinin olmamasının mantıklı bir açıklaması yok.
 
Katılım
21 Kas 2010
Mesajlar
31
tekrar merhaba,

ankara da canlı görebileceğimiz bir showroom var mıdır?

bilen ya da gören ankaralı kullanıcılar var ise nerede olduğunu iletebilirler mi?

teşekkürler
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
suan canım cok sıkkın arkadaslar gecenlerde sans eserı tanıstıgım arkads debrıyajın sert ayarlıyalım demıstı bırazda yumusamıstı ama ondan sonra skıntı yasadım sert gectı fln ugun sabah ıse gıderken durdugumda motor kendını one atıyordu tam ayırma yapmıyordu 5km mesafe oldguundan gıttım ayar yapmadım yoksa gec kalıcaktım aksam cıktım parkta ayarlıyorum yukardn sonuna kadar cıkardım vıdayı ıse yaramadı bende asagıdan ayarlamaya basladım ama acemılıkten cok cevırdım herhalde tel koptu yedek yoktu yanımda aradım babamı kamyonetle geldı yujledık ewe getırdık yarn servıse ugrıcak kac tl ıslemdır ılmem honda servıs danısmanı ol tel yuzunden yolda kal saka gıbı neyse sız sız olun motoru kımseye ellettırmeyın
 
Katılım
21 Kas 2010
Mesajlar
31
suan canım cok sıkkın arkadaslar gecenlerde sans eserı tanıstıgım arkads debrıyajın sert ayarlıyalım demıstı bırazda yumusamıstı ama ondan sonra skıntı yasadım sert gectı fln ugun sabah ıse gıderken durdugumda motor kendını one atıyordu tam ayırma yapmıyordu 5km mesafe oldguundan gıttım ayar yapmadım yoksa gec kalıcaktım aksam cıktım parkta ayarlıyorum yukardn sonuna kadar cıkardım vıdayı ıse yaramadı bende asagıdan ayarlamaya basladım ama acemılıkten cok cevırdım herhalde tel koptu yedek yoktu yanımda aradım babamı kamyonetle geldı yujledık ewe getırdık yarn servıse ugrıcak kac tl ıslemdır ılmem honda servıs danısmanı ol tel yuzunden yolda kal saka gıbı neyse sız sız olun motoru kımseye ellettırmeyın

gecmis olsun, debriyaj teli + ayar ın fazla birşey tutacagını sanmıyorum. umarım hemen hallolur
 
Katılım
13 Ara 2004
Mesajlar
13,918
suan canım cok sıkkın arkadaslar gecenlerde sans eserı tanıstıgım arkads debrıyajın sert ayarlıyalım demıstı bırazda yumusamıstı ama ondan sonra skıntı yasadım sert gectı fln ugun sabah ıse gıderken durdugumda motor kendını one atıyordu tam ayırma yapmıyordu 5km mesafe oldguundan gıttım ayar yapmadım yoksa gec kalıcaktım aksam cıktım parkta ayarlıyorum yukardn sonuna kadar cıkardım vıdayı ıse yaramadı bende asagıdan ayarlamaya basladım ama acemılıkten cok cevırdım herhalde tel koptu yedek yoktu yanımda aradım babamı kamyonetle geldı yujledık ewe getırdık yarn servıse ugrıcak kac tl ıslemdır ılmem honda servıs danısmanı ol tel yuzunden yolda kal saka gıbı neyse sız sız olun motoru kımseye ellettırmeyın
Acemilik işte, kamyonete de gerek yoktu aslında debriyajsız motor kullanılır çünkü.
 
Katılım
21 Kas 2010
Mesajlar
31
eskiler hep tavsiye ederler, sele altında sigorta, takım, debriyaj teli vb bulundurun diye:)
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Geçmiş olsun. Motorun sağının solunun fazla bızıklanmaması gerektiğini düşünüyorum.
Sonuçta debriyaj belli bir referans noktasına göre ayarlanmış. O arkadaşın ise, belki de kendi tecrübe ettiği motorlara göre sert bulmuş ve ayar çekmeye çalışmış.
Mühim olan, o arkadaşın değil, senin nasıl hissettiğindi bence debriyajla ilgili.
 
Katılım
26 Eyl 2009
Mesajlar
718
cbf150 gore benımkı serttı ondan kıyasladım ama o ana kadarda sıkayet etmedım belkıde ılk motorum dıye yarın goturcez servıse bakalım neymıs normalı gorucez...
Ayrıca ıyıkı bızıklamısım benım ıcın tecrube oldu kotu bıryerde kalıp daha cok surunebılırdım ılerde yapmam:D
 
Katılım
9 Kas 2004
Mesajlar
300
O telin kopacagi varmış.. Ayar vidasi ile o kadar kalın çelik tel kopmaz kopartilamaz. Keşke bi ugrasaydın usenmeyip yağ ayar vs halletseydik :((
 
Katılım
3 Ağu 2010
Mesajlar
67
Arkadaşlar motosikletin 1000km bakımı için ne kadar bedel ödediniz ?
Birde herhangi bir serviste ilk bakımı yaptırmak ile Ali Esengül' de bakımı yaptırmak, hem içimin rahat etmesi hem de servis kayıtlarında bu güvenilir servisin adının geçmesi adına bana sanki yerinde bir kararmış gibi geliyor :)
Ayrıca motosiklete konacak motor yağını servisin insafına(tercihine) mı bırakmalıyım yoksa sizlerin tavsiye edeceği, memnun olduğunuz bir yağı satın alıp mı servise götürmeliyim diye düşünüyorum.
Hayır eğer misal motosiklete 2 lt yağ konacaksa(miktar lafın gelişi söylendi), ben 4lt lik bir yağ alıp, masrafı daha ekonomik şekilde halledebilirmiyim diye düşünüyorum :silent:
 
Katılım
9 Kas 2004
Mesajlar
300
Her zaman söylüyorum yine soyleyeyim. Genelde servistekiler anlamadiklarindan ya da ticari sebeplerden alakasız yağlar koyuyorlar.. Her ne marka olursa olsun mutlaka motosiklet için üretilmiş yağ koyun ya da üstüne basa basa koydurun. Araba yağı motosiklete konmaz..
 
Katılım
20 Ağu 2005
Mesajlar
7,460
Genelde birşey anlamaz onlar. Açıklamaları da şöyledir, "biz hep bundan koyuyoruz hiç şikayet gelmedi" (sanki motorun dili var da şikayet edecek :cherry:) ya da "birşey farketmez hepsi aynı yağ, bunlar hep ticari aldatmacalar" ki bu son yazdığım için bu forumda inanarak özel başlık açmış arkadaşlar vardır.
 
Katılım
26 Nis 2011
Mesajlar
53
Rolantiyi 100-150 devir arttirdiginizda Jigle ile calistirdiktan sonra jigleyi kapattiginizda motor stop etmez. Ayrıca çok düşük rolanti motorun büyük dayanma yüzeyine baskı yapacağından motor için faydalı değil tam tersine zararlıdır.

eralpt hocam bilgileriniz için teşekkürler. test için bekliyorum yapacak mısınız? merakla bekliyoruz.
 
Katılım
3 Ağu 2010
Mesajlar
67
Her zaman söylüyorum yine soyleyeyim. Genelde servistekiler anlamadiklarindan ya da ticari sebeplerden alakasız yağlar koyuyorlar.. Her ne marka olursa olsun mutlaka motosiklet için üretilmiş yağ koyun ya da üstüne basa basa koydurun. Araba yağı motosiklete konmaz..

Hocam motosiklete kaç lt yağ konuyor, önerdiğiniz bir yağ markası ve sıcaklık kullanım aralığı(10-40/10-50 gibi) var mı ?
 
Katılım
9 Kas 2004
Mesajlar
300
eralpt hocam bilgileriniz için teşekkürler. test için bekliyorum yapacak mısınız? merakla bekliyoruz.

Valla bu hafta düşünüyodum ama yogunluktan yapamayacagım sanırım.. Artık gelecek hafta bir gunumu ayıracagım.. hem rodajda biraz daha bitmiş olur.. şu an 630 lardayım.. TEst civarı 1000 lere gelmiş olursam daha saglıklı olur.. Bol fotolu detaylı bi yazı olacak az sabır :)
 
Katılım
14 Mar 2012
Mesajlar
59
Genelde birşey anlamaz onlar. Açıklamaları da şöyledir, "biz hep bundan koyuyoruz hiç şikayet gelmedi" (sanki motorun dili var da şikayet edecek :cherry:) ya da "birşey farketmez hepsi aynı yağ, bunlar hep ticari aldatmacalar" ki bu son yazdığım için bu forumda inanarak özel başlık açmış arkadaşlar vardır.

Hazır teknik servis konusu açılmışken Eralp bey, şöyle bir soru geldi aklıma. İlk bakımda motora ne gibi değişiklikler ve ayarlar yapılması gerekiyor? Bende sadece yağ değişti ve zincir gerginlik ayarı yapıldı. Kullanım kılavuzunda da yeteri kadar bahsedilmemiş.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst